PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Muhabbetleri
dizelin volan çapının ve kütlesinin büyük oluşu , tork dengesine etkisi??
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="ersanakyai" data-source="post: 169870" data-attributes="member: 936"><p><strong>Ynt: dizelin volan çapının ve kütlesinin büyük oluşu , tork dengesine etkisi??</strong></p><p></p><p>Motorun karakteristik eğrileri çıkarılırken motora bir karşı kuvvet uygulanmalı ki ürettiği güç ölçülebilsin. Bremze tezgahları, dinamometreler gibi motorun hareketini frenleyerek (yani motora karşı kuvvet uygulayarak) o anki üretilen güç ve torku ölçebiliyorlar ve bildiğim kadarıyla bu ölçüm esnasında motor üzerinde volan bulunmuyor.</p><p></p><p>Volanın kütle ve ataletinin bence motor üzerindeki en büyük etkisi, ani yük değişimleri esnasında hissedilir. Sabit veya ani olmayan yük değişimlerinde 30 kglık volan ile 50 kglık volan kullanılan bir araçta herhangi bir fark oluşmayacaktır. Asıl fark, vites değişimi esnasında görülür. Hafif volanlı araç, motor üzerindeki yük kaldırıldığında devir değişimlerine anında cevap verebiliyorken, daha ağır kütleli volana sahip motor, devir değişimlerine daha geç cevap verilecektir. Kısacası hafif volanlı motor, maksimum devire örneğin 3 saniyede çıkabiliyorken, daha ağır volanlı motor 4-5 saniyede çıkabilir diye düşünüyorum.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ersanakyai, post: 169870, member: 936"] [b]Ynt: dizelin volan çapının ve kütlesinin büyük oluşu , tork dengesine etkisi??[/b] Motorun karakteristik eğrileri çıkarılırken motora bir karşı kuvvet uygulanmalı ki ürettiği güç ölçülebilsin. Bremze tezgahları, dinamometreler gibi motorun hareketini frenleyerek (yani motora karşı kuvvet uygulayarak) o anki üretilen güç ve torku ölçebiliyorlar ve bildiğim kadarıyla bu ölçüm esnasında motor üzerinde volan bulunmuyor. Volanın kütle ve ataletinin bence motor üzerindeki en büyük etkisi, ani yük değişimleri esnasında hissedilir. Sabit veya ani olmayan yük değişimlerinde 30 kglık volan ile 50 kglık volan kullanılan bir araçta herhangi bir fark oluşmayacaktır. Asıl fark, vites değişimi esnasında görülür. Hafif volanlı araç, motor üzerindeki yük kaldırıldığında devir değişimlerine anında cevap verebiliyorken, daha ağır kütleli volana sahip motor, devir değişimlerine daha geç cevap verilecektir. Kısacası hafif volanlı motor, maksimum devire örneğin 3 saniyede çıkabiliyorken, daha ağır volanlı motor 4-5 saniyede çıkabilir diye düşünüyorum. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Muhabbetleri
dizelin volan çapının ve kütlesinin büyük oluşu , tork dengesine etkisi??
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt