TR5 110 , kabak makinesinde kuyruk mili çalıştırma.

28.01.2017
11,197
2
18,509
Sakarya

Kabak makinesi fazla kuyruk mili gücü istemeyen bir ekipmandır.540E kuyruk mili devir seçeneği kullanılabilir.
Motor devri tercihimizde basit işler dahi olsa yakıt kaygısıyla, max tork noktası altı devirler tercih edilmemelidir.
Max tork noktası 1500 rpm yumuşak yay şekli taşımaktadır, zaten tarla yolunda giderken de sabit 1500 rpm tercih edilmiş.
Motorun soğutma ve yağlama sisteminin daha sağlıklı çalışmasını sağlamış oluruz, gerek motor yağlaması gerek turbonun yağlanması ve soğutma radyatörünün fanının yeterli devir vermesi olarak önemlidir.
Tork eğrisi yumuşak yay şeklinde olmayıp , 1200-1800 rpm sabit tork aralığı bulunan MF Phantom serideki motorun yakıt diyagramında en az yakıt noktası devirleri 1200-1600 rpm aralığında olduğundan 1200-1300 rpm devirle su pompası gibi ekipman çalıştırılınca yakıtı arttırmaz fakat TTF S8000 motorların en az yakıt bölgesi devri 1600-1700 rpm devirlerde bulunuyor.
Kabak makinesinde ve su pompasında en az 1500 rpm devir verilmelidir, optimum yakıt için 1700 rpm Ford 1. en az yakıt noktası tercih edilir.
Yarı otomatik şanzımanı kullanırken de şanzıman yağ pompasının verimli çalışması için 1600 rpm ve üstü tercih edilmelidir.
Powershift vites devir aralıklarına göre 2000 rpm den 1600 rpm e düşülünce düğmeye basılıp buçuk vites azaltabiliriz.
Same explorer seride vites değişimi için 1200-1800 rpm sabit tork aralığı varken mekanik şanzımanla 600 rpm devir aralığı kullanmamız uygundu.
Fakat yeni nesil motorlarda 3,6 lt lik sabit tork aralığının baş kısmı grafik olarak düşürülmüştür, başlangıç yumuşak şekilde artıp 1600-1800 rpm aralığına getirilmiştir ki sürücü düşük devirde şanzıman yağ pompasını zorlamasın ve arıza açmasın, yazılım uygulanırsa 1400-1800 rpm aralığına sabit tork bandı genişletilebiliyor ama en az yakıt bölgesi 1400-1900 rpm gibi ortanca devirlerde konumlanıyor, 1200 rpm de zorlamalardaki dumanın sebebi oluyor,
Phantom serideki 1200-1600 rpm aralığındaki aktif sürüş devirleri TR5 seride 1600-2000 rpm devirlere taşınmış oluyor.
Aktif sürüş devir aralıklarının konumlamalarından dolayı traktör modeli tercihi vermekte çekimser kalabiliyoruz.
Phantom seri kullanıcısı TR5 modeli 1200-1600 rpm devirleri kullanarak sürmeye çalışırsa traktörü yıpratacaktır.
5110 G alsak , sabit tork aralığı başlangıç devri asgari 1400 rpm olabiliyor.
JD 6115 MC, RC, 1100-1500 rpm sabit tork aralığı var ama ucuz değil ki , ne diyelim, siz bilirsiniz. 😌
 
@The_Hoca 'm perkins motoru da yorumlar mısınız ? motor, turbo yağ pompaları vs sağlıklı çalışması için en az kaç devire ihtiyacı var
1000-1700 rpm sabit tork aralığı , 2000 rpm max güç tepesi , 1400 rpm ve 1800 rpm de en az yakıt devirleri var.
Motorun eksiği sabit güç aralığına sahip olmayışıdır.
1400-1800 rpm aralığı aktif kullanılabilir, yürüyen olarak Same nin sabit tork aralığı gibi stabil çalışmalı şekle yakın olacaktır.
Eski nesil stabil çalışmalı motorların tork yedekleri %20 civarlarında iken Perkins motorda tork yedekleri %30 dolaylarındadır.
Haliyle traktörün yürüyüşü değişir.
3 kademe powershift vites seçimi 1400-1800 rpm aktif çalışma devirlerinde yeterli olur.
Traktör hız yönetimi buçuk viteslere düşer.
MF 285S modelle 5 ton yük römorkla taşınırken 1800 rpm de motorun rahat çalıştığı hissedilir.
Balye makinesinde ise yürüyüşte sabit tork aralığı devirleri üzerinde 1400-1800 rpm aralığında hareket ettiğimizden Fiat 66S modelde olduğu gibi yürüyüş yapamayız.
Fiat tork eğrisi yumuşak yay şekli taşımakta ve 1500 rpm devirde tepe yapmakta 2000 rpm devirde yumuşak azalmaktadır.
2000 rpm den 1500 rpm devire düşmelerde 500 rpm vites aralarını karşılar, uyum harikadır.
Sıra başı dönüşlerde Perkins motorda 1800 rpm de kuyruk mili çalışırken tam güç hissedilmez. 1400 rpm devirle dönüş yapacak olsak 1400 devirde tork tepesi olmadığından yürüyen aksam stabil hareketlenir.
Nitekim balye bağlamada tatsız iş yapar.
Tek frenle sıra dönüşlerinde ters teker turunu ikiye katlar ve seri döner ayrıca mazot pompası deviri korumaya yönelik gaz verir.
Pulluk, tırmık, tiller gibi işlemlerde bu durum beğenilirken ekim işlemlerinde sarsıntıya neden olduğundan dikkatli kullanım istiyor.
Perkins motorlu traktörlerin ön taraf ağır olur. Traktör arka taraftan fazla zıplama eğilimine girebilir.
 
Hocam traktörden memnuniyetiniz nasıl, bizde alacaktık kullananlar pek iyi yorum yapmayınca vazgeçmiştik
Traktörden memnun olunmayacak bir durum söz konusu olmaz.
Bu modeli kullanan üyelerimiz forumda mevcuttur.
Yakıt kalitesinin değişken olduğu yerlerde ve servis imkanlarının durumuna göre tercih eden kişiler var.
Bu modelle TR6 serisi arasında kararsız kaldık diyen olmuştu, TR6 serisi önerdik,
Traktörün sıra arası işleri olacaksa TR5 te olur, iş durumuna göre tercih yaparız.

Traktör modellerinde motor yük dengeleme devir konumları ne kadar değiştiriliyor , eski nesil motorla yeni nesil motor arasında çeki gücü olarak ne kadar fark oluşabilir, motor grafiği dizaynı ne kadar farklı şekillere bürünebilir , hangi motor ailesinde kademesiz şanzıman daha verimli çalışabilir , motorun zamanlama kayıplarının sürüşe etkileri, sabit tork aralığının başlangıç devri ne olmalıdır, rampa tırmanışlarda yol vitesinin devir konumlamaları nasıl olmalı v.s. konularda kritik yapabiliriz.

Landini 7 240 VT modele, turbonun gaz kelebeğini kapatan ve fren sağlayan sistemi koymuşlar.
Motor hava freni konusundan bahsetmiştik, fikir bizden çıktı ve insanlığın yararına sunuldu, sevindik.
Sunumda fren torku yüksek olur, deniyor , düzeltilmesi gerek, fren kuvveti yüksek denilmesi gerekir.
 
Kabak makinesi fazla kuyruk mili gücü istemeyen bir ekipmandır.540E kuyruk mili devir seçeneği kullanılabilir.
Motor devri tercihimizde basit işler dahi olsa yakıt kaygısıyla, max tork noktası altı devirler tercih edilmemelidir.
Max tork noktası 1500 rpm yumuşak yay şekli taşımaktadır, zaten tarla yolunda giderken de sabit 1500 rpm tercih edilmiş.
Motorun soğutma ve yağlama sisteminin daha sağlıklı çalışmasını sağlamış oluruz, gerek motor yağlaması gerek turbonun yağlanması ve soğutma radyatörünün fanının yeterli devir vermesi olarak önemlidir.
Tork eğrisi yumuşak yay şeklinde olmayıp , 1200-1800 rpm sabit tork aralığı bulunan MF Phantom serideki motorun yakıt diyagramında en az yakıt noktası devirleri 1200-1600 rpm aralığında olduğundan 1200-1300 rpm devirle su pompası gibi ekipman çalıştırılınca yakıtı arttırmaz fakat TTF S8000 motorların en az yakıt bölgesi devri 1600-1700 rpm devirlerde bulunuyor.
Kabak makinesinde ve su pompasında en az 1500 rpm devir verilmelidir, optimum yakıt için 1700 rpm Ford 1. en az yakıt noktası tercih edilir.
Yarı otomatik şanzımanı kullanırken de şanzıman yağ pompasının verimli çalışması için 1600 rpm ve üstü tercih edilmelidir.
Powershift vites devir aralıklarına göre 2000 rpm den 1600 rpm e düşülünce düğmeye basılıp buçuk vites azaltabiliriz.
Same explorer seride vites değişimi için 1200-1800 rpm sabit tork aralığı varken mekanik şanzımanla 600 rpm devir aralığı kullanmamız uygundu.
Fakat yeni nesil motorlarda 3,6 lt lik sabit tork aralığının baş kısmı grafik olarak düşürülmüştür, başlangıç yumuşak şekilde artıp 1600-1800 rpm aralığına getirilmiştir ki sürücü düşük devirde şanzıman yağ pompasını zorlamasın ve arıza açmasın, yazılım uygulanırsa 1400-1800 rpm aralığına sabit tork bandı genişletilebiliyor ama en az yakıt bölgesi 1400-1900 rpm gibi ortanca devirlerde konumlanıyor, 1200 rpm de zorlamalardaki dumanın sebebi oluyor,
Phantom serideki 1200-1600 rpm aralığındaki aktif sürüş devirleri TR5 seride 1600-2000 rpm devirlere taşınmış oluyor.
Aktif sürüş devir aralıklarının konumlamalarından dolayı traktör modeli tercihi vermekte çekimser kalabiliyoruz.
Phantom seri kullanıcısı TR5 modeli 1200-1600 rpm devirleri kullanarak sürmeye çalışırsa traktörü yıpratacaktır.
5110 G alsak , sabit tork aralığı başlangıç devri asgari 1400 rpm olabiliyor.
JD 6115 MC, RC, 1100-1500 rpm sabit tork aralığı var ama ucuz değil ki , ne diyelim, siz bilirsiniz. 😌
Hocam tr5.110 traktöre pompa ve enjektör ayarı yapıldı 70-56 eksantrik mili takıldı. Bu durumda devir aralıkları ne ölçüde değişir ?
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Hocam tr5.110 traktöre pompa ve enjektör ayarı yapıldı 70-56 eksantrik mili takıldı. Bu durumda devir aralıkları ne ölçüde değişir ?
Fiat ve Ford motorların genel karakteristikleri birazcık birbirine yakınlık gösteriyor.
Fiat 1900-2300 rpm sabit güç aralığı ve en az yakıt bölgesi, Ford 2100 rpm de en az yakıt noktası devirleri var.
Tork eğrisi grafiğinin şeklinde sertleşme, dikleşme veya yumuşama söz konusu olmaz.
Motorun torku arttığı için tarla çalışmalarını bir üst vitesle benzer sürüş hissiyatında yapar.
Devir aralıklarının konumlarında kayma olmaz, devir aralıklarının boyları az daha uzayabiliyor.
Bu da sürüşü daha olumlu olarak etkiliyor.
Örneğin, Deuthz 9340 TTV,
1100-2000 rpm sabit tork aralığı , 1700-2400 rpm sabit güç aralığı, 2100 rpm max güç tepe noktasına sahiptir.
4 silindir motorların bu devir aralıkları 400-500 rpm gibi olabiliyor, sürüş nispeten iyi hissiyat verir.
 
  • Beğen
Tepkiler: OnurcanBasarir
Fiat ve Ford motorların genel karakteristikleri birazcık birbirine yakınlık gösteriyor.
Fiat 1900-2300 rpm sabit güç aralığı ve en az yakıt bölgesi, Ford 2100 rpm de en az yakıt noktası devirleri var.
Tork eğrisi grafiğinin şeklinde sertleşme, dikleşme veya yumuşama söz konusu olmaz.
Motorun torku arttığı için tarla çalışmalarını bir üst vitesle benzer sürüş hissiyatında yapar.
Devir aralıklarının konumlarında kayma olmaz, devir aralıklarının boyları az daha uzayabiliyor.
Bu da sürüşü daha olumlu olarak etkiliyor.
Örneğin, Deuthz 9340 TTV,
1100-2000 rpm sabit tork aralığı , 1700-2400 rpm sabit güç aralığı, 2100 rpm max güç tepe noktasına sahiptir.
4 silindir motorların bu devir aralıkları 400-500 rpm gibi olabiliyor, sürüş nispeten iyi hissiyat verir.
Cevabınız için teşekkür ederim hocam. Verimli ve ekonomik sürüş (tarla ve yol) için 1600 devir mi tercih edilmeli yoksa üstte belirtmiş olduğunuz 1900-2300 devir aralığı mı ?
 
Cevabınız için teşekkür ederim hocam. Verimli ve ekonomik sürüş (tarla ve yol) için 1600 devir mi tercih edilmeli yoksa üstte belirtmiş olduğunuz 1900-2300 devir aralığı mı ?
Toprak yapınız yumuşak olduğu için çoğu şartta 1600 rpm devir yeterli olur, sanırız.
Çerezlik kabak yeri, ayçiçek yeri toprağı gevşek tutar.
Süpürge, sorgum sudan otu yeri gibi tarlayı sıkılaştırmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: OnurcanBasarir

Benzer Konular