Tümosan 8095 Mazot Pompası Hk.


Merhabalar, 2019 model 8095 tümosan nadas benzeri ağır işlerde kendi kendine 3000 devire kadar çıkıp takılmaya başladı. Pompasını söktürdük içindeki silindirik bilyeleri zarar görmüştü.Usta bunları değiştirdi.Pompa ayarı yapıp enjektörlere dokunmadan traktörü teslim etti. İki üç ay sonra aynı problem yine başladı. Ustam mazot filtresine değiştir, otomatiğe bak vs şeklinde geçiştirdi. Son seferinde artık traktör çalışmadı.Fotoğraflarda da görüldüğü gibi motor dağıldı.

Tecrübeli forum üyesi abilerimden , arkadaşlarımdan fikir almak istedim, çünkü görüştüğüm ustalar net bir sebep veremiyor.

Ek olarak bir de bu şekilde ambeleye kalkıp stop ettirilmiş motoru vurdurarak çalıştırmak ne kadar doğrudur?

Bakımlarımızı aksatmayız, traktörlere kendimiz bineriz, hararet yaptırmışlığımız yoktur.
 

Resimler ve ekler

  • 20230109_112604.jpg
    20230109_112604.jpg
    180.6 KB · Görüntüleme: 246
  • 20230109_111953.jpg
    20230109_111953.jpg
    247.6 KB · Görüntüleme: 246
  • 20230109_115838.jpg
    20230109_115838.jpg
    132.5 KB · Görüntüleme: 231
  • 20230109_115846.jpg
    20230109_115846.jpg
    98.1 KB · Görüntüleme: 236
Pompanin sıkıntısı kirli mazottan dir ama pompa arızası uzmanlık ister traktör tamircisi pompa ayarı yapamaz bu ayar için milyonluk makinelere bağlıyorlar pompaları ama bu traktörde pompa arızası değil turbo ile sıkıntı var gibi duruyor
Aynen pompa usta işi ,motorun üst kapaktaki buhar hortumunu turboya vermişler oda intercolleri yağ ile dolduruyor bir süre sonra hem motoru boğuyor ambeleye kadar yolu oluyor eksoza vermek iyi oluyo
 
Merhabalar, 2019 model 8095 tümosan nadas benzeri ağır işlerde kendi kendine 3000 devire kadar çıkıp takılmaya başladı. Pompasını söktürdük içindeki silindirik bilyeleri zarar görmüştü.Usta bunları değiştirdi.Pompa ayarı yapıp enjektörlere dokunmadan traktörü teslim etti. İki üç ay sonra aynı problem yine başladı. Ustam mazot filtresine değiştir, otomatiğe bak vs şeklinde geçiştirdi. Son seferinde artık traktör çalışmadı.Fotoğraflarda da görüldüğü gibi motor dağıldı.

Tecrübeli forum üyesi abilerimden , arkadaşlarımdan fikir almak istedim, çünkü görüştüğüm ustalar net bir sebep veremiyor.

Ek olarak bir de bu şekilde ambeleye kalkıp stop ettirilmiş motoru vurdurarak çalıştırmak ne kadar doğrudur?

Bakımlarımızı aksatmayız, traktörlere kendimiz bineriz, hararet yaptırmışlığımız yoktur.
Ne kadar masraf çıkardılar hangi işlemler yapildi
 
Merhabalar, 2019 model 8095 tümosan nadas benzeri ağır işlerde kendi kendine 3000 devire kadar çıkıp takılmaya başladı. Pompasını söktürdük içindeki silindirik bilyeleri zarar görmüştü.Usta bunları değiştirdi.Pompa ayarı yapıp enjektörlere dokunmadan traktörü teslim etti. İki üç ay sonra aynı problem yine başladı. Ustam mazot filtresine değiştir, otomatiğe bak vs şeklinde geçiştirdi. Son seferinde artık traktör çalışmadı.Fotoğraflarda da görüldüğü gibi motor dağıldı.

Tecrübeli forum üyesi abilerimden , arkadaşlarımdan fikir almak istedim, çünkü görüştüğüm ustalar net bir sebep veremiyor.

Ek olarak bir de bu şekilde ambeleye kalkıp stop ettirilmiş motoru vurdurarak çalıştırmak ne kadar doğrudur?

Bakımlarımızı aksatmayız, traktörlere kendimiz bineriz, hararet yaptırmışlığımız yoktur.
Geçmiş olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: muratatak

Bir problemi farkedip de nedenini bulamamak büyük çaresizlik. Mesela bu tümosanları iki tane sıfır almıştık. İlk marstan itibaren birisi daha geç çalışıyordu. Kime sorsam yanıt alamadım. Aynı banttan çıkan her motorun ayrı karakteri mi var. Arıza tespiti bu kadar sıkıntılı mı? Büyük sanayilere erişimi olmayanlar için uzaktan bunların tespitini yapmak bile büyük masraflardan kurtarır gibi geliyor.
 
Geçmiş olsun.
Aynı model 8085 traktörde zamanlama dişlileri değişmişti.
Motor üst kapak tahliye borusunun dışarı verilmesi gerektiğini daha önceden söylemiştik.
Emisyon kurallarına motoru uydurmak için yapılan uyduruk bir dizayn şeklidir.

Steyr 768, mazotu bitirirken ambeleye kalabilir.
Yakıt doldurulup traktör salma çalıştırılırsa her hangi bir sorunla karşılaşmazdık.
 
Geçmiş olsun.
Aynı model 8085 traktörde zamanlama dişlileri değişmişti.
Motor üst kapak tahliye borusunun dışarı verilmesi gerektiğini daha önceden söylemiştik.
Emisyon kurallarına motoru uydurmak için yapılan uyduruk bir dizayn şeklidir.

Steyr 768, mazotu bitirirken ambeleye kalabilir.
Yakıt doldurulup traktör salma çalıştırılırsa her hangi bir sorunla karşılaşmazdık.
Tahliye hortumu ile ilgili konuyu nerede konustunuz? Yağ değiştirirken üst çizgiye kadar dolduruyorum. Acaba bunun da etkisiyle tahliyeden turboya fazla yağ mı attı ? Öyle olsa yağ eksilttiği farkedilmez mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: filizma
Tahliye hortumu ile ilgili konuyu nerede konustunuz? Yağ değiştirirken üst çizgiye kadar dolduruyorum. Acaba bunun da etkisiyle tahliyeden turboya fazla yağ mı attı ? Öyle olsa yağ eksilttiği farkedilmez mi?
Eski üyelerimiz hatırlamıştır, sanırız.
 

Benzer Konular