PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
New Holland
Teknik Bilgiler-Yorumlar
55-46 Traktör Patinaj Sorunu
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="wr1924" data-source="post: 968901" data-attributes="member: 24809"><p><strong>Ynt: 55-46 Traktör Patinaj Sorunu</strong></p><p></p><p>Kullandığınız pulluğun kaçlı ve numarasını yazmadığınızdan biraz izafi olacak ama, traktörün çekmesi fizik olayıdır. Arkada çektiğiniz yük, çekici tekerlekte düz yerde ikiye bölünerek istavroz dişlisi (istavroz dişlisi diferansiyelin içinde bulunan iki yada dört adet dişlidir....aks dişlileri ile komplike çalışır ... genelde arıza yapmazlar, aracı kaldırırken fazla patinaj yapılmazsa. İstavroz dişlisinin görevi araç viraj alırken yükü akslara dengeli şekilde aktarmaktır. Şayet istavroz teşkilatı difransiyelde olmasaydı hiç bir teker patinaj yapmazdı) tarafından dağıtılır. Traktörün sağ tekerleği çiziye düştüğünde yere tam bir tutunum yaparken, sol teker dengeli şekilde basmadığından tutunum az olur ve yük kayması sol tekere geçer, kuvvet sol tekerde toplanır. (Yani tahtaravallide hafif olan tarafın yukarı kalkması gibi.) Buda patinaja sebep olur. Bu nedenle ya yükü hafifleteceksiniz, pulluk numarasını düşüreceksiniz, tavlı sürüm yapacaksınız. Yada çeksin ama nasıl çekerse çeksin deyip arkadaşların bahsettiği ağırlık yöntemlerini uygulayacaksınız.</p><p></p><p>Ama lastik havalarını kontrol edin fazla olabilir. Mümkünse sol lastik havasını biraz alın.</p><p></p><p>Bırakın 55-46 patinaj ede ede çeksin. Patinaj kullanılamayan enerjinin deşarj(boşa aktarım) edilmesidir. Çünkü üretimde yöreye göre traktör üretilmedi ise, traktörün ne kadarlık bir yük çekeceği, bu yükün ne kadar torka ihtihaç duyduğu bu torkun ne kadarlık bir dişli, aks vb. gerektirdiği hesaplanır. Hele ki günümüzde kar marjının öne çıktığı bir zamanda fazladan %5-10 gibi paylarda sıfırlanır. Patinaj olmazsa, biriken enerji dişlilerde toplanır. Traktör yerine göre kafa kaldırsa da sert ve vuruntulu yerlerde parça kırması çok muhtemel.</p><p></p><p>55-46 ' yı satıp ya 480S8 yada 76-77 model 540 almanızı tavsiye ederim. 540 ile 55-46 ' dan daha hızlı çift sürersin. 54C seri traktörde her şeyi kısmışlar. Lastik ince vs. vs.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wr1924, post: 968901, member: 24809"] [b]Ynt: 55-46 Traktör Patinaj Sorunu[/b] Kullandığınız pulluğun kaçlı ve numarasını yazmadığınızdan biraz izafi olacak ama, traktörün çekmesi fizik olayıdır. Arkada çektiğiniz yük, çekici tekerlekte düz yerde ikiye bölünerek istavroz dişlisi (istavroz dişlisi diferansiyelin içinde bulunan iki yada dört adet dişlidir....aks dişlileri ile komplike çalışır ... genelde arıza yapmazlar, aracı kaldırırken fazla patinaj yapılmazsa. İstavroz dişlisinin görevi araç viraj alırken yükü akslara dengeli şekilde aktarmaktır. Şayet istavroz teşkilatı difransiyelde olmasaydı hiç bir teker patinaj yapmazdı) tarafından dağıtılır. Traktörün sağ tekerleği çiziye düştüğünde yere tam bir tutunum yaparken, sol teker dengeli şekilde basmadığından tutunum az olur ve yük kayması sol tekere geçer, kuvvet sol tekerde toplanır. (Yani tahtaravallide hafif olan tarafın yukarı kalkması gibi.) Buda patinaja sebep olur. Bu nedenle ya yükü hafifleteceksiniz, pulluk numarasını düşüreceksiniz, tavlı sürüm yapacaksınız. Yada çeksin ama nasıl çekerse çeksin deyip arkadaşların bahsettiği ağırlık yöntemlerini uygulayacaksınız. Ama lastik havalarını kontrol edin fazla olabilir. Mümkünse sol lastik havasını biraz alın. Bırakın 55-46 patinaj ede ede çeksin. Patinaj kullanılamayan enerjinin deşarj(boşa aktarım) edilmesidir. Çünkü üretimde yöreye göre traktör üretilmedi ise, traktörün ne kadarlık bir yük çekeceği, bu yükün ne kadar torka ihtihaç duyduğu bu torkun ne kadarlık bir dişli, aks vb. gerektirdiği hesaplanır. Hele ki günümüzde kar marjının öne çıktığı bir zamanda fazladan %5-10 gibi paylarda sıfırlanır. Patinaj olmazsa, biriken enerji dişlilerde toplanır. Traktör yerine göre kafa kaldırsa da sert ve vuruntulu yerlerde parça kırması çok muhtemel. 55-46 ' yı satıp ya 480S8 yada 76-77 model 540 almanızı tavsiye ederim. 540 ile 55-46 ' dan daha hızlı çift sürersin. 54C seri traktörde her şeyi kısmışlar. Lastik ince vs. vs. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
New Holland
Teknik Bilgiler-Yorumlar
55-46 Traktör Patinaj Sorunu
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt