PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Dışı Konular
Genel
Teknoloji
ATMOSFERİK Motor ile TURBO Motor arasındaki Farklar..
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Ercan AYKUŞ" data-source="post: 1092058" data-attributes="member: 52817"><p>[ATTACH]16455[/ATTACH]</p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">Atmosferik motorlar artık günümüzde neredeyse yok olmaya yüz tuttular. Turbo teknolojisinin ucuzlaması ve yaygınlaşması sayesinde aşırı beslemeli ve özellikle de turbolu motorlar atmosferik motorların yerini aldılar. Aşırı besleme sistemi atmosferik bir motora monte edilen ve yüksek basınçla ve daha fazla hava emilmesini sağlayan bir motor parçası. Kabaca atmosferik bir motora aşırı besleme sistemi takılırsa turbo veya kompresörlü motor elde ediyoruz. Bu yapı bir çok avantajı da beraberinde getiriyor. Diğer taraftan turbo besleme sistemleri kompresörlü sistemlere göre çok daha yaygın.</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">Turbo motorların temel olarak 5 önemli avantajı vardır</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"></span></span></strong></p><p style="text-align: center"><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"><u>1- Emilen havanın basıncında artış </u></p><p></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">Turbo motorlar havayı çok daha yüksek basınçlarla silindirler içerisine gönderirler. Bu da silindirler içerisine daha fazla hava girmesini sağlar ve bunu sonucunda da daha fazla güç ve tork üretimi gerçekleşir.</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">-Atmosferik motorlar atmosfer basıncı olan yaklaşık 1 bar ile havayı doğal olarak emerler ve silindirler içerisine yanma için gönderirler.</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">-Turbo motorlar tipine göre 1.5 ile 3.0 bar arasında havayı aşırı olarak emerler. Çok daha yüksek basınçta çalışan turbo besleme sistemleri vardır.</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"></span></span></strong></p><p style="text-align: center"><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"><u>2- Silindir hacminde küçülme</u></p><p></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">-Günümüzde 1.0 litre hacmindeki bir turbo motor 20 yıl öncesinin 2.0 litre atmosferik motoruna göre daha fazla güç ve torku turbo besleme sayesinde üretebilmektedir.</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">-1996 yılı için oldukça verimli bir motor olan 1996 Opel Vectra'da kullanılan 2.0 litre hacminde 4 silindirli atmosferik benzinli motor ortalama 136ps güç üretir. Tork değeri ise yaklaşık 185nm civarındadır. </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">Günümüzde Hyundai Elantra'da kullanılan ve hacmine göre oldukça iyi bir sağlayan 1.6 litre atmosferik-benzinli 4 silindirli motor 132ps güç 158nm tork üretebilmektedir.</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">Ford'un ödüllü Ecoboost 3 silindirli motoru ise 1.0 litre hacimden yüksek basınçlı bir turbo besleme sayesinde 140ps güç ve 210nm tork üretir. Litre başına üretilen 140ps güç ve 210nm tork 4.5 litre hacminde 570ps güç (litre başına 127 ps güç) ve 540nm tork (litre başına 120nm tork) üreten Ferrari 458 motorundan daha yüksektir.</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"></span></span></strong></p><p style="text-align: center"><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"><u>3- Motorda bulunan parça sayısında azalma ve hafifleme </u></p><p></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">Turbo motorlar aynı gücü daha düşük hacimden ve daha az silindir sayısı ile elde ederler. Silindir hacminin ve silindir sayısının azalması ile motorda kullanılan metal miktarı ve parça sayısı azalır. Bu nedenle hem motor ağırlığı hem de aracın genel ağırlığında azalma meydana gelir. Ayrıca piston, piston kolu ve krank milinin küçülmesi ve hafiflemesi ile bu parçaların ataleti azalır. Ataletteki azalma parçaların daha rahat ve daha az bir çabayla hareket edebilmesi anlamına gelir. Diğer taraftan turbo parçalarının ve intercooler sisteminin eklenmesi bu hafiflemeyi bir miktar azaltır. Ancak her şekilde motorun küçülmesi ağırlığın düşmesini sağlar. Daha az ağırlık sayesinde,</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">-Performans artar</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">-Yakıt tüketimi düşer</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">-Üretim maliyetleri düşer</span></span></strong></p><p style="text-align: center"><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"><u>4- Yakıt Tüketiminde azalma</u></p><p></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">Turbo motorlar düşük devirlerde üretebildikleri maksimum tork değerleri sayesinde daha düşük devirlerde vites değiştirmeyi mümkün kılarlar. Bu da gaza daha az basılarak istenilen çekişin elde edilmesini sağlar. Daha az gaz daha az yakıt tüketimi demektir.</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">-Ford Ecoboost 1.0 litre 140ps motor 210nm maksimum torkunu 1400dev/dak ile 5000dev/dak arasında homojen bir biçimde verebilmektedir. </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">-Hyundai Elantra'da kullanılan 1.6 litre atmosferik-benzinli 4 silindirli motor 132ps güç 158nm tork üretebilmektedir. Bu motor maksimum torkunu 4850dev/dakikada verebilmektedir.</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">1996 Opel Vectra'da kullanılan 2.0 litre hacminde 4 silindirli atmosferik benzinli motor ortalama 138ps güç üretir. 185nm olan tork değerini 4000dev/dakikada verebilmektedir.</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"></span></span></strong></p><p style="text-align: center"><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"><u>5- Üretim maliyetlerinde azalma</u> </p><p></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">Turbo motorlar hedeflenen gücü daha düşük hacimden ve daha az silindir sayısı ile elde ederler. Silindir hacminin ve silindir sayısının azalması ile motorda kullanılan malzemelerin miktarı ve ağırlığı daha azdır. Motor bloğu daha küçüktür, silindirler daha küçüktür ve daha bir çok parça da hafifleme ve küçülme meydana gelir. Bu sayede,</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD"></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">-Parça maliyetleri daha düşüktür.</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">-İşçilik maliyetleri daha düşüktür.</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000CD">-Nakliye maliyetleri daha düşüktür. </span></span></strong></p><p></p><p>Kaynak: <a href="http://www.sekizsilindir.com" target="_blank">www.sekizsilindir.com</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ercan AYKUŞ, post: 1092058, member: 52817"] [ATTACH=CONFIG]16455._xfImport[/ATTACH] [B][SIZE=4][COLOR="#0000CD"] Atmosferik motorlar artık günümüzde neredeyse yok olmaya yüz tuttular. Turbo teknolojisinin ucuzlaması ve yaygınlaşması sayesinde aşırı beslemeli ve özellikle de turbolu motorlar atmosferik motorların yerini aldılar. Aşırı besleme sistemi atmosferik bir motora monte edilen ve yüksek basınçla ve daha fazla hava emilmesini sağlayan bir motor parçası. Kabaca atmosferik bir motora aşırı besleme sistemi takılırsa turbo veya kompresörlü motor elde ediyoruz. Bu yapı bir çok avantajı da beraberinde getiriyor. Diğer taraftan turbo besleme sistemleri kompresörlü sistemlere göre çok daha yaygın. Turbo motorların temel olarak 5 önemli avantajı vardır [CENTER][U]1- Emilen havanın basıncında artış [/U][/CENTER] Turbo motorlar havayı çok daha yüksek basınçlarla silindirler içerisine gönderirler. Bu da silindirler içerisine daha fazla hava girmesini sağlar ve bunu sonucunda da daha fazla güç ve tork üretimi gerçekleşir. -Atmosferik motorlar atmosfer basıncı olan yaklaşık 1 bar ile havayı doğal olarak emerler ve silindirler içerisine yanma için gönderirler. -Turbo motorlar tipine göre 1.5 ile 3.0 bar arasında havayı aşırı olarak emerler. Çok daha yüksek basınçta çalışan turbo besleme sistemleri vardır. [CENTER][U]2- Silindir hacminde küçülme[/U][/CENTER] -Günümüzde 1.0 litre hacmindeki bir turbo motor 20 yıl öncesinin 2.0 litre atmosferik motoruna göre daha fazla güç ve torku turbo besleme sayesinde üretebilmektedir. -1996 yılı için oldukça verimli bir motor olan 1996 Opel Vectra'da kullanılan 2.0 litre hacminde 4 silindirli atmosferik benzinli motor ortalama 136ps güç üretir. Tork değeri ise yaklaşık 185nm civarındadır. Günümüzde Hyundai Elantra'da kullanılan ve hacmine göre oldukça iyi bir sağlayan 1.6 litre atmosferik-benzinli 4 silindirli motor 132ps güç 158nm tork üretebilmektedir. Ford'un ödüllü Ecoboost 3 silindirli motoru ise 1.0 litre hacimden yüksek basınçlı bir turbo besleme sayesinde 140ps güç ve 210nm tork üretir. Litre başına üretilen 140ps güç ve 210nm tork 4.5 litre hacminde 570ps güç (litre başına 127 ps güç) ve 540nm tork (litre başına 120nm tork) üreten Ferrari 458 motorundan daha yüksektir. [CENTER][U]3- Motorda bulunan parça sayısında azalma ve hafifleme [/U][/CENTER] Turbo motorlar aynı gücü daha düşük hacimden ve daha az silindir sayısı ile elde ederler. Silindir hacminin ve silindir sayısının azalması ile motorda kullanılan metal miktarı ve parça sayısı azalır. Bu nedenle hem motor ağırlığı hem de aracın genel ağırlığında azalma meydana gelir. Ayrıca piston, piston kolu ve krank milinin küçülmesi ve hafiflemesi ile bu parçaların ataleti azalır. Ataletteki azalma parçaların daha rahat ve daha az bir çabayla hareket edebilmesi anlamına gelir. Diğer taraftan turbo parçalarının ve intercooler sisteminin eklenmesi bu hafiflemeyi bir miktar azaltır. Ancak her şekilde motorun küçülmesi ağırlığın düşmesini sağlar. Daha az ağırlık sayesinde, -Performans artar -Yakıt tüketimi düşer -Üretim maliyetleri düşer [CENTER][U]4- Yakıt Tüketiminde azalma[/U][/CENTER] Turbo motorlar düşük devirlerde üretebildikleri maksimum tork değerleri sayesinde daha düşük devirlerde vites değiştirmeyi mümkün kılarlar. Bu da gaza daha az basılarak istenilen çekişin elde edilmesini sağlar. Daha az gaz daha az yakıt tüketimi demektir. -Ford Ecoboost 1.0 litre 140ps motor 210nm maksimum torkunu 1400dev/dak ile 5000dev/dak arasında homojen bir biçimde verebilmektedir. -Hyundai Elantra'da kullanılan 1.6 litre atmosferik-benzinli 4 silindirli motor 132ps güç 158nm tork üretebilmektedir. Bu motor maksimum torkunu 4850dev/dakikada verebilmektedir. 1996 Opel Vectra'da kullanılan 2.0 litre hacminde 4 silindirli atmosferik benzinli motor ortalama 138ps güç üretir. 185nm olan tork değerini 4000dev/dakikada verebilmektedir. [CENTER][U]5- Üretim maliyetlerinde azalma[/U] [/CENTER] Turbo motorlar hedeflenen gücü daha düşük hacimden ve daha az silindir sayısı ile elde ederler. Silindir hacminin ve silindir sayısının azalması ile motorda kullanılan malzemelerin miktarı ve ağırlığı daha azdır. Motor bloğu daha küçüktür, silindirler daha küçüktür ve daha bir çok parça da hafifleme ve küçülme meydana gelir. Bu sayede, -Parça maliyetleri daha düşüktür. -İşçilik maliyetleri daha düşüktür. -Nakliye maliyetleri daha düşüktür. [/COLOR][/SIZE][/B] Kaynak: [url]www.sekizsilindir.com[/url] [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Dışı Konular
Genel
Teknoloji
ATMOSFERİK Motor ile TURBO Motor arasındaki Farklar..
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt