PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Fendt
Teknik Bilgiler-Yorumlar
COMMON RAİL TEKNOLOJİSİ
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="insomnia" data-source="post: 16861" data-attributes="member: 491"><p><strong>: : COMMON RAİL TEKNOLOJİSİ</strong></p><p></p><p></p><p></p><p>ARKADAŞIM umarım yardımı olur</p><p></p><p>Euro Diesel</p><p></p><p>Turkuaz Petrol Ürünleri A.Ş. tarafından, 2005 yılından itibaren ülkemizde ilk defa 50 ppm kükürt içeren “Euro Dizel” ürününü piyasaya sunulmaya başlanmıştır. Arabanızda rahatlıkla kullanabileceğiniz Euro Dizel ile ilgili bilgiler aşağıda özetlenmiştir.</p><p></p><p> 1.</p><p></p><p> Ülkemizde ve Avrupa’da geçerli Motorin Standartları karşılaştırmalı olarak aşağıda verilmektedir.</p><p> 1.</p><p></p><p> Türk Standartları Enstitüsü tarafından hazırlanan ve Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından 27 Şubat 1995 tarihli Resmi Gazetede yayınlanmış TS 3082-EN 590 Motorin Standardı bulunmaktadır. Bu standartta motorinin kükürt içeriği azami 7000 ppm(% 0.7) dir. TSE tarafından 50 ppm kükürtlü motorini içerecek þekilde standart revizyon çalışmaları devam etmektedir.</p><p> 2.</p><p></p><p> 2005 yılı başından itibaren Avrupa ülkelerine içerisinde azami 50 ppm(% 0.005) kükürt içeren motorin kullanımı zorunlu hale gelmiştir.</p><p> 3.</p><p></p><p> Ülkemiz Rafinerilerinde 1 Ocak 2005 tarihinden itibaren 50 ppm kükürt içeren motorin üretimi başlamıştır. </p><p></p><p> Yukarıda belirtilen iki çeşit motorinin önemli özellikleri aşağıdaki tabloda verilmiştir.</p><p></p><p> </p><p></p><p> </p><p> TS – 3082 EN-590</p><p>Density at 15 C, KG/l 0,820-0,860 0,820-0,845</p><p> </p><p>Distillation % vol </p><p> </p><p>Recovered at 250 65 max 65 max </p><p>Recovered at 350 85 min 85 min</p><p>Recovered at 360 - 95 min</p><p>Recovered at 370 95 min -</p><p> </p><p>Sulphur, wt% 0,70 max 0,005 max</p><p> </p><p>CFPP , C winter -10 -10(*)</p><p> summer 5 5(*)</p><p></p><p>(*) Ülkelerin iklim koşullarına göre belirlenen değerler olup yukarıdaki değerler ülkemiz için belirlenen değerlerdir.</p><p></p><p> 1. Kükürt Açısından Farkı ve Sağlanan Faydalar: </p><p></p><p>a-ED kullanımı ile kükürt miktarı açısından; </p><p>% 0,7 kükürtlü motorine göre 140 kat diğer bir ifade ile %99,99(6950 ppm) oranında,</p><p>azalma sağlanmış olmaktadır.</p><p></p><p>b- Motorin içinde bulunan kükürdün yanması ile oluşan kükürt oksitler ve daha sonra oluşan sülfürik asit dolayısıyla partikül emisyon değerlerinde çok önemli miktarda azalma sağlanacaktır.</p><p></p><p>c-Yakıt içerisinde bulunan yüksek miktardaki kükürt katalitik konvertör dönüşüm veriminde ciddi düşüşlere ve tıkanmalara neden olmaktadır. 50 ppm (% 0,005 wt) kükürtlü motorin kullanımı ile bu problemler tamamen ortadan kalkacaktır.</p><p></p><p>d- Yakıt içeriğindeki kükürt ile partiküler madde emisyon değerleri arasında ilişki dikkate alındığında motorin kükürt değerinde sağlanan %99,99’luk azalma, partikül emisyon değerlerinin tamamına yakınının yok olmasına neden olacaktır.</p><p></p><p>e- Emisyon değerlerinde sağlanan iyileşme neticesinde, asit yağmurlarının oluşumu, bitki örtüsüne ve insan sağlığına verilen zarar minimum seviyeye düşürülmüş olacaktır.</p><p></p><p>f- 50 ppm (%0,005 wt) kükürtlü motorin hem eski hemde yeni teknoloji araçlarda rahatlıkla kullanılabilecektir.</p><p></p><p> 1. Soğuk Filitre Tıkanma Noktası (CFPP) Açısından Farkı: </p><p></p><p>Ülkemiz rafinerilerinde üretilen 50 ppm kükürtlü motorin Kış aylarında max -10 C , yaz aylarında +5 C Soğuk filitre tıkanma noktasına sahip iken 50 ppm kükürtlü Euro diesel kış ayları boyunca max -10 C Soğuk Filitre Tıkanma Noktasına sahip olmaktadır.</p><p></p><p>ALINTIDIR!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="insomnia, post: 16861, member: 491"] [b]: : COMMON RAİL TEKNOLOJİSİ[/b] ARKADAŞIM umarım yardımı olur Euro Diesel Turkuaz Petrol Ürünleri A.Ş. tarafından, 2005 yılından itibaren ülkemizde ilk defa 50 ppm kükürt içeren “Euro Dizel” ürününü piyasaya sunulmaya başlanmıştır. Arabanızda rahatlıkla kullanabileceğiniz Euro Dizel ile ilgili bilgiler aşağıda özetlenmiştir. 1. Ülkemizde ve Avrupa’da geçerli Motorin Standartları karşılaştırmalı olarak aşağıda verilmektedir. 1. Türk Standartları Enstitüsü tarafından hazırlanan ve Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından 27 Şubat 1995 tarihli Resmi Gazetede yayınlanmış TS 3082-EN 590 Motorin Standardı bulunmaktadır. Bu standartta motorinin kükürt içeriği azami 7000 ppm(% 0.7) dir. TSE tarafından 50 ppm kükürtlü motorini içerecek þekilde standart revizyon çalışmaları devam etmektedir. 2. 2005 yılı başından itibaren Avrupa ülkelerine içerisinde azami 50 ppm(% 0.005) kükürt içeren motorin kullanımı zorunlu hale gelmiştir. 3. Ülkemiz Rafinerilerinde 1 Ocak 2005 tarihinden itibaren 50 ppm kükürt içeren motorin üretimi başlamıştır. Yukarıda belirtilen iki çeşit motorinin önemli özellikleri aşağıdaki tabloda verilmiştir. TS – 3082 EN-590 Density at 15 C, KG/l 0,820-0,860 0,820-0,845 Distillation % vol Recovered at 250 65 max 65 max Recovered at 350 85 min 85 min Recovered at 360 - 95 min Recovered at 370 95 min - Sulphur, wt% 0,70 max 0,005 max CFPP , C winter -10 -10(*) summer 5 5(*) (*) Ülkelerin iklim koşullarına göre belirlenen değerler olup yukarıdaki değerler ülkemiz için belirlenen değerlerdir. 1. Kükürt Açısından Farkı ve Sağlanan Faydalar: a-ED kullanımı ile kükürt miktarı açısından; % 0,7 kükürtlü motorine göre 140 kat diğer bir ifade ile %99,99(6950 ppm) oranında, azalma sağlanmış olmaktadır. b- Motorin içinde bulunan kükürdün yanması ile oluşan kükürt oksitler ve daha sonra oluşan sülfürik asit dolayısıyla partikül emisyon değerlerinde çok önemli miktarda azalma sağlanacaktır. c-Yakıt içerisinde bulunan yüksek miktardaki kükürt katalitik konvertör dönüşüm veriminde ciddi düşüşlere ve tıkanmalara neden olmaktadır. 50 ppm (% 0,005 wt) kükürtlü motorin kullanımı ile bu problemler tamamen ortadan kalkacaktır. d- Yakıt içeriğindeki kükürt ile partiküler madde emisyon değerleri arasında ilişki dikkate alındığında motorin kükürt değerinde sağlanan %99,99’luk azalma, partikül emisyon değerlerinin tamamına yakınının yok olmasına neden olacaktır. e- Emisyon değerlerinde sağlanan iyileşme neticesinde, asit yağmurlarının oluşumu, bitki örtüsüne ve insan sağlığına verilen zarar minimum seviyeye düşürülmüş olacaktır. f- 50 ppm (%0,005 wt) kükürtlü motorin hem eski hemde yeni teknoloji araçlarda rahatlıkla kullanılabilecektir. 1. Soğuk Filitre Tıkanma Noktası (CFPP) Açısından Farkı: Ülkemiz rafinerilerinde üretilen 50 ppm kükürtlü motorin Kış aylarında max -10 C , yaz aylarında +5 C Soğuk filitre tıkanma noktasına sahip iken 50 ppm kükürtlü Euro diesel kış ayları boyunca max -10 C Soğuk Filitre Tıkanma Noktasına sahip olmaktadır. ALINTIDIR!!! [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Fendt
Teknik Bilgiler-Yorumlar
COMMON RAİL TEKNOLOJİSİ
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt