Yeni TDD - JX Serisi | 2021


Yenilenen bu serilere:

- Mekanik akü devre kesici,
- Geniş açılı ek aynalar,
- Koltuk sensörü ile bağlantılı kuyruk mili devre kesici ve bunu bazı durumlarda engellemesi için direksiyon simidi altında düğme,
- Hız, akü durumu ve kuyruk mili hızlarını içeren selamlamalı yarı dijital gösterge paneli,
- Geçtiğimiz yıllarda bu serilerden kaldırılan harici hidrolik kumanda kolu yeniden eklendi.
- Kuyruk mili devri seçen kol kabin içinde alındı.

* Motor konusunda bir bilgi verilmedi. Ancak mecburen Tier 4 motora geçeceği biliniyor. Henüz bu kısım tamamlanmadığından dolayı bahsetmemiş olabilirler.
* Şanzıman ve tasarım konusunda bir değişiklik yok. Viteslerin hala çok uzak şekilde ve yetersiz olması büyük eleştiri topladı.
Screenshot_1.png



Screenshot_2.png



Screenshot_3.png



Screenshot_4.png



Screenshot_5.png



Screenshot_6.png



Screenshot_7.png



Screenshot_8.png
 
100 bg traktör 4x3 vites. Bu durum Türk çiftçisini aptal olarak görmektir. Biz Kenya'lılara nasıl bakıyorsak İtalya'nlarda bize öyle bakıyor.
Haklısınız.Bizim servisler bunların tamirini doğru dürüst beceremiyorlar ki, daha teknolojik olanlarını becersinler. Servislerin yeterliliklerine göre bizlere bunları layık görüyorlardır.
 
Öncelikle hayırlı olsun.Muhtemelen td ve jx serisi hiç bir zaman Türk çiftçisinin istediği yeniliği ve özelliği tam anlamıyla sanırım sunamayacak.Hala 66 serisi şanzıman yeni seri olarak önümüzü sunuluyor.Zaten yerli traktör olmasına rahmen fiyatları bukadar yüksekken birde bunun için kullanılan ana sistem 30 yıl öncesine ait.Çiftçi artık hangi traktörü alacak..çoğunlukla mecburen piyasası var bilindik motor fiatları az koşmadık deyip yine td veya jx alacak ömürden ömür bitti kullandığı traktör aslında hep aynı traktör oluyor.Çok şükür kabin klima var en azından toz fazla görmüyoruz deyip geçinip gideceğiz..
 
Haklısınız.Bizim servisler bunların tamirini doğru dürüst beceremiyorlar ki, daha teknolojik olanlarını becersinler. Servislerin yeterliliklerine göre bizlere bunları layık görüyorlardır.
Nh servislerinin eğitimimi azdır nedir pek uzman değiller. Diğer firmaların servisleri zehir gibi. CNH servislerinin yapamadığı traktörleri Agco servisleri yapıyor iyiki Agco grubu traktör kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: gatmer45
Emisyon için motorun CRDİ yapılmasına gerek yoktur.
19:1 sıkıştırma oranı üzerinde motor dizaynı yapıldığı zaman motorun kurum, partikül miktarı artıyor, sonra da DPF ve SCR ile egzoz temizlenmeye çalışıyor.
İdeal değerler 16:1 ve 19:1 sıkıştırma oranı aralığıdır.TTF S8000 motorun sıkıştırma oranı 17,5:1 şeklindedir, gayet idealdir.
Egzoz temizliği gerekiyorsa SCR 2. nesil ve DOC kullanılabilir.
DOC, dizel oksidasyon katalizörü taksilerdeki katalitik konvertör gibidir, Euro 6 motorlarda bu parça büyük olarak dizayn ediliyor.
Traktör motorunda da aynı şekilde büyük dizayn edilerek yeterli temizlik sağlanabilir.
Sıkıştırma oranı da yükseltilmezse kurum problemi olmaz.
EGR kullanımında taksiler devamlı düşük devirlerde max tork noktasının biraz üzerinde kullanıldığında EGR valfleri tıkanabiliyor fakat traktör motoru devamlı max tork noktası biraz üzeri çalıştırılmaz, toprak işlemede anma gücü tercihi de yaparız.
Fakat mevcut motor haritalarında tork azalış yüzdesi fazla olan modeller bulunuyor, motorun fazla yakıt tüketmemesi için motorun max tork noktası biraz üzerinde çalışmak zorunda kalınabiliyor.
NH T5 serisi 1600-1750-1900 rpm de aktif kullanılabilir devirleri mevcuttur, tork eğrisi ucu 2200 rpm de düşük olduğundan motor sıkışma durumlarında kendini 1600 rpm devire çekiyor.
JD 5R serisi ek güç üretimini devreye aldığında 2200 rpm devirlerde dik rotovatör çalışması yapabiliyor, tork eğrisinin ucu yükseltilmiştir.
Motorun en az yakıt bölgesi motorun sabit güç aralığı devirleri içine de konumlandırılabilir.
Düşük devirde tork yakalama muhabbetleri aşırı abartıldığından en az yakıt bölgeleri yerleri değiştiriliyor.
Dizayn tercihleri düşük devirlere doğru yöneltilmiş, tasvip etmiyorum.

TD serisinde vites yeterli mi ?
Motor 1500 rpm max tork , 2300 rpm max güç veriyor.
1600 rpm ve 2200 rpm motor yük dengeleme devirleridir, 500-600 rpm aralıklı vitesler , motor şanzıman uyumu olarak yeterlidir.
Mühendis bey 18*6 şanzıman koyabiliriz demişti, bizde 24*24 şanzıman istemiştik.
Tarla kademesinin 3-10 km/h hız aralığında 4 vites ve buçuk , yol kademesinin 10-35 km/h hız aralığında olması iyi olurdu ve yol vitesi olarak 17. vites ekonomi sağlayabilirdi.
10 tonluk nakliye işlerinde 17. vitesin yeterli olması gerekir.

Motorun 4 valf olması spesifik yakıt tüketimini %20 gibi etkileyebiliyor, işletme ve bakım maliyetleri olarak kritiği yapılması gerekir.
Şoföre verilecek traktörde olmasa da olur.
 

Benzer Konular