PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
John Deere
Teknik Bilgiler-Yorumlar
5625 ve 5725 arasındaki 10 beygirlik güç hangi farklılıklarından meydana geliyor
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="ersanakyai" data-source="post: 142018" data-attributes="member: 936"><p><strong>Ynt: 5625 ve 5725 arasındaki 10 beygirlik güç hangi farklılıklarından meydana geliyor</strong></p><p></p><p>öncelikle başın sağolsun. eğer benim o kadar arazim olsaydı hiç düşünmeden traktörü değiştirdim. zor olansa hangi markayı tercih edeceğine karar vermek. zira zor beğenen biri olduğum için sana doğrudan şunu al diyemeyeceğim. ama yine de düşündüğün markaları kendimce karşılaştırayım:</p><p></p><p>jd 5625i bayisinde inceleme fırsatım olmuştu. 6025 serisine diyecek hiç bir sözüm yok ama açıkçası 5025 serisine bitürlü ısınamadım. kabindeki işçilik biraz düşük, ayrıca kabin gürültü seviyesi de çok düşük sayılmaz. zaten kataloglarında da 86 dB yazıyor ki bu zaten sınır değerdir. ama bence en zayıf noktası hid. kaldırma kapasitesi. Sadece 2060 kg, bence bu güçteki bi traktör için çok az. ayrıca fiat-new hollandlardaki liftomatiğe benzer bir sistemi de yok. sanırım yaylı bi mekanizma yapmışlar ama bence kullanışlı değil. Yalnız dış görünüşünü çok beğeniyorum o ayrı. Motor tork değerini bilmediğim için bişey söyleyemeyeceğim. ileri-geri mekik vites olması çok güzel. bir de bu traktörde lastikler olması gerekenden daha küçük kullanılmakta. arka 16.9-30, ön 11.2-24. aslında diğer markaların 70bg traktörlerinde kullandığı lastik kombinasyonu bu. tabi bu aslında artı bir özellik. lastik çapı küçüldükçe traktörün çeki performansı artacaktır. 12+12 vites olması güzel, her işe uygun bi vites mutlaka bulursun. sadece birkez çalışıtırma fırsatım olmuştu bu traktörü, kullanmadığım için daha fazla yorum yapamayacağım.</p><p></p><p>same explorer 85ten kastın explorer3 85 mi yoksa explorer T 85 mi? bunlardan da birkeresinde explorer t 75 kullanma fırsatım olmuştu. henüz garantisini dolmurmamış, düzenli bakımları yapılmış bir traktördü. kabin içi gürültü seviyesi oldukça düşüktü. o an için ölçme imkanım yoktu ama 78 ila 80 dB arasında olabilir. ki ot biçme esnasında bence çok iyi bir seviye. fakat t serisinin kabinleri çok dar ve işçilik biraz düşük. ama beni esas hayal kırıklığına uğratan motor oldu, çünkü daha yeni bir traktör olmasına karşın düzenli çalışmıyordu. motoru sabit devirde tutamıyordunuz. ayrıca vitesleri de beklediğimden sertti, özellikle ileri-geri vitesi. babam da birzamanlar bu traktörden almak istiyordu (95likten). o yüzden sameye tarafsız yaklaştığımdan emin olabilrsin. ek olarak köyden bir abimizin same t 90lığı şanzuman arızası çıkarmıştı ve adam işlerin en yoğun olduğu zamanda aylarca parça bekledi ve şu an sameden tamamen soğumuş durumda. tabi bu olay bikaç sene önce olmuştu. şu sıralar eminim servis-yedek parça olayı daha iyi seviyelere gelmiştir. gelelim teknik özelliklerine: 85 t modelinin tork seviyesi yeterince iyi (328 Nm) . fakat yakıt tankı seviyesi biraz düşük. 71 lt. 20+20 vites gayet güzel.ek olarak 4 devirli kuyruk mili de oldukça iyi. ön aksta da fren olması bence samelerin en güzel özelliği. traktörde 4 tekerden frenleme kadar güvenli birşey olamaz. diğer biçok marka öne fren koymak yerine fren bastığınızda 4 çekeri aktif hale getiren sistemler kullanıyor ama hiç biri fren sistemiyle donatılmış bir ön aksın yerini tutamaz. 4700kg hid. kaldırma kapasitesi oldukça yeterli. </p><p></p><p>explorer3 85 in özellikleri ise 85 t ye göre daha üstün. sadece motor tork değeri çok düşük: 298 Nm. perkinsin 75 beygir civarındaki 3 silindir motorlarından bile bukadar tork almak mümkün. kabin, 85t ye nazaran oldukça lüks. ön-arka diferansiyel kilitleri de hidrolik kumandalı. görünüm olarak da çok daha modern bir tasarımı var ve sanırsam bu modelin 100lüğü ödül almış bir traktör. 85 t ile aralarında da 6000lira gibi bi fark var ve bence bu farkı ödemeye değer.</p><p></p><p>gelelim erkunt 80e: motoru 3 silindirli perkins 75hp ve 291 nm torka sahip. 3 silindir oluşu seni aldatmasın, 4 silindirli 285 masseyinin motorunun tozunu attırır. erkuntun şanzumanı ise alman zf t537 şanzumandır. 16+8 vites oluşu bence tarla işleri için oldukça yeterli. şanzumanın alman oluşuna bakmayın, tamamı erkuntta toplanmakta, yedek parça sorunu çekmezsiniz. bazı arkadaşlar steyr ve başağın şanzumanıyla aynı olduğunu söylüyorlar ama öyle değil. başaklarda zf t337 serisi şanzuman bulunmakta. hatta bazı arkadaşlar erkuntun şanzumanlarını başaktan aldığını dahi söylüyor. aksine başak, hidrolik kaldırıcıları ve bazı döküm parçaları yıllardır erkunttan satın almakta. ileri-geri ve buçuk viteslerde senkromeç olmaması bir dezavntaj, bu viteslerde yumuşak bir vites geçişi yapmak biraz zor. hidroliği yeterince iyi, özellikle hassasiyeti çok güzel, tarla sürerken sürekli ayar yapmak zorunda kalmıyorsunuz. kaldırma kapasitesi de 2400kg. ek pistonla 3400e kadar çıkıyor. kabinleri çok iyi sayılmaz ama sonuçta bunlara orjinal kabin de denemez. hisarların birçok markaya sonradan taktığı kabinlerin erkunta uyarlanmış hali. gürültü seviyesi 86db. ön dingilleri sınırlı kaydırmalı diferansiyele (limited slip) sahip olduğu için çekişi oldukça arttırıyor. bu traktör emsallerine göre oldukça ağır (4 ton) olduğu için çeki performansı da iyidir. 2 kademeli kuyruk miline sahip. fakat üstteki rakiplerine göre beygir gücü açısından biraz düşük bir model ama yine de 460 dekar araziyi rahatlıkla işleyebilir. fiyat olarak da aralarında en uygunu bu.</p><p></p><p>Seçim sana kalmış. benimse hayalimde fendt 309 vario var, sadece teknik özelliklerinden dolayı. kesinlikle yabancı hayranı değilim. keşke yerli firmalarda da bu teknolojide traktörler üretilebilse.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ersanakyai, post: 142018, member: 936"] [b]Ynt: 5625 ve 5725 arasındaki 10 beygirlik güç hangi farklılıklarından meydana geliyor[/b] öncelikle başın sağolsun. eğer benim o kadar arazim olsaydı hiç düşünmeden traktörü değiştirdim. zor olansa hangi markayı tercih edeceğine karar vermek. zira zor beğenen biri olduğum için sana doğrudan şunu al diyemeyeceğim. ama yine de düşündüğün markaları kendimce karşılaştırayım: jd 5625i bayisinde inceleme fırsatım olmuştu. 6025 serisine diyecek hiç bir sözüm yok ama açıkçası 5025 serisine bitürlü ısınamadım. kabindeki işçilik biraz düşük, ayrıca kabin gürültü seviyesi de çok düşük sayılmaz. zaten kataloglarında da 86 dB yazıyor ki bu zaten sınır değerdir. ama bence en zayıf noktası hid. kaldırma kapasitesi. Sadece 2060 kg, bence bu güçteki bi traktör için çok az. ayrıca fiat-new hollandlardaki liftomatiğe benzer bir sistemi de yok. sanırım yaylı bi mekanizma yapmışlar ama bence kullanışlı değil. Yalnız dış görünüşünü çok beğeniyorum o ayrı. Motor tork değerini bilmediğim için bişey söyleyemeyeceğim. ileri-geri mekik vites olması çok güzel. bir de bu traktörde lastikler olması gerekenden daha küçük kullanılmakta. arka 16.9-30, ön 11.2-24. aslında diğer markaların 70bg traktörlerinde kullandığı lastik kombinasyonu bu. tabi bu aslında artı bir özellik. lastik çapı küçüldükçe traktörün çeki performansı artacaktır. 12+12 vites olması güzel, her işe uygun bi vites mutlaka bulursun. sadece birkez çalışıtırma fırsatım olmuştu bu traktörü, kullanmadığım için daha fazla yorum yapamayacağım. same explorer 85ten kastın explorer3 85 mi yoksa explorer T 85 mi? bunlardan da birkeresinde explorer t 75 kullanma fırsatım olmuştu. henüz garantisini dolmurmamış, düzenli bakımları yapılmış bir traktördü. kabin içi gürültü seviyesi oldukça düşüktü. o an için ölçme imkanım yoktu ama 78 ila 80 dB arasında olabilir. ki ot biçme esnasında bence çok iyi bir seviye. fakat t serisinin kabinleri çok dar ve işçilik biraz düşük. ama beni esas hayal kırıklığına uğratan motor oldu, çünkü daha yeni bir traktör olmasına karşın düzenli çalışmıyordu. motoru sabit devirde tutamıyordunuz. ayrıca vitesleri de beklediğimden sertti, özellikle ileri-geri vitesi. babam da birzamanlar bu traktörden almak istiyordu (95likten). o yüzden sameye tarafsız yaklaştığımdan emin olabilrsin. ek olarak köyden bir abimizin same t 90lığı şanzuman arızası çıkarmıştı ve adam işlerin en yoğun olduğu zamanda aylarca parça bekledi ve şu an sameden tamamen soğumuş durumda. tabi bu olay bikaç sene önce olmuştu. şu sıralar eminim servis-yedek parça olayı daha iyi seviyelere gelmiştir. gelelim teknik özelliklerine: 85 t modelinin tork seviyesi yeterince iyi (328 Nm) . fakat yakıt tankı seviyesi biraz düşük. 71 lt. 20+20 vites gayet güzel.ek olarak 4 devirli kuyruk mili de oldukça iyi. ön aksta da fren olması bence samelerin en güzel özelliği. traktörde 4 tekerden frenleme kadar güvenli birşey olamaz. diğer biçok marka öne fren koymak yerine fren bastığınızda 4 çekeri aktif hale getiren sistemler kullanıyor ama hiç biri fren sistemiyle donatılmış bir ön aksın yerini tutamaz. 4700kg hid. kaldırma kapasitesi oldukça yeterli. explorer3 85 in özellikleri ise 85 t ye göre daha üstün. sadece motor tork değeri çok düşük: 298 Nm. perkinsin 75 beygir civarındaki 3 silindir motorlarından bile bukadar tork almak mümkün. kabin, 85t ye nazaran oldukça lüks. ön-arka diferansiyel kilitleri de hidrolik kumandalı. görünüm olarak da çok daha modern bir tasarımı var ve sanırsam bu modelin 100lüğü ödül almış bir traktör. 85 t ile aralarında da 6000lira gibi bi fark var ve bence bu farkı ödemeye değer. gelelim erkunt 80e: motoru 3 silindirli perkins 75hp ve 291 nm torka sahip. 3 silindir oluşu seni aldatmasın, 4 silindirli 285 masseyinin motorunun tozunu attırır. erkuntun şanzumanı ise alman zf t537 şanzumandır. 16+8 vites oluşu bence tarla işleri için oldukça yeterli. şanzumanın alman oluşuna bakmayın, tamamı erkuntta toplanmakta, yedek parça sorunu çekmezsiniz. bazı arkadaşlar steyr ve başağın şanzumanıyla aynı olduğunu söylüyorlar ama öyle değil. başaklarda zf t337 serisi şanzuman bulunmakta. hatta bazı arkadaşlar erkuntun şanzumanlarını başaktan aldığını dahi söylüyor. aksine başak, hidrolik kaldırıcıları ve bazı döküm parçaları yıllardır erkunttan satın almakta. ileri-geri ve buçuk viteslerde senkromeç olmaması bir dezavntaj, bu viteslerde yumuşak bir vites geçişi yapmak biraz zor. hidroliği yeterince iyi, özellikle hassasiyeti çok güzel, tarla sürerken sürekli ayar yapmak zorunda kalmıyorsunuz. kaldırma kapasitesi de 2400kg. ek pistonla 3400e kadar çıkıyor. kabinleri çok iyi sayılmaz ama sonuçta bunlara orjinal kabin de denemez. hisarların birçok markaya sonradan taktığı kabinlerin erkunta uyarlanmış hali. gürültü seviyesi 86db. ön dingilleri sınırlı kaydırmalı diferansiyele (limited slip) sahip olduğu için çekişi oldukça arttırıyor. bu traktör emsallerine göre oldukça ağır (4 ton) olduğu için çeki performansı da iyidir. 2 kademeli kuyruk miline sahip. fakat üstteki rakiplerine göre beygir gücü açısından biraz düşük bir model ama yine de 460 dekar araziyi rahatlıkla işleyebilir. fiyat olarak da aralarında en uygunu bu. Seçim sana kalmış. benimse hayalimde fendt 309 vario var, sadece teknik özelliklerinden dolayı. kesinlikle yabancı hayranı değilim. keşke yerli firmalarda da bu teknolojide traktörler üretilebilse. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
John Deere
Teknik Bilgiler-Yorumlar
5625 ve 5725 arasındaki 10 beygirlik güç hangi farklılıklarından meydana geliyor
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt