PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Diğer Traktörler
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Birisi beni aydınlatsın!!
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="doganbey1" data-source="post: 1021030" data-attributes="member: 919"><p>Motordan gelen güç, aktarma organlarına uğrar. Yani ilk önce şanzumana gider. Motorun şanzumanı ne kadar gelişmiş olursa gelen güç o derece az kayıpla diğer aktarma organına gider. Bu aktarma organıda defransiyeldir. Şimdi gelelim konuya;</p><p></p><p>**<strong>4x2</strong> traktörlerde veya arabalarda;</p><p></p><p>Motordan %100 olarak çıkan güç Şanzumandan çıkınca kayıpla beraber %98 oldu. Bu %98'lik güç direkt olarak defransiyele gider ve defransiyelden %96 olarak çıkar. Arkadan çekiş olduğu için gelen %96'lık güç direkt arka tekerlere dağılır. Ama arka tekerlerde de tam olarak eşit dağılım olmaz. Yani bir tekere %40 gidiyorsa diğerinede %56 gider. Burada da defransiyel kilidi devreye girer. Bundan sonra kilit oldumu %48-%48 olarak güç dağılır. Bu da gücün eşit bir şekilde dağılıp güç kaybına bir nebze olsun derman olur. </p><p></p><p>**<strong>4x4</strong> traktör yada araçlarda da durum şudur;</p><p></p><p>Defransiyelden %96 ile çıkan güç, şaft vasıtası ile ön tekerlerede iletilir. Yani güç dağıtılmış olur. Bu dağılımda eski sistemlerde önler %20-%20, arkalarda %%30-%30 gibi olur. Bu sefer ne olacak boşa dönecek yada zorlanacak arka tekerler yerine gücün dağıtıldığı sistemlerle tekerlerin birim başına daha az güç ile daha çok çekiş artacak. </p><p></p><p>Birde şu var. Ön defransiyel kilidi, arka defransiyel kilidi ve orta defrnsiyel kilitleri var. Bunların hepsi kilitlendi mi tüm tekerlere %25 erlik güç aktarılır.</p><p></p><p>Yeni çıkan akıllı sistemlerde ise kilitleme yapmadan boşa dönen yani pati çeken tekeri algılayan sistemler gücü o tekerden alıp diğer tekerlere veriyor Bunada AWD yada akıllı çeker yada xdrive yada bilmem ne deniyor. </p><p></p><p>Bahsedilen çiftçeker hantallığı traktörün gücünün üzerinde lastik takıldığı içindir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="doganbey1, post: 1021030, member: 919"] Motordan gelen güç, aktarma organlarına uğrar. Yani ilk önce şanzumana gider. Motorun şanzumanı ne kadar gelişmiş olursa gelen güç o derece az kayıpla diğer aktarma organına gider. Bu aktarma organıda defransiyeldir. Şimdi gelelim konuya; **[B]4x2[/B] traktörlerde veya arabalarda; Motordan %100 olarak çıkan güç Şanzumandan çıkınca kayıpla beraber %98 oldu. Bu %98'lik güç direkt olarak defransiyele gider ve defransiyelden %96 olarak çıkar. Arkadan çekiş olduğu için gelen %96'lık güç direkt arka tekerlere dağılır. Ama arka tekerlerde de tam olarak eşit dağılım olmaz. Yani bir tekere %40 gidiyorsa diğerinede %56 gider. Burada da defransiyel kilidi devreye girer. Bundan sonra kilit oldumu %48-%48 olarak güç dağılır. Bu da gücün eşit bir şekilde dağılıp güç kaybına bir nebze olsun derman olur. **[B]4x4[/B] traktör yada araçlarda da durum şudur; Defransiyelden %96 ile çıkan güç, şaft vasıtası ile ön tekerlerede iletilir. Yani güç dağıtılmış olur. Bu dağılımda eski sistemlerde önler %20-%20, arkalarda %%30-%30 gibi olur. Bu sefer ne olacak boşa dönecek yada zorlanacak arka tekerler yerine gücün dağıtıldığı sistemlerle tekerlerin birim başına daha az güç ile daha çok çekiş artacak. Birde şu var. Ön defransiyel kilidi, arka defransiyel kilidi ve orta defrnsiyel kilitleri var. Bunların hepsi kilitlendi mi tüm tekerlere %25 erlik güç aktarılır. Yeni çıkan akıllı sistemlerde ise kilitleme yapmadan boşa dönen yani pati çeken tekeri algılayan sistemler gücü o tekerden alıp diğer tekerlere veriyor Bunada AWD yada akıllı çeker yada xdrive yada bilmem ne deniyor. Bahsedilen çiftçeker hantallığı traktörün gücünün üzerinde lastik takıldığı içindir. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Diğer Traktörler
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Birisi beni aydınlatsın!!
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt