mf lerde patinaj sorunu


Ynt: mf lerde patinaj sorunu

arkdaşlar ben 285 var bu patinaj çekmesi motorun hızlı oldugunda ayacıgının carı oldugunda 285 in felan üstüne türk fiat stayer new holland felan halt işler
 
Ynt: mf lerde patinaj sorunu

koker_38 link=topic=26635.msg243942#msg243942 date=1264190811' Alıntı:
arkdaşlar ben 285 var bu patinaj çekmesi motorun hızlı oldugunda ayacıgının carı oldugunda 285 in felan üstüne türk fiat stayer new holland felan halt işler
ilgincc :S yaw abartmana gerek yok sakin ol herkez neyin ne oldugunu bilir
 
Ynt: mf lerde patinaj sorunu

sayın çiftçiler bu patinaj olayı iyi bir şey değildir.çünkü aletlerin hakkını tam veremiyorsunuz.tam (pulluk-kazık-dip kazan vb.)aletleri istediğiniz derinliğe salıyorsunuz makina patiye kalkıyo bizde makina yürüsün diye aleti az az yukarı kaldırıyoruz.ama iyi olmuyor çünkü bundan dolayı kış yağışlarını derinlere indiremiyoz ve biraz fazla yağışta tarladan toprak erozyana uğruyor.bakın tekirdağ hayrabolunda nasıl tarım yapılıyo oranın çiftçileri 2li 3lü ama 16-18 inç pullukla sürüm yapıyorlar.biz ise bayırsı tarlalarda kolay oluyo diye hep bayıraşa sürülüyo,tabiiki bu mecburiyetten diyceksiniz.türkiye şartları bildiğiniz gibi geçim derdinden aletlerde basit oluyo.mesela döner pulluğu olanlar çok rahat bayırları normal erozyana karşı sürebilir traktörün yan devrilme riski olmaz çok uzattım galiba benim düşüncem budur.
 
Ynt: mf lerde patinaj sorunu

mf patinaj yapıp motoru rahatlatır demiş kimileri.bide kolay revizyon olmaz denmiş ama burdaki çoğu mf havalandırmadan beyaz duman salıyo örnek amcamın 285 hiç işi olmamasına rağmen alttan soluyo...
 
Ynt: mf lerde patinaj sorunu

Benim anlamadığım olayda şu neden uzeller yabancı mflere göre 2 kat fazla patinaj yapıyor ???. Bnde 168 var vallahi billahi 640 ın yarısı kadar patinaj yapıyor. 80-66s aynı kazayağında neden daha fazla patinaj yapıyor ve yavaş gidiyor. 168de kabin+ 200 kg ek ağırlık+ köşe kovan hiç patinaj yapmıyor diyebilrim. Ne motor açtırdık ne arka dağıttırdık ne şanzuman çatlattık. *098*-
 
Ynt: mf lerde patinaj sorunu

maygun10 link=topic=26635.msg223158#msg223158 date=1256045627' Alıntı:
Hafifliğinin yanı sıra, aktarma organlarından olan ayna mahrutiden sonra CER dişli özelliğinin olmaması.Güç bir takim dişli (Cer) marifeti ile daha performanslı ve kullanışlı hale getirilebilir.Fıatlarda olduğu gibi.Hiç sorun çıkmaz patinaşsız söker alır.Pancar tarlalarında ;Bu yüzden römorkun okunu çok koparmışızdır.
Cer dişli farkı çok fazla, fıatlardaki cer dişli patinajı önlüyor. Ağır devirde yolda giderken cerlerden ses gelir mesela bunu masseyde yolda çok ağır devirde de gitse bulamazsınız
 
Ynt: mf lerde patinaj sorunu

arkadaşlar mf patinaj motorudur deyip kestirip atmak yanlış.ara şanzımanlı olanlar haliyle daha fazla patinaj ediyor.ara şanzıman olmayanlar da çabuk şaha kalkıyor.yerine göre ikisinin de eksi ve artı tarafları var.örneğin 185 lik te ara şanzıman yok çamurda izden çabuk çıkar,manevrası kolay ve rampa inişi güzeldir.285 ise sallıdır tam tersidir ama arkalara 4er tane ağırlığı tak dozerdir...masseyin patinaj etmesinin ana sebebi bence seri olmasıdır.amerikan traktör test laborotuvarının test sonuçlarına bakarsanız motor gücünü çekiye ve kuyruk miline en az kayıpla ileten makinadır.
 
