PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Fendt
Fotoğraflar (Çekimler)
155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="okkangal" data-source="post: 44632" data-attributes="member: 470"><p><strong>Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR</strong></p><p></p><p>ben bazı bildiklerimi anlatayım dedim :</p><p>bir milin eksenine dik şekilde etkiyen bir kuvvet çifti , mil ekseninde bir moment yarattığı için mil döner.. kuvvet çiftinin mil eksenine olan ( kuvvet vektöreldir) basit olarak dik uzaklığının çarpımı mile etkiyen momenti verir(tork) ... krank mili de piston başında üretilen gücün ilk diresel harekete çevrilen yani bir kuvvet çiftinin oluşturulduğu organdır.yani burada bir tork üretilir... </p><p></p><p>şimdi bu forumlardaki muhabbetlerimizde çok sık olarak kullendığımız bazı kavramlar var ... </p><p>bunlar : max devirde tork - abi falanca motor o beygirde ama torku bbukadr - bazu teknik bölümlerde gelen tork devir eğrileri .....vb demekki devir , beygir gücü ve tork arasında bir bağıntı var ...</p><p></p><p>şimdi birde bilmemiz gereken fiziksel bir kanun bileşke kuvvet sıfır değilse yani bir cisime bir kuvvet etki ediyorsa o cisim hızlanarak yada yavaşlayarak yani ivmeli bir hareket yapmalıdır(newtonun I. kanunu) şimdi krank mili ve bağlı olduğu diğer organlar nedeniyle ( özellikle transmisyon üniteleri) pistonlara karşı bir direnç uygular ve bir bileşke kuvvetle piston karnk milini iter ... yani piston aşağı inerken krank ivmeli bir hareket yapar ..... işte bu ivmelenme motorun devir sayısı ile orantılı bir şekilde oluşur.... bu ivmenin sayısal değeri çok çok küçük gibi dursada asıl yırtıcı kuvvetin oluşmasındaki sebep budur... devir sayısı ise pistonun kurs hacmine ve gelen yakıta göre değişir .... biyel ve krank açıları ve kurs hacmi ile hesaplar yaparsak ( gerçekten çok uzun formüller bunlar ) düşük devirli motorların daha fazla kuvvet ürettiğini görürüz... yani yüksek tork değerleri ... beygir gücü ile tork arasında devir sayısı ile orantılı bir ilişki bulunur. beygir gücü torkun devir sayısı ile çarpımı ile orantılıdır. yani güç ve tork birbirlerinden bağımsız değildirler, bir motorun yüksek beygir gücüne sahip olması genelde torkunun da yüksek olacağına işaret eder</p><p></p><p>şimdi bu ürettiğimiz torku tekerleklere gönderme olayı var .... bu durumda kavrama, şanzıman , diferansiyel varsa cer dişlileri gibi organlardan geçerken tork, genel olarak mekanik sistemde hareketin eşik değerleri ve sürtünme nedeniyle belirli bir miktarda kayıba uğrayarak , lakin gerekli bir değerde tekerlere iletilir... yani bunu şölye düşünelim lisede kayış kasnak yada dişli hesabı yaparken dişli üzerindeki kuvvet kaybını hesaba katmazdık ... ama prtikte bu çok önemli ölçüde kayıplar sağlamaktadır ... yani büyük dişli ile küçük dişli birbirini kavramışsa ve çapları arasında 1/2 oranı varsa ... küçük dişliye uyguladığımız kuvvet aslında diğer dişliye tam olarak iki katı olarak iletilemez.... sistemi harekete geçiren bir eşik kuvvet buna bağlı güç kaybı ve sürtünme nedeniyle güç kaybı yaşanır....( yani o kadar çok hesap varki ) </p><p></p><p>BUNLAR İŞİN HESAP KISMININ BASİT BİR ANLATIMI SAYALIM .... DAHADA BASİTE İNDİRGERSEK AYNI HIZDA DÖNEN VE AYNI BOYDAKİ İKİ KASNAĞIN BİRİNİ DURDURMAK DAHA ZORZA O KASNAĞIN TORKU DAHA YÜKSEKTİR DEMEKTİR... TORKU DÜŞÜK KASNAK DİĞERİ İLE AYNI TORKA ÜZERİNDEKİ KUVVETİ SABİT TUTARAK , DAHA HIZLI DÖNEREK ULAŞABİLİR... BUNA SAĞLAYANDA İVMELENMEDİR. BİR ÖRNEK DAHA 1KMH HIZLA DÖNEN TRAKTÖRÜN TEKERİNİ ELİNİZLE DURDURAMAZSINIZ , AMA 1KMH HIZİLE YUVARLANAN BİR TRAKTÖR TEKERİNİ ELİNİZLE DURDURABİLİRSİNİZ... ÇÜNKİ MOTORA BAĞLI TEKERİN TORKU YÜKSEKTİR... 1KMH HIZLA MOTORA BAĞLI TEKERİN YARATTIĞI KUVVETE , BAŞKA BİR TEKERİ ÇOK DAHA HIZLI YUVARLAYARAK ULAŞABİLİRSİNİZ.... YANİ DEVİR TORK İLİŞKİSİ ..... HIZ ARTTIKÇA TORK SONSUZA KADAR ARTMAZ AMA , ÇÜNKİ TRANSMİSYON VE MEKANİK SİSTEM DİĞER MEKANİK ÖZELLİKLERİNDEN DOLAYI TORK ZAMANLA DÜŞMEK ZORUNDADIR... YANİ BU NEDENLE TORK DEVİR EĞRİSİ BİR PARABOLDÜR.... </p><p></p><p>TORK VE DEVİR DENGESİNİ DİŞLİLER YADIMIYLA DEĞİŞTİRİRZ ... ARTTIRARAK VEYA YAVAŞLATARAK .... LAKİN TORK ARTTIKÇA ÜRETMEMİZ GEREKEN GÜÇ TE ARTACAĞINDAN YAKIT ARTAR VE KÜÇÜK VİTES KULLANMAMIZ GEREKİR ... </p><p></p><p>katılar kuvveti sıvılar basıncı aynen iletir prensibinin fendt mühendisleri tarafından dahice kullanılarak üretilen vario şanzıman bildiğim kadarıyla bu devir ve tork arasındaki ilişki üzerinde şimdiye kadar anlattığım sistemleri tamamen değiştirerek , sabit torku koruyarak devri yükseltmektedir... şimdiye kadar anlattıklarımız katı sistemler için geçerliydi , lakin hidrolk sistemlerde kuvvet aktarma prensipleri çok farklıdır ... vario nedeniyle ise yakıt ve zaman bakımından gayet tasarruf sağlanmaktadır ..... ayrıca hidrolik sistemler dişlilerde kaynaklanan kuvvet kaybı çok önemli derecede azaltılmaktadır... yani daha verimlidir.... </p><p></p><p>vel hasılı kelam ben varionun tork iletmediğini yazarken tecaül-ü arif yapmıştım ... çünki motor dönüyor ve tekerde dönüyorsa aradaki zımbırtı torku iletmek zorundadır ..... </p><p></p><p>şimdi lafı uzatsam tekere gelen direnç aks çapı , diferansiyel laf uza giderrr.....</p><p></p><p>Okay KANGAL ....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="okkangal, post: 44632, member: 470"] [b]Ynt: 155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR[/b] ben bazı bildiklerimi anlatayım dedim : bir milin eksenine dik şekilde etkiyen bir kuvvet çifti , mil ekseninde bir moment yarattığı için mil döner.. kuvvet çiftinin mil eksenine olan ( kuvvet vektöreldir) basit olarak dik uzaklığının çarpımı mile etkiyen momenti verir(tork) ... krank mili de piston başında üretilen gücün ilk diresel harekete çevrilen yani bir kuvvet çiftinin oluşturulduğu organdır.yani burada bir tork üretilir... şimdi bu forumlardaki muhabbetlerimizde çok sık olarak kullendığımız bazı kavramlar var ... bunlar : max devirde tork - abi falanca motor o beygirde ama torku bbukadr - bazu teknik bölümlerde gelen tork devir eğrileri .....vb demekki devir , beygir gücü ve tork arasında bir bağıntı var ... şimdi birde bilmemiz gereken fiziksel bir kanun bileşke kuvvet sıfır değilse yani bir cisime bir kuvvet etki ediyorsa o cisim hızlanarak yada yavaşlayarak yani ivmeli bir hareket yapmalıdır(newtonun I. kanunu) şimdi krank mili ve bağlı olduğu diğer organlar nedeniyle ( özellikle transmisyon üniteleri) pistonlara karşı bir direnç uygular ve bir bileşke kuvvetle piston karnk milini iter ... yani piston aşağı inerken krank ivmeli bir hareket yapar ..... işte bu ivmelenme motorun devir sayısı ile orantılı bir şekilde oluşur.... bu ivmenin sayısal değeri çok çok küçük gibi dursada asıl yırtıcı kuvvetin oluşmasındaki sebep budur... devir sayısı ise pistonun kurs hacmine ve gelen yakıta göre değişir .... biyel ve krank açıları ve kurs hacmi ile hesaplar yaparsak ( gerçekten çok uzun formüller bunlar ) düşük devirli motorların daha fazla kuvvet ürettiğini görürüz... yani yüksek tork değerleri ... beygir gücü ile tork arasında devir sayısı ile orantılı bir ilişki bulunur. beygir gücü torkun devir sayısı ile çarpımı ile orantılıdır. yani güç ve tork birbirlerinden bağımsız değildirler, bir motorun yüksek beygir gücüne sahip olması genelde torkunun da yüksek olacağına işaret eder şimdi bu ürettiğimiz torku tekerleklere gönderme olayı var .... bu durumda kavrama, şanzıman , diferansiyel varsa cer dişlileri gibi organlardan geçerken tork, genel olarak mekanik sistemde hareketin eşik değerleri ve sürtünme nedeniyle belirli bir miktarda kayıba uğrayarak , lakin gerekli bir değerde tekerlere iletilir... yani bunu şölye düşünelim lisede kayış kasnak yada dişli hesabı yaparken dişli üzerindeki kuvvet kaybını hesaba katmazdık ... ama prtikte bu çok önemli ölçüde kayıplar sağlamaktadır ... yani büyük dişli ile küçük dişli birbirini kavramışsa ve çapları arasında 1/2 oranı varsa ... küçük dişliye uyguladığımız kuvvet aslında diğer dişliye tam olarak iki katı olarak iletilemez.... sistemi harekete geçiren bir eşik kuvvet buna bağlı güç kaybı ve sürtünme nedeniyle güç kaybı yaşanır....( yani o kadar çok hesap varki ) BUNLAR İŞİN HESAP KISMININ BASİT BİR ANLATIMI SAYALIM .... DAHADA BASİTE İNDİRGERSEK AYNI HIZDA DÖNEN VE AYNI BOYDAKİ İKİ KASNAĞIN BİRİNİ DURDURMAK DAHA ZORZA O KASNAĞIN TORKU DAHA YÜKSEKTİR DEMEKTİR... TORKU DÜŞÜK KASNAK DİĞERİ İLE AYNI TORKA ÜZERİNDEKİ KUVVETİ SABİT TUTARAK , DAHA HIZLI DÖNEREK ULAŞABİLİR... BUNA SAĞLAYANDA İVMELENMEDİR. BİR ÖRNEK DAHA 1KMH HIZLA DÖNEN TRAKTÖRÜN TEKERİNİ ELİNİZLE DURDURAMAZSINIZ , AMA 1KMH HIZİLE YUVARLANAN BİR TRAKTÖR TEKERİNİ ELİNİZLE DURDURABİLİRSİNİZ... ÇÜNKİ MOTORA BAĞLI TEKERİN TORKU YÜKSEKTİR... 1KMH HIZLA MOTORA BAĞLI TEKERİN YARATTIĞI KUVVETE , BAŞKA BİR TEKERİ ÇOK DAHA HIZLI YUVARLAYARAK ULAŞABİLİRSİNİZ.... YANİ DEVİR TORK İLİŞKİSİ ..... HIZ ARTTIKÇA TORK SONSUZA KADAR ARTMAZ AMA , ÇÜNKİ TRANSMİSYON VE MEKANİK SİSTEM DİĞER MEKANİK ÖZELLİKLERİNDEN DOLAYI TORK ZAMANLA DÜŞMEK ZORUNDADIR... YANİ BU NEDENLE TORK DEVİR EĞRİSİ BİR PARABOLDÜR.... TORK VE DEVİR DENGESİNİ DİŞLİLER YADIMIYLA DEĞİŞTİRİRZ ... ARTTIRARAK VEYA YAVAŞLATARAK .... LAKİN TORK ARTTIKÇA ÜRETMEMİZ GEREKEN GÜÇ TE ARTACAĞINDAN YAKIT ARTAR VE KÜÇÜK VİTES KULLANMAMIZ GEREKİR ... katılar kuvveti sıvılar basıncı aynen iletir prensibinin fendt mühendisleri tarafından dahice kullanılarak üretilen vario şanzıman bildiğim kadarıyla bu devir ve tork arasındaki ilişki üzerinde şimdiye kadar anlattığım sistemleri tamamen değiştirerek , sabit torku koruyarak devri yükseltmektedir... şimdiye kadar anlattıklarımız katı sistemler için geçerliydi , lakin hidrolk sistemlerde kuvvet aktarma prensipleri çok farklıdır ... vario nedeniyle ise yakıt ve zaman bakımından gayet tasarruf sağlanmaktadır ..... ayrıca hidrolik sistemler dişlilerde kaynaklanan kuvvet kaybı çok önemli derecede azaltılmaktadır... yani daha verimlidir.... vel hasılı kelam ben varionun tork iletmediğini yazarken tecaül-ü arif yapmıştım ... çünki motor dönüyor ve tekerde dönüyorsa aradaki zımbırtı torku iletmek zorundadır ..... şimdi lafı uzatsam tekere gelen direnç aks çapı , diferansiyel laf uza giderrr..... Okay KANGAL .... [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Fendt
Fotoğraflar (Çekimler)
155 HP ANKARA 4 SILINDIR DEW FENDT BU BI REKOR
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt