PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Tarım ve Hayvancılık Haberleri
DİZEL YAKIT SİSTEMİ
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="masseysuper90" data-source="post: 148957" data-attributes="member: 182"><p>25</p><p>M</p><p>B – 106</p><p>ÇTEN YANMALI MOTORLAR</p><p>Bilgi Konusu: Dizel Yakıt Sistemi</p><p>Adı Soyadı: Tarih:</p><p>A) Diesel Yakıtı ve Deposu</p><p>Diesel motorlarında gerekli yanma yakıtı çok temiz olarak sevk edilmelidir. Bu is için yakıtın istasyonda</p><p>1 gün dinlendirilmesi yerinde olur. Dinlendirilmis yakıt konulmus olsa dahi yinede yakıt ikmali</p><p>sırasında toz ve kum parçacıklarının depoya girmesi mümkündür. Bunların dısında depoda</p><p>kondens suyu ve pas da bulunabilir. Depoda pas teskilinden sakınılmalı ve bunu önleyici tedbirler</p><p>alınmalıdır. Depo dibindeki artıkları zaman zaman tahliye muslugu açılarak uzaklastırılmalıdır.</p><p>Depoda motor kaputu altında hakim olan asırı sıcaklıkla ve motorun ısısıyla kondens suyu tesekkül</p><p>eder. Tank üzerindeki havalandırma deligi nedeniyle yakıt üzerinde devamlı hava bulunması ve bu</p><p>havanın yogunlasarak su haline dönüsmesi kondens suyu ve pas teskiline neden olur, Bunu önlemek</p><p>için is bittikten sonra yakıt ikmali yapmayı daimi bir alıskanlık haline getirmelidir</p><p>B) Yakıt Sisteminin Yapısı (Sekil 1a ve 1b )</p><p>Yakıt bir besleme pompası vasıtasıyla depodan emilir ve filtreden geçirilerek yakıt pompasına basılır.</p><p>Yakıt pompasında basınç altında itilen yakıt enjektörlerden yanma odasına püskürtülür. Gücü</p><p>düsük ve küçük dizel motorlarında, yakıt depodan besleme pompası olmaksızın yerçekimi ile filtreye</p><p>gönderilir. Besleme pompasına sahip olan ve yerçekimi kanunundan yararlanarak yakıt sevki yapılan</p><p>yakıt sistemlerine ait sekiller asagıda verilmistir.</p><p>1. Depo</p><p>2. Tortu bosaltma yeri</p><p>3. Yakıt muslugu</p><p>4. Emme borusu</p><p>5. Ön temizleyici</p><p>6. Besleme pompası</p><p>7. Besleme borusu</p><p>8. Basma borusu</p><p>9. Filtre</p><p>10. Yakıt pompası</p><p>11. Geri dönüs borusu</p><p>12. Enjektör</p><p>E. Havalandırma cıvatası</p><p>Sekil 1a: Besleme pompasız yakıt sistemi</p><p>Sekil 1b: Besleme pompalı yakıt sistemi</p><p>26</p><p>C. Yakıt Sistemini Meydana Getiren Parçaların Fonksiyonları</p><p>Yakıt Deposu: Yakıt depoları genellikle çinko agırlıklı çelik saçlardan bezen’de plastik malzemeden</p><p>yapılmıs olup, alt kısımlarında tortu gibi istenmeyen maddelerin dısarıya atılması için bir tahliye</p><p>tapasına sahiptirler. Depo kapasiteleri bir aracın 300-500 km gidebilecek veya 10 is saati çalısabilecek</p><p>sekilde düzenlenmistir. Bazı depolarda giris kısmına süzgeç öngörülmüstür. Depo içindeki yakıt</p><p>üzerinde daima atmosfer basıncı bulunmalıdır. Bunun saglanması genellikle yakıt deposu kapagındaki</p><p>düzenlemelerle yapılır. Depo içinde havanın bulunmaması alçak basınç meydana getirir. Ve</p><p>yakıtın motora sevkini güçlestirir. Depo içinde bulunan yakıtın miktarı mekanik-Pnömatik veya elektrikli</p><p>yakıt göstergeleri vasıtasıyla saglanır. Bazı küçük is makinelerinde bu islem görüntü camı</p><p>veya borusu ile belirlenir. Yakıtın depodan çıktıgı borunun baslangıcında yakıt geçisine izin veren,</p><p>mani olan yakıt muslugu bulunur.</p><p>Besleme Pompası (Sekil 3 ): Genellikle membranlı pompadır. Mekanik olarak bir eksantrik üzerinden,</p><p>pnömatik olarak basınç farklılıklarından veya elektrikli olarak bir elektromıknatısla harekete</p><p>geçirilir. Sekil 3 ' deki düzende membran yayının hareketi ile yakıt harekete geçirilir. Depodan emilen</p><p>yakıt emme membranının asagı hareketi ile hazne içine doldurulur.</p><p>1. Eksantrik</p><p>2. Baskı yuvarlagı</p><p>3. Basınç odası</p><p>4. Sızıntı kanalı</p><p>5. Emme odası</p><p>6. Basma supabı</p><p>7. Piston</p><p>8. Emme supabı</p><p>9. Ön temizleyici</p><p>1. Süzgeç</p><p>2. Çıkıs supabı</p><p>3. Yaylı membran</p><p>4. Eksantrik</p><p>5. Ara kol</p><p>Membranın yukarı hareketinde giris supabı kapanır. Çıkıs supabı açılır ve böylece yakıt cebri olarak</p><p>sekil 3 ' de görüldügü gibi dısarı atılır. Membranın asagı yukarı hareketi eksantrik ve membran yayının</p><p>hareketiyle olur. Yakıt böylece filtreye basılır. Besleme pompasındaki basınç takriben 1 bar civarındadır.</p><p>Bu basınç besleme pompası ve yakıt pompası emme odası arasındaki tüm sistemde etkinligini</p><p>gösterir. Pistonlu besleme pompalarında çalısma eksantrigin hareketi ile pistonun asagı bastırılması</p><p>bu basıncın ortadan kalkmasından sonra yayın pistonu geri itmesi esasına dayanır.</p><p>Yakıt Filtresi: Yakıt filtreleri bütün dizel motorlarında yakıt pompası ve enjektörler önüne yerlestirilmislerdir.</p><p>Bunlar çok ince tortu ve pisliklere karsı son derece hassas imal edilmislerdir. Ancak</p><p>yakıt hassas süzgeçlere gelmeden önce ön temizleyiciler vasıtasıyla kaba pisliklerinden arıtılmıstır.</p><p>Sekil 3: Süzgeçli besleme pompası</p><p>Sekil 2: Ön temizleyicili besleme</p><p>pompası</p><p>27</p><p>Sekil 6 Hassas filtre</p><p>1. Sıkma cıvatası</p><p>2. Filtre patronu yuvası</p><p>Filtre elemanları degisik yapı ve sekillerde</p><p>kullanılırlar. Prese edilmis keçeden imal</p><p>edilen filtre elemanları dikissiz sekilde olup</p><p>bir kapakla örtülmüslerdir. Tek tesirli filtre</p><p>olarak veya çift elemanlı filtrede ön filtre</p><p>olarak kullanılırlar. (Sekil.4.)</p><p>Kagıt filtre elemanlarında sekil 4 ' de</p><p>görüldügü gibi kagıda yıldız sekli</p><p>öngörülmüstür veya sekil 5 ' de görüldügü</p><p>gibi spiral form verilmistir yada hücre filtre</p><p>dedigimiz yapı tipi öngörülmüstür. Bu tür</p><p>özel filtre kagıtları bir mikron</p><p>büyüklügündeki parçacıkları filtre</p><p>edebilecek düzeydedir. Tek tesirli filtre</p><p>olarak veya iki elemanlı filtre sisteminde</p><p>hassas süzmeyi yapan filtre olarak</p><p>kullanılır.</p><p>Filtre sisteminde tortu ve artıkların zamanla çogalması filtredeki akıs kapasitesini önemli sekilde</p><p>etkiler ve yakıt pompasına yeterli miktarda yakıtın gelmesini engeller. Bu hal motor veriminin düsmesine</p><p>ve giderek motorun durmasına neden olur. Yakıt pompaları, yakıtı sekil 7 ' de ve 8 ' de görüldügü</p><p>sekilde takriben 300 bar ' lık yüksek basınçla enjektörlere ve oradan da yanma odasına sevk</p><p>ederler. Regülatör yanma için sevk edilen yakıt miktarını düzenler, bu islem araçta gaz pedalı ile</p><p>ayarlanır.</p><p>Enjektörler yanma odasında yakıtı degisik sekil ve büyüklüklerle ve yüksek bir basınçla püskürtürler,</p><p>pompa regülatör ve enjektörler çok hassas bir sekilde ayarlanmıslardır ve bu kısımlarda bulunan</p><p>yakıt, son derece temiz olmalıdır.</p><p>Sekil 4: Çift elemanlı filtre Sekil 5: nce (hassas) filtre</p><p>1. Çıkıs 2. Sıkma somunu 3. Hava alma cıvatası</p><p>4. Emniyet supabı 5. Giris 6. Doldurma cıvatası</p><p>7. Kontra somun 8. Mantar conta 9. Lastik conta</p><p>10. Kapak 11. Akıs borusu 12. Filtre kabı</p><p>13. Sarmal filtre elemanı 14. Mantar contalı yaylı kaide 15. Tortu bosaltma tapası</p><p>28</p><p>D) Çalısma Emniyeti ve Bakım</p><p>Yakıt deposu dinlendirilmis yakıt ile doldurulmalıdır ve depo zaman zaman temizlenmelidir. Temizlemede</p><p>hava filtresi boruları da unutulmamalıdır. Zaman zaman sürücü yerindeki yakıt göstergesi</p><p>fonksiyonunu yapıp yapmadıgı konusunda kontrol edilmelidir.</p><p>Yakıt sistemi ile ilgili parçaların sökülüp takılmasında asırı yüklenmeden kaçının genellikle boru baglantıları</p><p>içi bos olarak imal edilmislerdir. Zorlama ile kırılabilirler, filtre yuvaları ekseriye alüminyum</p><p>halitasından imal edilirler. Yuvaya ait somunlar sokulup takılırken yanlıs dis kaptırmaktan kaçının ve</p><p>her yeni çalısmada yeni conta kullanın.</p><p>Besleme pompası süzgeçleri motor yagı degistirmelerinde temizlenmelidirler, bunun için tortu bosaltma</p><p>tapaları usulüne uygun olarak açılmalı, su ve tortunun uzaklastırılması saglanmalıdır. Tek</p><p>tesirli filtre elemanları ve çift elemanlı filtre ön filtreleri her yıl degistirilmelidir. Bunu yaparken yuva</p><p>ve filtre kafasının da temizlenmesine dikkat edilmelidir. Çift elemanlı filtre sistemindeki hassas</p><p>süzmeyi yapan filtre elemanlarının 3000 – 4000 saatlik çalısmalarından sonra ekonomik ömürlerini</p><p>tamamlarlar bu ekonomik ömür süresince zaman zaman tortu ve su filtreden uzaklastırılmalıdır.</p><p>Filtre montajı yapılırken gerek çalısma yerinin gerekse montaj parçacıklarının son derece temiz</p><p>olması gerekmektedir.</p><p>Motor yagı degistirilmesi gerektiginde yakıt pompası ve regülatöre ait yag banyosunun da kontrol</p><p>edilmesi gerekir. Zamanla bu yag bozulmus veya dizel yakıtı sızıntıları nedeniyle incelmis olabilir.</p><p>Yakıt pompasını temizlemek gerektiginde basınçlı su püskürtmeyiniz su pompaya sızabilir, pompa</p><p>ve regülatör dıs temizligi ötesinde baskaca bir bakımı gerektirmez bu kural enjektörler içinde geçerlidir.</p><p>Pompa regülatör ve enjektörlerin islevlerini kusursuz yerine getirmesi motorun çalısma ömrünü</p><p>uzatır. Bu parçalar 2000 saatlik çalısmadan sonra bu konuda uzman kisilerce test edilmelidir.</p><p>Eger sistemin herhangi bir yerinde hava var ise bu havanın dısarı atılması gerekir, bunun için Sekil</p><p>7 ve 8 ' de (E) ile gösterilen hava alma yerleri sırasıyla açılmalıdır. Bu islem için yakıtın devri göz</p><p>önüne alınarak ilk geçtigi yerin havası önce alınır. Hava alma isleminde öncelikle yakıt deposunda</p><p>yakıtın bulunması gerekir. Sonra depodan enjektörlere kadar tüm sistem içinde sırasıyla hava dısarı</p><p>atılmalıdır.</p><p>Besleme pompasında ihtiyaç fazlası yakıt geri dönüs borusu ile depoya geri gönderilir. Hava alma</p><p>islemi esnasında geri dönüs borusundaki havanında alınması unutulmamalıdır.</p><p>Sekil 7 Sekil 8</p><p>7. Besleme borusu B. Baslık somunu</p><p>10. Yakıt pompası H. Hava alma cıvatası</p><p>12. Enjektör R. Regülatör</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="masseysuper90, post: 148957, member: 182"] 25 M B – 106 ÇTEN YANMALI MOTORLAR Bilgi Konusu: Dizel Yakıt Sistemi Adı Soyadı: Tarih: A) Diesel Yakıtı ve Deposu Diesel motorlarında gerekli yanma yakıtı çok temiz olarak sevk edilmelidir. Bu is için yakıtın istasyonda 1 gün dinlendirilmesi yerinde olur. Dinlendirilmis yakıt konulmus olsa dahi yinede yakıt ikmali sırasında toz ve kum parçacıklarının depoya girmesi mümkündür. Bunların dısında depoda kondens suyu ve pas da bulunabilir. Depoda pas teskilinden sakınılmalı ve bunu önleyici tedbirler alınmalıdır. Depo dibindeki artıkları zaman zaman tahliye muslugu açılarak uzaklastırılmalıdır. Depoda motor kaputu altında hakim olan asırı sıcaklıkla ve motorun ısısıyla kondens suyu tesekkül eder. Tank üzerindeki havalandırma deligi nedeniyle yakıt üzerinde devamlı hava bulunması ve bu havanın yogunlasarak su haline dönüsmesi kondens suyu ve pas teskiline neden olur, Bunu önlemek için is bittikten sonra yakıt ikmali yapmayı daimi bir alıskanlık haline getirmelidir B) Yakıt Sisteminin Yapısı (Sekil 1a ve 1b ) Yakıt bir besleme pompası vasıtasıyla depodan emilir ve filtreden geçirilerek yakıt pompasına basılır. Yakıt pompasında basınç altında itilen yakıt enjektörlerden yanma odasına püskürtülür. Gücü düsük ve küçük dizel motorlarında, yakıt depodan besleme pompası olmaksızın yerçekimi ile filtreye gönderilir. Besleme pompasına sahip olan ve yerçekimi kanunundan yararlanarak yakıt sevki yapılan yakıt sistemlerine ait sekiller asagıda verilmistir. 1. Depo 2. Tortu bosaltma yeri 3. Yakıt muslugu 4. Emme borusu 5. Ön temizleyici 6. Besleme pompası 7. Besleme borusu 8. Basma borusu 9. Filtre 10. Yakıt pompası 11. Geri dönüs borusu 12. Enjektör E. Havalandırma cıvatası Sekil 1a: Besleme pompasız yakıt sistemi Sekil 1b: Besleme pompalı yakıt sistemi 26 C. Yakıt Sistemini Meydana Getiren Parçaların Fonksiyonları Yakıt Deposu: Yakıt depoları genellikle çinko agırlıklı çelik saçlardan bezen’de plastik malzemeden yapılmıs olup, alt kısımlarında tortu gibi istenmeyen maddelerin dısarıya atılması için bir tahliye tapasına sahiptirler. Depo kapasiteleri bir aracın 300-500 km gidebilecek veya 10 is saati çalısabilecek sekilde düzenlenmistir. Bazı depolarda giris kısmına süzgeç öngörülmüstür. Depo içindeki yakıt üzerinde daima atmosfer basıncı bulunmalıdır. Bunun saglanması genellikle yakıt deposu kapagındaki düzenlemelerle yapılır. Depo içinde havanın bulunmaması alçak basınç meydana getirir. Ve yakıtın motora sevkini güçlestirir. Depo içinde bulunan yakıtın miktarı mekanik-Pnömatik veya elektrikli yakıt göstergeleri vasıtasıyla saglanır. Bazı küçük is makinelerinde bu islem görüntü camı veya borusu ile belirlenir. Yakıtın depodan çıktıgı borunun baslangıcında yakıt geçisine izin veren, mani olan yakıt muslugu bulunur. Besleme Pompası (Sekil 3 ): Genellikle membranlı pompadır. Mekanik olarak bir eksantrik üzerinden, pnömatik olarak basınç farklılıklarından veya elektrikli olarak bir elektromıknatısla harekete geçirilir. Sekil 3 ' deki düzende membran yayının hareketi ile yakıt harekete geçirilir. Depodan emilen yakıt emme membranının asagı hareketi ile hazne içine doldurulur. 1. Eksantrik 2. Baskı yuvarlagı 3. Basınç odası 4. Sızıntı kanalı 5. Emme odası 6. Basma supabı 7. Piston 8. Emme supabı 9. Ön temizleyici 1. Süzgeç 2. Çıkıs supabı 3. Yaylı membran 4. Eksantrik 5. Ara kol Membranın yukarı hareketinde giris supabı kapanır. Çıkıs supabı açılır ve böylece yakıt cebri olarak sekil 3 ' de görüldügü gibi dısarı atılır. Membranın asagı yukarı hareketi eksantrik ve membran yayının hareketiyle olur. Yakıt böylece filtreye basılır. Besleme pompasındaki basınç takriben 1 bar civarındadır. Bu basınç besleme pompası ve yakıt pompası emme odası arasındaki tüm sistemde etkinligini gösterir. Pistonlu besleme pompalarında çalısma eksantrigin hareketi ile pistonun asagı bastırılması bu basıncın ortadan kalkmasından sonra yayın pistonu geri itmesi esasına dayanır. Yakıt Filtresi: Yakıt filtreleri bütün dizel motorlarında yakıt pompası ve enjektörler önüne yerlestirilmislerdir. Bunlar çok ince tortu ve pisliklere karsı son derece hassas imal edilmislerdir. Ancak yakıt hassas süzgeçlere gelmeden önce ön temizleyiciler vasıtasıyla kaba pisliklerinden arıtılmıstır. Sekil 3: Süzgeçli besleme pompası Sekil 2: Ön temizleyicili besleme pompası 27 Sekil 6 Hassas filtre 1. Sıkma cıvatası 2. Filtre patronu yuvası Filtre elemanları degisik yapı ve sekillerde kullanılırlar. Prese edilmis keçeden imal edilen filtre elemanları dikissiz sekilde olup bir kapakla örtülmüslerdir. Tek tesirli filtre olarak veya çift elemanlı filtrede ön filtre olarak kullanılırlar. (Sekil.4.) Kagıt filtre elemanlarında sekil 4 ' de görüldügü gibi kagıda yıldız sekli öngörülmüstür veya sekil 5 ' de görüldügü gibi spiral form verilmistir yada hücre filtre dedigimiz yapı tipi öngörülmüstür. Bu tür özel filtre kagıtları bir mikron büyüklügündeki parçacıkları filtre edebilecek düzeydedir. Tek tesirli filtre olarak veya iki elemanlı filtre sisteminde hassas süzmeyi yapan filtre olarak kullanılır. Filtre sisteminde tortu ve artıkların zamanla çogalması filtredeki akıs kapasitesini önemli sekilde etkiler ve yakıt pompasına yeterli miktarda yakıtın gelmesini engeller. Bu hal motor veriminin düsmesine ve giderek motorun durmasına neden olur. Yakıt pompaları, yakıtı sekil 7 ' de ve 8 ' de görüldügü sekilde takriben 300 bar ' lık yüksek basınçla enjektörlere ve oradan da yanma odasına sevk ederler. Regülatör yanma için sevk edilen yakıt miktarını düzenler, bu islem araçta gaz pedalı ile ayarlanır. Enjektörler yanma odasında yakıtı degisik sekil ve büyüklüklerle ve yüksek bir basınçla püskürtürler, pompa regülatör ve enjektörler çok hassas bir sekilde ayarlanmıslardır ve bu kısımlarda bulunan yakıt, son derece temiz olmalıdır. Sekil 4: Çift elemanlı filtre Sekil 5: nce (hassas) filtre 1. Çıkıs 2. Sıkma somunu 3. Hava alma cıvatası 4. Emniyet supabı 5. Giris 6. Doldurma cıvatası 7. Kontra somun 8. Mantar conta 9. Lastik conta 10. Kapak 11. Akıs borusu 12. Filtre kabı 13. Sarmal filtre elemanı 14. Mantar contalı yaylı kaide 15. Tortu bosaltma tapası 28 D) Çalısma Emniyeti ve Bakım Yakıt deposu dinlendirilmis yakıt ile doldurulmalıdır ve depo zaman zaman temizlenmelidir. Temizlemede hava filtresi boruları da unutulmamalıdır. Zaman zaman sürücü yerindeki yakıt göstergesi fonksiyonunu yapıp yapmadıgı konusunda kontrol edilmelidir. Yakıt sistemi ile ilgili parçaların sökülüp takılmasında asırı yüklenmeden kaçının genellikle boru baglantıları içi bos olarak imal edilmislerdir. Zorlama ile kırılabilirler, filtre yuvaları ekseriye alüminyum halitasından imal edilirler. Yuvaya ait somunlar sokulup takılırken yanlıs dis kaptırmaktan kaçının ve her yeni çalısmada yeni conta kullanın. Besleme pompası süzgeçleri motor yagı degistirmelerinde temizlenmelidirler, bunun için tortu bosaltma tapaları usulüne uygun olarak açılmalı, su ve tortunun uzaklastırılması saglanmalıdır. Tek tesirli filtre elemanları ve çift elemanlı filtre ön filtreleri her yıl degistirilmelidir. Bunu yaparken yuva ve filtre kafasının da temizlenmesine dikkat edilmelidir. Çift elemanlı filtre sistemindeki hassas süzmeyi yapan filtre elemanlarının 3000 – 4000 saatlik çalısmalarından sonra ekonomik ömürlerini tamamlarlar bu ekonomik ömür süresince zaman zaman tortu ve su filtreden uzaklastırılmalıdır. Filtre montajı yapılırken gerek çalısma yerinin gerekse montaj parçacıklarının son derece temiz olması gerekmektedir. Motor yagı degistirilmesi gerektiginde yakıt pompası ve regülatöre ait yag banyosunun da kontrol edilmesi gerekir. Zamanla bu yag bozulmus veya dizel yakıtı sızıntıları nedeniyle incelmis olabilir. Yakıt pompasını temizlemek gerektiginde basınçlı su püskürtmeyiniz su pompaya sızabilir, pompa ve regülatör dıs temizligi ötesinde baskaca bir bakımı gerektirmez bu kural enjektörler içinde geçerlidir. Pompa regülatör ve enjektörlerin islevlerini kusursuz yerine getirmesi motorun çalısma ömrünü uzatır. Bu parçalar 2000 saatlik çalısmadan sonra bu konuda uzman kisilerce test edilmelidir. Eger sistemin herhangi bir yerinde hava var ise bu havanın dısarı atılması gerekir, bunun için Sekil 7 ve 8 ' de (E) ile gösterilen hava alma yerleri sırasıyla açılmalıdır. Bu islem için yakıtın devri göz önüne alınarak ilk geçtigi yerin havası önce alınır. Hava alma isleminde öncelikle yakıt deposunda yakıtın bulunması gerekir. Sonra depodan enjektörlere kadar tüm sistem içinde sırasıyla hava dısarı atılmalıdır. Besleme pompasında ihtiyaç fazlası yakıt geri dönüs borusu ile depoya geri gönderilir. Hava alma islemi esnasında geri dönüs borusundaki havanında alınması unutulmamalıdır. Sekil 7 Sekil 8 7. Besleme borusu B. Baslık somunu 10. Yakıt pompası H. Hava alma cıvatası 12. Enjektör R. Regülatör [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Tarım ve Hayvancılık Haberleri
DİZEL YAKIT SİSTEMİ
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt