PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Erkunt
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Deutz mu perkins mi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Ali Gümüş" data-source="post: 1208192" data-attributes="member: 79392"><p>Perkins İngiliz motor şirketidir doğru da artık son zamanlarda başka ülke dökümlerinin de olduğunu sanıyorum:MF zaten perkinsi bıraktı artık:Aggo diye bir motor kullanıyor.Diğer yandan CRD. Motor EUro 4 ten başlar.Daha önce bilinen dizel sistemiyle alakası yoktur.Daha dayanıklı silindir ve piston ile yüksek hava basıncı ve daha fazla toz haline gelen yakıtla daha fazla enerji ortaya çıkartarak yüksek güç ve yakıt ekonomisi oluşturur.Diğer yandan C.R.D Common. Rail.Diesel anlamına gelir.Bu da bildiğimiz dizel pompa değil basitçe hidrolik yağ pompası gibi bir sistemle sürekli mazot pompalayarak zamanlama gelince de elektronik valf ile enjektörlere gelen mazotu açıp kapatarak ateşlemeyi oluşturmasıdır.Türbo basıncı mazotun püskürtme zamanı ve miktarını bu elektronik beyin yardımıyla yapar.Tıpkı yeni model dizel otomobillerde olduğu gibi.O yüzden bu tür motorlarda daha düşük silindir hacmi yeterli olur.Diğer yandan piston çapının küçük strok mesafesinin uzun olması daha fazla güç anlamına gelmez.Çünki patlamanın oluşumundan sonra alt ölü noktaya ulaşması ve daha sonra üst ölü noktaya gelene kadar aldığı mesafenin uzunluğu tork eğrisinin fazla düşmesine sebep olur.Tam tersi düşük devirden yüksek devre zorlanmadan çıkılmak isteniyorsa çap geniş strok(derinlik) kısa olmalıdır.Çok eskiden dar ve derin olurdu aradaki boşluk zamanı ağır volantlarla kapatılırdı.Alçak devirli ağır motorlar için bu doğru bir yöntem ve yakıt tasarrufu sağlar.Ama artık sistem çok değişti.Bilenler için örnek vereyim Bir B.M.W. otomobilde strok çok kıdsa silindir çapı küçük silindir sayısı fazladır.İki piston arasında zaman boşluğu olmasın diye silindir sayısı bir pistonun alt noktası ile üst noktası arasındaki zaman uzamasın diye de kısa strok.Buradan fikir çıkartabilirsiniz.Bu arada Deutz çoook eski bir Alman motor fabrikasıdır.Almanya Köln de bulunduğu mevkiye adını vermiştir.İkinci dünya savaşından sonra dünyada ilk hava soğutmalı motorları yapan fabrikadır.Bilinen pek çok Alman taktöründe Bu motorlar vardır.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ali Gümüş, post: 1208192, member: 79392"] Perkins İngiliz motor şirketidir doğru da artık son zamanlarda başka ülke dökümlerinin de olduğunu sanıyorum:MF zaten perkinsi bıraktı artık:Aggo diye bir motor kullanıyor.Diğer yandan CRD. Motor EUro 4 ten başlar.Daha önce bilinen dizel sistemiyle alakası yoktur.Daha dayanıklı silindir ve piston ile yüksek hava basıncı ve daha fazla toz haline gelen yakıtla daha fazla enerji ortaya çıkartarak yüksek güç ve yakıt ekonomisi oluşturur.Diğer yandan C.R.D Common. Rail.Diesel anlamına gelir.Bu da bildiğimiz dizel pompa değil basitçe hidrolik yağ pompası gibi bir sistemle sürekli mazot pompalayarak zamanlama gelince de elektronik valf ile enjektörlere gelen mazotu açıp kapatarak ateşlemeyi oluşturmasıdır.Türbo basıncı mazotun püskürtme zamanı ve miktarını bu elektronik beyin yardımıyla yapar.Tıpkı yeni model dizel otomobillerde olduğu gibi.O yüzden bu tür motorlarda daha düşük silindir hacmi yeterli olur.Diğer yandan piston çapının küçük strok mesafesinin uzun olması daha fazla güç anlamına gelmez.Çünki patlamanın oluşumundan sonra alt ölü noktaya ulaşması ve daha sonra üst ölü noktaya gelene kadar aldığı mesafenin uzunluğu tork eğrisinin fazla düşmesine sebep olur.Tam tersi düşük devirden yüksek devre zorlanmadan çıkılmak isteniyorsa çap geniş strok(derinlik) kısa olmalıdır.Çok eskiden dar ve derin olurdu aradaki boşluk zamanı ağır volantlarla kapatılırdı.Alçak devirli ağır motorlar için bu doğru bir yöntem ve yakıt tasarrufu sağlar.Ama artık sistem çok değişti.Bilenler için örnek vereyim Bir B.M.W. otomobilde strok çok kıdsa silindir çapı küçük silindir sayısı fazladır.İki piston arasında zaman boşluğu olmasın diye silindir sayısı bir pistonun alt noktası ile üst noktası arasındaki zaman uzamasın diye de kısa strok.Buradan fikir çıkartabilirsiniz.Bu arada Deutz çoook eski bir Alman motor fabrikasıdır.Almanya Köln de bulunduğu mevkiye adını vermiştir.İkinci dünya savaşından sonra dünyada ilk hava soğutmalı motorları yapan fabrikadır.Bilinen pek çok Alman taktöründe Bu motorlar vardır. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Erkunt
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Deutz mu perkins mi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt