MEKANİK ŞANZIMANI MEKATRONİK ŞANZIMANA ÇEVİRME


Selamın aleyküm abilerim kardeşlerim . 12+12, 16+16 veya 24+24 mekanik şanzımanı mekatronik sisteme çevirten, herhangi bir yerden gören duyan veya bu konu hakkında bilgisi olan var mı?
Şimdilik sadece bir hayal olarak kalsa da "aklımda deli sorular" derler ya, o durumdayım şu an. Gece yatakta bile aklıma tuhaf tuhaf fikirler geliyor ama ekonomik kriz frenliyor beni. Hepinize saygılar sunuyorum.
 
Opel otomobillerde easytranic şanzımanlar otomatikleştirilmiş düz şanzımanlardır sorunları , Balata tüketimleri ve karasız çalışmaları yüzünden hiç sevilmediler .

Karmaşık kontrol sistemine ihtiyaç olmadan sıralı yarı otomatik sisteme çevrilebilir.
Her vites sıra ile ilerlemek zorunda bu da dur kalklarda işlemi çok çok yavaşlatacaktır . Düğme veye çok konumlu kontrolör ile vites değiştirmek için buna değer mi ?
 
Otomatik değil yanlış anladınız. Sadece levyenin ileri geri sistemi elektrik geçişli olacak debriyaja basmadan. Kullanım power Shuttle gibi, ama işletim mekanik elektrikli olacak. Erkunt mt serileri gibi. Üzerinde 8km/h üzerinde kullanmayınız diye uyarı var.
 
Otomatik değil yanlış anladınız. Sadece levyenin ileri geri sistemi elektrik geçişli olacak debriyaja basmadan. Kullanım power Shuttle gibi, ama işletim mekanik elektrikli olacak. Erkunt mt serileri gibi. Üzerinde 8km/h üzerinde kullanmayınız diye uyarı var.

Senin istediğin süzen basitce valtralarda var vites üstündeki düğmeye basıyorsun e.hidrolik piston debriyaja basıyor vitese tak düğmeyi bırak. Valtra ları incelemelisin
 
Mantıklı. Valtra ile ilgili dediğiniz olayı görmüştüm ama şimdi hatırladım. O normal viteste galiba ama levyeye de uygulanabilir diye düşünüyorum. Teşekkürler.

Uygun parçalar birleşirse ileri geri levyeli traktörlerde olabilir mesela vites kolunu çıkartıp yani ileri geri levyesini şanzımanın dibindeki çıkışına elektrikli piston vasıtasıyla ileri geri yaptırılabilir bir piston da debriyaja monte edilebilir debriyaja basan piston bastıktan iki saniye sonra gibi diğer piston levye kolunun hareket ettirdiğimiz kolu ileri veya geri iterek yerine oturta bilir bu komuta kolunuda yenilerde Ki gibi direksiyonun sol altına konumlandırılan bilir
Debriyaja basan elektrikli piston hızlı basıp yavaş yavaş çekme özelliğine sahip olmalı ileri geri levyesini hareket ettirecek olan piston üç kademeli olup ileride geride ve boşta durmalı direksiyon altına konumlandırılancak komuta kolu üç konumda olmalı ileri geri ve boş bu kolu ileri ittirdiğimizde önce debriyaja basıp iki saniye sonra gibi diğer piston devreye girerek ileri veya geri hareketini yapmalı
 
Levye kolunu çıkart sonra 5 cm demir tak onu da örneğin silecek motoruna bağla sonra debriyajın şanzıman kısmına tel tak onun diğer ucuna da silecek motoru bağla motor çalışınca ipi dolayacak şekilde sonra shutle kolunu direksiyona tak kendine çekince debriyaj motoru çalışsın debriyaj son noktaya gelince ileri geri motoruna elektrik gitsin müşürler aracılığı ile kendine çekince debriyaj sonrası ileri ve geri bunun yanında 3 konum ayarlı kontrol devren olacak.yaparsan patentini alırım ��
 

Dediğiniz şeyi Erkunt yaptı ve beceremedi. O yüzden olacak birşey pek değil. Koskoca firma başa çıkamadı ve üretimden kaldırdı. Avrupada ki firmalar da hidrostatik kullanıyor. Adamlar boşuna hidrostatik yapmıyorlar demek ki bir bildikleri var. Bizim yerli firmalarımız da hemen mekatronik yapıp işi çözecekti...:D
 
Levye kolunu çıkart sonra 5 cm demir tak onu da örneğin silecek motoruna bağla sonra debriyajın şanzıman kısmına tel tak onun diğer ucuna da silecek motoru bağla motor çalışınca ipi dolayacak şekilde sonra shutle kolunu direksiyona tak kendine çekince debriyaj motoru çalışsın debriyaj son noktaya gelince ileri geri motoruna elektrik gitsin müşürler aracılığı ile kendine çekince debriyaj sonrası ileri ve geri bunun yanında 3 konum ayarlı kontrol devren olacak.yaparsan patentini alırım ��
Kelimelerle basit geliyor ama teknik uygulama nasıl olur bilemem [emoji23] benim devreler basmaz ama bu tarz işleri hakiki ustaların yapması lazım
 
Levye kolunu çıkart sonra 5 cm demir tak onu da örneğin silecek motoruna bağla sonra debriyajın şanzıman kısmına tel tak onun diğer ucuna da silecek motoru bağla motor çalışınca ipi dolayacak şekilde sonra shutle kolunu direksiyona tak kendine çekince debriyaj motoru çalışsın debriyaj son noktaya gelince ileri geri motoruna elektrik gitsin müşürler aracılığı ile kendine çekince debriyaj sonrası ileri ve geri bunun yanında 3 konum ayarlı kontrol devren olacak.yaparsan patentini alırım ��

Silecek motorunun gücü debriyaja basmaya yeter mi veya debriyajı yavaş yavaş nasıl bırakacak
 

Benzer Konular