New Holland’ın En Heybetlisi O | Konya Tarım Fuarı 2023

Traktör çok güzel her ayrıntı düşünülmüş en çok beğendiğim özellik stop edip kapıyı kapatıp inince akü şalterini 1-2 dakika sonra kendi kapatıyor, kullanacağınızda kapıyı açınca tekrar açıyor.
 

Resimler ve ekler

  • 20230326_155716.jpg
    20230326_155716.jpg
    78.5 KB · Görüntüleme: 109
  • 20230326_161551.jpg
    20230326_161551.jpg
    188.1 KB · Görüntüleme: 102
  • 20230326_155722.jpg
    20230326_155722.jpg
    125.5 KB · Görüntüleme: 97

Bu modellerde neyi sevmiyoz, biliyonuz mu.
Gazlıyamıyoruz kardeşim.
Motor devri 2100 rpm den sonra tork eğrisi dibi görmüş oluyor.
Gazlamayalım hocam zaten 1600'den sonra insanın ocağına incir ağacı diker.
Anlık yakıt tüketim 60-70 l/s leri görüyor.
Uzak tarla felan olsa yolda bitirip gelecek ama yinede bu güzel traktörü neden böyle öldürmüşler düşündürücü
 
Gazlamayalım hocam zaten 1600'den sonra insanın ocağına incir ağacı diker.
Anlık yakıt tüketim 60-70 l/s leri görüyor.
Uzak tarla felan olsa yolda bitirip gelecek ama yine de bu güzel traktörü neden böyle öldürmüşler düşündürücü
Çok teknolojik traktör, o kadar yakmaması gerekir.
500-600 kg balye paketleyebiliyor.
3 bacak derin çizel çekiyor, hemde toplu olandan.
 
Hoca sana göre hangi motorda gazlarız. Hangi marka modeller gazlanır gazladıkça yırtar kendini. Segment fark etmeksizin biraz örnek verir misiniz?
Eski modellerden bilinen traktörler var zaten ,
Fiat 66S serisi , 1900-2300 rpm en az yakıt bölgesi olduğundan tarla çalışmalarında gazladıkça çok yakmayacaktır.
Motor güç yönetimi dizayn tercihidir.
Balye işlerinde ve rotovatör işlerinde verimli oluyor.
MF Phantom serisi , 1000-1600 rpm arası devirleri gayet iyi kullanıyor, toprak işleme çalışmalarında tercih ediliyor.
Fendt 313 serisi , 1600-1800 rpm arasını gazladıkça iyi kullanır.
Deuthz 6160 TTV , 1200-1800 rpm arasını iyi kullanır , özellikle 1600-1800 rpm arasında etkili çekebiliyor.
JD 6195M , 1800-2400 rpm sabit güç aralığına sahip olduğundan bu devir aralığında etkili çekiş verecektir.
NH TS135A Plus , 1950 rpm devirde hem nominal hemde ek güç üretiminde tork, güç eğrisi kesişim devrine sahip , toprak işleme çalışmalarında ve kuyruk mili işlerinde 1950 rpm devirle kullanmaya müsaittir, 2300 rpm devire kadar kullanabiliyor.
NH T7070 AC , 1900-2300 rpm arası çekişli devirlere sahiptir, motorun tork rezervleri %50 dolaylarında olabiliyor.

Kademesiz şanzımanlı traktörlerde belli hız aralıklarında mekanik aktarım %70-80 , hidrostatik aktarım %20-30 seviyelerinde ,
Toprak işleme çalışmalarında mekanik aktarım hızlarında toprak işleme çalışmaları yapılıyor.
Traktör çeki kuvvetlerine baktığımızda , 5 ton civarları kuvvetler mevcut ,
Puma 165 , yazılımla 235 hp yapılıp , 5 dönerli pullukla kullanılabilirken ,
Optum 300, yazılımla 373 hp , 1580 n.m. tork , 5 dönerli pullukla kullanılabiliyor .
İki traktöründe çeki kuvvetleri birbirine yakın 5 ton , fark, konfor, sarsıntı azaltma ve birazda yakıt ekonomisi düşünülüyor.
Puma 165 , 102 bina , Optum 270 , 220 bina eskiden fiyatları vardı ,

Gazladıkça kendini yırtar modellerden hidrostatik, powershift vites geçişlerinden dolayı vaz geçiliyor.
Fendt 942 de , 1100-1900 rpm sabit tork aralığı , 2000-2400 rpm sabit güç aralığı mevcuttu.
Motor anma gücü devirlerinde normal 540 kuyruk mili 2100 rpm devire konumlanıp 2200 rpm devirle balye bağlayabilir.
Fiat 66 S serinin benzeri motor haritası var.
Tork eğrisi motor anma gücü devirlerinde hafiften yumuşayarak azalır , motor 2000-2400 rpm arasını güç miktarı değiştirmediğinden 2100-2300 rpm arası devir değişsekte makine hırpalamaz.
Traktörün daha çok toprak işleme yapacağı farz edildiğinden en az yakıt bölgesi devirleri 1100-1900 rpm aralığa veriliyor.
Balye bağlamak içinde eğer tork güç eğrisi kesişim devri , 1500-1600 rpm gibi tercih edildiğinde , motor devir yükseltmelerimizde tork eğrisi de artar nitelik göstereceğinden kullandığımız makineyi zorlar , şaft kırmalar v.s. olabilir ,
1900-2000 rpm devirlerde tork, güç eğrisi kesişim devri tercih edildiğinde motor gücü ya sabit kalabilir veya hafiften azalma gösterebilir , tork çizgisi fazla düşerse biçer motorunda olduğu gibi güçten kesilme de görülebiliyor.
Motorun bitiş devirlerindeki tork çizgisinin şekli de bizim için önemlidir.
Binaenaleyh JD 5125R , çok beğendiğimiz bir motor haritası olmuştu.
Kuyruk mili çalışmalarında ,
T7 315 HD , 1840 rpm max güç devri , 1840-2200 rpm sabit güç aralığı , 1400-1800 rpm en az yakıt bölgesi ,
MF 8S 305 , 1600-1900 rpm sabit güç aralığı , 1850 rpm 540 kuyruk mili devri , 1300-1900 rpm en az yakıt bölgesi ,
Deuthz 9340 , 1800-2400 rpm sabit güç aralığı , 2100 rpm max güç tepesi , 1200-1900 rpm en az yakıt bölgesi ,
Ekipmanları 540E , kuyruk milinde çalışacak gibi tercih edersek bu traktörler eskimez. :)
Motor anma gücünde çalışma için en az yakıt bölgesi devir konumları verilmemiştir.
Fiat 66S seride olduğu gibi en az yakıt bölgeleri bulunmuyor.
Çeki demiri kuvvetleri de 5 ton , yaş , çamur sürüm yapabilecek nitelikler zayıf görülüyor.
4 dönerli pullukla çalışabilirler. Kolay ve kumsal yerlerde 7-8 soklu pullukla çalışılır.
NH ve MF , tork çizgisi yumuşak yay şeklinde olduğundan lastik tekerle çamur zeminde yürüyüş Same Explorer seriye benzer olabilir.
Deuthz, sabit tork çizgisine sahip olduğundan tekeri , paletle çevirecek gibi yürütür, bir nevi MF 285 gibi çamurda yürür, patinaj kontrolü gerekir.

Daha iyi bilenlerin tavsiyelerine de açığız.
 

Benzer Konular