Ynt: mf lerde patinaj sorunu

arkadaşlar biz 1950 lili yıllradan bu yana mf ciyiz harris 744,135 2tane ,148 2 tane ,165 2 tane,265,265s 2 tane,276 gold 2 tane kullandık.ewet mfler patinaj atıyor attığı için arkayı dağıtmıyor.arkayı en az yıpratan ve arıza veren traktörler mfler ve fordlardır yani ingilizler işi biliyor.bildikleri için cer koymamışlar.istediğiniz ustaya sorun böledir bu.amcamda 2006 model td85 var geçen sene arkayı dağıttı.başaklara bu konuda söylenecek yok hiç sıkıntıya gelmez arkayı bitirir.üstelik bizim köyde tüm td modellerde bu sorun var.ben herşeye rağman mf derim.arkaya jant içlerine bi kaç ağrlığın faydası olur bide ideal lastik tutturamadılar bence incen biraz genim balondan biraz ince olsa jant içlerine ağırlık atılsa çok ii
olur.
 
Ynt: mf lerde patinaj sorunu

yeşil link=topic=26635.msg369882#msg369882 date=1301586329' Alıntı:
arkadaşlar biz 1950 lili yıllradan bu yana mf ciyiz harris 744,135 2tane ,148 2 tane ,165 2 tane,265,265s 2 tane,276 gold 2 tane kullandık.ewet mfler patinaj atıyor attığı için arkayı dağıtmıyor.arkayı en az yıpratan ve arıza veren traktörler mfler ve fordlardır yani ingilizler işi biliyor.bildikleri için cer koymamışlar.istediğiniz ustaya sorun böledir bu.amcamda 2006 model td85 var geçen sene arkayı dağıttı.başaklara bu konuda söylenecek yok hiç sıkıntıya gelmez arkayı bitirir.üstelik bizim köyde tüm td modellerde bu sorun var.ben herşeye rağman mf derim.arkaya jant içlerine bi kaç ağrlığın faydası olur bide ideal lastik tutturamadılar bence incen biraz genim balondan biraz ince olsa jant içlerine ağırlık atılsa çok ii
olur.
Kardeş Ne ettin sen Massey Ferguson köşe kovanlarda cer vardır. kovan uçları kalınsa cer vardır. 240 ta yok ama kovanların ucu kalın olacak
 
Ynt: mf lerde patinaj sorunu

DqN 58 link=topic=26635.msg308095#msg308095 date=1289856666' Alıntı:
Benim anlamadığım olayda şu neden uzeller yabancı mflere göre 2 kat fazla patinaj yapıyor ???. Bnde 168 var vallahi billahi 640 ın yarısı kadar patinaj yapıyor. 80-66s aynı kazayağında neden daha fazla patinaj yapıyor ve yavaş gidiyor. 168de kabin+ 200 kg ek ağırlık+ köşe kovan hiç patinaj yapmıyor diyebilrim. Ne motor açtırdık ne arka dağıttırdık ne şanzuman çatlattık. *098*-
doğru diyosun uzeller tekçekerse hemen başlıyo patinaja.
 

Ynt: mf lerde patinaj sorunu

fatih55600 link=topic=26635.msg317296#msg317296 date=1292958273' Alıntı:
arkadaşlar mf patinaj motorudur deyip kestirip atmak yanlış.ara şanzımanlı olanlar haliyle daha fazla patinaj ediyor.ara şanzıman olmayanlar da çabuk şaha kalkıyor.yerine göre ikisinin de eksi ve artı tarafları var.örneğin 185 lik te ara şanzıman yok çamurda izden çabuk çıkar,manevrası kolay ve rampa inişi güzeldir.285 ise sallıdır tam tersidir ama arkalara 4er tane ağırlığı tak dozerdir...masseyin patinaj etmesinin ana sebebi bence seri olmasıdır.amerikan traktör test laborotuvarının test sonuçlarına bakarsanız motor gücünü çekiye ve kuyruk miline en az kayıpla ileten makinadır.
Tam tersi ara şanzuman 2 kat daha az patinaj yapar
 
Ynt: mf lerde patinaj sorunu

ara şanzımanlı motor yapısı az daha uzadığı için önü kalkmaz patinaj azalır...mf patinaj ediyosa bi nedeni var seri makina+arka aksam hafif onun için ama çözülmicek bişey değilki dışında zaten 2 er tane ağırlık var gidin iç tarafa attırın farkı görün...
 

Benzer Konular