Traktör Kullanmanın Püf Noktaları


Ynt: Traktör Kullanmanın Püf Noktaları

Cebrail Düzenli link=topic=73612.msg860836#msg860836 date=1394284650' Alıntı:
üçgen takoz niye abi

Yokuş çıkarken yüklü römorkla olaki motor çıkamadı stop etti pim fırladı çeki çıktı vs durumlarında seni o üçgen ağaç takoz kurtaracak. ağaç olması zemine daha iyi tutunmasını sağlar üçgen olması daha iyi kavrama sağlar.
 
Ynt: Traktör Kullanmanın Püf Noktaları

omeryucel link=topic=73612.msg860843#msg860843 date=1394285503' Alıntı:
Yokuş çıkarken yüklü römorkla olaki motor çıkamadı stop etti pim fırladı çeki çıktı vs durumlarında seni o üçgen ağaç takoz kurtaracak. ağaç olması zemine daha iyi tutunmasını sağlar üçgen olması daha iyi kavrama sağlar.
üçgen takozu nereye koyacaz abi
 
Ynt: Traktör Kullanmanın Püf Noktaları

omerfarukkoc link=topic=73612.msg860756#msg860756 date=1394275591' Alıntı:
Hafiften Müzik Tınlarken Arkanda Pancar Yüklü 4 Römorkla Tali Yoldan Anayola Çıkarken-Çıktıktan Sonra Vites Yükseltirsin ya, O Sırada Aragazı Verirsin, Tam O Sırada Sağdan Egsoslu Traktörünün Sağ Camı da Hafif Aralık Olacak, O Aragazı Esnasında Kafanı Hafif Sağa Çevircen, Takıcan Vitesi Sonra Yüklenicen Gaza, Sündürecen Motoru Sonra Bida Yükselticen Vitesi :D
Babamda aragazı vermeden vites atmıyor Ömer.1986 model 265 likten alışkanlık kalmış.Bizde 2 tane 80-12 var onlarda süper oluyor.
 
Ynt: Traktör Kullanmanın Püf Noktaları

Traktör Kullanmanın Püf Noktalarından İlki Kullandıgınız Motorun Max Torkuna Ulaştığı Devire Göre Kullanmaktır... Kendimden Örnek Vereyim;
Mesela Benim TL100A Max Torkuna 1400 d/d ' de Ulaşıyor... Ben Nakliyat İşleri Haricinde Bu Traktörü İbreyi 15 İle 16 ' nın Arasına Sıkıştırarak Kullanıyorum...
70-66s İse Max Torkuna 1600 d/d ' de Ulaşıyor, Bunu Da 17-18 d/d ' de Filan Kullanıyorum...
Bu Devirlerden Daha Düşük Veya Yüksek Devirlerde Kullanmak Hem Motor Ömrüne Hem Cebe Sıkıntı...

İkincisi İse O Traktörün Sana Sunduğu Teknolojiyi Mümkün Oldugunca En Üst Düzeyde Kullanabilmektir, Bana Göre...
Mesela Elektronik Dif. Kilidi Ve Çifçeker, Mesela Auto Şanzımanlı Traktörlerde Çizi Başı Çizi Sonu Devir Ve Vites Ayarlaması Yapan Özellik, Mesela Traktöre İş Öğretme...
Valtra U Pilot Videosu Vardı Bi Aralar, İzleyeniniz Varsa Bilirsinizdir...
O Videoda Traktör Pullukla Tarla Sürümü Yapıyor..
Çizi Başında Otomatik Olara Cruize Controlü Daha Düşük Bir Devire Çekiyor-Vites Düşüyor- Pulluğu Kaldırıyor- Diferansiyel Kilidinden Çıkarıyor-Çifçekerden Çıkarıyor,Dönüyor,Pulluğu Takla Attırıyor, Geri Çiziye Giriyor. Sonra Bu İşlemler Tam Tersi Şekilde Tekrar Gerçekleştiriliyor...

Mesela Ben Tarla Sürerken Motoru El Gazıyla Sabitleyerek Kullanırım Ama Çizi Başlarında İleri Geri İşlemleri Sırasında Aragazı Veririm, Bi Kaç Turda Bir Çizi Başında Son Gaza Yüklenirim Ki Traktörün Motorunun Üstüne Biriken Toz Gitsin, Egsos ' daki Ve Motordaki Şişme Azalsın, Sürüm Yaparken Motor Performanstan Düşmesin Diye...

Sürüm Yaparken Çiziyi Mümkün Olduğunca Düz Almaya Çalışırım, Kıvrımlardan Dolayı Hem Traktörün Hidrolik Sistemine, Hem Ekipmana Zarar Olmasın Ve Diferansiyel Kilidini Kullanayım Diye...

Arka Yan Sabitleme(Gergi) Kollarını Hidrolik Aşağı Konumdayken Hafif Boşluk Kalacak Şekilde Ayarlarım...
Bunun Nedeni;
1-Hidroliği Kaldırınca Gergiye Gelip Kollara Zarar Vermesin
2-Ekipman Sürüm Yaparken Herhangi Bişeye(Taş,Kök...vs) Takıldığı Zaman Zarar Çıkarmasın

Ekipmanın Derinlik Ayarını Toprağın Durumuna Göre Ayarlarken Traktörün Durumuna Göre de Ayarlamak Gerekir, Örneğin Aysan Çekerken Ortakolu Sıkarak Önleri Veriyorsam Arka Merdaneyi de Toplayarak Aysanın Yere Paralel Çalışmasını Sağlarım...

Vites Düşerken Aragaz Yaparım Vites Rahat Geçsin Diye... Eski 70-56 ' mızdan Alıştım, Aragaz Vermeden Zor Düşerdi Vitesi :)

Bunların Dışında Saati Geldiğinde Bakımlarını Yaparım, Kendim 70-66s ' in Rutin Bakımlarını Senede 2-3 Defa Yaparım, Yağlı Hava Filtresi Temizliği, Motor Yağı Değişimi, Mazot Filtreleri Kontrolü-Yenilenmesi, Arka Yağı Kontrolü...vs

Bu Bakımlar Dışında Günlük Baktığım Kuru Filtreler,Klima Filtreleri,Radyatör Temizliği Ve Kontrolü...vs Gibi Şeyler Var...

Traktörü Yıkadıktan Sonra 1-2 Saat Dışarıda Kurumasını Beklerken İçinin Ve Camlarını Temizliğini Yaparım, Isındırmak İçin Tur Atar Garaja Gelirim, Ön Takımı Yağlarım, Su Değdiği İçin Paslanıp Sıkışmaması İçin Yan Gergi Kollarını Ve Ortakolu Yağlarım, Suyunu-Antifrizini Kontrol Ederim, Bijonlarda Gevşeme Var mı Kontrol Ederim... vs

Yüklü Römorklarla Nakliye İşi Sırasında Çekilere Pim Takarım, Lastik Havalarını Kontrol Ederim... Anayolda Taşıma Sırasında Mümkün Olduğunca Trafik Canavarı Olmamaya Çalışırım, Döner Lambayı Yakarım, Römorklarımın Hepsinin Arkasında Reflektör Çakılıdır...

Traktörü Pompaya Kurdugumuzda Uzun Süre Pompada Çalışacaksa Suyunu Kontrol Ederim, Filtrelerindeki Contalarında...vs Eskime...vs Var mı Bakarım, Kayışlarını Kontrol Ederim...

Traktör Çalışırken Asla Mazot Takviyesi Yapmam, Depoadaki Pisliği Çekmesin Diye...

Mesela Çamurdan Zorlu Bir Yükü Çıkarırken, Benim Motorum Max Gücüne 2300 d/d ' de Ulaşıyor, Halatı Yarım Debriyajla Gerdirdikten Sonra Çifçekere Alırım- Dif Kilitlerim 23 Gaz Veririm Yavaşça Debriyajdan Ayağımı Kaldırırm, Alır Gelirim Arkadakini...
Bu Gaz Verme İşini Önemsememe Gibi Bişey Yapmayın Bence, Ben Yaşadım Çünkü.

Yukarıda da Dediğim Gibi 4 Tane Boş Römorku Pancarla Yükledik Olduğu Yerde, Ağırlaştığı İçin Lastikler Toprağa Oturdu, Çıkarır Nasılsa Diye 18-19 Gazla Saldım Çıkmadı, Önce Geri Geldim Az Bişey, O Bombeli Yerden Lastikler Kurtulsun Diye, Dif Kilitledim 23 Gaz Verdim Saldım, Çıkardım...
Aynı Şekilde 40 Ton Kireç Yüklü Tır Bizim Garaja Geri Geri Girerken Garajın Önünde Aşağıda Çamura Saplandı Kaldı, Orda da Aynı Taktiği Uyguladım...

Şimdilik Aklıma Gelenler Bunlar :)
 
Ynt: Traktör Kullanmanın Püf Noktaları

bu işte tecrübe en önemli unsurdur bence tecrübe yoksa çogu sakatlıga sebebiyet dogar diye düşünüyorum bunu boş yolda sürmekle arkand 20 ton pancarla (hele bide topraK iyi yagmur yemişse) sürmek arasında uçurumlar vardır o yükle kalkışlar duruşlar dönüşler ve hatta arazaide geçecegin yerler çok önem taşır ekipman konusuda değişik bir olaydır traktörü kalıbına göre kullanmamak lazım nasıl olsa iri birşey olmaz dememek lazım gerektiginde sert kullanırsın ama traktör nazik kullanılmasım gereken araçtır hele hele yenileri
zaten usta şoför arkasındaki ekipmanın başına bi iş getirmez kolay kolay :D buda dikkatli bilinçli kullanımdan kaynaklanır en basit 6 lı 7 li diskli bir pullukla arazida çızılara vede yan vurmalara dkklat etmessen traktörün kollarının sağlam kalacagını sanmam yada pullugun kolunun basit bir örtnekti bir okadarda işledigin tarlayı tanımak vede dipte köklü taş v.b durumlarda aşırı hassaslık gösterömektir
neyse devam etsem yazacam sayfa sayfa benden bukadar :)
 
Ynt: Traktör Kullanmanın Püf Noktaları

arkadaşlar çok guzel olmuş bu konu benı çocukluk yıllarıma gotürdünüz bende traktoru çok kuçuk yaşlarda öğrendım o zaman 444 enter vardı onda öğrendım traktor kullanmayı çok badıreler atlattım traktorle bızım oralar hep ormanlıktır ben hep ormanda odun getırdım traktorle şuan da orman bıttı artık devlet ızın vermıyor kesım için bız mangal komuru yaparız tabıkı askere gıdene kadar bu iş ormanda durdu artık ara verdım o işe şuanda 40 yaşındayım benım için traktor bır sevdadır asla kullanmaktan vaz geçmem halen en ufak boşluk ulayım hemen koyegıder hevesimi alırım traktorden ama traktor asla hatayı af etmez benım amcam hep derdıkı traktor kullanıcısına dermiş kendı dılı ıle kullan benı yoksa kullanırım senı dermiş amcam benım hocamdır hep benı şoyle yetıştırmış bır traktor şoforu traktoru ığne delığınden geçırmelı derdı yanı durumu sız anlayın gerçekten anı karar vermek zorunda kalırsınız oan sızın ya orada kalıp debelen menız ve ya kurtulup gıtmenız demektır ben gerçekten gozu kara bırı ıdım o yıllarda bır çok ınsanın ınemedıği bayırlardan ıner odun çıkartırdım şimdi o cesaretım varmı bılemıyorum ama traktor kullanmak gerçekten cesaret işi benım bır hocam vardı derdıkı bol bol traktor kullanın traktor kullanan bır kışı her aracı kullanır derdı gerçekten doğru soylermiş yanı traktor ışı becerı ve kabılıyet işidir severım tarla surmesını özellıkle ormandan odun getırmesını benı asla traktorden vaz geçıremezler sızın anlıyacagınız makına bırde yenı teknolojı olursa dahada ıyı olur kullanma işi tabıkı bu bir taksı degıl ne amaçla kullandıgımızı ve teknolojık ozellıklerını ıyı bılmlı ona gore karar vermelıyız bu kounu çok guzel olmuş bundan 20 yıl onceyı hatırladım tabıkı kotu anılarıda ama onlar bana bır ders olduarkadaşlar ormanda çalışan yokmu yazsın bize anılarını ova başkadır orman dahada başkadır kolay gelsın :)
 
Ynt: Traktör Kullanmanın Püf Noktaları

ABİ SEN ŞİMDİ KULLANSAN BİTANE 4x4 kabinli konforlu mesela tdd serisi veya johndeere yani ital modeeler aynı otobüs kullanır gibidir :)) emin ol 8 senedir kullanuıyorum her üzerine çıktıgımda aynı hevesle kontagına basıyorum agır olunca konfor tavan yapıyor o lastiklerin ebatından dolayıda az sarsıntı yani dogdugumdan beri bir traktör hastasıyımdır
 
Ynt: Traktör Kullanmanın Püf Noktaları

güzel konu açmışsın Cebrail motoru boğma fazla gaz verme ben gelende yolda yük olmadığı zaman tam gaz veriyom gelende büyük alet takıyoz oda gaz istiyor sonra çok yaktı oluyor azda olsa tam tersi olduguda oluyor
 

Ynt: Traktör Kullanmanın Püf Noktaları

Traktör denen icata çocukluktan beri biniyoruz.baba dede amca kontrölünde düz yerlerde giderken bana verip sağa sola derken bu günlere geldik.bende yiğenlere öğretiyorum. :)
[size=18pt]Herşeyden önce dikkat edeceksin bakımı lastik fren vs bakımları tamsa üstünde de babayiğit varsa başka bişeye gerek yok anlş-*s...
 

Benzer Konular