PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Erkunt
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Devlerin motor üreticisi traktörü İngiltereye sürdü
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Hermiyas" data-source="post: 698201" data-attributes="member: 41641"><p><span style="color: blue"><strong>Devlerin motor üreticisi traktörü İngiltereye sürdü</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Erkunt ailesi, üretimde 60 yılı geride bıraktı. MAN, Cat gibi isimler için motor üreten aile, yerli tasarım traktörleriyle de bu konuda anavatan olarak bilinen İngiltereye yol aldı</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>ANKARA</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Dökümde 1953, traktörde 2003ten bu yana üretiyorlar. Dökümde 135 bin metrekareye yayılan tesislerde yıllık 60 bin ton döküm ve 50 bin ton işleme kapasitesine sahipler. Bu rakamlar, Avrupada bir numara olmaları anlamına geliyor. Üretimin yüzde 85ini Avrupaya ihraç ediyorlar. Ürettikleri motor bloğu, silindir kafası ve dişli kutusu gibi parçaları yıllardır Agco, Cat, Zf, MAN ve JCB gibi dev isimlere veriyorlar. 10 yıl önce üretip ihracata başladıkları traktörü İlk gerçek yerli tasarım olarak nitelendiriyorlar.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Üretimde 2nci nesli temsil eden Zeynep Erkunt Armağan ile geleceği konuşmak için bir aradayız. Ama,önce geleceğe yol açan geçmişten konuşuyoruz.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Vehbi Koç için üretim</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Herşey, Baba Mümin Erkuntun İsviçrede tahsilini tamamladıktan sonra kardeşi Abdullah Erkuntun döküm işine katılmasıyla başlar. O sırada otomotivde henüz yolun çok başında olan Vehbi Koç ile tanışıp onun için üretim yapmaya başlayınca üretimin yönü otomotive çevrilir.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Armağan, bir başka dönüm noktası olarak 1992ye dikkat çekiyor: Türkiyenin ilk motor bloğunu MAN için döktük. 1995te motor kutusu üretilir, iki yıl sonra da Lombardini için motor bloğu yapılır. Artık, onlar dünya devlerine değil, dünya devleri onlara ulaşmaya çalışmaktadır.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>2000lerin ilk yıllarında Mümin Erkuntun içinde ukte kalan bir konuyu dile getirmesi traktör üretimi adımını attırır. Zeynep Erkun Armağanın eşi Tuna Armağanın traktör fikri kabul edilir ve çalışmalar başlar. Doğru traktörü üretmek için 1 milyon kilometre arşınlanır. 2003te yüzde 35 daha az yakan ilk traktör ortaya çıkar. 2004teki satış adeti 120dir.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Armağan, 2005i 500 traktör diye planlar ama, dönemi 1.420 adetlik satışla kapatır. 2003 ile 2005 arasında 2 milyon kilometre daha yapılır ve Armağan da gezilere katılır. Çiftçilerin konfor istemektedir. 2008 krizine karşın yeni bir kabin yapılır. CD çalardan geri dönüş kamerasına kadar milim milim işlenen yeni kabin, 2010da 6 bin 400 adetlik satış getirir.?Bu, doğru yolda olduklarının kanıtıdır. Tıpkı şimdi olduğu gibi...</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>FRANSA?İÇİN?DE?PLANLARI?VAR</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Erkunt, yerli tasarım traktörü ihraç da ediyor. Zeynep Erkunt Armağan, bugüne kadar 26 ülkeye ihracat yaptıklarını söylüyor ama bununla yetinmeyecekmiş gibi görünüyor. Çünkü, traktörün doğduğu topraklara yani, İngiltereye yaptığı ihracatı şimdi Fransaya da taşımayı planlıyor. İngilterede iki bayisi olan Erkunt Armağan, şimdi Fransada da yine aynı sistemle ilerlemeyi planlıyor.</strong></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hermiyas, post: 698201, member: 41641"] [color=blue][b]Devlerin motor üreticisi traktörü İngiltereye sürdü Erkunt ailesi, üretimde 60 yılı geride bıraktı. MAN, Cat gibi isimler için motor üreten aile, yerli tasarım traktörleriyle de bu konuda anavatan olarak bilinen İngiltereye yol aldı ANKARA Dökümde 1953, traktörde 2003ten bu yana üretiyorlar. Dökümde 135 bin metrekareye yayılan tesislerde yıllık 60 bin ton döküm ve 50 bin ton işleme kapasitesine sahipler. Bu rakamlar, Avrupada bir numara olmaları anlamına geliyor. Üretimin yüzde 85ini Avrupaya ihraç ediyorlar. Ürettikleri motor bloğu, silindir kafası ve dişli kutusu gibi parçaları yıllardır Agco, Cat, Zf, MAN ve JCB gibi dev isimlere veriyorlar. 10 yıl önce üretip ihracata başladıkları traktörü İlk gerçek yerli tasarım olarak nitelendiriyorlar. Üretimde 2nci nesli temsil eden Zeynep Erkunt Armağan ile geleceği konuşmak için bir aradayız. Ama,önce geleceğe yol açan geçmişten konuşuyoruz. Vehbi Koç için üretim Herşey, Baba Mümin Erkuntun İsviçrede tahsilini tamamladıktan sonra kardeşi Abdullah Erkuntun döküm işine katılmasıyla başlar. O sırada otomotivde henüz yolun çok başında olan Vehbi Koç ile tanışıp onun için üretim yapmaya başlayınca üretimin yönü otomotive çevrilir. Armağan, bir başka dönüm noktası olarak 1992ye dikkat çekiyor: Türkiyenin ilk motor bloğunu MAN için döktük. 1995te motor kutusu üretilir, iki yıl sonra da Lombardini için motor bloğu yapılır. Artık, onlar dünya devlerine değil, dünya devleri onlara ulaşmaya çalışmaktadır. 2000lerin ilk yıllarında Mümin Erkuntun içinde ukte kalan bir konuyu dile getirmesi traktör üretimi adımını attırır. Zeynep Erkun Armağanın eşi Tuna Armağanın traktör fikri kabul edilir ve çalışmalar başlar. Doğru traktörü üretmek için 1 milyon kilometre arşınlanır. 2003te yüzde 35 daha az yakan ilk traktör ortaya çıkar. 2004teki satış adeti 120dir. Armağan, 2005i 500 traktör diye planlar ama, dönemi 1.420 adetlik satışla kapatır. 2003 ile 2005 arasında 2 milyon kilometre daha yapılır ve Armağan da gezilere katılır. Çiftçilerin konfor istemektedir. 2008 krizine karşın yeni bir kabin yapılır. CD çalardan geri dönüş kamerasına kadar milim milim işlenen yeni kabin, 2010da 6 bin 400 adetlik satış getirir.?Bu, doğru yolda olduklarının kanıtıdır. Tıpkı şimdi olduğu gibi... FRANSA?İÇİN?DE?PLANLARI?VAR Erkunt, yerli tasarım traktörü ihraç da ediyor. Zeynep Erkunt Armağan, bugüne kadar 26 ülkeye ihracat yaptıklarını söylüyor ama bununla yetinmeyecekmiş gibi görünüyor. Çünkü, traktörün doğduğu topraklara yani, İngiltereye yaptığı ihracatı şimdi Fransaya da taşımayı planlıyor. İngilterede iki bayisi olan Erkunt Armağan, şimdi Fransada da yine aynı sistemle ilerlemeyi planlıyor.[/b][/color] [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Erkunt
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Devlerin motor üreticisi traktörü İngiltereye sürdü
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt