PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
New Holland
Teknik Bilgiler-Yorumlar
2012 T480 Turuncu kötü yorumlar
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="mcelik" data-source="post: 1297292" data-attributes="member: 79573"><p>Kullanımla alakalı olduğu konusunda çok ama çok haklısın. Yalnız şunu hemen belirteyim yakıt tüketimi konusunda silindir hacmi kıyaslaması yanıltıcı olabilir. Burada bir çok faktör devreye girer, çıplak motorun özgül yakıt tüketimi değeri, tork ve güç başta olmak üzere motor karakteristik eğrileri, traktörün kütle ve boyutları (Wheel base ve iz genişliği hatta lastik ebatları), şanzıman vites aralıkları ,kam mili kam profili bile bunlar arasındadır. Ben hep şunu özlemini çektim, keşke traktör gösterge ekranına tork , güç ve özgül yakıt tüketimi eğrilerinin resmini ve bunlar üzerinde kayan devir sayısı kadranını (radyolardaki gibi) koysalar ve anlık olarak değerleri kenara bir yere dijital olarak yazsalar. İnsan hangi değerlerde çalıştığını bilir hiç olmazsa. Hatta şunu bile hayal ettim, yüksek devirlerde çalışıldığında yetersiz yanmayı azaltmak için oksijen tüpünden yakıcı gaz takviyesi. Tüketim ve maliyet göz önünde tutulduğunda saçma gibi geliyor ama bir fikir nihayetinde. Bir de motora giren havayı azot gazından hızlıca ayrıştırıp vermek vardı aklımda zira azot ısı enerjisinin büyük kısmının eksozdan boşa atılmasında büyük rol oynuyor, ancak azotu kısa zamanda ayrıştırmak imkansız(şimdilik). Common Rail (ortak hat) ve VVT( variable valf timing) yani değişken supap zamanlaması olumlu sonuçlar veriyor. Yalnız iyi bir kontrol yazılımı Engine management system ve Tractor manegement system şart. Deutz Germany ve Fendt bu konuda başarılı. Çalışma devir aralığı soruna gelince bu yapılan işe,çalışılan arazinin topoğrafyasına ve toprak yapısına göre değişir, bazen 2200 lere hatta daha yukarıya çıkman gerekebilir. Yamaç yerde mibzerle ekim yapan arkadaşlar bilir bazen sınırları zorlamak gerekir. Ama çift sürerken traktör bağırtılmamalı mümkünse sabit seste çalışılmalıdır. Görülecektir ki daha az yakıt yakılmış. Ancak bir pancar yeri hazırlıyorsan durum değişir. Yakıt tüketimi en kötü durumda bile 2.5lt/dönümü geçmemelidir bence. 1.5 ila 1.8 litre tüketim ideal aralıktır normal kullanımda. Dönüme 1.5 litrenin altındaki tüketim işçilikte kusur belirtisidir çift sürmede bence. İlk çıkan TT50 ler hakkaten çok güzeldi, yenileri nasıl bilmiyorum. Bir de çift çeker bir traktör hele new holland sa en az 60 hp olmalı aşağısı kendine çalışıyor. Aşağıya bakarsın bir ara.</p><p>[URL unfurl="true"]https://www.deutz.com/en/products/engines/[/URL]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mcelik, post: 1297292, member: 79573"] Kullanımla alakalı olduğu konusunda çok ama çok haklısın. Yalnız şunu hemen belirteyim yakıt tüketimi konusunda silindir hacmi kıyaslaması yanıltıcı olabilir. Burada bir çok faktör devreye girer, çıplak motorun özgül yakıt tüketimi değeri, tork ve güç başta olmak üzere motor karakteristik eğrileri, traktörün kütle ve boyutları (Wheel base ve iz genişliği hatta lastik ebatları), şanzıman vites aralıkları ,kam mili kam profili bile bunlar arasındadır. Ben hep şunu özlemini çektim, keşke traktör gösterge ekranına tork , güç ve özgül yakıt tüketimi eğrilerinin resmini ve bunlar üzerinde kayan devir sayısı kadranını (radyolardaki gibi) koysalar ve anlık olarak değerleri kenara bir yere dijital olarak yazsalar. İnsan hangi değerlerde çalıştığını bilir hiç olmazsa. Hatta şunu bile hayal ettim, yüksek devirlerde çalışıldığında yetersiz yanmayı azaltmak için oksijen tüpünden yakıcı gaz takviyesi. Tüketim ve maliyet göz önünde tutulduğunda saçma gibi geliyor ama bir fikir nihayetinde. Bir de motora giren havayı azot gazından hızlıca ayrıştırıp vermek vardı aklımda zira azot ısı enerjisinin büyük kısmının eksozdan boşa atılmasında büyük rol oynuyor, ancak azotu kısa zamanda ayrıştırmak imkansız(şimdilik). Common Rail (ortak hat) ve VVT( variable valf timing) yani değişken supap zamanlaması olumlu sonuçlar veriyor. Yalnız iyi bir kontrol yazılımı Engine management system ve Tractor manegement system şart. Deutz Germany ve Fendt bu konuda başarılı. Çalışma devir aralığı soruna gelince bu yapılan işe,çalışılan arazinin topoğrafyasına ve toprak yapısına göre değişir, bazen 2200 lere hatta daha yukarıya çıkman gerekebilir. Yamaç yerde mibzerle ekim yapan arkadaşlar bilir bazen sınırları zorlamak gerekir. Ama çift sürerken traktör bağırtılmamalı mümkünse sabit seste çalışılmalıdır. Görülecektir ki daha az yakıt yakılmış. Ancak bir pancar yeri hazırlıyorsan durum değişir. Yakıt tüketimi en kötü durumda bile 2.5lt/dönümü geçmemelidir bence. 1.5 ila 1.8 litre tüketim ideal aralıktır normal kullanımda. Dönüme 1.5 litrenin altındaki tüketim işçilikte kusur belirtisidir çift sürmede bence. İlk çıkan TT50 ler hakkaten çok güzeldi, yenileri nasıl bilmiyorum. Bir de çift çeker bir traktör hele new holland sa en az 60 hp olmalı aşağısı kendine çalışıyor. Aşağıya bakarsın bir ara. [URL unfurl="true"]https://www.deutz.com/en/products/engines/[/URL] [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
New Holland
Teknik Bilgiler-Yorumlar
2012 T480 Turuncu kötü yorumlar
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt