PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
AKülerin Ömrünü Etkileyen Faktörler
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="ENES4422" data-source="post: 927054" data-attributes="member: 46769"><p><strong>Ynt: AKülerin Ömrünü Etkileyen Faktörler</strong></p><p></p><p>AKÜ KUTUP BAŞI OKSİTLENMESİ</p><p></p><p>[size=10pt] Akü kutup başları ve başlıkları zamanla oksitlenir. Oksitlenme, gevşek bağlantı, özelliğini yitirmiş akü kablosu elektrik akımına karşı direnç meydana getireceğinden özellikle soğuk havalarda marş motorunun normal çalışmasını önler. Marşa basıldığında marş motoru ya yavaş döner veya hiç dönmez.</p><p></p><p> Akü yüzeyi kuru ve temiz olmalıdır. Akü yüzeyinin rutubetli ve pis olması akünün kendiliğinden deşarj olmasına sebep olur. Bu olaya self deşarj denir. Self deşarjı önlemek için akü yüzeyi sodalı su ile silinip su ile yıkanır ve kurumaya bırakılır. Çabuk kuruması istenilen durumlarda su emme özelliği olan bir bez ile silinir. Bu amaçla basınçlı hava kullanılmaz.</p><p>- Her teknik servis kontrolünde akü kutup başı kelepçelerinin sıklığını ya da oksitlenme durumunu kontrol ettirin.Oksitlenme, özellikle soğuk havalarda marş motorunun normal çalışmasını önler.<span style="color: red"> Eğer kelepçede oksitlenme var ise sıcak su ile kutup başını yıkayarak oksitlenmeyi giderin. Daha sonra kutup başları üzerine ince tabaka halinde vazelin sürülür. Vazelin oksitlenmeye karşı gres yağından daha iyi sonuç verir. </span>Unutmayın gevşek kelepçe kutupbaşının erimesine ve akünüzün yanmasına kadar uzanabilecek olumsuzluklara sebep olabilir ve oksitlenmeden kaynaklanacak ek direçler akünüzün şarj olmamasına sebep olur.</p><p>- Akü tespit bağlantısı normal sıkılıkta olmalıdır. Akü tespit bağlantısı gevşek olmamalı ve tespit vidalan aşırı sıkılmamalıdır. Tespit vidalarının fazla sıkılması akü kutusunun hasar görmesine yol açar.</p><p>- Eleman toz kapakları üzerindeki deliklerin açık olmasına dikkat edilmelidir.</p><p>-Elemanlardaki elektrolit seviyesi normal olmalıdır. Elektrolit içindeki su zamanla buharlaşarak seviyenin düşmesine sebep olur. Seviye düştüğünde, plakaları 1 ila 1,5 cm örtecek şekilde yalnızca saf su ilave edilerek tamamlanır. Bakımlı akü grubu için düzenli olarak her 3 ayda bir akü elektrolit seviyesini yetkili servisinizde kontrol ettiriniz. Bakımsız akü grubu için, yıllık 20.000 kmden fazla kullanım durumunda da 3 aylık periyotlatda servis kontrolünüzü yaptırın.</p><p>-Teknik servis bakımlarında akünüzün voltajını kontrol ettiriniz. Bu kontrolü motor soğuduktan 1 saat sonra yapmanız akünüzün gerçek voltaj değerini görmenizi sağlayacaktır. Eğer voltaj değeri 12,40-12,60 volt arasında ise aküyü söktürerek 3-6 saat 1/20 Cn ( akü kapasitesinin 1/20 değeri ile şarj ettiriniz. ) Şarj sonu akü voltajını akü dinlendilkten 1 saat sonra alınız . Eğer akü voltajı >12,70 volt ise şarjı bitirebilirsiniz.</p><p>- Devamlı çalışmayan araçların aküleri ayda bir şarja bağlanarak akünün sülfatlaşması önlenmelidir. [/size]</p><p></p><p></p><p>AKÜ KULLANIMINDA UYARILAR...!</p><p></p><p>Aküler, kutup başları, terminaller ve ilgili parçalar kurşun, kurşun bileşimleri ve diğer bazı kimyasallar içermektedir. Ciddi sağlık sorunlarına yol açmaması için Akü ile ilgili her türlü çalışma sonunda elleriniz mutlaka bolca su ve sabunla yıkayın.</p><p></p><p>Akü üzerinde ve çevresinde çalışırken daima koruma gözlüğü, maske ve eldiven takın.</p><p></p><p>Akülerde oluşan hidrojen gazı son derece yanıcıdır. Şarj alanları iyi havalandırılmalıdır.</p><p></p><p>Kıvılcım, alev, yanan sigara, kaynak, sürtünme ve statik elektriğin boşalması gibi diğer tutuşmaya yol açacak her tür nesne ve etkeni akülerden uzakta tutun. Aksi halde gaz ateş alıp, patlayabilir. Ayrıca bakım sırasında oluşabilecek kıvılcımlara engel olabilmek için ilk olarak topraklanmış kablo bağlantısının çıkartılıp yine en son olarak da bu bağlantının takılması gerekmektedir.</p><p></p><p>Araçtan bir aküyü sökerken önce (-) negatif olan kutup başını sökün, araca aküyü takarken önce (+) pozitif kutup başını bağlayın.</p><p></p><p>Şarj esnasında doğrudan devreleri bağlamayın veya sökmeyin. Kıvılcımdan kaçınmak üzere kablo başlıklarını bağlarken veya çıkartırken daima önce şarj ve test cihazlarını kapatın.</p><p></p><p>Sulu aküleri herhangi bir yana 45 °C ' den fazla eğmeyin. Aküler ciddi yanıklara sebep olabilecek sülfürik asit içerirler, asit ile temas halinde, temas yerini bol su ve sabun ile yıkayın. Göze asit kaçması halinde yıkamanın hemen arkasından tıbbi kontrolden geçin.</p><p></p><p>Şarj, test veya aküden aküye bağlantı yaparken akünün üzerine eğilmeyin.</p><p></p><p>Donmuş aküyü şarja bağlamadan önce 15°C ' a kadar ısınmasını bekleyin.</p><p></p><p>Akü voltajının doğru yönde olduğunu görmeden araca takmayın.</p><p></p><p>Aküleri ve elektroliti çocuklardan uzak tutun.</p><p></p><p>Doğru kullanım için dikkat edilmesi gereken hususlar:</p><p></p><p>Akünün yüzeyi temiz ve kuru tutulmalıdır.</p><p>Akü bağlantı noktalarında gevşeme; oksitlenme olmamasına dikkat edilmelidir.</p><p>Eğer akünün tipi uygunsa, akünün suyu kontrol edilmeli, azalma varsa saf su eklenmelidir. Kesinlikle Asit eklenmemelidir.</p><p>Akünün uzun süreli kullanılmadan saklanacağı durumlarda tam şarjlı olmasına dikkat edilmelidir.</p><p>Talimatları mutlaka okuyun ve uyun.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ENES4422, post: 927054, member: 46769"] [b]Ynt: AKülerin Ömrünü Etkileyen Faktörler[/b] AKÜ KUTUP BAŞI OKSİTLENMESİ [size=10pt] Akü kutup başları ve başlıkları zamanla oksitlenir. Oksitlenme, gevşek bağlantı, özelliğini yitirmiş akü kablosu elektrik akımına karşı direnç meydana getireceğinden özellikle soğuk havalarda marş motorunun normal çalışmasını önler. Marşa basıldığında marş motoru ya yavaş döner veya hiç dönmez. Akü yüzeyi kuru ve temiz olmalıdır. Akü yüzeyinin rutubetli ve pis olması akünün kendiliğinden deşarj olmasına sebep olur. Bu olaya self deşarj denir. Self deşarjı önlemek için akü yüzeyi sodalı su ile silinip su ile yıkanır ve kurumaya bırakılır. Çabuk kuruması istenilen durumlarda su emme özelliği olan bir bez ile silinir. Bu amaçla basınçlı hava kullanılmaz. - Her teknik servis kontrolünde akü kutup başı kelepçelerinin sıklığını ya da oksitlenme durumunu kontrol ettirin.Oksitlenme, özellikle soğuk havalarda marş motorunun normal çalışmasını önler.[color=red] Eğer kelepçede oksitlenme var ise sıcak su ile kutup başını yıkayarak oksitlenmeyi giderin. Daha sonra kutup başları üzerine ince tabaka halinde vazelin sürülür. Vazelin oksitlenmeye karşı gres yağından daha iyi sonuç verir. [/color]Unutmayın gevşek kelepçe kutupbaşının erimesine ve akünüzün yanmasına kadar uzanabilecek olumsuzluklara sebep olabilir ve oksitlenmeden kaynaklanacak ek direçler akünüzün şarj olmamasına sebep olur. - Akü tespit bağlantısı normal sıkılıkta olmalıdır. Akü tespit bağlantısı gevşek olmamalı ve tespit vidalan aşırı sıkılmamalıdır. Tespit vidalarının fazla sıkılması akü kutusunun hasar görmesine yol açar. - Eleman toz kapakları üzerindeki deliklerin açık olmasına dikkat edilmelidir. -Elemanlardaki elektrolit seviyesi normal olmalıdır. Elektrolit içindeki su zamanla buharlaşarak seviyenin düşmesine sebep olur. Seviye düştüğünde, plakaları 1 ila 1,5 cm örtecek şekilde yalnızca saf su ilave edilerek tamamlanır. Bakımlı akü grubu için düzenli olarak her 3 ayda bir akü elektrolit seviyesini yetkili servisinizde kontrol ettiriniz. Bakımsız akü grubu için, yıllık 20.000 kmden fazla kullanım durumunda da 3 aylık periyotlatda servis kontrolünüzü yaptırın. -Teknik servis bakımlarında akünüzün voltajını kontrol ettiriniz. Bu kontrolü motor soğuduktan 1 saat sonra yapmanız akünüzün gerçek voltaj değerini görmenizi sağlayacaktır. Eğer voltaj değeri 12,40-12,60 volt arasında ise aküyü söktürerek 3-6 saat 1/20 Cn ( akü kapasitesinin 1/20 değeri ile şarj ettiriniz. ) Şarj sonu akü voltajını akü dinlendilkten 1 saat sonra alınız . Eğer akü voltajı >12,70 volt ise şarjı bitirebilirsiniz. - Devamlı çalışmayan araçların aküleri ayda bir şarja bağlanarak akünün sülfatlaşması önlenmelidir.[s][s][b][i][u][/u][/i][/b][/s][/s] [/size] AKÜ KULLANIMINDA UYARILAR...! Aküler, kutup başları, terminaller ve ilgili parçalar kurşun, kurşun bileşimleri ve diğer bazı kimyasallar içermektedir. Ciddi sağlık sorunlarına yol açmaması için Akü ile ilgili her türlü çalışma sonunda elleriniz mutlaka bolca su ve sabunla yıkayın. Akü üzerinde ve çevresinde çalışırken daima koruma gözlüğü, maske ve eldiven takın. Akülerde oluşan hidrojen gazı son derece yanıcıdır. Şarj alanları iyi havalandırılmalıdır. Kıvılcım, alev, yanan sigara, kaynak, sürtünme ve statik elektriğin boşalması gibi diğer tutuşmaya yol açacak her tür nesne ve etkeni akülerden uzakta tutun. Aksi halde gaz ateş alıp, patlayabilir. Ayrıca bakım sırasında oluşabilecek kıvılcımlara engel olabilmek için ilk olarak topraklanmış kablo bağlantısının çıkartılıp yine en son olarak da bu bağlantının takılması gerekmektedir. Araçtan bir aküyü sökerken önce (-) negatif olan kutup başını sökün, araca aküyü takarken önce (+) pozitif kutup başını bağlayın. Şarj esnasında doğrudan devreleri bağlamayın veya sökmeyin. Kıvılcımdan kaçınmak üzere kablo başlıklarını bağlarken veya çıkartırken daima önce şarj ve test cihazlarını kapatın. Sulu aküleri herhangi bir yana 45 °C ' den fazla eğmeyin. Aküler ciddi yanıklara sebep olabilecek sülfürik asit içerirler, asit ile temas halinde, temas yerini bol su ve sabun ile yıkayın. Göze asit kaçması halinde yıkamanın hemen arkasından tıbbi kontrolden geçin. Şarj, test veya aküden aküye bağlantı yaparken akünün üzerine eğilmeyin. Donmuş aküyü şarja bağlamadan önce 15°C ' a kadar ısınmasını bekleyin. Akü voltajının doğru yönde olduğunu görmeden araca takmayın. Aküleri ve elektroliti çocuklardan uzak tutun. Doğru kullanım için dikkat edilmesi gereken hususlar: Akünün yüzeyi temiz ve kuru tutulmalıdır. Akü bağlantı noktalarında gevşeme; oksitlenme olmamasına dikkat edilmelidir. Eğer akünün tipi uygunsa, akünün suyu kontrol edilmeli, azalma varsa saf su eklenmelidir. Kesinlikle Asit eklenmemelidir. Akünün uzun süreli kullanılmadan saklanacağı durumlarda tam şarjlı olmasına dikkat edilmelidir. Talimatları mutlaka okuyun ve uyun. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
AKülerin Ömrünü Etkileyen Faktörler
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt