Bunun motora hiç bir faydası olmaz, aksine zararı olur, tahliyeden zamanla yağ buharı ve az miktarda duman gelir.Sahte bir EGR(egzoz gazı dönüşümü) yapılmış gibi duruyor.
EGR direk egzoz gazını düşük devirlerde %6-7 gibi yüksek devirlerde %12-13 gibi alarak motora giden hava içine soğutularak veriliyor, intercooler turbodan gelen basınçlı havayı soğutarak büzüştürüyor( hacmini azaltıyor. ) EGR nin ayrıca (hava veya su )soğutucusu bulunuyor veya sisteme göre turbo çıkışından, intercooler soğutma peteğine verilebiliyor.Bunun dışında su soğutmalı iç sistemlerde mevcuttur.İç EGR ler su soğutmalıdır, dış EGR ler hava soğutmalı petek kullanabiliyor.
EGR valfleri motor karakteristiğine göre çalışma devirleri mevcuttur, genelde max tork noktasına yakın değerlerde 300 devir altı açar, motor max devri noktalarında kapanır.
Usta doğrusunu yapmış, böyle olanlar tahliye hortumunu boşa çıkarması gerekir.