PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Erkunt
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Deutz mu perkins mi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Kaan_K" data-source="post: 1145326" data-attributes="member: 77721"><p>The_Hoca burada anladığım kadarıyla sadece motor güç orantısına bakılmış motor seçimi yapılırken evet motor şanzıman ve doğru orantılı güç, yani uyumluluk çok önemli lakin bence önce direk motora ve motor uyumuna veya şanzuman seçimine değilde, daha açık anlatacak olursak bu motorun yapacağı işe toplam mukavemet ve çekme direncine, toprak sert mi yumuşak mı, alan mukavemeti ve kullanılan ekipman devreye girmeli. sadece bu motor şu şanzımana uyumlu dersek traktörün kendi test alanında uygulanan ve çoğu zaman gerçek hayata uyum sağlamayan verimini ifade etmiş oluruz. Mesela herhangi bir markadan bir motor modeli seçtiğimizde önceliği kullanacağımız alan faktörleri ve ekipmanlar belirlenmeli bence. Perkins veya Deutz olması değil. Bana göre bu bize sadece motorun verilen çalışma değerlerindeki aşınma ve kullanım ömrünü verir. Lakin en basit örnek olarak arabaları örnek alırsak şehir içi ortalama şu kadar yakar şehir dışı ortalama şu kadar yakar değerleri hatta motor gücü değerleri bile yüklü hali yüksüz hali yok lastik inik lastik verim değerlerinde yol uzunluğu çalışma süresi hatta rüzgar nem gibi değerler bile olayın iç yüzünü değiştirebiliyor. İşin teknik yanına bakıyorsak motor için denilen hesaplar evet önemli ve doğru. Ama kimse çalışırken perkins veya deutz motorun şanzımana kaç kw orantıda ne kadar verimli çalışabiliriz hesabıyla işe girmiyor. Bu makine bu pulluğu rahat çeker mi? Bu makine 20 ton vagon çekiyorsa 40 ta çeker mi deneyelim diyerek işe giriyor. İşte motorun ömrü veya sağlamlığı yada stabil çalışma süresini motorun şanzıman'a orantısıyla değil kullanıcının doğru motoru doğru iş orantısıyla hesaplamasıyla ve kullanmasıyla alakalı bir şey bu bence. Sonuçta bu motor tipleri seçenek ve dallara ayrılmış; ağır yük motorları, araba motorları, gemi motorları, ziraat motorları vs. vs. diye. Ve traktör motorları yapacağı işin yüküne, çalışma orantısına ve kullanılacak olan ekipmanın ihtiyaç duyduğu ivme ve güç hesaplarına göre yapılıyor. Kısacası bizler doğru işler için doğru seçimler yapıp traktörü verilen değerler içerisinde doğru orantıyla ve belirtilen bakım şekilleriyle kullanırsak her motor iyidir. Seçimler her daim doğru olduğu sürece bence perkins de, deutz da, iveco da, tümosan, agco da doğru motordur. Benim kanaatim bu. Sonuçta buradaki hiç kimse oturup traktörü baştan üretmeyecek yada bu şanzıman buna uyumlu değil mi, değilse değiştirelim de şu orantıda ki şu şanzımanı takalım da demez. Doğru yük verilen ivmeye uygun ve eşdeğer uygulama mukavemeti hepsi bu bence.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaan_K, post: 1145326, member: 77721"] The_Hoca burada anladığım kadarıyla sadece motor güç orantısına bakılmış motor seçimi yapılırken evet motor şanzıman ve doğru orantılı güç, yani uyumluluk çok önemli lakin bence önce direk motora ve motor uyumuna veya şanzuman seçimine değilde, daha açık anlatacak olursak bu motorun yapacağı işe toplam mukavemet ve çekme direncine, toprak sert mi yumuşak mı, alan mukavemeti ve kullanılan ekipman devreye girmeli. sadece bu motor şu şanzımana uyumlu dersek traktörün kendi test alanında uygulanan ve çoğu zaman gerçek hayata uyum sağlamayan verimini ifade etmiş oluruz. Mesela herhangi bir markadan bir motor modeli seçtiğimizde önceliği kullanacağımız alan faktörleri ve ekipmanlar belirlenmeli bence. Perkins veya Deutz olması değil. Bana göre bu bize sadece motorun verilen çalışma değerlerindeki aşınma ve kullanım ömrünü verir. Lakin en basit örnek olarak arabaları örnek alırsak şehir içi ortalama şu kadar yakar şehir dışı ortalama şu kadar yakar değerleri hatta motor gücü değerleri bile yüklü hali yüksüz hali yok lastik inik lastik verim değerlerinde yol uzunluğu çalışma süresi hatta rüzgar nem gibi değerler bile olayın iç yüzünü değiştirebiliyor. İşin teknik yanına bakıyorsak motor için denilen hesaplar evet önemli ve doğru. Ama kimse çalışırken perkins veya deutz motorun şanzımana kaç kw orantıda ne kadar verimli çalışabiliriz hesabıyla işe girmiyor. Bu makine bu pulluğu rahat çeker mi? Bu makine 20 ton vagon çekiyorsa 40 ta çeker mi deneyelim diyerek işe giriyor. İşte motorun ömrü veya sağlamlığı yada stabil çalışma süresini motorun şanzıman'a orantısıyla değil kullanıcının doğru motoru doğru iş orantısıyla hesaplamasıyla ve kullanmasıyla alakalı bir şey bu bence. Sonuçta bu motor tipleri seçenek ve dallara ayrılmış; ağır yük motorları, araba motorları, gemi motorları, ziraat motorları vs. vs. diye. Ve traktör motorları yapacağı işin yüküne, çalışma orantısına ve kullanılacak olan ekipmanın ihtiyaç duyduğu ivme ve güç hesaplarına göre yapılıyor. Kısacası bizler doğru işler için doğru seçimler yapıp traktörü verilen değerler içerisinde doğru orantıyla ve belirtilen bakım şekilleriyle kullanırsak her motor iyidir. Seçimler her daim doğru olduğu sürece bence perkins de, deutz da, iveco da, tümosan, agco da doğru motordur. Benim kanaatim bu. Sonuçta buradaki hiç kimse oturup traktörü baştan üretmeyecek yada bu şanzıman buna uyumlu değil mi, değilse değiştirelim de şu orantıda ki şu şanzımanı takalım da demez. Doğru yük verilen ivmeye uygun ve eşdeğer uygulama mukavemeti hepsi bu bence. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Erkunt
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Deutz mu perkins mi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt