PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Dışı Konular
Muhabbet - Geyik
Avrupa birliği üyelik süreci Ortak tarım politikası
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Deliorman" data-source="post: 923373" data-attributes="member: 35326"><p><strong>Ynt: Avrupa birliği üyelik süreci Ortak tarım politikası</strong></p><p></p><p><strong>Konu yan-yassı boynu bükük kalmış,Cuma işler sakinledi şirkette, vakit bulunca ben de bir kısmını kabaca çevirdim.Zamanım olursa çevirip kalanı eklerim.</strong></p><p></p><p>Türkiye ' nin Avrupa Birliğine katılımına izin verilmemiş durumda.(Buradan sonra Avrupa Birliği ,AB olarak kısaltılacak)</p><p>Türkiyenin reddedilmesi hususunda birçok açıklama gün yüzüne çıkmış olsada ,finansal olmayan endişeler bu sebeplerin başını çekiyor.Örneğin,2002 yılında uzun bir liste dahilinde ülkeler AB tarafından değerlendirmeye alındı(Kıbrıs,Çek Cumh,Estonya,Macaristan,Malya,Litvanya,Letonya,Slovakya ve Slovenya); Turkiye vurgulanmış biçinde yoktu. AB yürütme komisyonu;Türkiye üyelik müzakerelerine başlama tarihini elde edecek ,politik kriterleri dahi sağlayamadı. dedi.(Wall Street Journal gazetesi)</p><p>Turkiye ,söylenenin aksine idam cezasının kaldırması,Kürtlere daha fazla söz hakkı tanıması ,insan hakları konusunda hatrı sayılır iyileştirmeler yapması ile AB komisyonuna karşı olumlu izlenim bırakmıştı,Bu sebeple konu ,Asıl problemin Avrupa hristyanlar içindir düşüncesi ile bir çok Avrupalının Türkiyeyi aralarında istememesi,yönünde spekülasyonlara geliyor.</p><p><em>Türkiyeyi Avrupaya katma yönündeki ekonomik sonuçlardan ne haber ?</em></p><p>Bunun hakkında hiç konuşmuyorlar.</p><p>Türkiyenin AB ve ortak tarım politikasına katılımı AB yi devlet destekleri ve vergilendirme konusunda finansal bir zorluk içine sokmakta.</p><p></p><p><strong><em>Tarım Politikasının Tanımı</em></strong></p><p></p><p>Ortak Tarım Politikası (OTP) AB tarımsal destek ve program sistemidir. </p><p></p><p>OTP AB dışından gelecek ürünleri belirleyip kota uygulayan vergi oranlarını belirleyen ,minimum fiyat garantisi veren ,belirlenmiş ürün, işlenecek toprak için direk destek ödemesi ile fiyat destek mekanizmasının kombinasyonudur.</p><p></p><p>İthalat kontrollerinin azaltılması ve desteklemenin belirli ürün üretiminden ziyade arazi yöneticilerine verilmesi yönündeki reformlar sürdürülmekte. Detaylı yapılan uygulamalar ülkeler bazında farklılık göstermekte</p><p></p><p>1992 yılına kadar tarımsal harcamalar AB bütçesinin neredeyse %48 ini temsil etmekteydi.2013e gelindiğinde OTP projesi için harcanan paranın payı %32lere düştü.Bunun aksine , AB Bölgesel politikasının tutarı 1988 yılında %17 iken ,2013 yılında neredeyse ikiye katlanarak %36 seviyesinde. </p><p></p><p>OTP amacı çiftçilere makul yaşam standartlarının sağlanması ,tüketiciye kaliteli besinin adil fiyat ile sağlanması ve kırsal geleneğin sürdürülebilmesi yönündedir.</p><p>Tarım politikası 2 ye ayrılabilir,</p><p>İlk grup Üretken politikaları ki hedefi hem tüketim hem üretim alanında kullanılan kaynakların verimliliğinin arttırılması yönünde.</p><p></p><p>Çalışma alanları,kaynaklar , iş maliyetlerinin azaltılması, altyapı servisi,kalite ve standart kontroller , ürün sigortası , genişletilmiş hizmetler hepsi ekonomik büyümeyi arttırma adına bu grup dahiline alınmıştır.</p><p>İkinci grup ise dağıtımsal politikalar olarak adlandırılabilir.Diğer bir yandan fiyat desteği,fire ödemeleri,sınırlara müdahaleler,girdi destekleri(Sübvansiyon),girdi kredileri ile zenginlik ve gelirin ekonomiden tarımsal üreticilere transfer edilmesi sağlanmaya çalışılır. (Rauser, 1992)</p><p></p><p>İlk grup içerisinde yer alan şekillenmiş planların ekonomik ve siyasal geri dönüşler özellikle ilk periyotta zaman içerisinde sağlandı,ve gerekli olan şey kurumsal bir yapıya dönüş ile halkın gelirlerinin daha verimli organizasyonlarca kullanılması. </p><p>Diğer bir yanda ise , Planların sadece aktarılanları içeren politik geri dönüşleri ,çok kısa bir periyotta tazmin edildi ; tercih edilen yöntemlere bağlı olarak; Tüketici üzerindeki sorumluluğu dayanılmayacak seviyelere gelebilirdi.Tarihsel bir bakış açısı ile , Türkiyede hükümetler politik güçünü arttırma adına ikinci grubu seçmeye meğil ettiler.Türkiye Tarım politikalarında yaşanması gereken değişiklik aktarılan miktarından çok , nasıl bir politika dahilinde olması gerektiğidir.Tarım politikası üzerindeki tartışmalar desteklerin boyutları temeline dayandırılmamalı,Ulusal ve Uluslararası etmenler göz önünde bulundurularak , Üretken politikalar ve dağıtımsal politikalar arasında bir denge gözetilmelidir.Tarımsal politikaların uzun vadede amacı sektördeki verimliliği artırmak olmalıdır.Diğer yandan ,süregelen gelişmeler,sektörün uluslar arası rekabet zorluğu ile yüzleşeceği yönünde.</p><p>(Şahsi ek Bknz:Günümüz ithal hayvan-saman vs.)</p><p>Başarılması gereken ana politika ,teknolojik gelişim,üretken kaynakların geliştirilmesi ve tarımsal piyasalara müdahalelerin azaltılmasıdır. Piyasa müdahale politikalarını engelleme konusunda en büyük sıkıntı ,pazarın tam oluşmamış olması yada bazı girdi ve çıktı pazarlarında bulunan mevcut eksikliklerdir. Açık bir ifade ile ,toprak üzerindeki mülkiyet hakkı kırsal bölgelerde büyük sıkıntı yaratmakta.Doğru düzgün kadastro çalışmalarının eksikliği ,tarımsal piyasaların çalışmasını aksatmakta,ve küçük çiftçilerin kredi erişimini sınırlamakta.Çıktı pazarlarında ,en azından Türkiyenin göreceli olarak daha az gelişimiş bazı bölgelerinde ,düzgün ticaret borsalarının olmayışı ,tüccar komisyonlarını arttırmakta.</p><p>Süregelen Pazar şartları yapısal değişime imkan tanımamakta.Buna ek olarak plan uygulamalarını kısıtladığı gibi ,yeni politikaların başarı şansınıda azaltmakta.</p><p></p><p>Hükümetin ana görerevi ,pazar düzenleme , dışa bağımlılığın azaltılması ,yerel ürünlerin tedariğidir. Bunun yanında , tarımsal politika çevrelerinde de gerekli gelişimler sağlanarak ,politik reformlar kuvvetlendirilmeli.sektör işgücüne geniş aktarımlara ve arazi verimlilik ölçülerinde azalarakta olsa devam eden artışlara rağmen tarım sektörünün genel tablosu pek cesaretlendirici görünmemekte. </p><p>Ticaret durumu net-ihracattan net-ithalata kayma eğilimi göstermekte.Aktarılan miktarın kaynağı kayda değer refah sahibi tüketicilerdir.Desteklerin yükü ise düşük bütçeli tüketicilere yüklenmekte.Bu destek şekli gelir adaletsizliğine yol açmakta ve tarım sektöründeki mutlak gelir dağılımındaki uçurumu büyükmekte.Her ne kadar kırsal gelir dağılımı , kentlere göre daha adil olsada, son gelir dağılım raporuna göre kırsal bölgelerde kişi başına düşen ortalama gelir şehirde yaşayanlara oranla %42 daha azdır. (SIS, 1997).Yoksulluk kırsal bölgelerde daha yaygındır.</p><p>Türkiyenin olası AB üyeliğinin OTP maliyeti nedir ?</p><p>Sadece Türkiye OTP dahilindeki pazar politikalarının , fiyat dengelemesinin kurbanı olmayacak , aynı zaman OTPnin kendisine ana finansman sağlayan AB bütçeside etkilenecek.Ana bütçe unsuru ve OTP nin ilk destek ayağı olan direk ödemeler,2.destek ayağını oluşturan kırsal kalkınma ölçekleri,çevresel programlar ve yatırım yardımları. </p><p></p><p>Katılım öncesi beklenen uzun periyottan dolayı, zaman unsuru Türkiyenin OTP ye dahil edilmesi analiz edilirken oldukça önem arz etmekte.</p><p>4 ana alan önemli rol oynamak.OTPnin orta vade desteklemelerinde parçalı ayrılışma da dahil birçok reformunun hemen uygulanmasını kararı alınmış durumda .Diğer bir tahmin edilen özel reform ise ,şeker pazarına yönelik olarak fiyat ve direk destek indirimidir. Gelecek OTP 2015 için seçmeli olarak formüle edilmiş.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deliorman, post: 923373, member: 35326"] [b]Ynt: Avrupa birliği üyelik süreci Ortak tarım politikası[/b] [b]Konu yan-yassı boynu bükük kalmış,Cuma işler sakinledi şirkette, vakit bulunca ben de bir kısmını kabaca çevirdim.Zamanım olursa çevirip kalanı eklerim.[/b] Türkiye ' nin Avrupa Birliğine katılımına izin verilmemiş durumda.(Buradan sonra Avrupa Birliği ,AB olarak kısaltılacak) Türkiyenin reddedilmesi hususunda birçok açıklama gün yüzüne çıkmış olsada ,finansal olmayan endişeler bu sebeplerin başını çekiyor.Örneğin,2002 yılında uzun bir liste dahilinde ülkeler AB tarafından değerlendirmeye alındı(Kıbrıs,Çek Cumh,Estonya,Macaristan,Malya,Litvanya,Letonya,Slovakya ve Slovenya); Turkiye vurgulanmış biçinde yoktu. AB yürütme komisyonu;Türkiye üyelik müzakerelerine başlama tarihini elde edecek ,politik kriterleri dahi sağlayamadı. dedi.(Wall Street Journal gazetesi) Turkiye ,söylenenin aksine idam cezasının kaldırması,Kürtlere daha fazla söz hakkı tanıması ,insan hakları konusunda hatrı sayılır iyileştirmeler yapması ile AB komisyonuna karşı olumlu izlenim bırakmıştı,Bu sebeple konu ,Asıl problemin Avrupa hristyanlar içindir düşüncesi ile bir çok Avrupalının Türkiyeyi aralarında istememesi,yönünde spekülasyonlara geliyor. [i]Türkiyeyi Avrupaya katma yönündeki ekonomik sonuçlardan ne haber ?[/i] Bunun hakkında hiç konuşmuyorlar. Türkiyenin AB ve ortak tarım politikasına katılımı AB yi devlet destekleri ve vergilendirme konusunda finansal bir zorluk içine sokmakta. [b][i]Tarım Politikasının Tanımı[/i][/b] Ortak Tarım Politikası (OTP) AB tarımsal destek ve program sistemidir. OTP AB dışından gelecek ürünleri belirleyip kota uygulayan vergi oranlarını belirleyen ,minimum fiyat garantisi veren ,belirlenmiş ürün, işlenecek toprak için direk destek ödemesi ile fiyat destek mekanizmasının kombinasyonudur. İthalat kontrollerinin azaltılması ve desteklemenin belirli ürün üretiminden ziyade arazi yöneticilerine verilmesi yönündeki reformlar sürdürülmekte. Detaylı yapılan uygulamalar ülkeler bazında farklılık göstermekte 1992 yılına kadar tarımsal harcamalar AB bütçesinin neredeyse %48 ini temsil etmekteydi.2013e gelindiğinde OTP projesi için harcanan paranın payı %32lere düştü.Bunun aksine , AB Bölgesel politikasının tutarı 1988 yılında %17 iken ,2013 yılında neredeyse ikiye katlanarak %36 seviyesinde. OTP amacı çiftçilere makul yaşam standartlarının sağlanması ,tüketiciye kaliteli besinin adil fiyat ile sağlanması ve kırsal geleneğin sürdürülebilmesi yönündedir. Tarım politikası 2 ye ayrılabilir, İlk grup Üretken politikaları ki hedefi hem tüketim hem üretim alanında kullanılan kaynakların verimliliğinin arttırılması yönünde. Çalışma alanları,kaynaklar , iş maliyetlerinin azaltılması, altyapı servisi,kalite ve standart kontroller , ürün sigortası , genişletilmiş hizmetler hepsi ekonomik büyümeyi arttırma adına bu grup dahiline alınmıştır. İkinci grup ise dağıtımsal politikalar olarak adlandırılabilir.Diğer bir yandan fiyat desteği,fire ödemeleri,sınırlara müdahaleler,girdi destekleri(Sübvansiyon),girdi kredileri ile zenginlik ve gelirin ekonomiden tarımsal üreticilere transfer edilmesi sağlanmaya çalışılır. (Rauser, 1992) İlk grup içerisinde yer alan şekillenmiş planların ekonomik ve siyasal geri dönüşler özellikle ilk periyotta zaman içerisinde sağlandı,ve gerekli olan şey kurumsal bir yapıya dönüş ile halkın gelirlerinin daha verimli organizasyonlarca kullanılması. Diğer bir yanda ise , Planların sadece aktarılanları içeren politik geri dönüşleri ,çok kısa bir periyotta tazmin edildi ; tercih edilen yöntemlere bağlı olarak; Tüketici üzerindeki sorumluluğu dayanılmayacak seviyelere gelebilirdi.Tarihsel bir bakış açısı ile , Türkiyede hükümetler politik güçünü arttırma adına ikinci grubu seçmeye meğil ettiler.Türkiye Tarım politikalarında yaşanması gereken değişiklik aktarılan miktarından çok , nasıl bir politika dahilinde olması gerektiğidir.Tarım politikası üzerindeki tartışmalar desteklerin boyutları temeline dayandırılmamalı,Ulusal ve Uluslararası etmenler göz önünde bulundurularak , Üretken politikalar ve dağıtımsal politikalar arasında bir denge gözetilmelidir.Tarımsal politikaların uzun vadede amacı sektördeki verimliliği artırmak olmalıdır.Diğer yandan ,süregelen gelişmeler,sektörün uluslar arası rekabet zorluğu ile yüzleşeceği yönünde. (Şahsi ek Bknz:Günümüz ithal hayvan-saman vs.) Başarılması gereken ana politika ,teknolojik gelişim,üretken kaynakların geliştirilmesi ve tarımsal piyasalara müdahalelerin azaltılmasıdır. Piyasa müdahale politikalarını engelleme konusunda en büyük sıkıntı ,pazarın tam oluşmamış olması yada bazı girdi ve çıktı pazarlarında bulunan mevcut eksikliklerdir. Açık bir ifade ile ,toprak üzerindeki mülkiyet hakkı kırsal bölgelerde büyük sıkıntı yaratmakta.Doğru düzgün kadastro çalışmalarının eksikliği ,tarımsal piyasaların çalışmasını aksatmakta,ve küçük çiftçilerin kredi erişimini sınırlamakta.Çıktı pazarlarında ,en azından Türkiyenin göreceli olarak daha az gelişimiş bazı bölgelerinde ,düzgün ticaret borsalarının olmayışı ,tüccar komisyonlarını arttırmakta. Süregelen Pazar şartları yapısal değişime imkan tanımamakta.Buna ek olarak plan uygulamalarını kısıtladığı gibi ,yeni politikaların başarı şansınıda azaltmakta. Hükümetin ana görerevi ,pazar düzenleme , dışa bağımlılığın azaltılması ,yerel ürünlerin tedariğidir. Bunun yanında , tarımsal politika çevrelerinde de gerekli gelişimler sağlanarak ,politik reformlar kuvvetlendirilmeli.sektör işgücüne geniş aktarımlara ve arazi verimlilik ölçülerinde azalarakta olsa devam eden artışlara rağmen tarım sektörünün genel tablosu pek cesaretlendirici görünmemekte. Ticaret durumu net-ihracattan net-ithalata kayma eğilimi göstermekte.Aktarılan miktarın kaynağı kayda değer refah sahibi tüketicilerdir.Desteklerin yükü ise düşük bütçeli tüketicilere yüklenmekte.Bu destek şekli gelir adaletsizliğine yol açmakta ve tarım sektöründeki mutlak gelir dağılımındaki uçurumu büyükmekte.Her ne kadar kırsal gelir dağılımı , kentlere göre daha adil olsada, son gelir dağılım raporuna göre kırsal bölgelerde kişi başına düşen ortalama gelir şehirde yaşayanlara oranla %42 daha azdır. (SIS, 1997).Yoksulluk kırsal bölgelerde daha yaygındır. Türkiyenin olası AB üyeliğinin OTP maliyeti nedir ? Sadece Türkiye OTP dahilindeki pazar politikalarının , fiyat dengelemesinin kurbanı olmayacak , aynı zaman OTPnin kendisine ana finansman sağlayan AB bütçeside etkilenecek.Ana bütçe unsuru ve OTP nin ilk destek ayağı olan direk ödemeler,2.destek ayağını oluşturan kırsal kalkınma ölçekleri,çevresel programlar ve yatırım yardımları. Katılım öncesi beklenen uzun periyottan dolayı, zaman unsuru Türkiyenin OTP ye dahil edilmesi analiz edilirken oldukça önem arz etmekte. 4 ana alan önemli rol oynamak.OTPnin orta vade desteklemelerinde parçalı ayrılışma da dahil birçok reformunun hemen uygulanmasını kararı alınmış durumda .Diğer bir tahmin edilen özel reform ise ,şeker pazarına yönelik olarak fiyat ve direk destek indirimidir. Gelecek OTP 2015 için seçmeli olarak formüle edilmiş. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Dışı Konular
Muhabbet - Geyik
Avrupa birliği üyelik süreci Ortak tarım politikası
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt