PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Dışı Konular
Muhabbet - Geyik
20 yaşın üzerindeki araç sahiplerine iki seçenek
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="köylü" data-source="post: 695134" data-attributes="member: 988"><p>Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, araç sahiplerini ‘zorlayıcı ' ve ‘teşvik edici ' iki modelle araçlarını hurdaya ayırmaya ikna edeceklerini söyledi.</p><p></p><p>Ergün, hurda teşviği kapsamına alınması planlanan 20 yaş üzeri araç sayısının Türkiye ' de 2 milyon civarında olduğunu ifade ederek, araç sahiplerini ' zorlayıcı ' ve ' teşvik edici ' iki modelle araçlarını hurdaya ayırmaya ikna edeceklerini söyledi.</p><p></p><p>Zorlayıcı model içerisinde çevreci olmayan araçların Motorlu Taşıtlar Vergisi ' ni (MTV) yükselten ve çevreci araçların ise vergisini düşüren bir yol izleyebileceklerini söyleyen Ergün, teşvik edici sistem kapsamında ise hurda araçlara bir bedel ödeyeceklerini ve yeni bir araç almak istediklerinde ise kredi imkânı sunacaklarını belirtti.</p><p></p><p>Ekonomi Muhabirleri Derneği üyeleri ile bir araya gelen Ergün, hurdaya ayrılacak araçlarla ilgili çalışmanın ipuçlarını vererek şunları kaydetti:</p><p></p><p>'20 yılın üzerindeki araçların sayısı 2 milyonun üzerinde. Sistemi tersine çevirmemiz lazım. Sıfır arabanın, en çevreci arabanın vergisi en yüksek. Çevreyi en çok kirleten arabanın vergisi en düşükte. Çevreci olmayan araçların MTV ' sini yükselten ve çevreci araçların MTV ' sini düşüren bir sisteme yöneldiğinizde bu sistemi zorlar.'</p><p></p><p>Çöpten benzin akacak</p><p></p><p>Ergün, kanser ve GDO iddialarıyla gündeme gelen nişasta bazlı şeker (NBŞ) üretimi için gelen kota artırımında yabancı içecek firmalarının etkili olduğunu söyledi. Çöplerin geri dönüşümü üzerine çalıştıklarını da belirten Ergün, 'Atıklarımızın yarısını yeniden değerlendirebilirsek 7-8 milyar dolarlık bir kaynak ve ekonomi karşımıza çıkıyor.</p><p></p><p>Kanalizasyondan enerji üretiyorsunuz. Çamur kalıyor geriye. Çimento fabrikasına para verip yaktırıyorsunuz bu çamuru. Şimdi yeni sistemler var, arıtma tesisi çamurlarından fueloil ve ham petrol üretebiliyorsunuz. Türkiye ' deki birçok arıtma tesisi, çamuru ham petrole dönüşüp rafinaj işleminden sonra fuel oil, benzin, mazot olarak kullanılabilecek, çamur diye bir şey kalmamış olacak' dedi.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="köylü, post: 695134, member: 988"] Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, araç sahiplerini ‘zorlayıcı ' ve ‘teşvik edici ' iki modelle araçlarını hurdaya ayırmaya ikna edeceklerini söyledi. Ergün, hurda teşviği kapsamına alınması planlanan 20 yaş üzeri araç sayısının Türkiye ' de 2 milyon civarında olduğunu ifade ederek, araç sahiplerini ' zorlayıcı ' ve ' teşvik edici ' iki modelle araçlarını hurdaya ayırmaya ikna edeceklerini söyledi. Zorlayıcı model içerisinde çevreci olmayan araçların Motorlu Taşıtlar Vergisi ' ni (MTV) yükselten ve çevreci araçların ise vergisini düşüren bir yol izleyebileceklerini söyleyen Ergün, teşvik edici sistem kapsamında ise hurda araçlara bir bedel ödeyeceklerini ve yeni bir araç almak istediklerinde ise kredi imkânı sunacaklarını belirtti. Ekonomi Muhabirleri Derneği üyeleri ile bir araya gelen Ergün, hurdaya ayrılacak araçlarla ilgili çalışmanın ipuçlarını vererek şunları kaydetti: '20 yılın üzerindeki araçların sayısı 2 milyonun üzerinde. Sistemi tersine çevirmemiz lazım. Sıfır arabanın, en çevreci arabanın vergisi en yüksek. Çevreyi en çok kirleten arabanın vergisi en düşükte. Çevreci olmayan araçların MTV ' sini yükselten ve çevreci araçların MTV ' sini düşüren bir sisteme yöneldiğinizde bu sistemi zorlar.' Çöpten benzin akacak Ergün, kanser ve GDO iddialarıyla gündeme gelen nişasta bazlı şeker (NBŞ) üretimi için gelen kota artırımında yabancı içecek firmalarının etkili olduğunu söyledi. Çöplerin geri dönüşümü üzerine çalıştıklarını da belirten Ergün, 'Atıklarımızın yarısını yeniden değerlendirebilirsek 7-8 milyar dolarlık bir kaynak ve ekonomi karşımıza çıkıyor. Kanalizasyondan enerji üretiyorsunuz. Çamur kalıyor geriye. Çimento fabrikasına para verip yaktırıyorsunuz bu çamuru. Şimdi yeni sistemler var, arıtma tesisi çamurlarından fueloil ve ham petrol üretebiliyorsunuz. Türkiye ' deki birçok arıtma tesisi, çamuru ham petrole dönüşüp rafinaj işleminden sonra fuel oil, benzin, mazot olarak kullanılabilecek, çamur diye bir şey kalmamış olacak' dedi. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Dışı Konular
Muhabbet - Geyik
20 yaşın üzerindeki araç sahiplerine iki seçenek
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt