Mf 135 gitti Tümosan 8175 geldi


Selamın aleyküm cümleten , bu çiftçilik sardı bünyeyi bırakmıyor :)

İlk göz ağrım 135 likle tarla kiralamaları iyice artıp yetişememeye başlayınca vedalaşıp Tümosana geçiş yaptık hayırlısı olur inşallah .

1.5 sene öncesine kadar hiç traktör kullanmamış ondan sonrada 135 likle çiftçiliğe başlamış kardeşinize dikkat etmek gerekenler konusunda bilgiler verirseniz çok sevinirim .

MF 135 73 Model 08 İngiliz rektefiye 4 lastik akü sıfır takasa verdik

Tümosan 2014 Model 8175 Buçuklu otomatik liftli vs aldık .

Hazirandan beri 0 traktör arıyorum bulamayınca artık daha fazla bekleyemedim bütçeme göre traktör aldım ..

Yol kullanımı , çift sürmesi , kaçlı pulluk almalıyım ki traktörü yormamalıyım toprağımız ağır genelde 20-30 senelik boz tarlaları bozuyorum . Çift çeker traktör hakkında bilgim 0 çok basit şeyler bile bana büyük katkılar sağlayabilir şimdiden herkese teşekkür ediyorum . Ot zamanı zıpkalı çift bıçaklı makine ile ot biçecek vs traktör biraz büyük kaçacak ama yapıcak bişey yok :)
 

Resimler ve ekler

  • 3A822C65-6C39-4066-BA06-4F9218C6CFCA.jpeg
    3A822C65-6C39-4066-BA06-4F9218C6CFCA.jpeg
    268.8 KB · Görüntüleme: 78
  • CD4B4DBF-B09F-4611-8EF7-9C25FFB1B3AA.jpeg
    CD4B4DBF-B09F-4611-8EF7-9C25FFB1B3AA.jpeg
    236.8 KB · Görüntüleme: 75
  • AC3F17CD-0C9D-4DED-9D4B-9DA8F5804D6A.jpeg
    AC3F17CD-0C9D-4DED-9D4B-9DA8F5804D6A.jpeg
    216.4 KB · Görüntüleme: 71
  • 30924817-EBB3-4BC6-B7AE-B3DD6052030A.jpeg
    30924817-EBB3-4BC6-B7AE-B3DD6052030A.jpeg
    219.8 KB · Görüntüleme: 69
  • 8B2FB2BB-3A18-4B4E-9C74-B5797D299C56.jpeg
    8B2FB2BB-3A18-4B4E-9C74-B5797D299C56.jpeg
    223.5 KB · Görüntüleme: 66
  • 00A7D6B0-AA10-4BF1-A9E3-2FF173CEA7BA.jpeg
    00A7D6B0-AA10-4BF1-A9E3-2FF173CEA7BA.jpeg
    214.8 KB · Görüntüleme: 67
  • 5B1284A2-72C6-4046-8232-D89E3E1782C6.jpeg
    5B1284A2-72C6-4046-8232-D89E3E1782C6.jpeg
    217.6 KB · Görüntüleme: 75
Son düzenleme:
Selamın aleyküm cümleten , bu çiftçilik sardı bünyeyi bırakmıyor :)

İlk göz ağrım 135 likle tarla kiralamaları iyice artıp yetişememeye başlayınca vedalaşıp Tümosana geçiş yaptık hayırlısı olur inşallah .

1.5 sene öncesine kadar hiç traktör kullanmamış ondan sonrada 135 likle çiftçiliğe başlamış kardeşinize dikkat etmek gerekenler konusunda bilgiler verirseniz çok sevinirim .

MF 135 73 Model 08 İngiliz rektefiye 4 lastik akü sıfır takasa verdik

Tümosan 2014 Model 8175 Buçuklu otomatik liftli vs aldık .

Hazirandan beri 0 traktör arıyorum bulamayınca artık daha fazla bekleyemedim bütçeme göre traktör aldım ..

Yol kullanımı , çift sürmesi , kaçlı pulluk almalıyım ki traktörü yormamalıyım toprağımız ağır genelde 20-30 senelik boz tarlaları bozuyorum . Çift çeker traktör hakkında bilgim 0 çok basit şeyler bile bana büyük katkılar sağlayabilir şimdiden herkese teşekkür ediyorum . Ot zamanı zıpkalı çift bıçaklı makine ile ot biçecek vs traktör biraz büyük kaçacak ama yapıcak bişey yok :)
Hayırlı olsun kardeşim yeni traktorun
66model ingiliz bi 135 de bizde var türünün son örneği gibi 140 bin tl fiyat bende 93 240s de var ama nedense 135in verdiği keyifi vermiyor🙂
 
Hayırlı olsun kardeşim yeni traktorun
66model ingiliz bi 135 de bizde var türünün son örneği gibi 140 bin tl fiyat bende 93 240s de var ama nedense 135in verdiği keyifi vermiyor🙂
135 güzel traktör abi amma gez dolaş tak arkasına römörkü istediğin işe koş senede 15-20 dönüm yer işliyorsan yeterli vs vs ama artık bende keyiften ziyade zulüme dönüşmeye başlamıştı kabin yok memleket soğuk kiraladığım tarla 120 dönümü geçti ekipmanlara küçük geliyor . Çifçiliğe hobi olarak başlamıştım o yüzden sıfır motor yaptırıp sıfır lastik vs takmıştım bu bana yeter gider diyordum ama iş hobilikten çıkıp iş olmaya başlayınca az geldi ne büyük bir masraf açtı nede başka bişey yakıt zaten yok yazın 0 motor bulabilseydim bu 2.motor olarak kalacaktı ama fiyatlar o kadar arttı ki bu süreçte verdik gitti sağlık olsun :)
 
Merhaba hayırlı olsun çok kısa bildiklerimi aktarayım. Çift çeker traktörün manevrası az olur sıra başlarında daha çok dönmek zorunda kalırsınız. Tek fren çok yapmamaya çalışın gerekli durumlar dışında. Sıra başlarında en fazla bi tur fazla dönersiniz
Pulluk olarakta bölgenizi bilmiyorum ama 4 lü 12 inc uygun görünüyor.
Tarla işleri hariç veya 5 ton üzeri yük taşımıyorsanız çift çekeri kapalı tutun
Başka bir şeye dikkat etmenize gerek yok gibi
 
Merhaba hayırlı olsun çok kısa bildiklerimi aktarayım. Çift çeker traktörün manevrası az olur sıra başlarında daha çok dönmek zorunda kalırsınız. Tek fren çok yapmamaya çalışın gerekli durumlar dışında. Sıra başlarında en fazla bi tur fazla dönersiniz
Pulluk olarakta bölgenizi bilmiyorum ama 4 lü 12 inc uygun görünüyor.
Tarla işleri hariç veya 5 ton üzeri yük taşımıyorsanız çift çekeri kapalı tutun
Başka bir şeye dikkat etmenize gerek yok gibi
Çok teşekkür ederim bilgiler için , bölge Samsun Ladik köyün toprakları ağır ve çoğu uzun zamandır sürülmüyor . 4/12 de tezek çok büyük çıkar diye tavsiye etmiyorlar . Motor yorulmasın arkayı dağıtmasın diye 4/8 takayım diyorum hassasiyet çalışmaz diyorlar o zaman 5/8 li takacaksın diyorlar kararsızım
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Hayırlı olsun.
Allah utandırmasın, kaza bela vermeden kullanmak nasip etsin.
Çeker kolunu durukken geçirmek iyi olur.
Pulluk olarak 4 11", 28 cm ara veya 5 9", 22 cm ara pulluk olabilir.
4 12", 30 cm ara döner kulaklı pulluğu da çeker ama istavroz mili değişimi gerekebiliyor.
Tarla 2. viteste 2000 rpm devirle kullanmak gerekiyor.
Çalışmamazlık yaparsa ilk bakılacak yer genelde stop muşuru oluyor.
Debriyaj boşluk ayarını mutlaka kontrol ediniz.
Traktörün pulluk hakkı normalde 2 soklu , 60-80 cm iş genişliğinde yavru pulluklu döner kulaklı pulluktur.
4 soklu pullukta demir pulluk tekeri 3. ve 4. sokun orta hizasını görecek şekilde olursa otlu tarlada tıkama yapabiliyor,
2. ve 3. pulluğun orta hizasında olursa tıkama pek yapmaz veya daha dışarıdan giden lastik teker kullanışlı olabilir.
Toprak yapısı yumuşaksa 5 10" , 22 cm ara , 110 cm iş genişliğinde pulluk, sol arka lastik izinin tamamını kaldırırsa traktör fazla çekme yapmaz.
Lift o matik mandalı sertse damper kolu gibi bir aparat mandalın üstüne eklenebilir.
Yolda 2200 rpm deviri geçmezseniz fazla yakmaz , 400 gr/km gibi yakıt oluyor.
Bürgünün kabin takozları sökülüp mekanik yaylı sistemi işe başlamadan takmanızı öneririz veya havalı koltuk takmanızı öneririz.
Pulluk işiniz çoksa sağdaki hidrolik askı kolunu pistonluya çevirmelisiniz.
Traktörün arkasında römork, balye makinesi gibi yük varken tarla yolunda 1. veya 2. vitesle sabit 1500 rpm motor devriyle kullanmalısınız.
Tekerlek bijonlarının gevşediği olabiliyor, kontrol ediniz.
Dana gözleri düşebiliyor, boşta iken takmak için uygun yer yapılmalıdır.
Arka lastiklerin iç yüzeyine çamur sıyırıcı lama demir koyulabilir.
Çeki demirinin piminin alttaki mandallı pimi ot, sap v.s. takılırsa çıkabiliyor, üstten kilitli sistemler var.
Fren yağı eksilebilir, kendi yağını yedekte tutmalısınız.
Arka yağmur sileceği takmanız iyi olabilir. Kolay gelsin.
 
Hayırlı olsun güle güle kullanın
şanzıman yağı ve defransiyel yağını kontrol ediniz
Şanzıman yağı ayrı defransiyelle birleşik değil
kabının sağ altında tıpa var oradan kontrol edebilirsiniz
Debrajı sert ise yumuşatma yapılabilir
Amin teşekkür ederim . Burdaki tümosan yetkili servisi akrabam birazda o yüzden tümosan tercih ettim , dediğiniz gibi yağların kontrolü yapıldı onları hallettik 👍🏻
 
Hayırlı olsun.
Allah utandırmasın, kaza bela vermeden kullanmak nasip etsin.
Çeker kolunu durukken geçirmek iyi olur.
Pulluk olarak 4 11", 28 cm ara veya 5 9", 22 cm ara pulluk olabilir.
4 12", 30 cm ara döner kulaklı pulluğu da çeker ama istavroz mili değişimi gerekebiliyor.
Tarla 2. viteste 2000 rpm devirle kullanmak gerekiyor.
Çalışmamazlık yaparsa ilk bakılacak yer genelde stop muşuru oluyor.
Debriyaj boşluk ayarını mutlaka kontrol ediniz.
Traktörün pulluk hakkı normalde 2 soklu , 60-80 cm iş genişliğinde yavru pulluklu döner kulaklı pulluktur.
4 soklu pullukta demir pulluk tekeri 3. ve 4. sokun orta hizasını görecek şekilde olursa otlu tarlada tıkama yapabiliyor,
2. ve 3. pulluğun orta hizasında olursa tıkama pek yapmaz veya daha dışarıdan giden lastik teker kullanışlı olabilir.
Toprak yapısı yumuşaksa 5 10" , 22 cm ara , 110 cm iş genişliğinde pulluk, sol arka lastik izinin tamamını kaldırırsa traktör fazla çekme yapmaz.
Lift o matik mandalı sertse damper kolu gibi bir aparat mandalın üstüne eklenebilir.
Yolda 2200 rpm deviri geçmezseniz fazla yakmaz , 400 gr/km gibi yakıt oluyor.
Bürgünün kabin takozları sökülüp mekanik yaylı sistemi işe başlamadan takmanızı öneririz veya havalı koltuk takmanızı öneririz.
Pulluk işiniz çoksa sağdaki hidrolik askı kolunu pistonluya çevirmelisiniz.
Traktörün arkasında römork, balye makinesi gibi yük varken tarla yolunda 1. veya 2. vitesle sabit 1500 rpm motor devriyle kullanmalısınız.
Tekerlek bijonlarının gevşediği olabiliyor, kontrol ediniz.
Dana gözleri düşebiliyor, boşta iken takmak için uygun yer yapılmalıdır.
Arka lastiklerin iç yüzeyine çamur sıyırıcı lama demir koyulabilir.
Çeki demirinin piminin alttaki mandallı pimi ot, sap v.s. takılırsa çıkabiliyor, üstten kilitli sistemler var.
Fren yağı eksilebilir, kendi yağını yedekte tutmalısınız.
Arka yağmur sileceği takmanız iyi olabilir. Kolay gelsin.
Saolasın hocam , dediğin gibi istavroz mili veya herhangi bi yerini değiştirmek kırmak istemiyorum malum tümosanın şanı belli . Toprağımız ağır olduğu için 4/8 alayım dedim ama satan bayide hassasiyeti çalıştırmaz hafif gelir en kötü 5/8 takman lazım diyor kafam karışık . Stop müşürü nerededir ? Mandal sert değil ama hidroliği kaldırırken gayet hızlı kaldırıp indirirken çok yavaş indiriyor daha bunu çözemedim . Yolda 2200 deviri geçmemek bunu not ettim . Kabin takozu olayına gelince asfalt yolda bozuk yerlerde gerçekten çok sallıyor gerçi daha 2-3 saat anca kullandım ama bunu bir araştırayım . Diğer bilgiler içinde teşekkür ederim .

Benim sana sormak istediğim motor karakterisklerini detaylı inceleyen birisin . Tarlada sürüm yaparken bu motoru kaçıncı viteste kaç bin devirde kullanmalıyım en verimli en düşük yakıtlı şekilde . Takviyeli mi takviyesiz mi , buçuk hızlı mı yavaş mı vs . Buçuk mantınığını kafamda pturtturamadım daha . Traktör sürekli buçuk hi da takviye seride şekilde biniyorum geriye taktığımdada ayar aynı kalıyor ve birde yazın ot biçiminde kaçıncı vites kaç devirde bu işi yapmalıyım makine tamburlu değil zıpkalı çift bıçaklı Arthur marka ot biçme . Kaç devirde bana maks Torku verir hangi devirde en verimli ve tasarruflu sürüşü sağlarım ?
 
Sağ olasın hocam , dediğin gibi istavroz mili veya herhangi bi yerini değiştirmek kırmak istemiyorum malum Tümosan ın şanı belli . Toprağımız ağır olduğu için 4/8 alayım dedim ama satan bayide hassasiyeti çalıştırmaz hafif gelir en kötü 5/8 takman lazım diyor kafam karışık .
Bizim köyde 4 10" veya 11" , 30 cm aralı pulluk tercih ediliyor.
Bozma sürüm ihtiyaç yoksa 5 9" , 22 cm aralı pulluk uygundur.
Stop müşürü nerededir ?
Mazot pompasının üzerinde, musluk içi kadar bir parçadır.
Mandal sert değil ama hidroliği kaldırırken gayet hızlı kaldırıp indirirken çok yavaş indiriyor daha bunu çözemedim .
Sıra başında mandala biraz erken basarak çalışma yapabilirisiniz.
Yolda 2200 deviri geçmemek bunu not ettim . Kabin takozu olayına gelince asfalt yolda bozuk yerlerde gerçekten çok sallıyor gerçi daha 2-3 saat anca kullandım ama bunu bir araştırayım . Diğer bilgiler içinde teşekkür ederim.

Benim sana sormak istediğim motor karakteristiklerini detaylı inceleyen birisin . Tarlada sürüm yaparken bu motoru kaçıncı viteste kaç bin devirde kullanmalıyım en verimli en düşük yakıtlı şekilde . Takviyeli mi takviyesiz mi , buçuk hızlı mı yavaş mı vs . Buçuk mantığını kafamda oturtturamadım daha.
Pullukta motor devri 1600 rpm, pulluk vitesi olarak 6 km/h hız yapabileceği tarla 3. vites genelde kullanılıyor.
Zorlanma durumlarında 2000 rpm devire çıkarak zor alandan kaçılır.
Hassasiyet konumu genelde 6 da durur , zorlamalı yerlerde 6 dan 8 e çekilir, hafiften pulluk kalkmaya başladığında duruma göre yine kol 6 konumuna indirilir, biraz oyazı oluyor ama huyu böyledir.
Traktör sürekli buçuk hi da takviye seride şekilde biniyorum geriye taktığımda da ayar aynı kalıyor ve birde yazın ot biçiminde kaçıncı vites kaç devirde bu işi yapmalıyım makine tamburlu değil zıpkalı çift bıçaklı Arthur marka ot biçme . Kaç devirde bana maks Torku verir hangi devirde en verimli ve tasarruflu sürüşü sağlarım ?
Tarlada ot durumu zayıf 20 cm gibi yonca olduğunda 165 cm tamburlu çayır makinesi ile yol 3. vitesle motor devri 1500 rpm de biçtiğimiz oluyor. Tarla düzgünse yol 1. ve 2. vites rahatlıkla zıpkalı makinede kullanılır.
Traktörün max torku 1500 rpm de , en az yaktığı devirler 1600-1700 rpm oluyor,
75 hp, 320 n.m. torka sahiptir.
Fiat 80 66 S , 80 hp , 280 n.m. (DIN normu) , motor gücü verileri var.
Genel karakteristik olarak birbirine benzeseler de haşpaylı saman bağlama da aynı kullanımı vermiyor,
Beygirine göre tork yüksek , 2200 rpm motor devrinde kuyruk mili çalıştırıp , sıra başında bir vites yükselterek dönüş yaparız.
Tümosan motorda tork rezervleri %35-40 dolayları gibi duruyor, nette bilgi bulamadık.
Haşpaylı saman bağlarken 540E kuyruk mili genelde kullanılıyor, tork rezervi gayet yerinde olan motor , sinmeden traktörü rahat topluyor, olan balataya oluyor , 2 sezonda bir kez balata değişimi gerekiyor.
Motor vites uyumu gerekmiyor, sabit 1600 rpm devirle sinmeyen motor balatanın ömrünü yiyiyor.
Yoğun saplı yerlerde çalışırken balye makinesinde tıkanmalara sebebiyet verebilir.
Fiat 80 66S modelde 2000-2400 rpm devir aralığı rahat kullanılabiliyor, makineyi tıkamadan sırada yürüyebiliriz.
Traktör yürüyeni, balye makinesi uyumu olarak biraz eleştiriye açıktır.
Ön kepçe kullanımı yapabilmek içinde motorun en az yakıt bölgesi 1600-2200 rpm aralığı varmış, izlenimimiz oluştu.
Nette herhangi bir kaynak bulamadık, tamamen deneme yanılma yöntemi kullandık. :)
 
Çok teşekkür ederim bilgiler için , bölge Samsun Ladik köyün toprakları ağır ve çoğu uzun zamandır sürülmüyor . 4/12 de tezek çok büyük çıkar diye tavsiye etmiyorlar . Motor yorulmasın arkayı dağıtmasın diye 4/8 takayım diyorum hassasiyet çalışmaz diyorlar o zaman 5/8 li takacaksın diyorlar kararsızım
Hocaya katılıyorum Bencede 5/9 uygun olacaktır.
Bende 5/9 ama geniş ara var. Case jx65c nin sol tekerin dışından geliyor.
Sert ve derin sürümlerde 4/11 alpler yumuşak ve genelde İkinci sürümlerde (anız bozumu patlatma ile yapılırsa) 5/9 u kullanıyorum. İkisinden de memnunuz.
Ünlü 5/9 hafif olduğu için az yakıyor
 

Resimler ve ekler

  • IMG_MI6_20220620_100636.jpg
    IMG_MI6_20220620_100636.jpg
    192.9 KB · Görüntüleme: 39
Bizim köyde 4 10" veya 11" , 30 cm aralı pulluk tercih ediliyor.
Bozma sürüm ihtiyaç yoksa 5 9" , 22 cm aralı pulluk uygundur.

Mazot pompasının üzerinde, musluk içi kadar bir parçadır.

Sıra başında mandala biraz erken basarak çalışma yapabilirisiniz.



Pullukta motor devri 1600 rpm, pulluk vitesi olarak 6 km/h hız yapabileceği tarla 3. vites genelde kullanılıyor.
Zorlanma durumlarında 2000 rpm devire çıkarak zor alandan kaçılır.
Hassasiyet konumu genelde 6 da durur , zorlamalı yerlerde 6 dan 8 e çekilir, hafiften pulluk kalkmaya başladığında duruma göre yine kol 6 konumuna indirilir, biraz oyazı oluyor ama huyu böyledir.

Tarlada ot durumu zayıf 20 cm gibi yonca olduğunda 165 cm tamburlu çayır makinesi ile yol 3. vitesle motor devri 1500 rpm de biçtiğimiz oluyor. Tarla düzgünse yol 1. ve 2. vites rahatlıkla zıpkalı makinede kullanılır.
Traktörün max torku 1500 rpm de , en az yaktığı devirler 1600-1700 rpm oluyor,
75 hp, 320 n.m. torka sahiptir.
Fiat 80 66 S , 80 hp , 280 n.m. (DIN normu) , motor gücü verileri var.
Genel karakteristik olarak birbirine benzeseler de haşpaylı saman bağlama da aynı kullanımı vermiyor,
Beygirine göre tork yüksek , 2200 rpm motor devrinde kuyruk mili çalıştırıp , sıra başında bir vites yükselterek dönüş yaparız.
Tümosan motorda tork rezervleri %35-40 dolayları gibi duruyor, nette bilgi bulamadık.
Haşpaylı saman bağlarken 540E kuyruk mili genelde kullanılıyor, tork rezervi gayet yerinde olan motor , sinmeden traktörü rahat topluyor, olan balataya oluyor , 2 sezonda bir kez balata değişimi gerekiyor.
Motor vites uyumu gerekmiyor, sabit 1600 rpm devirle sinmeyen motor balatanın ömrünü yiyiyor.
Yoğun saplı yerlerde çalışırken balye makinesinde tıkanmalara sebebiyet verebilir.
Fiat 80 66S modelde 2000-2400 rpm devir aralığı rahat kullanılabiliyor, makineyi tıkamadan sırada yürüyebiliriz.
Traktör yürüyeni, balye makinesi uyumu olarak biraz eleştiriye açıktır.
Ön kepçe kullanımı yapabilmek içinde motorun en az yakıt bölgesi 1600-2200 rpm aralığı varmış, izlenimimiz oluştu.
Nette herhangi bir kaynak bulamadık, tamamen deneme yanılma yöntemi kullandık. :)
Hidrolik kollarındaki numaralar silinmiş hocam , onları daha tam çözemedim ama alışıcaz veya etiket numaralarını bi yerden bulmam lazım .

Diğer bilgiler tam aradığım cevaplar , internette bu konular ile alakalı bilgi yok . Çift sürümüde olsa ot biçmede olsa bizde 3.vites kullanılıcak tarla yok tarlalar hep yokuş veya uçurum . Duruma göre seri 1 veya 2 o zaman takviyeyle bir işimiz yok . Haşbayda mile kuyruk mili 540 da kullanılıyorsa 750 devirle benim hiç işim yok o zaman bi gübre serpme bide ot biçmede kullanıyorum kuyruk milini . Bu işlerde yakıt tasarrufu için devir aralığını 1600-1700 lerde tutacağım o zaman , çok kıymetli bilgiler teşekkür ederim
 
Hocaya katılıyorum Bencede 5/9 uygun olacaktır.
Bende 5/9 ama geniş ara var. Case jx65c nin sol tekerin dışından geliyor.
Sert ve derin sürümlerde 4/11 alpler yumuşak ve genelde İkinci sürümlerde (anız bozumu patlatma ile yapılırsa) 5/9 u kullanıyorum. İkisinden de memnunuz.
Ünlü 5/9 hafif olduğu için az yakıyor
O zaman 5/8 veya 5/9 bakacağım hangisini denk getirebilirsem , 4 lü pullukla işim yok doğru mudur ? Yani 5/8 veya 5/9 traktöre fazla gelmez daha çabuk arıza yapması veya biyerlerini kırmasına sebeb olmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Birde bu traktöre kaç tonluk bir römork almalıyım ? Römörk tek dingil olucak yada çift dingil tandemde olabilir ama hem arkada hemde en önde lastik olan römörklerden bizim bölgede hiç yok tutulmuyorda kullanılmıyorda. Odun yüklemeye , kemre çekmeye , buğday ve balya taşıma işi yaptıklarım . Nasıl bişey almalıyım hala römörküm yok gittikçede pahalanıyor …
 
O zaman 5/8 veya 5/9 bakacağım hangisini denk getirebilirsem , 4 lü pullukla işim yok doğru mudur ? Yani 5/8 veya 5/9 traktöre fazla gelmez daha çabuk arıza yapması veya biyerlerini kırmasına sebeb olmaz
Bölgenizde benzer numaralı bi pulluk sahibinden rica edip deneyin. Tam tutmasa bile fikir verir çok seri giderse büyük zorlanırsa küçük. Normalde hakkı 4'lüdür, kesek çıkar diyorsunuz. Çekirdek mısır gibi kök salan mahsüller ekmeyeceksiniz 5/8 5/9 bütün işleri görecektir.
Biz 4/11 dururken 5/9 aldık ikileme yapıp az yakması için. Derin gitmiyor, 15-20 santimde toprağı çeviriyor. Vesile ile youtube videoma bakabilirsiniz.

 
Birde bu traktöre kaç tonluk bir römork almalıyım ? Römork tek dingil olucak yada çift dingil tandemde olabilir ama hem arkada hemde en önde lastik olan römorklardan bizim bölgede hiç yok tutulmuyor da kullanılmıyor da. Odun yüklemeye , kemre çekmeye , buğday ve balya taşıma işi yaptıklarım . Nasıl bişey almalıyım hala römorkum yok gittikçe de pahalanıyor …
Römork olarak , çift dingil , tandem olması yolda fazla sarsıntı olmadan gidebilmemizi sağlar.
5 tona kadar olan yüklerde tek dingil yeterli oluyor ama 8 ton yük attığımız zamanlarda oluyor, traktörde rezonans titreşimleri oluşturur, vuruntulu sallanma hareketleri olur.
2*3,8*1,4 metre ebatlarında römork yaklaşık 8 ton buğday alır.
Balye ebatları , 40*45*125 cm olursa 3 sıra balye arka kapak açmadan römork içine girer.
Üst üste 3 sıra yapılırsa * 45 cm den 135 cm den sonra römorkun ortası hafif göçük kalacağından kasa üstü balye dizmesi rahat olur.
Römorkun arka kapakta zincirle açılırsa 100 balye ve üzeri römorka rahatlıkla yüklenebilir.
900*16 4 tane lastik kullanışlı olur, makaslarda muavin makas kullanılması iyidir.
Römorkun kasa yüksekliği biraz alçak olursa balye yüklemesi rahat oluyor.
 
Son düzenleme:

Hayirti
Selamın aleyküm cümleten , bu çiftçilik sardı bünyeyi bırakmıyor :)

İlk göz ağrım 135 likle tarla kiralamaları iyice artıp yetişememeye başlayınca vedalaşıp Tümosana geçiş yaptık hayırlısı olur inşallah .

1.5 sene öncesine kadar hiç traktör kullanmamış ondan sonrada 135 likle çiftçiliğe başlamış kardeşinize dikkat etmek gerekenler konusunda bilgiler verirseniz çok sevinirim .

MF 135 73 Model 08 İngiliz rektefiye 4 lastik akü sıfır takasa verdik

Tümosan 2014 Model 8175 Buçuklu otomatik liftli vs aldık .

Hazirandan beri 0 traktör arıyorum bulamayınca artık daha fazla bekleyemedim bütçeme göre traktör aldım ..

Yol kullanımı , çift sürmesi , kaçlı pulluk almalıyım ki traktörü yormamalıyım toprağımız ağır genelde 20-30 senelik boz tarlaları bozuyorum . Çift çeker traktör hakkında bilgim 0 çok basit şeyler bile bana büyük katkılar sağlayabilir şimdiden herkese teşekkür ediyorum . Ot zamanı zıpkalı çift bıçaklı makine ile ot biçecek vs traktör biraz büyük kaçacak ama yapıcak bişey yok :)
Hayırlı, uğurlu olsun,Büyük traktör,seri iş demektir.135 de çok özel bir traktör bence, bende de önceden mf 240 vardi.Yerini bir arıyorum ki...
 
Bölgenizde benzer numaralı bi pulluk sahibinden rica edip deneyin. Tam tutmasa bile fikir verir çok seri giderse büyük zorlanırsa küçük. Normalde hakkı 4'lüdür, kesek çıkar diyorsunuz. Çekirdek mısır gibi kök salan mahsüller ekmeyeceksiniz 5/8 5/9 bütün işleri görecektir.
Biz 4/11 dururken 5/9 aldık ikileme yapıp az yakması için. Derin gitmiyor, 15-20 santimde toprağı çeviriyor. Vesile ile youtube videoma bakabilirsiniz.

Videoyu izledim , böyle dümdüz tarlaları gördükçe imreniyorum :)) Bizde böyle bir tarla yok hocam ve Malesef ki çok ufak . 2-3-5 dönüm tarlalar . Sıra başından başladık anam babam diyene kadar sıra sonuna geliyoruz . Yokuş aşşağı indiysek çıkarken çifti yokuş yukarı sürmek gerekiyor tabi bu 35 likle mümkün olmuyordu hep tek kulak . Köyde ve yakın civar köylerde bir tane çift çeker vardı benimkide 2.oldu . O traktör 266g hattat . 5 li bir pullupu var kaç numara bilmiyorum ama o 5 li pullukla sürüm yaparken canı çıkıyor . Derin süremiyor bazı tarlalarda yokuş aşşa indiyse sürerek çıkamıyor çiftçekerde vs . Gerçi sürücüsüde biraz acemi ama traktör can çekişiyor yani . Bizim bölgemiz bu konuda kötü o yüzden diyorum 5/8 yerine 4/8 taksak aşağıyada yukarıyada zorlanmadan sürerek keyifle çıksam . Hassasiyet çalışmasın çok mu önemli ki ? Uzun tarlalarımız olsa hassasiyet önemli ama bizde öyle sabanı bir ayarlıyımda 3-5 dk aynı sırada up uzun sürülecek tarlalarımız yok malesef
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

Benzer Konular