PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Erkunt
Teknik Bilgiler-Yorumlar
ABD ORDUSU ERKUNT TRAKTÖRÜ TERCİH ETTİ.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="ersanakyai" data-source="post: 171225" data-attributes="member: 936"><p><strong>Ynt: ABD ORDUSU ERKUNT TRAKTÖRÜ TERCİH ETTİ.</strong></p><p></p><p>2003 eylülünde üretime başlandı, piyasaya ise 2004 yılında açıldı. Bereket 60 ilk çıktığında üzerinde euro-1 motor vardı. 2008 de euro-2 ye geçildi. İlk olarak tek çekeri üretildi. Sonrasında 70liği üretildi. Sonrasında 4 çeker modelleri üretildi. İlk olarak kabinsiz modeller üretilmişti. Sonrasında kabinli modelleri çıkarıldı. Daha sonrasında klimalı modeli çıkarıldı, sonrasında hava kompresörlü modeli çıkarıldı. 2008 modellerde kaput altı susturucuya geçildi. Otomatik kaldırma sistemi kondu. 2009 modellerdeki görsel ve ergonomik değişimi, iyileştirmeleri zaten biliyorsun. Bunun dışında otomatik kaldırma sistemi elektrikli hale getirildi, dönüş çapı küçültülerek manevra kabiliyeti arttırıldı. </p><p></p><p>Tabi yeni bir firma olması sebebiyle birçok tasarım kaynaklı veya tedarikçi kaynaklı sorunlar yaşandı. Bu yenilikler yapılırken bir taraftan da yaşanan arızaların çözümü için çalışmalar yapıldı ve birçoğu da tamamen ortadan kaldırıldı. </p><p></p><p>8073ün şanzumanıyla bazı ortak parçaları olsa da aynı değil. Steyrlerde t-337 tipi zf şanzuman varken (şu an zf ' nin sitesinde bu şanzumanın adı dahi geçmiyor) erkuntta t537 tipi şanzuman var. Bu şanzumanın değişik versiyonlarını şu an Steyr ve Lindner markaları yeni modellerinde kullanmakta. şu an üretilen birçok traktör modelindeki şanzumanların tasarımı 70li-80li yıllara dayanmakta. New holland tt, td serilerinin, tümosan şanzumanlarının yeni olduğunu mu düşünüyorsun. Şanzuman tasarlamak o kadar basit ve ucuz bir iş olmadığı için bir çok şanzuman üreticisi firma, yıllar önce tasarladıkları şanzumanlar üzerinde değişiklik yaparak yeni tipler ortaya çıkarmakta. Hiçbiri kolay kolay sıfırdan şanzıman üretmeye kalkmıyor. Bizim şanzuman üzerinde de birçok yeniliğimiz oldu. Halen de devam ediyor. Her ne kadar adı zf olsa da bizim onlara bir muhtaçlığımız söz konusu değil.</p><p></p><p>Motor konusuna gelince; uzelin 256 G ' si ile bereket 60ın motoru aynı. Sonuçta iki firma da motorları aynı yerden almaktaydı. Eğer ki perkinse bağımlı olduğumuzu düşünüyorsan yanılıyorsun. Şu an perkinse bu motorların ana parçalarını imal ettiğimiz ve perkins markasının halk arasında gördüğü rağbet sebebiyle bu markayı kullanmaktayız. Yoksa şu an sisu ve deutz ' a da aynı parça üretimini gerçekletiriyoruz. İstediğimiz an istediğimiz markaya geçebiliriz. John Deere, Kubota, hangi motor üreticisi aklınıza gelirse. Erkunt, ilk kez traktör üretmeyi hedeflediğinde tümosandan dahi motor verme teklifi gelmişti. Hatta birçok traktör üreticisi tedarikçimiz, kendi markaları altında üretim yapmamızı önerdi fakat bu kabul edilmedi.</p><p></p><p>Eğer gerçekten kaliteli bir yerli motor imalatçısı olsaydı zaten o motorları kullanırdık. Sana şu kadarını söyleyim, yakın zamanda motor dışında tek bir parça dahi dışardan temin edilmeyecektir. Motor da yaa kısmet.</p><p></p><p>Hangi traktör markası, 5 yılda bu kadar değişiklik yapmıştır söyler misin bana? Daha ne yapalım istersin?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ersanakyai, post: 171225, member: 936"] [b]Ynt: ABD ORDUSU ERKUNT TRAKTÖRÜ TERCİH ETTİ.[/b] 2003 eylülünde üretime başlandı, piyasaya ise 2004 yılında açıldı. Bereket 60 ilk çıktığında üzerinde euro-1 motor vardı. 2008 de euro-2 ye geçildi. İlk olarak tek çekeri üretildi. Sonrasında 70liği üretildi. Sonrasında 4 çeker modelleri üretildi. İlk olarak kabinsiz modeller üretilmişti. Sonrasında kabinli modelleri çıkarıldı. Daha sonrasında klimalı modeli çıkarıldı, sonrasında hava kompresörlü modeli çıkarıldı. 2008 modellerde kaput altı susturucuya geçildi. Otomatik kaldırma sistemi kondu. 2009 modellerdeki görsel ve ergonomik değişimi, iyileştirmeleri zaten biliyorsun. Bunun dışında otomatik kaldırma sistemi elektrikli hale getirildi, dönüş çapı küçültülerek manevra kabiliyeti arttırıldı. Tabi yeni bir firma olması sebebiyle birçok tasarım kaynaklı veya tedarikçi kaynaklı sorunlar yaşandı. Bu yenilikler yapılırken bir taraftan da yaşanan arızaların çözümü için çalışmalar yapıldı ve birçoğu da tamamen ortadan kaldırıldı. 8073ün şanzumanıyla bazı ortak parçaları olsa da aynı değil. Steyrlerde t-337 tipi zf şanzuman varken (şu an zf ' nin sitesinde bu şanzumanın adı dahi geçmiyor) erkuntta t537 tipi şanzuman var. Bu şanzumanın değişik versiyonlarını şu an Steyr ve Lindner markaları yeni modellerinde kullanmakta. şu an üretilen birçok traktör modelindeki şanzumanların tasarımı 70li-80li yıllara dayanmakta. New holland tt, td serilerinin, tümosan şanzumanlarının yeni olduğunu mu düşünüyorsun. Şanzuman tasarlamak o kadar basit ve ucuz bir iş olmadığı için bir çok şanzuman üreticisi firma, yıllar önce tasarladıkları şanzumanlar üzerinde değişiklik yaparak yeni tipler ortaya çıkarmakta. Hiçbiri kolay kolay sıfırdan şanzıman üretmeye kalkmıyor. Bizim şanzuman üzerinde de birçok yeniliğimiz oldu. Halen de devam ediyor. Her ne kadar adı zf olsa da bizim onlara bir muhtaçlığımız söz konusu değil. Motor konusuna gelince; uzelin 256 G ' si ile bereket 60ın motoru aynı. Sonuçta iki firma da motorları aynı yerden almaktaydı. Eğer ki perkinse bağımlı olduğumuzu düşünüyorsan yanılıyorsun. Şu an perkinse bu motorların ana parçalarını imal ettiğimiz ve perkins markasının halk arasında gördüğü rağbet sebebiyle bu markayı kullanmaktayız. Yoksa şu an sisu ve deutz ' a da aynı parça üretimini gerçekletiriyoruz. İstediğimiz an istediğimiz markaya geçebiliriz. John Deere, Kubota, hangi motor üreticisi aklınıza gelirse. Erkunt, ilk kez traktör üretmeyi hedeflediğinde tümosandan dahi motor verme teklifi gelmişti. Hatta birçok traktör üreticisi tedarikçimiz, kendi markaları altında üretim yapmamızı önerdi fakat bu kabul edilmedi. Eğer gerçekten kaliteli bir yerli motor imalatçısı olsaydı zaten o motorları kullanırdık. Sana şu kadarını söyleyim, yakın zamanda motor dışında tek bir parça dahi dışardan temin edilmeyecektir. Motor da yaa kısmet. Hangi traktör markası, 5 yılda bu kadar değişiklik yapmıştır söyler misin bana? Daha ne yapalım istersin? [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Erkunt
Teknik Bilgiler-Yorumlar
ABD ORDUSU ERKUNT TRAKTÖRÜ TERCİH ETTİ.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt