MF 168 hararet ve yağ atma sorunu


Arkadaşlar s.a. iki yıl önce ayak işlerinde kullanmak için bir MF 168 aldık traktörü tanıdık bildik birinden aldık neredeyse hiç çalışmış ilk revizyonu 2011 de yapıldı. İlk aldığımız zamanlar diğer traktörün yardımcısı iken ekim alanını artirinca bu traktorede yük biner oldu. Kazayaginda mibzerde ve pullukta kullanıyoruz şimdilerde..yanlız pullukta ve yolda 3 4 ton yükte çok çabuk daralma duman atma ve bayılıp anı vitesten düşme problemleri oluyor.. motorun çalışması normal gibi görünüyor. Egzoz manifoltunun dibinden yani motora bağı olduğu noktadan yağ atar oldu.. bide hiç yük yokken boşta yolda giderken duman atıyor .radyatör de sürekli antifriz var radyatör iki yıllık yeni pervane 4 kanat demirden.. motor yağını değişıpte en ağır şartlarda en az 50 saat çalışmadan yağın rengi neredeyse değişmiyor yani kararma yapmiyor..manifolttan attığı haricinde önce en ufak bir yağ eksiltme sorunu yoktu .. durumlar bu şekilde ..ustaya götürmeden önce burada bilgi sahibi veya daha önce tecrübe etmiş meslektaşlarımdan bilgi almak istedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Arkadaşlar dün traktörün radyatörü değişti 5 sıra süper radyatör takıldı ..yağ attığı yer silindir kapağıymış kapak ve contası değişti.. sibop ayarı yapıldı ..
Yağ atma sorunu kesildi ama harerete meyillilik halen var ..bir iki ustaya daha gösterdim bişey bulamadılar ..
Yağ eksiltme yok ...
Tamamı antifriz dolu imdada eksiltme yok
Radyatör sıfır
Sibop ayarı tamam
Termostat yok
Durum böyleyken hararete sebep olacak başka ne gibi bir olumsuzluk vardır ??
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Kapaktan yağ atması , motorda conta değiştirilirken , motora soğuk halde müdahale edilir.Servise gelince 3-4 saat gibi soğuması beklenip sökülür.Kapak civataları torklu anahtarla sıkmak ister, bazen 5000 saat gibi çalışmadan sonra sıkılık kontrol edilmelidir, gevşeme yapabilir.
Sıfır motorda contadan yeşil antifrizli su kaçağı yapan traktörlerde gördük, kapak civataları sıkılınca sorun düzeldi.
İki farklı tip antifriz kullanılmışsa uyumsuz antifrizler çamurlaşma ve çökelme yapabilir, su kanallarını tıkar.
Devir daim de arıza olabilir.
Erdengiller devirdaim üzerinde yağlı bilya var, gres deliği bulunmuyor, 2500 saatlerde ses yapar, 3000 saatlerde su kaçırmaya meyledebilir.
Devirdaim ' in kanatlarında sallanma varsa muhtemel arızalıdır.
Suyun bomesi -24 C üzerini pek tavsiye etmeyiz.Fazla antifriz ısıl iletkenliği azaltıyor.
Muşur ve göstergeyi de kontrol ediniz.
 
Hocam, traktöre bakan usta devidaim de sıkıntı yok dedi ikinci usta da tastikledi ..sibop ayarı dediğiniz gibi motor 6, 7 saat sonra yapıldı.. ama soğutma suyunun tamamı antifriz dolu . Söylediğiniz gibi 1/ 2 oranında su ile karıştırmayı düşünüyorum
 
Arkadaşlar dün traktörün radyatörü değişti 5 sıra süper radyatör takıldı ..yağ attığı yer silindir kapağıymış kapak ve contası değişti.. sibop ayarı yapıldı ..
Yağ atma sorunu kesildi ama harerete meyillilik halen var ..bir iki ustaya daha gösterdim bişey bulamadılar ..
Yağ eksiltme yok ...
Tamamı antifriz dolu imdada eksiltme yok
Radyatör sıfır
Sibop ayarı tamam
Termostat yok
Durum böyleyken hararete sebep olacak başka ne gibi bir olumsuzluk vardır ??
Antifiriz onerilen oranlarin altinda ve üstün de performansini kaybeder birde merdiven alti olmamali ben %50 oranli kullaniyorum sicak bolgelerde %33 oran ve 2-3 yilda bir degismek ideal
 

Benzer Konular