Ynt: Traktör Kullanmanın Püf Noktaları
Traktör Kullanmanın Püf Noktalarından İlki Kullandıgınız Motorun Max Torkuna Ulaştığı Devire Göre Kullanmaktır... Kendimden Örnek Vereyim;
Mesela Benim TL100A Max Torkuna 1400 d/d ' de Ulaşıyor... Ben Nakliyat İşleri Haricinde Bu Traktörü İbreyi 15 İle 16 ' nın Arasına Sıkıştırarak Kullanıyorum...
70-66s İse Max Torkuna 1600 d/d ' de Ulaşıyor, Bunu Da 17-18 d/d ' de Filan Kullanıyorum...
Bu Devirlerden Daha Düşük Veya Yüksek Devirlerde Kullanmak Hem Motor Ömrüne Hem Cebe Sıkıntı...
İkincisi İse O Traktörün Sana Sunduğu Teknolojiyi Mümkün Oldugunca En Üst Düzeyde Kullanabilmektir, Bana Göre...
Mesela Elektronik Dif. Kilidi Ve Çifçeker, Mesela Auto Şanzımanlı Traktörlerde Çizi Başı Çizi Sonu Devir Ve Vites Ayarlaması Yapan Özellik, Mesela Traktöre İş Öğretme...
Valtra U Pilot Videosu Vardı Bi Aralar, İzleyeniniz Varsa Bilirsinizdir...
O Videoda Traktör Pullukla Tarla Sürümü Yapıyor..
Çizi Başında Otomatik Olara Cruize Controlü Daha Düşük Bir Devire Çekiyor-Vites Düşüyor- Pulluğu Kaldırıyor- Diferansiyel Kilidinden Çıkarıyor-Çifçekerden Çıkarıyor,Dönüyor,Pulluğu Takla Attırıyor, Geri Çiziye Giriyor. Sonra Bu İşlemler Tam Tersi Şekilde Tekrar Gerçekleştiriliyor...
Mesela Ben Tarla Sürerken Motoru El Gazıyla Sabitleyerek Kullanırım Ama Çizi Başlarında İleri Geri İşlemleri Sırasında Aragazı Veririm, Bi Kaç Turda Bir Çizi Başında Son Gaza Yüklenirim Ki Traktörün Motorunun Üstüne Biriken Toz Gitsin, Egsos ' daki Ve Motordaki Şişme Azalsın, Sürüm Yaparken Motor Performanstan Düşmesin Diye...
Sürüm Yaparken Çiziyi Mümkün Olduğunca Düz Almaya Çalışırım, Kıvrımlardan Dolayı Hem Traktörün Hidrolik Sistemine, Hem Ekipmana Zarar Olmasın Ve Diferansiyel Kilidini Kullanayım Diye...
Arka Yan Sabitleme(Gergi) Kollarını Hidrolik Aşağı Konumdayken Hafif Boşluk Kalacak Şekilde Ayarlarım...
Bunun Nedeni;
1-Hidroliği Kaldırınca Gergiye Gelip Kollara Zarar Vermesin
2-Ekipman Sürüm Yaparken Herhangi Bişeye(Taş,Kök...vs) Takıldığı Zaman Zarar Çıkarmasın
Ekipmanın Derinlik Ayarını Toprağın Durumuna Göre Ayarlarken Traktörün Durumuna Göre de Ayarlamak Gerekir, Örneğin Aysan Çekerken Ortakolu Sıkarak Önleri Veriyorsam Arka Merdaneyi de Toplayarak Aysanın Yere Paralel Çalışmasını Sağlarım...
Vites Düşerken Aragaz Yaparım Vites Rahat Geçsin Diye... Eski 70-56 ' mızdan Alıştım, Aragaz Vermeden Zor Düşerdi Vitesi
Bunların Dışında Saati Geldiğinde Bakımlarını Yaparım, Kendim 70-66s ' in Rutin Bakımlarını Senede 2-3 Defa Yaparım, Yağlı Hava Filtresi Temizliği, Motor Yağı Değişimi, Mazot Filtreleri Kontrolü-Yenilenmesi, Arka Yağı Kontrolü...vs
Bu Bakımlar Dışında Günlük Baktığım Kuru Filtreler,Klima Filtreleri,Radyatör Temizliği Ve Kontrolü...vs Gibi Şeyler Var...
Traktörü Yıkadıktan Sonra 1-2 Saat Dışarıda Kurumasını Beklerken İçinin Ve Camlarını Temizliğini Yaparım, Isındırmak İçin Tur Atar Garaja Gelirim, Ön Takımı Yağlarım, Su Değdiği İçin Paslanıp Sıkışmaması İçin Yan Gergi Kollarını Ve Ortakolu Yağlarım, Suyunu-Antifrizini Kontrol Ederim, Bijonlarda Gevşeme Var mı Kontrol Ederim... vs
Yüklü Römorklarla Nakliye İşi Sırasında Çekilere Pim Takarım, Lastik Havalarını Kontrol Ederim... Anayolda Taşıma Sırasında Mümkün Olduğunca Trafik Canavarı Olmamaya Çalışırım, Döner Lambayı Yakarım, Römorklarımın Hepsinin Arkasında Reflektör Çakılıdır...
Traktörü Pompaya Kurdugumuzda Uzun Süre Pompada Çalışacaksa Suyunu Kontrol Ederim, Filtrelerindeki Contalarında...vs Eskime...vs Var mı Bakarım, Kayışlarını Kontrol Ederim...
Traktör Çalışırken Asla Mazot Takviyesi Yapmam, Depoadaki Pisliği Çekmesin Diye...
Mesela Çamurdan Zorlu Bir Yükü Çıkarırken, Benim Motorum Max Gücüne 2300 d/d ' de Ulaşıyor, Halatı Yarım Debriyajla Gerdirdikten Sonra Çifçekere Alırım- Dif Kilitlerim 23 Gaz Veririm Yavaşça Debriyajdan Ayağımı Kaldırırm, Alır Gelirim Arkadakini...
Bu Gaz Verme İşini Önemsememe Gibi Bişey Yapmayın Bence, Ben Yaşadım Çünkü.
Yukarıda da Dediğim Gibi 4 Tane Boş Römorku Pancarla Yükledik Olduğu Yerde, Ağırlaştığı İçin Lastikler Toprağa Oturdu, Çıkarır Nasılsa Diye 18-19 Gazla Saldım Çıkmadı, Önce Geri Geldim Az Bişey, O Bombeli Yerden Lastikler Kurtulsun Diye, Dif Kilitledim 23 Gaz Verdim Saldım, Çıkardım...
Aynı Şekilde 40 Ton Kireç Yüklü Tır Bizim Garaja Geri Geri Girerken Garajın Önünde Aşağıda Çamura Saplandı Kaldı, Orda da Aynı Taktiği Uyguladım...
Şimdilik Aklıma Gelenler Bunlar