ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)


Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Bizim Tümocu arkadaşında başına aynısı gelmiş... şimdi kontağı çevirmeden kollara bakıyom diyo...

Hema traktörlerin yarısından çoğuna uyar biraz ezbere dedim ama uymasa da bi şekil uydurulur...

Zetorun hem iyiliği hem kötülüğü orjinalliği... bişey uydurman benzetmem mümkün değil, Çek parça Yunanistandan geldi... yan sanayi varmış yarı fiyata gene Avrupa ama bizde kepçe olduğundan hidrolik önemli ve orjinal taktık... ha o yan sanayiden takanlar sorun yaşamamışlar ama kepçesiz motorda...
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Hidrolik gücü ölçen saatler var ama eski toprak Turgut ustam gerçek test bu dedi... pompa sıyrıkken kamyonun arka tekerleri yerden kesememiştik!

Bu arada arka denge ağırlığının önemi ve 4x2 motordan niye TAM anlamıyla kepçe olmayacağı da belli oluyo (önler bağlı değil ve motor viteste ama gidemiyo).. 4x4 ve önler bağlı omadan TAM verim alın(a)maz... vesselam.

1800 kilo palet arkaları yerden kesmiyo burda 2 ton kadar bi yük var gayet iyi, herşey normale döndü...


BAYBURT/ZETOR 90-Hidrolik Güç Testi
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Abi geçmiş olsun, nazar değmiş kızıl mandaya vardır bunda da bir hayır.

Kafalarda ki sorular biraz silinmiş oldu, demek ki böyle zor bir parça da olsa bulunabiliyormuş, videoda da kepçeli traktörde 4x4 belli oluyor, aynı şekil ürünleri kullananlar da daha dikkatli olurlar inşallah,,,,
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Pompa değişiminden sonra ilk gübre yükleme işi tamam... her şey normal.

50 km yol + 44 römork gübre yükleme yaklaşık Toplam 150 tl yaktı

Gübre çeken saz arkadaşları; MF 175-Fiat 640 ve Fiat 60-56... MF ÇOk pati yaptı bi yerde gidip arkadan iteledim artık, en başarılı 60-56 ' yı buldum bu arada.

SON OLARAK KEPÇEYLE GÜBRE YAYMA DENEMESİ GAYET BAŞARILI :)

Yaklaşık 20 dekar tarlada 25-30 römork gübreyi seri 1-2 ile 10 dakika içinde serdik geçtik, çok güzel ve pratik oldu (gübre dağıtma römorku kadar olmasa da çok ideal bi yöntem)...


Gübre işi sonrası en son iş dere şart :)












 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Kolay gelsin abi, her şey normal ise sıkıntı yok :) Youtube ' deki videolara baktım ortalama 6-7 dk. Da römork doluyor sanırım, gene hidromek ' ten aşağı kalmamışsın :)
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Evet römorku çok çabuk dolduruyoruz, hatta Hidromek yaş gübrede gömülüp kalabiliyo, Zetorda öyle bi sorunda yok... sorun taşıyan motorlar yetişemiyo...

5-6 motor olacak ki hiç durmadan günde 100 romurku zorlarız, ama taşıyanlar yetmeyince 40 romorklarda kalıyoz...


İşte yükleme... yer rahat olunca bundan daha hızlı da doldurur...

http://www.trakkulup.net/videolar-(cekimler)-406/zetor-90-kepce-calismasi/
 

Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

İkide bi bakar oldum korkumdan 10-15 gün bekledik + iş kaybı :)

Düğmeli patinaj kilidini de kokumdan hemen denedim onu iyi düşünmüş Zetorcular basılı kalmıyo... basıp biraz tutman lazım geçmesi için ve FRENE basar bazmaz geri çıkıyo (acaba bu düğmeli dif. kilitleri hep böylemi?)

Zaten öyle hemen devreden çıkmasa ya sigortayı iptal edecektim yada orya bi muhafaza uydurcaktık...
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

UÖZKAN.77 link=topic=63730.msg796466#msg796466 date=1384800568' Alıntı:
İkide bi bakar oldum korkumdan 10-15 gün bekledik + iş kaybı :)

:) valfleri geri tepmeli yapsalar daha iyi olcakmış benim tdninkileri öyle yapmışlar çekiyrum takılı kalıyo damper kalkınca kendisi atıyo çok büyük kolaylık oluyo :) 'her yiğidin bi yoğurt yiyişi vardır' derler ya zetor ' da o hesap :)
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

UÖZKAN.77 link=topic=63730.msg796472#msg796472 date=1384801069' Alıntı:
Dampere takmadan damper varmış gibi takılı kalmış, unutmuşlar... dediğin gibi dampere takınca kendi zorlanınca atabilir hiç denemedim...

yok abi dampere takılı değil ikende atma yapıyo hatta hiç takılı kalmıyor. sanada yeri gelmişken sorayım deneyimlisin bu konuda anladığım kadarıyla malum yeni model traktörler spool valfli yani tek valften çift çıkış var römork damperin de kullanırken de tek çıkış kullanıyoruz kaldırıken sıkıntı yok fakat iş damperi indirmeye gelince kolu ters yöne ittiğim zaman traktörde hafiften bi zorlanıyomuş gibi bi durum oluyo rolantide iken acaba kolu kullanılmayan çıkış tarafına ittiğim içinmi oluyo başka yoluda yok damperi indirmenin yukarda bahsetmiştin ya 'pompayı sıyırmak' diye acaba böyle bi durum yada benzeri durum söz konusu olur mu yada bu zorlanma benzeri durum neden oluyor ? cevabın için şimdiden teşekkürler :)
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Bu Zetorunda Forterra ve eski kasalar istesen de takılı kalmıyo galiba...


Damper inene kadar hatta indikten sonra 1-2 saniye kadar daha tutmak normal... iner inmez kolu bırakırsan basınçlı yağ kalır jak-hortumu bi daha ki sefere ÇOk zor sokarsın üstün başın yağ olur... tecrübeyle sabit :)

Hidrolik pompa;

1- Yağsızlık, kötü yağ
2- Damper çıkışını devir daim olmadan takılı unutulmasıyla olur (tecrübeyle sabit :))
3- Önde kepçe çalışmasında kovayı öne-arkaya sona kadar dayadın diyelim halen ısrarla uzunca zorlarsan ömrü kısalır, aslında ön tekerleri bile en sona ısrarla uzunca dibe kadar dayamamak lazım... Gerçi Zetorun hidrolik direksiyon için ayrı bi sitemi var ordan besleniyo ama limitleri zorlamamak lazım uzun ömür için.
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

UÖZKAN.77 link=topic=63730.msg796491#msg796491 date=1384802061' Alıntı:
Bu Zetorunda Forterra ve eski kasalar istesen de takılı kalmıyo galiba...


Damper inene kadar hatta indikten sonra 1-2 saniye kadar daha tutmak normal... iner inmez kolu bırakırsan basınçlı yağ kalır jak-hortumu bi daha ki sefere ÇOk zor sokarsın üstün başın yağ olur... tecrübeyle sabit :)

Hidrolik pompa;

1- Yağsızlık, kötü yağ
2- Damper çıkışını devir daim olmadan takılı unutulmasıyla olur (tecrübeyle sabit :))
3- Önde kepçe çalışmasında kovayı öne-arkaya sona kadar dayadın diyelim halen ısrarla uzunca zorlarsan ömrü kısalır, aslında ön tekerleri bile en sona ısrarla uzunca dibe kadar dayamamak lazım... Gerçi Zetorun hidrolik direksiyon için ayrı bi sitemi var ordan besleniyo ama limitleri zorlamamak lazım uzun ömür için.

yorumun ve cevabın için tekrardan teşekkür ederim abi :) artık kafamda soru işareti kalmadı konuyu okudum 1 gün sonra doldur boşalt yaptık damperi indiriyom ama aklımda hep pompa meselesi vardı artık olmayacak :) daha öncede 260G ve 240 kullandık onlarda bayağı bayağı bayılma yapıyodu(260 ' da paneldeki hidrolik ile ilgili lambalarda yanıyodu) damper indirirken 240 biraz yıpranıktı stop etmelik oluyodu onlarda hep stop yapardık indirirken :)
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Hiç hata yapmasan bile bu pompanın içi-yüzeyi zamanla aşınacak elbet...

Mesela bizimki 200 bardan ta 100 bara düşmüş... bunu hidrolikçiler hemen ölçebilir.

Biz ölçmeden huylandık boşta inip kalkan kepçeyi yüke sokup dolu denedik kalkmadı, tamam pompa dedik!
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

UÖZKAN.77 link=topic=63730.msg796500#msg796500 date=1384802778' Alıntı:
Hiç hata yapmasan bile bu pompanın içi-yüzeyi zamanla aşınacak elbet...

Mesela bizimki 200 bardan ta 100 bara düşmüş... bunu hidrolikçiler hemen ölçebilir.

Biz ölçmeden huylandık boşta inip kalkan kepçeyi yüke sokup dolu denedik kalkmadı, tamam pompa dedik!

her parça makina alet zamanla aşınır fakat dikkatli kullanımla biraz daha geç yıpranabilir bunu sağlamak tamamen kullanıcı elinde :) sizede tekrardan geçmiş olsun umarım aradaki uyku süresini en kısa zamanda telafi edersiniz :)
 

Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

Eskiler 1/3 lastik, 1/3 makina, 1/3 sürücü demişler... eyvallah lakin 'at sahibine göre kişner'.. bazen %99 sürücü de iş biter.


Forklifti ilk deneyecez kitabında limit 1500 kg yazıyo.. ustasını aradım 1600 kg paletler var iner mi 'bi dene bilmem' dedi... 1600 ' ü indirdik... sonra 1800 kg ' lık çıktı gene indirdik...

Netten yabancı sitelere bi baktım indirme kaldırmadan daha kolay ve limiti yüksek, mesela 1500 kaldırır 1700 indirir yazmışlar.. bizim kepçecilerde bizle öğrenmiş oldular :)

Şunuda ekleyim;

1800 kg epey indirdik haftaya bi tır daha geldi gittik indiremiyoz! Tırcı da şaşırdı, bende... Ne oldu iyice dikkat edince tırın bize değil öbür tarafa çok azda olsa meyilli olduğunu fark ettik... şöföre diğer tarafa yanaş dedim. Yanaştı indirdik :)

Yerine göre 1 cm, 1 kg fark eder... arka ağırlığı 350 ' den 450 kg ' a çıkardık şimdi daha tatlı, güvenli... 4x2 pikapların arkaya 100-150 kg at tadı, çekişi başka olur mesela...

Mesela arazi araçları bazen ağır 1 ' le çıkamadığı rampayı vurdurup hızla ağır 2 ile çıkar... tecrübeyle sabit, hatta çamur geçişlerinde de ağır 1 yerine ağır 2 ile hızla geçerdim...

Şimdi bunun traktörde hiç denemedim ama gene işe yarayacağını düşünüyorum...

Elindeki makinanın limitlerini bilmek önemli bide körlemesine değil işi oluruyla yapmak... ilmiyle 50 kg yormaz, dengesiz 5 kilo belini ağrıtır!

Bunun içinde Forum sağolsun... :)
 
Ynt: ZETOR PROXİMA 90 (KIZIL MANDA)

UÖZKAN.77 link=topic=63730.msg796804#msg796804 date=1384870237' Alıntı:
Eskiler 1/3 lastik, 1/3 makina, 1/3 sürücü demişler... eyvallah lakin 'at sahibine göre kişner'.. bazen %99 sürücü de iş biter.


Forklifti ilk deneyecez kitabında limit 1500 kg yazıyo.. ustasını aradım 1600 kg paletler var iner mi 'bi dene bilmem' dedi... 1600 ' ü indirdik... sonra 1800 kg ' lık çıktı gene indirdik...

Netten yabancı sitelere bi baktım indirme kaldırmadan daha kolay ve limiti yüksek, mesela 1500 kaldırır 1700 indirir yazmışlar.. bizim kepçecilerde bizle öğrenmiş oldular :)

Şunuda ekleyim;

1800 kg epey indirdik haftaya bi tır daha geldi gittik indiremiyoz! Tırcı da şaşırdı, bende... Ne oldu iyice dikkat edince tırın bize değil öbür tarafa çok azda olsa meyilli olduğunu fark ettik... şöföre diğer tarafa yanaş dedim. Yanaştı indirdik :)

Yerine göre 1 cm, 1 kg fark eder... arka ağırlığı 350 ' den 450 kg ' a çıkardık şimdi daha tatlı, güvenli... 4x2 pikapların arkaya 100-150 kg at tadı, çekişi başka olur mesela...

Mesela arazi araçları bazen ağır 1 ' le çıkamadığı rampayı vurdurup hızla ağır 2 ile çıkar... tecrübeyle sabit, hatta çamur geçişlerinde de ağır 1 yerine ağır 2 ile hızla geçerdim...

Şimdi bunun traktörde hiç denemedim ama gene işe yarayacağını düşünüyorum...

Elindeki makinanın limitlerini bilmek önemli bide körlemesine değil işi oluruyla yapmak... ilmiyle 50 kg yormaz, dengesiz 5 kilo belini ağrıtır!

Bunun içinde Forum sağolsun... :)

:) :)
 

Benzer Konular