PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
New Holland
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Çeki kontrol,,durum kontrol,,karma sürüm
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="ali_kockaya" data-source="post: 218206" data-attributes="member: 7396"><p><strong>Ynt: Çeki kontrol,,durum kontrol,,karma sürüm</strong></p><p></p><p> kardeş şimdi sen biraz acemisin galiba.önce pulluğu güzel ce bir ayar et yada bir bilene ettir.</p><p>orta kolun traktöre takılan tarafında üst üste 3 delik vardır.orta kolu yukarı ya takarsan traktörün hidroliği daha hassas olur.aşağıya doğru indikçe daha azalır.en ideali ortadır.birde orta kolun takıldığı yerde sağ üst tarafta o yayı sabitleyen bir demir yonga var çifte girerken onuda açman lazım.açıksa dokunma.</p><p>en ideal pulluk ve pulluk ayarıyla çifte başladığını farz edelim.</p><p></p><p>hidrolik kollarını tamamen indir.pulluk toprağa batınca traktör zorlayacak.kendinden taraftaki kolu traktör pulluğu asılıncaya kadar hafif hafif kaldıracan.bu ayarda ayar civatasını hidrolik kumanda koluna dayayıp sık ki ayar bozulmasın.buna çeki kontrol lü sürüm denir.</p><p></p><p>durum kontrol ise traktörün hidrolik kollarının bir seviyede sabit tutulması gereken hallerde kullanılır.soldaki kısa kol aşağıya iyice indirilir.sağdaki uzun kol kullanılarak traktörün hidrolik kolları istenilen seviyede tutulur.mesela kepçe tesviye küreği ve pulvizatör gibi makinalarda bu kol kullanılır.durum kontrol şekilde (yani soldaki kolu tam indirip sağdaki kolla) çift sürmek zor olur ve yakıt tüketimin artar.</p><p></p><p>karma sürüm.çift sürerken tarlanın bir kısmı sert bir kısmı da çok yumşak diyelim.hidrolik kumanda kollarını sonuna kadar indirdik ve traktörün çekeceği şekilde kendinden taraftaki kısa kolla ayar yaptın.ama biraz ilerde tarlanın yumuşak yerine gelince pulluk gırtlağına kadar gömülüyor ve traktör yine çekmiyor.işte bu karma sürümle önlenir.pulluk sununa kadar gömüldüğü yerde sağ taraftaki uzun olan kumanda kolunu normal sürüm derinliğine gelinceye kadar kaldıracaksın.ama içteki kumanda kolunun ayarına dokunmayacaksın.dıştaki ve içteki kumanda kollarını bu şekilde sabitledikten sonra.yastık başlarında hidroliği kaldırma işini kumanda kollarıyla değil üstteki mandalla yapacaksın.bu şekilde tarlanın bütün sert ve yumşak yerlerinde eşit derinlikte homojen bir sürüm yapabilirsin. </p><p></p><p>karma sürüm işi 80 li yıllarda fiat ın 56 serisi ile piyasaya sürdüğü devrim niteliğinde bir özelliktir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ali_kockaya, post: 218206, member: 7396"] [b]Ynt: Çeki kontrol,,durum kontrol,,karma sürüm[/b] kardeş şimdi sen biraz acemisin galiba.önce pulluğu güzel ce bir ayar et yada bir bilene ettir. orta kolun traktöre takılan tarafında üst üste 3 delik vardır.orta kolu yukarı ya takarsan traktörün hidroliği daha hassas olur.aşağıya doğru indikçe daha azalır.en ideali ortadır.birde orta kolun takıldığı yerde sağ üst tarafta o yayı sabitleyen bir demir yonga var çifte girerken onuda açman lazım.açıksa dokunma. en ideal pulluk ve pulluk ayarıyla çifte başladığını farz edelim. hidrolik kollarını tamamen indir.pulluk toprağa batınca traktör zorlayacak.kendinden taraftaki kolu traktör pulluğu asılıncaya kadar hafif hafif kaldıracan.bu ayarda ayar civatasını hidrolik kumanda koluna dayayıp sık ki ayar bozulmasın.buna çeki kontrol lü sürüm denir. durum kontrol ise traktörün hidrolik kollarının bir seviyede sabit tutulması gereken hallerde kullanılır.soldaki kısa kol aşağıya iyice indirilir.sağdaki uzun kol kullanılarak traktörün hidrolik kolları istenilen seviyede tutulur.mesela kepçe tesviye küreği ve pulvizatör gibi makinalarda bu kol kullanılır.durum kontrol şekilde (yani soldaki kolu tam indirip sağdaki kolla) çift sürmek zor olur ve yakıt tüketimin artar. karma sürüm.çift sürerken tarlanın bir kısmı sert bir kısmı da çok yumşak diyelim.hidrolik kumanda kollarını sonuna kadar indirdik ve traktörün çekeceği şekilde kendinden taraftaki kısa kolla ayar yaptın.ama biraz ilerde tarlanın yumuşak yerine gelince pulluk gırtlağına kadar gömülüyor ve traktör yine çekmiyor.işte bu karma sürümle önlenir.pulluk sununa kadar gömüldüğü yerde sağ taraftaki uzun olan kumanda kolunu normal sürüm derinliğine gelinceye kadar kaldıracaksın.ama içteki kumanda kolunun ayarına dokunmayacaksın.dıştaki ve içteki kumanda kollarını bu şekilde sabitledikten sonra.yastık başlarında hidroliği kaldırma işini kumanda kollarıyla değil üstteki mandalla yapacaksın.bu şekilde tarlanın bütün sert ve yumşak yerlerinde eşit derinlikte homojen bir sürüm yapabilirsin. karma sürüm işi 80 li yıllarda fiat ın 56 serisi ile piyasaya sürdüğü devrim niteliğinde bir özelliktir. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
New Holland
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Çeki kontrol,,durum kontrol,,karma sürüm
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt