PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Muhabbetleri
4X4 le 4 çeker arasındaki fark nedir?Bilen varsa anlatsın....
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="ali_kockaya" data-source="post: 175207" data-attributes="member: 7396"><p><strong>Ynt: 4X4 le 4 çeker arasındaki fark nedir?Bilen varsa anlatsın....</strong></p><p></p><p>dt traktörlerde iki adet ayna mahruti bulunur.ayna maruti traktörden gelen gücü aynı dingil üzerindeki lastiklere bölüştürür.bazen eşit yada değişen orantılarda.bu mantıkla traktör kolay çevrilen lastiğe daha fazla tur attırır.örneğin çift sürerken evlek çukurundan giden lastik tamamen toprağa gömülüdür.tırnaklar toprağa geçmiş ve traktör o lastiğe doğru yan yattığı için üzerinde normalden daha fazla ağırlık vardır.bu sebepten dolayı yukarıda kalan lastikler daha çok patinaj yapar.ve traktörün çiftsürerken hızı düşer iş verimi,yakıt,süre gibi etkenler de kayba uğrarız.bunun en bariz örneği hayvan tersi yayılmış bir tarlada çift sürenler çok iyi bilir.çift sürerken kilide bastığımızda ise tekerlekler eşit hızla döner ama traktör sürekli evlek çukurundan çıkmak ister.çünkü altta kalan lastik yukarıda kalana göre dah iyi çekmektedir.bu işte en elverişli olanı sanırım ersan arkadaşın dediği sınırlı kaydırmalı diferansiyl kilidi diye düşünüyorum.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ali_kockaya, post: 175207, member: 7396"] [b]Ynt: 4X4 le 4 çeker arasındaki fark nedir?Bilen varsa anlatsın....[/b] dt traktörlerde iki adet ayna mahruti bulunur.ayna maruti traktörden gelen gücü aynı dingil üzerindeki lastiklere bölüştürür.bazen eşit yada değişen orantılarda.bu mantıkla traktör kolay çevrilen lastiğe daha fazla tur attırır.örneğin çift sürerken evlek çukurundan giden lastik tamamen toprağa gömülüdür.tırnaklar toprağa geçmiş ve traktör o lastiğe doğru yan yattığı için üzerinde normalden daha fazla ağırlık vardır.bu sebepten dolayı yukarıda kalan lastikler daha çok patinaj yapar.ve traktörün çiftsürerken hızı düşer iş verimi,yakıt,süre gibi etkenler de kayba uğrarız.bunun en bariz örneği hayvan tersi yayılmış bir tarlada çift sürenler çok iyi bilir.çift sürerken kilide bastığımızda ise tekerlekler eşit hızla döner ama traktör sürekli evlek çukurundan çıkmak ister.çünkü altta kalan lastik yukarıda kalana göre dah iyi çekmektedir.bu işte en elverişli olanı sanırım ersan arkadaşın dediği sınırlı kaydırmalı diferansiyl kilidi diye düşünüyorum. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Muhabbetleri
4X4 le 4 çeker arasındaki fark nedir?Bilen varsa anlatsın....
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt