PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Deutz-Fahr
Teknik Bilgiler-Yorumlar
DEUTZ YAKIT TESTİ
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="sebazios" data-source="post: 811134" data-attributes="member: 21067"><p>Bu konuda mantık aynen bu. Yakıt ekonomisi açısından bir de silindir hacmini eklerseniz kesin sonuç verir. </p><p></p><p>Örnek verelim.</p><p></p><p>Tanıdık olması için Zetor 6441. </p><p></p><p>Net pto ' ya iletilen güç / motor gücü oranı: 60 / 64 = 0,94 (yaklaşık) bu rakama ulaşabilen başka traktör var mı bilmiyorum. </p><p></p><p>Bu rakam balya bağlama, silaj biçme, rotovatör gibi kuyruk mili işlerindeki ekonomi ve randımanı gösterir. Fizik kurallarına göre değer 1 olamaz ama ne kadar yakınsa o kadar iyi</p><p></p><p>Tork / hp = 257 / 64 = 4.01 bu da fena değil. </p><p></p><p>En son da silindir hacmi= 4156 cm3. Bu biraz yüksek ama bu da bayılmama ve tork rezervi olarak geri dönüyor. Özellikle engebeli arazi, çamur zemin yada tavsız toprak gibi zor şartlar için avantaj ama yakıt tüketimi için olumsuz bir durum.</p><p></p><p>Bu değerlendirmelere bakarak bir traktörün ne yakacağını kaba taslak hesaplayabilirsin. </p><p></p><p></p><p>Bunun dışında ağırlık da önemli bir etkendir. Ideal ağırlık traktörün tasarımına ve kullanım amacına göre hp başına 40kg - 50kg arasıdır. Ağırlık bu orandan ne kadar fazla yada eksik olursa yakıt da o derece artar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sebazios, post: 811134, member: 21067"] Bu konuda mantık aynen bu. Yakıt ekonomisi açısından bir de silindir hacmini eklerseniz kesin sonuç verir. Örnek verelim. Tanıdık olması için Zetor 6441. Net pto ' ya iletilen güç / motor gücü oranı: 60 / 64 = 0,94 (yaklaşık) bu rakama ulaşabilen başka traktör var mı bilmiyorum. Bu rakam balya bağlama, silaj biçme, rotovatör gibi kuyruk mili işlerindeki ekonomi ve randımanı gösterir. Fizik kurallarına göre değer 1 olamaz ama ne kadar yakınsa o kadar iyi Tork / hp = 257 / 64 = 4.01 bu da fena değil. En son da silindir hacmi= 4156 cm3. Bu biraz yüksek ama bu da bayılmama ve tork rezervi olarak geri dönüyor. Özellikle engebeli arazi, çamur zemin yada tavsız toprak gibi zor şartlar için avantaj ama yakıt tüketimi için olumsuz bir durum. Bu değerlendirmelere bakarak bir traktörün ne yakacağını kaba taslak hesaplayabilirsin. Bunun dışında ağırlık da önemli bir etkendir. Ideal ağırlık traktörün tasarımına ve kullanım amacına göre hp başına 40kg - 50kg arasıdır. Ağırlık bu orandan ne kadar fazla yada eksik olursa yakıt da o derece artar. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Deutz-Fahr
Teknik Bilgiler-Yorumlar
DEUTZ YAKIT TESTİ
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt