PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Dışı Konular
Muhabbet - Geyik
Az yakan araca daha düşük vergi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="köylü" data-source="post: 435952" data-attributes="member: 988"><p>Türkiye yerli otomotive hazırlanırken Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün ' den otomobil vergi sistemine ilişkin özel açıklamalar geldi. Ergün, Türkiye ' de çok yakan ve çevreyi kirleten eski otolardan düşük, yeni model ve çevreyi az kirleten araçlardan yüksek vergi tahsil edildiğini belirterek, bunun tam tersi olması gerektiğini söyledi. Yakın zamanda az yakan yeni araçlara daha düşük vergi uygulanacağını söyledi.</p><p></p><p>Türkiye ' de motorlu araçlara ilişkin vergi sisteminin tersine çalıştığını anlatan Ergün, 'Eski araçlar, çok yakanlar, çevreyi çok kirletenler düşük vergi ödüyor. Yeni model araçlar, az yakan, az kirletenler yüksek vergi ödüyor. Sistem tersine işliyor. Bunu düzelteceğimiz bir sisteme doğru gidiyoruz' dedi.</p><p></p><p>Ergün, düşündüğü sistemi şöyle anlattı: 'Eski model motorlu araçların trafikten çekilmesini teşvik edeceğiz. Trafikten çekilirken hem havuç hem sopa olacak. İşin havucu şu: ' Bunları bırakın yeni otomobil alırken size şu kadar ilave teşvik verelim ' diyeceğiz. Sopası ise ' Eski kullanırsan şu kadar vergi ödeyeceksin. Teşvik mi istiyorsun yük mü? ' sorusu olacak.'</p><p></p><p>YERLİ OTOYA MESAJ </p><p></p><p>Türkiye ' de 20 yaş üzeri 4-5 milyon otomobil olmasına rağmen, 0-5 yaş arası 3 milyondan fazla otomobil olduğunu anlatan Ergün, yerli otomobil için fizibilite çalışmalarına bu bakışın eklenmesini istedi. Yeni teşvik yasasının cari açık odaklı olacağını anlatan Ergün, şu bilgiyi verdi: 'Teşvik modeli gözden geçiriliyor. Mevcut modelin merkezinde ' Bölgesel ve sektörel açıdan yatırım olsun, istihdam olsun ' bakışı vardı. Arzu edilen sonuçlar alındı. Şimdi yeni bir aşamaya geçiyoruz. Bu modelin merkezinde cari açığın önlenmesi ve ileri teknolojinin desteklenmesi olacak.'</p><p></p><p> ' Geciktiriyoruz ama bu yaklaşıma geldik ' </p><p></p><p>Ergün, bu sistemi geciktirme sebeplerini ise orta sınıfın araç sahibi olma isteğine bağladıklarını belirterek, 'Eski araçları 2., 3. el olarak ilk defa düşük gelirliler alıyor. O aracı köyünde, kasabasında kullanıyor. Eğer biz buna bugün yüksek vergi getirirsek adam araba sahibi olamaz. Ama vergi reformu kapsamında, çevreyi kirleten eski model araca ekstra vergi yaklaşımına geldik' diye konuştu.</p><p></p><p>Sabah</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="köylü, post: 435952, member: 988"] Türkiye yerli otomotive hazırlanırken Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün ' den otomobil vergi sistemine ilişkin özel açıklamalar geldi. Ergün, Türkiye ' de çok yakan ve çevreyi kirleten eski otolardan düşük, yeni model ve çevreyi az kirleten araçlardan yüksek vergi tahsil edildiğini belirterek, bunun tam tersi olması gerektiğini söyledi. Yakın zamanda az yakan yeni araçlara daha düşük vergi uygulanacağını söyledi. Türkiye ' de motorlu araçlara ilişkin vergi sisteminin tersine çalıştığını anlatan Ergün, 'Eski araçlar, çok yakanlar, çevreyi çok kirletenler düşük vergi ödüyor. Yeni model araçlar, az yakan, az kirletenler yüksek vergi ödüyor. Sistem tersine işliyor. Bunu düzelteceğimiz bir sisteme doğru gidiyoruz' dedi. Ergün, düşündüğü sistemi şöyle anlattı: 'Eski model motorlu araçların trafikten çekilmesini teşvik edeceğiz. Trafikten çekilirken hem havuç hem sopa olacak. İşin havucu şu: ' Bunları bırakın yeni otomobil alırken size şu kadar ilave teşvik verelim ' diyeceğiz. Sopası ise ' Eski kullanırsan şu kadar vergi ödeyeceksin. Teşvik mi istiyorsun yük mü? ' sorusu olacak.' YERLİ OTOYA MESAJ Türkiye ' de 20 yaş üzeri 4-5 milyon otomobil olmasına rağmen, 0-5 yaş arası 3 milyondan fazla otomobil olduğunu anlatan Ergün, yerli otomobil için fizibilite çalışmalarına bu bakışın eklenmesini istedi. Yeni teşvik yasasının cari açık odaklı olacağını anlatan Ergün, şu bilgiyi verdi: 'Teşvik modeli gözden geçiriliyor. Mevcut modelin merkezinde ' Bölgesel ve sektörel açıdan yatırım olsun, istihdam olsun ' bakışı vardı. Arzu edilen sonuçlar alındı. Şimdi yeni bir aşamaya geçiyoruz. Bu modelin merkezinde cari açığın önlenmesi ve ileri teknolojinin desteklenmesi olacak.' ' Geciktiriyoruz ama bu yaklaşıma geldik ' Ergün, bu sistemi geciktirme sebeplerini ise orta sınıfın araç sahibi olma isteğine bağladıklarını belirterek, 'Eski araçları 2., 3. el olarak ilk defa düşük gelirliler alıyor. O aracı köyünde, kasabasında kullanıyor. Eğer biz buna bugün yüksek vergi getirirsek adam araba sahibi olamaz. Ama vergi reformu kapsamında, çevreyi kirleten eski model araca ekstra vergi yaklaşımına geldik' diye konuştu. Sabah [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Dışı Konular
Muhabbet - Geyik
Az yakan araca daha düşük vergi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt