PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Dışı Konular
Genel
Bilim
Dizel motorlarda volan çapı hakkında
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="ozan_06" data-source="post: 63685" data-attributes="member: 895"><p><strong>Ynt: Dizel motorlarda volan çapı hakkında</strong></p><p></p><p></p><p></p><p>Atilla abi, </p><p>konuyu çok güzel açıklamışsın. Biraz daha basitleştirecek olursak, bir silindirli bir motorda daha önce linkini verdiğim animasyonda görüldüğü gibi iş zamanının bitiminde döndürme momentinin sıfırlandığı görülmektedir. Tork, çevrim boyunca artarak en yüksek değerine gelip sonrada yavaşça azalmaktadır. Bu hareketler olurken krank miline gelen yükte değişmektedir. İki silindirli bir motorda krank milindeki açı nedeniyle iki piston, farklı zamanlarda aynı hareketleri tamamlamaktadır. Bunun sonucu olarak krank milindeki yük değişimi, daha kısa bir aralıkta değişmektedir. Yani krank mili, yük değişimiden daha az etkilenmektedir. Tek silindirli bir motorda, volan çapının yada kütlesinin daha büyük olması, volanın ağırlığından dolayı oluşturacağı savrulma momenti nedeniyle darbeyi azaltacaktır. Atilla abi konuyu %100 doğru açıklamış...Teşekkürler ve saygılarımla!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ozan_06, post: 63685, member: 895"] [b]Ynt: Dizel motorlarda volan çapı hakkında[/b] Atilla abi, konuyu çok güzel açıklamışsın. Biraz daha basitleştirecek olursak, bir silindirli bir motorda daha önce linkini verdiğim animasyonda görüldüğü gibi iş zamanının bitiminde döndürme momentinin sıfırlandığı görülmektedir. Tork, çevrim boyunca artarak en yüksek değerine gelip sonrada yavaşça azalmaktadır. Bu hareketler olurken krank miline gelen yükte değişmektedir. İki silindirli bir motorda krank milindeki açı nedeniyle iki piston, farklı zamanlarda aynı hareketleri tamamlamaktadır. Bunun sonucu olarak krank milindeki yük değişimi, daha kısa bir aralıkta değişmektedir. Yani krank mili, yük değişimiden daha az etkilenmektedir. Tek silindirli bir motorda, volan çapının yada kütlesinin daha büyük olması, volanın ağırlığından dolayı oluşturacağı savrulma momenti nedeniyle darbeyi azaltacaktır. Atilla abi konuyu %100 doğru açıklamış...Teşekkürler ve saygılarımla! [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Dışı Konular
Genel
Bilim
Dizel motorlarda volan çapı hakkında
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt