PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Deutz-Fahr
Fotoğraflar (Çekimler)
*--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="önder çifçi" data-source="post: 31964" data-attributes="member: 400"><p><strong>Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*</strong></p><p></p><p></p><p></p><p>akgül kardeşim:</p><p>senin anlattıklarını sanki o traktörün içindeymişim gibi hissediyorum..olayı çok iyi kavrayabiliyorum,</p><p>operatörede hak vermemek mümkün değil...koca toprak yığını arkasında makina yükten kurtulucakmııı,bayılıcakmıı...hissetmek ve tedbir almak birhayli güç..ben herzaman şunu söylemek istedim:bir transmisyonda bir hız levyesi varsa(vites diyelim)seçilen hız aralığında dört değil,altı altı değil on kademe veya tork veya buçuk herneyse olursa olsun bir an gelicek debriyaja yine ihtiyaç olucak.bak aynen anlattığın gibi...düştü düştü düştü..yetmedi debriyaja basana dek makina söndü..halbuki o levye sonsuz hız seçeneği sunabilseydi...makinanın hızı minimuma kadar düşücek ama motor sönmiyecek,kazıma bitipte makina yükten kurtulunca hızını yine olabildiğince yükseltecekti...işte bu iş cvt transmisyonlarda olabiliyor.bir arkadaş sormuştu vario ile tork konverteri arasındaki farkı anlatmıştım teknik bölümde.. işte aradaki fark bu..eğer bu makinada benzer bir transmisyon olsaydıııı...çekemediği yerde yavaşlıyacak yavaşlıyacak ve durma noktasına gelene dek yavaşlıyacaktı..ama hiçbir surette motor sönmiyecekti..işte önceki yazımda bunu anlatmak istedim. ' şanzıman motoru korumalı ' diye.şimdi o motorun söndüğü yerde(o yük altında)bir vario şanzıman olsa gaz pedalından ayağını çektiğin anda makina öylece durur.motor devrini yüseltmediğin sürece ne stop eder,ne patinaj yapar nede yürümeye niyetlenir.o şekilde saatlerce rolantide çalışır..işte fark burada..buda motoru koruma mantığı..</p><p>şimdi lazere gelince;kazıma esnasında lazerin makinanın arkasını yerden kesene dek kendisi toprağa ğömülür.çünkü çeki kolu oldukça uzun.bıçak ve kazan oldukça arkada ve arka dingile (lazerin) yakın. böyle ağır bir makineyi topraktan kesebilmek lazerin harcı değil bence.</p><p>şimdi bak bir tecrübemi söyliyecem.bunu sakın reklam olarak algılamayın..biz bu 4 mt lik lazeri 128 hp lik makineye bağladık.aynı anda çok daha güçlü bir makinede vardı yanında.bizin makinemiz üç sefer dolum yapıp gelirken diğer makine ancak ikinciye doluma gidiyordu(kazımaya) aradaki fark tamamen transmisyonun avantajı..o makinedede altı hız seçeneği var.yani bir vitesin altı değişik hızı.ancak ne yaparsa yapsın vites değiştirmeden bu iş olmuyorr.hele arazi biraz büyük ve mesafe fazla ise aradaki farkı sen hesapla artık..örneğin kazımada 1 km nin altına bile düşşe dolduğu gibi hızlanıp boşatmaya gidebiliyor.diğer makine kazımada başka boşaltmada başka vites kullanıyor buda zaman kaybı ve ekstra yakıt oluyor..hesap ortada..</p><p>bugün 820 ile pottinger jumbo 8000 i doldurmaya gittiğimde transmisyonun önemini bir defa daha</p><p>gördüm..namludaki sap fazla olunca yüksek hızda makina şisebiliyor.malum yeşil bitki ve silaj yapıyorsun aynı anda. pto devri değişmemeli ki otu iyi kıysın..bir anda makinanın boğulacağını hissedince joystığı geri alıyorsun anında yavaşlıyor..orayı geçer geçmez dokun hızlanıyor..bırakın teknik adam olmayı seyrederken bile yapılan işle transmisyonun uyumu....mükemmellikten çok öte..</p><p>aynı lazerdeki olayy.</p><p>verdiğin kıymetli yorumun için tekrar teşekkürler......sevgilerimle</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="önder çifçi, post: 31964, member: 400"] [b]Ynt: *--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*[/b] akgül kardeşim: senin anlattıklarını sanki o traktörün içindeymişim gibi hissediyorum..olayı çok iyi kavrayabiliyorum, operatörede hak vermemek mümkün değil...koca toprak yığını arkasında makina yükten kurtulucakmııı,bayılıcakmıı...hissetmek ve tedbir almak birhayli güç..ben herzaman şunu söylemek istedim:bir transmisyonda bir hız levyesi varsa(vites diyelim)seçilen hız aralığında dört değil,altı altı değil on kademe veya tork veya buçuk herneyse olursa olsun bir an gelicek debriyaja yine ihtiyaç olucak.bak aynen anlattığın gibi...düştü düştü düştü..yetmedi debriyaja basana dek makina söndü..halbuki o levye sonsuz hız seçeneği sunabilseydi...makinanın hızı minimuma kadar düşücek ama motor sönmiyecek,kazıma bitipte makina yükten kurtulunca hızını yine olabildiğince yükseltecekti...işte bu iş cvt transmisyonlarda olabiliyor.bir arkadaş sormuştu vario ile tork konverteri arasındaki farkı anlatmıştım teknik bölümde.. işte aradaki fark bu..eğer bu makinada benzer bir transmisyon olsaydıııı...çekemediği yerde yavaşlıyacak yavaşlıyacak ve durma noktasına gelene dek yavaşlıyacaktı..ama hiçbir surette motor sönmiyecekti..işte önceki yazımda bunu anlatmak istedim. ' şanzıman motoru korumalı ' diye.şimdi o motorun söndüğü yerde(o yük altında)bir vario şanzıman olsa gaz pedalından ayağını çektiğin anda makina öylece durur.motor devrini yüseltmediğin sürece ne stop eder,ne patinaj yapar nede yürümeye niyetlenir.o şekilde saatlerce rolantide çalışır..işte fark burada..buda motoru koruma mantığı.. şimdi lazere gelince;kazıma esnasında lazerin makinanın arkasını yerden kesene dek kendisi toprağa ğömülür.çünkü çeki kolu oldukça uzun.bıçak ve kazan oldukça arkada ve arka dingile (lazerin) yakın. böyle ağır bir makineyi topraktan kesebilmek lazerin harcı değil bence. şimdi bak bir tecrübemi söyliyecem.bunu sakın reklam olarak algılamayın..biz bu 4 mt lik lazeri 128 hp lik makineye bağladık.aynı anda çok daha güçlü bir makinede vardı yanında.bizin makinemiz üç sefer dolum yapıp gelirken diğer makine ancak ikinciye doluma gidiyordu(kazımaya) aradaki fark tamamen transmisyonun avantajı..o makinedede altı hız seçeneği var.yani bir vitesin altı değişik hızı.ancak ne yaparsa yapsın vites değiştirmeden bu iş olmuyorr.hele arazi biraz büyük ve mesafe fazla ise aradaki farkı sen hesapla artık..örneğin kazımada 1 km nin altına bile düşşe dolduğu gibi hızlanıp boşatmaya gidebiliyor.diğer makine kazımada başka boşaltmada başka vites kullanıyor buda zaman kaybı ve ekstra yakıt oluyor..hesap ortada.. bugün 820 ile pottinger jumbo 8000 i doldurmaya gittiğimde transmisyonun önemini bir defa daha gördüm..namludaki sap fazla olunca yüksek hızda makina şisebiliyor.malum yeşil bitki ve silaj yapıyorsun aynı anda. pto devri değişmemeli ki otu iyi kıysın..bir anda makinanın boğulacağını hissedince joystığı geri alıyorsun anında yavaşlıyor..orayı geçer geçmez dokun hızlanıyor..bırakın teknik adam olmayı seyrederken bile yapılan işle transmisyonun uyumu....mükemmellikten çok öte.. aynı lazerdeki olayy. verdiğin kıymetli yorumun için tekrar teşekkürler......sevgilerimle [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Deutz-Fahr
Fotoğraflar (Çekimler)
*--*DEUTZ FAHR AGROTRON 150,LANDİNİ LEGEND 125,MF 398 3.085D*--*
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt