perkins motor


Ynt: perkins motor

imamoglu link=topic=69540.msg792663#msg792663 date=1384100949' Alıntı:
Yanlış bilgi paylaşımında bulunmayalım, motor gücünün ister elektronik beyin ecu üzerinden isterse yakıt pompası ayarlarıyla oynanarak artırılmasının mutlaka ama mutlaka yakıt artışı gibi bir etkisi kaçınılmazdır, yukarıda bu konuda bilgi veren arkadaşlardan birisi güç artırıldığında motor bir üst modele geçiyor ama yakıt artmıyor demiş, bu durumda 70 hp bir motor 90 hp yapıldığında da 70 hp kadar yakıt harcıyor demektir, o zaman fabrikadan orijinal 90 hp çıkışlı üretilen bir motorun da 70 hp kadar yakıt tüketmesi gerekir ki bu doğru bir tespit değildir.
evet doğru ama orada atladığınız bir konu var: Turbo nun görevini artırıyorsunuz ben,m dediğim işte. yani işin aslı şu :4,4 litrelik bir motorunuz var. anlamı piston içine ne ederseniz edin havayı 4,4 litrenin üzerine çıkartamazsınız değil mi, mantık bu. Şimdi turbonun basıncını artıracak olursanız eğer aynı piston boşluğuna beleş olan havayı biraz daha sıkıştırarak sokarsınız. yani bu durumda piston içindeki hava 4,4 litre değil de sıkışmış halde 4,7 litre hava olmaz mı. bunun üzerine enjektörden aynı oranda mazot enjekte edecek olursanız işte size chip tuning yapılmış motor olur. ama elbette ki bu kadar basit değil. turbo basıncı arttığında piston ve biel kol üzerine binen yük artacaktır, dolayısı ile enjektörün yakıt püskürtme zamanını da ayarlamak gerekiyor. vs.. bu ileri derecede motor ve bilgisayar bilgisi gerektiren bir iştir ki bunu sanayideki adamlar anlamazlar. herkesin elinde internet var google ye chip tuning yazın ve okuyun. bunu sadece ben demiyorum. şu bir gerçek benim arabam model Doblu 1,9 litre ve fabrika çıkışı 105 hp. Euro3 motorlu. 2008 yılındanbu yana chip tuningli binerim arabama ve şu anda şehit içinde klima açık 60 litre mazotla 800 - 850 km yol yaparım. varın siz hesaplayın. bu arada benim arabanın üretimi durdu, ancak benim arabanın motorunun aynısını şu anda fiat 2000 CC motor olarak üretiyor ve 120 HP olarak satıyor sanırım. şanzumana da 6 ileri vites koymuşlar bu da uzun yolda mazotu neredeyse 100 km de 5 litreye düşürmesi demek oluyor. biraz uzun oldu gerçi ama kusura bakmayın. arkadaşlardan biri kim yapar diye soruyor reklama girmesin ama Konya da yapanlar var. özellikle uzun yol araçlarına Kamyon, Tır, Otobüs, performans araçları, ve elektronik kontrollü traktörler. tek sakıncası bakım saatini biraz erken yapacaksınız hani turbo sıkışmasın diye.
 
Ynt: perkins motor

Kemal Bey yazdıklarınız eksik bilgilere dayanıyor ve bazıları da fizik kurallarına aykırıdır..

İmamoğlu arkadaşımın yazdığına katılıyorum..Enerji ve güç ilişkisi fizik kurallara tabidir..Daha fazla güç için daha fazla enerjiye ihtiyaç vardır..O enerjiyi elde etmek için de daha fazla yakıta..

Bahsettiğiniz beyin çipiyle oynıyarak güç arttırımı yapılabilmesi için : O traktörün motorunun 'common-rail' denilen yeni nesil dizel motorunun olması gerekir.. Bu 'power comander' denilen ilave yazılımı ehil ellerin yapması gerekir. Bunun da kullanım esnasında bazı olumsuz sonuçları kaçınılmazdır..

Türkiye ' deki üretilen traktör fabrikalarında CRD tipi dizel motorlu üreteni henüz duymadım..(Belki çalışma yapılıyordur.)Yani bu foruma kayıtlı traktörü olan üyelerin en az %98 inde klasik mekanik pompalı,direk enjeksiyonlu dizel motoru olan traktörler var..Bunların motorunda da öyle yazılım filan yoktur..Bahsettikleriniz hiçbirine uygulanamaz..
 
Ynt: perkins motor

o.somuncu link=topic=69540.msg793443#msg793443 date=1384248998' Alıntı:
Kemal Bey yazdıklarınız eksik bilgilere dayanıyor ve bazıları da fizik kurallarına aykırıdır..

İmamoğlu arkadaşımın yazdığına katılıyorum..Enerji ve güç ilişkisi fizik kurallara tabidir..Daha fazla güç için daha fazla enerjiye ihtiyaç vardır..O enerjiyi elde etmek için de daha fazla yakıta..

Bahsettiğiniz beyin çipiyle oynıyarak güç arttırımı yapılabilmesi için : O traktörün motorunun 'common-rail' denilen yeni nesil dizel motorunun olması gerekir.. Bu 'power comander' denilen ilave yazılımı ehil ellerin yapması gerekir. Bunun da kullanım esnasında bazı olumsuz sonuçları kaçınılmazdır..

Türkiye ' deki üretilen traktör fabrikalarında CRD tipi dizel motorlu üreteni henüz duymadım..(Belki çalışma yapılıyordur.)Yani bu foruma kayıtlı traktörü olan üyelerin en az %98 inde klasik mekanik pompalı,direk enjeksiyonlu dizel motoru olan traktörler var..Bunların motorunda da öyle yazılım filan yoktur..Bahsettikleriniz hiçbirine uygulanamaz..
mutlaka bende size katılıyorum, yani bu forma kayıtlı traktörler içinde %98 lik kısımda bunu yapmak imkansızdır. bizde TL90A var bunda da yapılamıyor, araştırdım. Ancak bu avrupa modellerinde yapılabiliyor. en azından yaptığım araştırmalarda JD lere yapıldığını ve motorun gücünn %25 oranında arttığını kullancıcısından öğrendim. aynı dırım Tır ve kamyonlarda da geçerli. hatta bu tır ve kamyonarda kullanan kişiler yakıtlarında da düşme olduğunu illaki ifade ediyorlar. ben kamton ve tır kullanmadım. ama ama ama, kendi arabam 1.9 MultiJet Doblo fabrika çıkışı 105 HP, bunda şehir için 60 litre mazotla klima açık 850 km yol yapıyorum. güç için ise bunu size tarif edemem ancak kullanan bilir. sağ ayağınız gaz pedalına bastığında bunu anlayabilirsiniz. aynı durum neden yeni nesil turbo şarjlı motorlarda olmasın ki. Tırlarda, kamyonlarda, otobüslerde, arabalarda motorlarda güç artışı ve yakıt düşürme oluyorsa o zaman motoralarda da olacaktır. unutmayın turboyu olduğundan daha güçlü çalıştırıp beleş olan havayı (oksijeni) yakarak güç artırımı oluyor.
 
Ynt: perkins motor

güzel dogru hocam katılıyorum fikirlerinize..
ancak yeni nesil traktörler 2014 piyasada olcak.ismini yazmayım.cipli sisteme seneye geçiliyor.hb yükselteme düşürme vs işlemler kolayca yapılacak ancak bu kolay iş olmayacak...yani zenginler sınıfı modeller piyasa çıkcak...
bizlere maliyeti ve kullanımı agır olur biz şimdi elimizdekilerle yetinelim...
bu tür yeni nesil traktörün en büyük riski YAKIT OLACAKTIR..kaliteli yakıt bulma dert olcak..butür traktörlerin bakımıda agır olcaktır maliyet açısından...
 
Ynt: perkins motor

köylü link=topic=69540.msg793470#msg793470 date=1384253729' Alıntı:
güzel dogru hocam katılıyorum fikirlerinize..
ancak yeni nesil traktörler 2014 piyasada olcak.ismini yazmayım.cipli sisteme seneye geçiliyor.hb yükselteme düşürme vs işlemler kolayca yapılacak ancak bu kolay iş olmayacak...yani zenginler sınıfı modeller piyasa çıkcak...
bizlere maliyeti ve kullanımı agır olur biz şimdi elimizdekilerle yetinelim...
bu tür yeni nesil traktörün en büyük riski YAKIT OLACAKTIR..kaliteli yakıt bulma dert olcak..butür traktörlerin bakımıda agır olcaktır maliyet açısından...
tabi maliyet cok yuksek oluyor 165 4 bin liraya rektefe olurken 3625f suan 9 bin tl isdeniyor bu her gecen gun gid gide yukseliyo
 
Ynt: perkins motor

chip tuning olayında araştırırsanız bilimsel gerçekliği olan ve inanılır bilgi dökümü v.b herhangi bir belge mevcut değil, bilhassa ülkemizde bu konu çok ama çok suistimal edilmekte, çoğunluğu dedikodu tarzında bir sürü söylenti forumlarda ve nette dolaşmakta, çünkü bu söylentileri abartanlar bu işten para kazanma derdinde olanlar, fakat yanlış anlaşılmasın ben performans artmasından bahsetmiyorum, performans artışının yakıt artışı olmadan elde edilemeyeceğinden bahsediyorum, yani hem daha fazla güç elde edecek ama tersine daha az yakıt tüketeceksiniz, kimse kusura bakmasın yok böyle bir dünya...
 

Benzer Konular