ZETOR 7441 (Kızıl Manda-2)


Ynt: ZETOR 7441 (Kızıl Manda-2)

motor 2 bin saatte 4 yaşında ama çok bakımlı.. meraklısından aldık.. biraz ondan bide yükü hiç duymuyo, o yükle en düşük seri 4 ile gitti.. yolun %90 ' ı seri 6.. hiç hararet yok, ibre yerinden oynamıyo.. bunlar çok etkili..

kısaca zorlanan ve hararete kolay düşen motor çok yakar..

*****

ek bi tecrübe.. motorun burnuna 300 kg taktık.. çok güzel dengeledi motoru.. römorkun oku arkaya ciddi basmasına rağmen taksi tadında silkelenmeden gidiyo.. burun ağırlığı motor için ÇOK önemli vesselam..

diğer Proxima 90 ' ın burnunda hiç ağırlık yok.. kepçe var diye söktük.. kepçe yan kollar + kova toplam 1 tona yakın ama.. bu burundaki 300 kg onun yerini gördü..

galiba kepçe burundan değil motora orta bağlantıdan bastığı için burun ağırlığı kadar etkili değil.. bu römorkla 2 endişem vardı;

*7441 çekse bile yolda burun şahlanırmı, kafayı sallayıp vururmu.. 300 kg o işi çözdü bide arka çeki uzun değil merkezli kısa o da faydalı oldu..

*arka lastikler orjinal radyal değil.. ve dar.. motor çekse bile lastikler ezilir mi diye.. açıkcası yerli lastiklerde fena çıkmadı..
 
Ynt: ZETOR 7441 (Kızıl Manda-2)

ilk paragrafta ki hararet yakıt bağlantısına kesinlikle katılıyorum abi. sizler kadar tecrübem yok belki ama aklımın erdiğinden beri traktörün üzerindeyim iyi kötü anlıyorum çok şükür abi... Burundaki 300 kg in faydasının da kesinlikle çok ciddi şekilde fark edileceğine De eminim abi bizim 68 e sonradan 150 kg taktik o bile çok çok fark etti romork düz 4 tekerlekli orada çok Belli etmese bile Çift sürerken kazayağı çekerken ve arkada kepçe varken özellikle çok rahatladı traktör...
 
Ynt: ZETOR 7441 (Kızıl Manda-2)

dünkü yakıt tahmini bugün netleşti.. 165 değil 200 TL yakmış..

********

bugün öne ufak bi boynuz.. bide 2-4-6 ileri ve keser sapı gibi düz vites kolunu kendime göre olması gereken ergonomik yapısına kavuşturduk.. önceden ileri takılan viteslerde geçişi-inişi engelleyecek kadar daraltıyordu yolu..









 
Ynt: ZETOR 7441 (Kızıl Manda-2)

Tahir adı üstünde Kızıl Manda :)

şaka bi yana.. burna uzun tip ağırlık taktık.. kaputta eğimli.. malum ön burun hiç görünmüyo.. çarşıda, trafikte, park halinde dalgınlıkla öndekine tokuşmasın.. yeri gelince kirayada vermeyi düşünüyoz.. acemilik olmasın..

bu boynuzların tam uc kısmı oturduğun yerden azıcık gözüküyo, dikkat edilsin diye.. bide malum Zetorun parçası ucuz ve bol değil.. ön kaputa, farlara bi ihtiyat olsun dedik..

Zetorun orjinal kepçelilerinde de buna benzer boynuzlar var.. bizim 90 ' lık kepçelilerde de var emniyet iyidir..

*********

bu arada aynı gübre taşıma işini geçen sene 90 ' lıkla yapmıştık.. 7441 ' in çekişi açıkca daha hoş geldi.. yavaş ama tam çekiş.. yakıt olarak unuttum gitti ama galiba 7441 daha az yaktı..

oysa büyük motor büyük işte az yakmalıydı.. inşallah ilerleyen günlerde iyice net kıyaslarız..

yalnız o rampanın sonunu 2 ' side seri 4 ' le bitirdi..

bugün ta çıraklık yıllarında 50 sene evvel.. zetor söküp yapmış bi ustamız var.. 'O ' na dedim seri 4 ' le bitirdik o rampayı diye'.. önce 'bitirir zetor' dedi.. sonra şaşırmış olarak 'römork boşdu' demi dedi.. 'yo doluydu' dedim.. baya güldük :)
 
Ynt: ZETOR 7441 (Kızıl Manda-2)

41 serisi eski-yeni kasa Zetorların kumanda düzeni..

temsili fotoğrafa göre en alttan en üste doğru..

PTO kumanda

debriyajlı ileri-geri

B*4x4 kumanda

A*patinaj kilidi

Ağır/seri

6 ileri vites kolu



 

Benzer Konular