PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
New Holland
Teknik Bilgiler-Yorumlar
cer dişlisi nedir ne işe yarar ?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Black.Boyss.37" data-source="post: 1060578" data-attributes="member: 19401"><p>Arkadaslar isin biraz fiziki yonu ile ilerleyelim ceer disli farkli reduktorlu kovan biraz daha farklidir ceer dislisiz traktor eski kurukovan dedigimiz ford 3000 240 135v148 ler vs diger yuksek guc ve degisik aksli traktorlerde ceer disli vardir cer disli neye yarar bir makara dusunun insaat makarasi onunla 100 kg yuku insaata sirtinizda tasimaktan daha rahat cikarabilirsiniz ve ipe dusen agirlik 50 kg olur yani traktorlerde motordan sanzumandan gelen gucu korur daha iyi iletimini saglar gelelim reduktorlu kovan ceer sistemine aranizda begenmeyen arkadaslar var herkesin fikrine saygi duyarim fakat bu konuyuda soyle izah etmek isterim turk ciftcisinin bilinen iki efsane traktor modelini ornek alalim fiat ve mf fiatlar masseylere nazaran hep daha ufak motorlu ve kalipsiz olurlar. Motor tork egilimi fiatlarda daha dusuk seviyelerdedir mf ye gore peki fiat bu ufak yapisina rahmen neden masseyle boy olcusebilir ? ve cogu zamanda mf yi al assagi nasil eder fanatiklik olarak dusunmeyin yazdiklarim tamami ile acik ve herkez tarafindan biliniyor reduktor kovan sanzuman hizini 3 kat daha aza indirgeyip tekerlege aktarir yani fiat traktorlerin tork egilimi motordan daha az ciksada tekerlekten cikana dek daha fazlasi ile yere iletilir. Bu yuzdende bunu tasarlayan muhendis kisa piston etekli kisa kollu krank kollari ve krank sistemi uygulayarak motorun devrinden faydalanmislar ve daha az yakit ila fazla kuvvet hedeflemisler. Cekise nasil etki ediyor traktor sasesi kisa reduktorler arkaya uzanarak ayni zamanda traktorun tum agirlik kapasitesini kullanmasina olanak sagliyor. Cok uzun olan traktorlerdede agirlik merkezi ya on tarafa kayiyor yada ortada kaliyor yani kalibinin hakkini veremiyor fiattaki bu sisteminde bana gore tek dez avantaji essek gibi agir olmasi ayagi cok agir cabuk on kaldirmalar. Herkesin gorusu kendine goredir benim dusuncem bu yonde saygilar</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Black.Boyss.37, post: 1060578, member: 19401"] Arkadaslar isin biraz fiziki yonu ile ilerleyelim ceer disli farkli reduktorlu kovan biraz daha farklidir ceer dislisiz traktor eski kurukovan dedigimiz ford 3000 240 135v148 ler vs diger yuksek guc ve degisik aksli traktorlerde ceer disli vardir cer disli neye yarar bir makara dusunun insaat makarasi onunla 100 kg yuku insaata sirtinizda tasimaktan daha rahat cikarabilirsiniz ve ipe dusen agirlik 50 kg olur yani traktorlerde motordan sanzumandan gelen gucu korur daha iyi iletimini saglar gelelim reduktorlu kovan ceer sistemine aranizda begenmeyen arkadaslar var herkesin fikrine saygi duyarim fakat bu konuyuda soyle izah etmek isterim turk ciftcisinin bilinen iki efsane traktor modelini ornek alalim fiat ve mf fiatlar masseylere nazaran hep daha ufak motorlu ve kalipsiz olurlar. Motor tork egilimi fiatlarda daha dusuk seviyelerdedir mf ye gore peki fiat bu ufak yapisina rahmen neden masseyle boy olcusebilir ? ve cogu zamanda mf yi al assagi nasil eder fanatiklik olarak dusunmeyin yazdiklarim tamami ile acik ve herkez tarafindan biliniyor reduktor kovan sanzuman hizini 3 kat daha aza indirgeyip tekerlege aktarir yani fiat traktorlerin tork egilimi motordan daha az ciksada tekerlekten cikana dek daha fazlasi ile yere iletilir. Bu yuzdende bunu tasarlayan muhendis kisa piston etekli kisa kollu krank kollari ve krank sistemi uygulayarak motorun devrinden faydalanmislar ve daha az yakit ila fazla kuvvet hedeflemisler. Cekise nasil etki ediyor traktor sasesi kisa reduktorler arkaya uzanarak ayni zamanda traktorun tum agirlik kapasitesini kullanmasina olanak sagliyor. Cok uzun olan traktorlerdede agirlik merkezi ya on tarafa kayiyor yada ortada kaliyor yani kalibinin hakkini veremiyor fiattaki bu sisteminde bana gore tek dez avantaji essek gibi agir olmasi ayagi cok agir cabuk on kaldirmalar. Herkesin gorusu kendine goredir benim dusuncem bu yonde saygilar [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
New Holland
Teknik Bilgiler-Yorumlar
cer dişlisi nedir ne işe yarar ?
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt