TRAKTÖR TEKNİK BİLGİLERİ


: : TRAKTÖR TEKNİK BİLGİLERİ

diikey11 link=topic=534.msg13994#msg13994 date=1204561789' Alıntı:
fıat 640 teknik özelliklerini öğrene bilirmiim

aslıda halen elimde var ama nereye koydum unuttum .. tam 24 yaşında ki emektarımızı geçen yıl sattık ve hala kitabı vs duruyor..

bildiklerim 64 hp az yakar öz yakar yapacağı işi ehli ile yapar şahane hacattır .. tepe tepe kullan varsa bi baba değmez...
 
: TRAKTÖR TEKNİK BİLGİLERİ

birader ben satmam fıat ı çok salam traktör dür 64 hp güçteki traktör td75 sürüklüo gerisini düşünün tek çeker halde test edilmiştir çamurda tekerler de ne su war nede ağırlık
 
: TRAKTÖR TEKNİK BİLGİLERİ

okay abı paylasımın ıcın cok saol abı yazdıkların benı cok aydınlattı bızede okulda aynen dedıgın gıbı soluyorlar
beygır gucu sadece ılk makınadakı aktarma organlarını devreye gecırırken kulanılıyormus ondan sonrakı hareketler ıse tamamen tork ıle saglanıyorlarmıs
bızım burda tarım ve koy ıslerı bak test merkezı var butun traktorlerı burda test yapıolar ben bazen rast geldıgımde gıdıyorum bıkere td90 nın testı vardı ama testı motordan ayrı yapmıslardı dırek manıfoldt tan bı boru takmıslardı pto ıcın ıse kamyon baglıyorlardı yanı bu test ler o kadar kolay deıl !!!! bunu ole servıslerın falan olcebılecegını hıc zannetmıyorum abı bıde dedıgın gıbı ordakı yazan larla brosurde falan yazanların arasında cok fark var bıde abı bu guc ıle arka teker buyuklugunun aktarma oranlarını cok buyuk etkısı varmıs ben cozemedım bı acıklarsan sevınırım
 
: TRAKTÖR TEKNİK BİLGİLERİ

ÜÇPIN@RLI KORAY link=topic=534.msg27660#msg27660 date=1208464987' Alıntı:
ver şu 640 ıda bi mf çek altına dikeey olmuyo.sana mf yakışır.
kanka war saten bizde massey 265 massey war ama sewmiyorum nedense çok gürültülü gibi gelio NH binnince rahatlıom kafa dinlenio ne o öle
 

Ynt: TRAKTÖR TEKNİK BİLGİLERİ

vala arkadaşlar hepinizde cok güzel konusuyorsunuz bende 285 99 model vardı sıfır almıştım. güzeldi ama 2.5 ve 3 litre mazot yakıyordu pullukta bende gittim 398 aldım şimdi cok memnun um 1.9 ve 2 litre arasında degişiyor.120 litre deposu var,12 .13 saat puuluk sürüyor 12 saatte 60 dönüm 100 110 litre yakıyor acıklama SÜRÜCÜSÜNDEN KULLANNICISINDAN SAYGILARIMLA
 
Ynt: TRAKTÖR TEKNİK BİLGİLERİ

ARKADAŞLAR NEYİ TARTIŞIYORUZ KENDİNİZE SORUN BEYGİR SİLİNDİR HACMİ OOO BUNLAR BİTMEZ ,,,,, KİMİN TRAKTÖRÜ VARSA BEYGİR GÜCÜNÜ ÖLÇTÜRSÜN 285 İN TÜRKİYE SITANDART LARI ORTASI BEYGİR GÜCÜ 20 BİN DEVİR DAKKADA 76 HP DİR ÇEKİŞ DERSENİZ BUNLAR DEGİŞİR TORK ÖNEM LİDİR
 
Ynt: TRAKTÖR TEKNİK BİLGİLERİ

arkaşlar ben bu bilgierin yer aldığı siteye baktım ama kendi traktörümün bilgisini göremedim bu konuda bilgisi olan paylaşırsa sevinirim. traktörüm MF 255 turbo
 
Ynt: TRAKTÖR TEKNİK BİLGİLERİ

MF 255 in bilgileri
Engine:
Manufacturer: Perkins

Fuel: diesel

Cylinders: 4

Valves: -unknown-
Bore/Stroke: 3.875x5.00 inches [98 x 127 mm]

Displacement: 236 ci [3.9 L]

Cooling: liquid

Air cleaner: paper and felt

Compression: 16:1

Rated RPMs: 2000

Starter volts: 12



umarım işine yarar.....................yok diye birşey yok arayacağın bakacağın yeri bilmiyorsundur.Birde ülkeden ülkeye traktörlerin gücü değişik haberiniz olsun 3.95 türkiyede 4 silindir ama ABD de 6 silindir ve 107 beygir bu tip ufak tefek farklılıklar var
 
Ynt: TRAKTÖR TEKNİK BİLGİLERİ

285 mf bilmiyoruz muu yhauu herk Ettigi Tarladan cikamaz patinaz Ceker, mazot düsmanii kalibinin motoru deilldirr aksini iddaa eden bile yok masseysuper90 .. enterle 285 Takiştiralim hangisi Ceker ? yada 5 ßinliqi
 
Ynt: TRAKTÖR TEKNİK BİLGİLERİ

diesel motarların silindir hacimleri herzaman fazladır beygir gücü azdır benzinli motorlarla kıyaslamayın sizlere belki abartılı gelebilir ama 403 otobuslerinde 15000 cc motorvardır bunun sebebide diesel motorlar patlama ile çalısır ve devir sayısı benzinli motorların 3/1 kadardır sıkıştırmayı yapmak ve güç üretmek için
 
Ynt: TRAKTÖR TEKNİK BİLGİLERİ

Tork araç motorlarındaki moment kuvvetidir. Bir başka deyişle gücün uygulanma şeklidir. Pistonlar krank miline ne kadar büyük momentle itme kuvveti uygularsa tork da o kadar fazla olur. Dizel motorlarda piston kol uzunluğu benzinli motorlardakinden daha uzun olduğundan dizel motorların torku daha yüksek olur.

Pratik olarak anlatmamız gerekirse bir adamı devirmek için 2 kişi aynı gücü kullanacak. Birisi adamı bacağından itekledi diğeri ise omuzundan. Omuzdan itekleyenin verdiği zarar daha fazla olacaktır, hatta belki devirebilecektir. Ama bacaktan itenin pek de şansı yok. Daha çok güç uygulaması gerekecektir.

Yani kısacası tork, aracın az güçle ne kadar çok iş yapabileceği anlamına gelmektedir. İşte bu sebeptendir ki dizel motorlar daha iyi çekişe sahip olur az devirle daha çok iş yapabilir ve daha az yakarlar. Tabi bu kanunda işten kazanç hızdan biraz kayıp sağlamaktadır. Zira dizel motorlar piston kolu uzunluğu sebebiyle yüksek devirlere çıkamazlar. Ama düşük devirle işi bitirmesini de bilirler.

Umarım tork merakınızı giderebildim. Bir örnek daha vermemiz gerekirse, 70bg gücünde 2 aracımız var. Birinin torku diğerinden daha yüksek. Bu araçlar birbirlerine bağlandığında torku yüksek olanın diğerini götürebilme şansı daha fazladır. Torku yüksek olanın daha hızlı gitmesi olasıdır fakat aynı hıza çıkabilseler bile düşük torklu olanın arkadan geleceği kesindir. Yokuş yukarı yapılan yarışta ise torku yüksek olan garanti kazanandır.

İşte bu yüzden tork çok önemli bir kavramdır. Trafikteki ara hızlanmalarda devri iyi ayarlayabilirseniz yüksek tork ile neyi kast etmek istediğimi anlayabilirsiniz.
 

Benzer Konular