PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Başak
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Başak 2075 4x4 Bosch yakıt pompası mazot ayarı
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="keltaşlı" data-source="post: 1054196" data-attributes="member: 15411"><p>İnternet sitesinden alintidir: akaryakıt şirketleri bizi kuruş kuruş söğüşlemektedir. şöyle ki:</p><p>2007 den önce türkiyede kırsal motorin olarak bilinen kükürt oranı yüksek mazot ile birlikte avrupa standartlarına göre üretilmiş kükürt oranı düşük dizel yakıtı da satılıyordu. kükürt oranı düşürülmüş bu motorin yeni nesil dizel araçların donanımına uygundu. daha sonra kavram karmaşası yaratılmaması için avrupa standartlarındaki bu yakıta euro dizel dendi. kırsal motorin ise traktör, iş makinası ve eski nesil dizel motora sahip kamyon ve ticari araçlarda kullanılmaya devam etti. çünkü ekstra bir işlemden geçirilmediği için maliyeti euro dizele göre daha ucuzdu ve daha ekonomikti.</p><p>2007 (veya yanlış hatırlamıyorsam 2009 da olabilir) avrupa birliğine uyum yasaları nedeniyle türkiye de kırsal motorin üretimi durduruldu. bu tarihten sonra bütün motorinler euro dizel standartlarında üretilmeye başlandı. yani kırsal motorin euro dizel ayrımı kalktı. işte ne olduysa bundan sonra oldu. uyanık akaryakıt firmaları bu kavram karmaşasından bir güzel faydalandılar. ürettikleri euro dizel standartlarındaki motorin in içine değişik katkı maddeleri ekleyerek farklı isimlerde farklı pompalarla satışa sundular. (örneğin shell de satılan gp v-power dizel, veya bp de satılan ultimate dizel gibi) ardından da çakalca bir pazarlama ve satış stratejisi izlediler. pompaya yanaşan araca "euro-dizel mi abi?" diye sorarak müşteriyi pahalı olan katkılı akaryakıta yönlendirdiler. mevzuatlardan bir haber olan tüketici de garibim saf saf euro dizel diye gidip pahalı motorin ile doldurdu deposunu.</p><p>bu çakalca kandırmaca hala devam etmektedir. ülkede üretilen bütün motorinler euro-dizel standardında olduğu için artık euro-dizel teriminin de kullanılmasından vazgeçilmelidir. bu tüketiciyi kandırmaya yönelik bir harekettir.</p><p>avrupa ülkelerinde bir benzin istasyonuna yanaştığınızda euro-dizel diye sorarsanız yüzünüze bön bön bakabilirler. işte bu nedenden dolayı.</p><p>"euro-dizel mi?" diye soran pompacıya "hayır. normal dizel." diyorum. rahat ediyorum. benden uyarması.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="keltaşlı, post: 1054196, member: 15411"] İnternet sitesinden alintidir: akaryakıt şirketleri bizi kuruş kuruş söğüşlemektedir. şöyle ki: 2007 den önce türkiyede kırsal motorin olarak bilinen kükürt oranı yüksek mazot ile birlikte avrupa standartlarına göre üretilmiş kükürt oranı düşük dizel yakıtı da satılıyordu. kükürt oranı düşürülmüş bu motorin yeni nesil dizel araçların donanımına uygundu. daha sonra kavram karmaşası yaratılmaması için avrupa standartlarındaki bu yakıta euro dizel dendi. kırsal motorin ise traktör, iş makinası ve eski nesil dizel motora sahip kamyon ve ticari araçlarda kullanılmaya devam etti. çünkü ekstra bir işlemden geçirilmediği için maliyeti euro dizele göre daha ucuzdu ve daha ekonomikti. 2007 (veya yanlış hatırlamıyorsam 2009 da olabilir) avrupa birliğine uyum yasaları nedeniyle türkiye de kırsal motorin üretimi durduruldu. bu tarihten sonra bütün motorinler euro dizel standartlarında üretilmeye başlandı. yani kırsal motorin euro dizel ayrımı kalktı. işte ne olduysa bundan sonra oldu. uyanık akaryakıt firmaları bu kavram karmaşasından bir güzel faydalandılar. ürettikleri euro dizel standartlarındaki motorin in içine değişik katkı maddeleri ekleyerek farklı isimlerde farklı pompalarla satışa sundular. (örneğin shell de satılan gp v-power dizel, veya bp de satılan ultimate dizel gibi) ardından da çakalca bir pazarlama ve satış stratejisi izlediler. pompaya yanaşan araca "euro-dizel mi abi?" diye sorarak müşteriyi pahalı olan katkılı akaryakıta yönlendirdiler. mevzuatlardan bir haber olan tüketici de garibim saf saf euro dizel diye gidip pahalı motorin ile doldurdu deposunu. bu çakalca kandırmaca hala devam etmektedir. ülkede üretilen bütün motorinler euro-dizel standardında olduğu için artık euro-dizel teriminin de kullanılmasından vazgeçilmelidir. bu tüketiciyi kandırmaya yönelik bir harekettir. avrupa ülkelerinde bir benzin istasyonuna yanaştığınızda euro-dizel diye sorarsanız yüzünüze bön bön bakabilirler. işte bu nedenden dolayı. "euro-dizel mi?" diye soran pompacıya "hayır. normal dizel." diyorum. rahat ediyorum. benden uyarması. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Başak
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Başak 2075 4x4 Bosch yakıt pompası mazot ayarı
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt