Römork Lift


Sn. Hoca’nın teknik verileri ışığında, üretici firmayla iletişime geçip, liftin daha yüksek kapasiteli liftle değişmesi yönünde mutabık kaldık. Sorunu tam olarak anlamasamda! İlgilenen cevap yazmak için vakit ayıran tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
 
Sn. Hoca’nın teknik verileri ışığında, üretici firmayla iletişime geçip, liftin daha yüksek kapasiteli liftle değişmesi yönünde mutabık kaldık. Sorunu tam olarak anlamasamda! İlgilenen cevap yazmak için vakit ayıran tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
Anlamayacak ne var dostum yük agir piston inceldikçe yük kaldirma kabiliyeti azalir, kamyonların liftinden pay biç ne kadar kalın, firma düsük maliyetli lift takmiş neyse problemin cözüldügüne sevindim.
 
Yaklaşık hesapla anlatayım, hidrolik basınç 200 bar ise birim çevirmeden 195 kg/cm^2 basınca karşılık gelir.
Piston kalınlığı 10 cm ise , yarıçapı 5 cm , piston alanı , pi *r^2 : 3,14 *5^2: 80 cm^2 yüzey alanı olur.
Basınç:kuvvet/yüzey ise Kuvvet:basınç*yüzey
Kuvvet : 195*80 : 15 ton civarları birinci kademede kaldırıyor.
Römorkun ağırlık merkezi ortasında olduğundan kaldıraç ilkesiyle veya dönme momenti ilkesinden pistona toplam yükün yaklaşık yarısı düşer.
18,5 ton yükün yarısı 15 ton kaldırma kapasitesinden az olduğundan piston 1. kademede kaldırmıştır.
4. kademede piston yarıçapı çok az kalıyor, kaldırma kuvveti azalır ama yük merkezi boşaltma esnasında arkaya kayar.
Uzaklıkları bilirsek limit değerleri de hesaplarız.
Hocam ne diyim döktürmussunuz elinize saglik. Arkadasta pistonu buyutecekmis buda sorunu cozer buyuk ihtimal keske firmanin muhendisi varsa oda bu hesaplari yapsaymis belki trektorün yag debisi veya basinci dusuk belki piston 190 bar basincta o arabayi kaldiracak yeterlilikte degil tabi dediginiz gibi olculer olmadan hesaplanamaz.
 
Hocam ne diyim döktürmussunuz elinize saglik. Arkadasta pistonu buyutecekmis buda sorunu cozer buyuk ihtimal keske firmanin muhendisi varsa oda bu hesaplari yapsaymis belki trektorün yag debisi veya basinci dusuk belki piston 190 bar basincta o arabayi kaldiracak yeterlilikte degil tabi dediginiz gibi olculer olmadan hesaplanamaz.
Yağ debisinin düşük olması kaldırma kapasitesini etkilemez.
15 m^3 çift dingil tandem römorka çakıl taşı getirdik.
Römorkta 10 cm kalınlığında iki piston, içten 3 kademe kaldırıyor.
Her pistona bir teneke yağ gidiyor, 45 lt şanzıman yağı olan her traktör kaldırıyor.
Debisi az olanın kaldırma süresi uzar.
Basınç 190 bar olsa , yaklaşık 185 kg/cm^2 basınç olur, kaldırma kapasitesinin %3 lük kısmını azaltabilir, önemsenmez ayrıca sağlıklı değildir, hortumlar 180 bar basınca dayanıklıdır.Ek noktaları demirle güçlendirilmiş olduğu için 200 bar basınca dayanıyor ama hortum biraz yıpransa patlama sorunu olur.
Şanzımanın yağ haznesinin hava alma hortumu var , ucu kapalı veya tıkanıksa vakum etkisi yapmış olabilir.
 
Son düzenleme:
Bizim nu
Yağ debisinin düşük olması kaldırma kapasitesini etkilemez.
15 m^3 çift dingil tandem römorka çakıl taşı getirdik.
Römorkta 10 cm kalınlığında iki piston, içten 3 kademe kaldırıyor.
Her pistona bir teneke yağ gidiyor, 45 lt şanzıman yağı olan her traktör kaldırıyor.
Debisi az olanın kaldırma süresi uzar.
Basınç 190 bar olsa , yaklaşık 185 kg/cm^2 basınç olur, kaldırma kapasitesinin %3 lük kısmını azaltabilir, önemsenmez ayrıca sağlıklı değildir, hortumlar 180 bar basınca dayanıklıdır.Ek noktaları demirle güçlendirilmiş olduğu için 200 bar basınca dayanıyor ama hortum biraz yıpransa patlama sorunu olur.
Şanzımanın yağ haznesinin hava alma hortumu var , ucu kapalı veya tıkanıksa vakum etkisi yapmış olabilir.
Hocam, bildigim kadarı ile hidrolik pompası ve hortumlarda anlık maksimum basinç ve sürekli maksimum basinc muhabbeti var, misal:
anlık yani ufak kasılmalar vs 190 bar max,
fakat surekli yuksek basınc icin o kadar dayanım vermiyor 160 bar gibi dayanim veriyor
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Ortada bir sorun yok,
Hoca dogru bilgiyi vermis.
Romork arka kapagi acik olsa ilk kaldirma asamasdinda bile bosalmaya baslar ve sorun olmaz, her piston son kisimda zorlanir zaten.

Ortada sorun arayanda yok. Gerçek ve tüzel kişilerce anlaşılsın diye öyle yazdım. Niki: The_Hoca’ya ondan mütevellit İngilizce metin kullandım. Dilerse French and Russian yazarım. Anadolu köylüsüyüm dedim. Özne tümleç yüklem. Bize bunu öğrettiler Anadolu köy ilkokul’larında.
Size iranda farklı Türkçe öğrettilerse bilelem.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat1919

Ortada sorun arayanda yok. Gerçek ve tüzel kişilerce anlaşılsın diye öyle yazdım. Niki: The_Hoca’ya ondan mütevellit İngilizce metin kullandım. Dilerse French and Russian yazarım. Anadolu köylüsüyüm dedim. Özne tümleç yüklem. Bize bunu öğrettiler Anadolu köy ilkokul’larında.
Size iranda farklı Türkçe öğrettilerse bilelem.
Forumda makine mühendisi üyelerimiz bulunmaktadır , onlara da bir soruveriniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat1919
Ben; lise edebiyat, ön lisans halkla ilişkiler ve lisans iktisat mezunuyum. Bunların üstünde Anadolu köy ilkokul mezunuyum. Sizi anlamaya çalışıyorum. Bilmem anlatabildim mi?
Fizik öğretmenliği, lisans mezunuyum , bilgisayar ve dil kursu müdürlüğü de yaptım.Bilader otomotiv, ön lisans mezunudur.CEO olan öğrencilerimde var.Aslında gayet basite indirgeyerek anlatmıştım.Liftteki 4. pistonun kalınlığı zayıf geliyor olabilir.
Bizde 10 tonluk çift dingil tandem , çift pistonlu ve sofralı 10 tonluk tek pistonlu , tek dingil 5 tonluk tek pistonlu römork bulunmaktadır.
Sofralı römork çift pistonluydu , teke çevirdik , silaj ve tavuk gübresi taşıyor.Yağ haznesi az olan traktör lifti kaldırmamıştı.
10 tonluk katı gübre dağıtma makinesi de bulunuyor.
Ağır yük için römorku 2 pistonluya çevirebiliriz.
 
Reis ben tahsil yarıştırmıyorum. Ben anladım lakin, bu formda yazdıklarımızı; okuyan tüm üreticilerimizin anlaması esas. Bu suretle sahip olduğumuz bilgiler bir anlam bulur diye düşünüyorum. Şivenizden kaynaklıysa yazım üslubunuzun söyleyiniz, ona göre okuyalım.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat1919
Fizik öğretmenliği, lisans mezunuyum , bilgisayar ve dil kursu müdürlüğü de yaptım.Bilader otomotiv, ön lisans mezunudur.CEO olan öğrencilerimde var.Aslında gayet basite indirgeyerek anlatmıştım.Liftteki 4. pistonun kalınlığı zayıf geliyor olabilir.
Bizde 10 tonluk çift dingil tandem , çift pistonlu ve sofralı 10 tonluk tek pistonlu , tek dingil 5 tonluk tek pistonlu römork bulunmaktadır.
Sofralı römork çift pistonluydu , teke çevirdik , silaj ve tavuk gübresi taşıyor.Yağ haznesi az olan traktör lifti kaldırmamıştı.
10 tonluk katı gübre dağıtma makinesi de bulunuyor.
Ağır yük için römorku 2 pistonluya çevirebiliriz.
Şu anda gayet anlasilir bir dil, malumunuz uzmanlik alanı teknik verilerle anlatim, bir yerleri isaret etme , anlasilirliktan uzaklaşma yorumlarinizda görüyorum daha öncede söyledim, bu forumda yorumlarinizdan bi anlam çıkaramayan okuyucu sayisı coktur, sanatı halk icin yapmalı çünkü burada kitle ciftci kitlesi bilgisi olana saygı duyarım kimseye akıl vermek haddime degil , bilgi paylasimi entel jakoben tarzda olunca hoş durmuyor, bilgi birikimizden daha iyi faydalanmak isterim kendi adima iyi aksamlar dilerim.
 
Yağ debisinin düşük olması kaldırma kapasitesini etkilemez.
15 m^3 çift dingil tandem römorka çakıl taşı getirdik.
Römorkta 10 cm kalınlığında iki piston, içten 3 kademe kaldırıyor.
Her pistona bir teneke yağ gidiyor, 45 lt şanzıman yağı olan her traktör kaldırıyor.
Debisi az olanın kaldırma süresi uzar.
Basınç 190 bar olsa , yaklaşık 185 kg/cm^2 basınç olur, kaldırma kapasitesinin %3 lük kısmını azaltabilir, önemsenmez ayrıca sağlıklı değildir, hortumlar 180 bar basınca dayanıklıdır.Ek noktaları demirle güçlendirilmiş olduğu için 200 bar basınca dayanıyor ama hortum biraz yıpransa patlama sorunu olur.
Şanzımanın yağ haznesinin hava alma hortumu var , ucu kapalı veya tıkanıksa vakum etkisi yapmış olabilir.
Hocam ne kullanıyon sen ya iyimisin [emoji16]
 
Hocama laf yok adam işi biliyor sonunda güzelce açıklıyor o piston o remork yetmiyor işin açığı bu ha bide şu var 18 atma 17 at tır değil ya mübarek 18 tonu atınca Fuat abi bu remorklarda frenler nasıl oluyor merak edıyorum mesela geçen Bize 16 ton patates geldı bayır aşagı balata yanmış kokudan durulmuyordu bu traktörler nasıl bayır aşagı iniyor bizim burda rampa bile başlıyor 3 km devam edıyor
 
Şu anda gayet anlasilir bir dil, malumunuz uzmanlik alanı teknik verilerle anlatim, bir yerleri isaret etme , anlasilirliktan uzaklaşma yorumlarinizda görüyorum daha öncede söyledim, bu forumda yorumlarinizdan bi anlam çıkaramayan okuyucu sayisı coktur, sanatı halk icin yapmalı çünkü burada kitle ciftci kitlesi bilgisi olana saygı duyarım kimseye akıl vermek haddime degil , bilgi paylasimi entel jakoben tarzda olunca hoş durmuyor, bilgi birikimizden daha iyi faydalanmak isterim kendi adima iyi aksamlar dilerim.
Taleber öğretmenin seviyesine ulaşmaya çalışır, çalışması gerekir.arastirmasi gerekir.ogretmen talebenin seviyesine inerse bir adım ileri gidilmeski Fuat Ağa
 

Benzer Konular