PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
Dizel Motorda Turbo
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="metemet" data-source="post: 1074104" data-attributes="member: 71124"><p>turbo dısardaki havayı daha fazla basıncla motora iletir gücünü de eksozdan cıkan yanmış gazdan alır yani yanmış gazı tekrar yakmaz ayni cc deki motora turbo takarak daha güclü olur sonradan turbo takmanın zararı krank piston ve silindirin yuksek ısıya ve basınca dayanıklı olması lazımdır ve ayrıca sogutma sıstemininde iyi çalışması lazım çünkü silindir içine basılan hava normal emişten katkat fazladır ve daha büyük patlama olur ve daha fazla isı meydana gelir bunun için hava geciş yerine hava sogutucu konulur(intercooler) ayrıca yag sogutucu olur ve motor yagının biraz ince olması lazımki turbodaki burç buşluklarına iyi nufus etmesi lazım bazen turbo ile motor arasındaki basın öyle artarki bunu düzenleyen valf sistemide eklenir</p><p>diyelim motora turbo taktık ama mazot pompasını ayarlamadık verim alınmaz çünkü hava yakıt karısımı bozulmuştur o yüzden pompanın da ayarlanması gerekir </p><p></p><p>ben kendi uyguladıgım bir şeyi paylaşayım sizle ile eger güz artırmak istiyorsanız en basit cözüm pompa enjektör ayarı ben bunu şahsen işbora traktörde denedim enjektör basınç ayarını yükseltin ve pompadanda mazot ayarını biraz acın yeter (motor devir ayarı deyil)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="metemet, post: 1074104, member: 71124"] turbo dısardaki havayı daha fazla basıncla motora iletir gücünü de eksozdan cıkan yanmış gazdan alır yani yanmış gazı tekrar yakmaz ayni cc deki motora turbo takarak daha güclü olur sonradan turbo takmanın zararı krank piston ve silindirin yuksek ısıya ve basınca dayanıklı olması lazımdır ve ayrıca sogutma sıstemininde iyi çalışması lazım çünkü silindir içine basılan hava normal emişten katkat fazladır ve daha büyük patlama olur ve daha fazla isı meydana gelir bunun için hava geciş yerine hava sogutucu konulur(intercooler) ayrıca yag sogutucu olur ve motor yagının biraz ince olması lazımki turbodaki burç buşluklarına iyi nufus etmesi lazım bazen turbo ile motor arasındaki basın öyle artarki bunu düzenleyen valf sistemide eklenir diyelim motora turbo taktık ama mazot pompasını ayarlamadık verim alınmaz çünkü hava yakıt karısımı bozulmuştur o yüzden pompanın da ayarlanması gerekir ben kendi uyguladıgım bir şeyi paylaşayım sizle ile eger güz artırmak istiyorsanız en basit cözüm pompa enjektör ayarı ben bunu şahsen işbora traktörde denedim enjektör basınç ayarını yükseltin ve pompadanda mazot ayarını biraz acın yeter (motor devir ayarı deyil) [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
Dizel Motorda Turbo
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt