Tümosan


Kıymetli dostlar Tümosan 8075 çift çeker 2016 klasik model traktorum var fakat performansı sanki çok hantal kalıyor gibi acaba kilosundan mi 221 saatte daha ileri saatlerde biraz daha atiklesir mi?
 
Pompa ayarında olabilir mi problem 640 vardı basınca hemen topluyordu bunda bu performans yok gibi pullukta 4 lu 12 inç on numara fakat boşta falan sanki 640 kadar bile performans yok gibi acaba kilosundan dolayı mi
 
Traktörün saati düşük yeni sayılır o yüzden subap ayarında yada pompa da bi problem olduğunu düşünmüyorum mazot u aynı istasyondan al ve eğer bidondan mazot koyuyorsan bir tane yakıt filtresi değiştir ve yakıt otomatiğinin üzerindeki 10 anahtar tutan cıvatayı sök ve süzgece bi bak mazot zamanla orda sudan dolayı sümük gibi oluyor
 
Turbo-intercooler olan traktörler ilk kalkışta biraz hantal kalır. Bütün markalar için geçerlidir bu. Çift çeker ise onun getirdiği ayrı bir ağırlık da olur. Şahsen hemen her marka traktör ve model kullandım hepsi birbirine yakındır. Tabi traktörü biraz devirli kullanırsanız saati ilerledikçe biraz daha açılacaktır.
 
Fiat 640 64hp 212 n.m tork 2600 kg
Tümosan 8075 75 hp 320 n.m tork 3950 kg (kabinli)
Toprak işlerinde motor ağırlığı yerine göre aranıyor.Pulluk,patlatma,çizel gibi işlerde dolu ağırlıklı rahat oluyor.Gezmeli işler çoksa motordan ağırlık eksiltebilirsiniz.3500 kg civarları yolda rahat olur.
 

Kardeşim aynısı bizim de başımızdan geçti. 78 model 640 ı satıp, 2012 model klasik 8075 aldık .640 göre çok hantal gaz yemeyen nerdeyse illallah dedirtecekti. Saati açıçılınca biraz daha iyi oldu. Ama en iyisi pompa ve enjektör ayarı yaptır. Orjinal enjektörü delphi. Bizsonradan 5 delikli bosh enjektör taktırdık. seri 1 le yerinden kalkmayan tümo, bu bakımdan sonra seri 2 ile patinajla kalkar oldu.
 
Turbo-intercooler olan traktörler ilk kalkışta biraz hantal kalır. Bütün markalar için geçerlidir bu. Çift çeker ise onun getirdiği ayrı bir ağırlık da olur. Şahsen hemen her marka traktör ve model kullandım hepsi birbirine yakındır. Tabi traktörü biraz devirli kullanırsanız saati ilerledikçe biraz daha açılacaktır.
Evet katılıyorum hele birde euro 3 motorsa yandin
 
Turbo-intercooler olan traktörler ilk kalkışta biraz hantal kalır. Bütün markalar için geçerlidir bu. Çift çeker ise onun getirdiği ayrı bir ağırlık da olur. Şahsen hemen her marka traktör ve model kullandım hepsi birbirine yakındır. Tabi traktörü biraz devirli kullanırsanız saati ilerledikçe biraz daha açılacaktır.

75 hp sınıfı kullandığım motorlar; NH TD75D, 75-56S, Case JX75C,Same Argon 3^75,Explorer 75T,Kioti RX7320,Başak 2075S Plus,Tümosan 8075,8175
Bunların içinde en atik olanı Case' dir.
MF 285S, Fiat 80-66,L-75,780, JD 2130,
MF 285S atik çalışır, pompa farkı var, Bosch pompa düşük devirde devir korumak için fazladan yakıt verebilme özelliğine sahiptir.Tek frende gaza yüklenmek istemez, pompa gaz verir.
Turbolu motorların yavaş gaz yemesinin sebebi turbonun yüksek basınç altında kalıp arızaya sebebiyet vermemesi içindir, turbonun uzun ömürlü olması için yumuşak gaz vermek ister.
Kalkışlar atmosferik motorlara göre zayıf görülür,1500 deviri geçince motor içinden bir motor daha çıkar gibi his verir, asılırda asılır.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih982

Benzer Konular