PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Tarım Ekipmanları ve Sulama
Tarım Teknolojileri
Eco Yol Vitesi , Devir Konumlamaları.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="The_Hoca" data-source="post: 1399339" data-attributes="member: 76199"><p>Nominal güç, motorun anma gücü devrinde verebileceği net güç olarak biliyoruz.</p><p>Tork rezervi, motorun başlangıç devir torku ile bitiş devir torku arasındaki oransal fark olarak tanımlanır.</p><p>Aktif sürüş devirleri her motor ailesi için farklı devir aralıklarında bulunmaktadır.</p><p>Fiat 80 66S , 80 hp , 280 n.m. tork, %35 tork artış yüzdesi, ciğerli motor dediğimiz şekildedir.</p><p>1500 rpm max tork noktası , 1900-2300 rpm max güç , 400 rpm sabit güç aralığı bulunmaktadır.</p><p>Sabit tork aralığı bulunmamaktadır, arkaya 3 ton yük bağladığımızda tarla yolunda 1500 rpm devirle yürür.</p><p>Pulluk ve çizel kullanımında tavda 1500-1600 rpm , zor alan geçilirse 2200 rpm de kullanılır.</p><p>Tırmık çekilirken genelde 1600 rpm yeterli olur.</p><p>Havalı mibzerde , 2000 rpm devir fazla yakıt yaktırır, mibzere kasnak değişimi yapılır, 1600 rpm devire uyarlanır.</p><p>Yonca biçerken 1600 rpm e tamburlu makine uyarlanır, gür yulaf biçiminde 2200 rpm devir gerektirebilir.</p><p>Yük taşımada yolda 2200 rpm üstü devirlerde yakıt arttırır , eco yol vitesi koyulmuş olsa 2000 rpm devire yol vitesi koyulabilirdi.</p><p>NH T5 seride, en az yakıt bölgesi , 1400-1900 rpm aralığına alınmış , yazılım yapıldığında sabit tork aralığı 1200-1800 rpm aralığına geliyor.</p><p>Aktif sürüş devirleri 1600-1900 rpm aralığı ve en az yakıt bölgesi içindedir.</p><p>Motor atmosferik motor olarak dizayn edilmiş olsaydı, en az yakıt bölgesinin yeri değiştirilmezdi, turbo eklediğimizde sabit güç aralığının boyu biraz uzatılabilirdi, 17,5:1 motor sıkıştırma oranı gayet ideal değerde , motorda duman , is, partikül görülmemesi için bu gerekiyor, motor tasarımı dersi alan kişi 16:1 ve 19:1 sıkıştırma oranı aralığının ideal değer olduğunu zaten bilir.</p><p>T5 in motorundan turbo çıkartıldığı zaman motorun sağlıklı çalışması tamamen bozulmuş olur ve motor çalışmaz duruma gelir, çöp olur.</p><p>Motor gücünü turbo desteğiyle elde etmiş oluruz, malzeme mukavemetleri açısından ne kadar sağlıklı oluyor tartışılır, devir alamamış bir motora ani yüklenme geldiğinde hem turbo hem de krank yüksek yük altında kalabilme durumu oluşuyor.</p><p>Turboyu ve krankı yıpratıyoruz, yağlama ve soğutma sisteminin daha yüksek çalışması gerekiyor.</p><p>Toplamda bütün motor ayarları değişmiş oluyor.</p><p>Bizde sulu tarım olduğundan yaş tavda Kasım sürümü yapabilecek traktöre ihtiyaç var.</p><p>Ön kepçede kullanılabilecek traktörler genelde 1600 rpm de en az yakıt yakacak gibi dizayn ediliyor ve tork eğrileri ucu düşük, rampa araziye çok uyumlu görünmüyorlar.4 ve 5 sınıfı modellerde de ek güç arttırımı bulunmuyor.</p><p>%40 gibi tork rezervi olan motorda, motor devir ibresi oynatmadan daha stabil çalışabiliyor ve bu durumda kademesiz şanzımanla uyumluluk gösterir.</p><p>Tutunma karakteristiğini de motor ve şanzımanın esnek çalışması etkileyebiliyor.</p><p>NH T7.165S , MF 7720S modeli çekişmede götürebiliyor.</p><p>Traktöre de sadece çeki gücü yüksek olarak bakamayız, motor dizaynları, rektefelik tarzda çalışan esnek yapıda yapılıyor.</p><p>Pullukla yaş tav sürüme girdiğimizde, MF 7720 , 1500 rpm devirde sürüm yaparken , T7.165S 1600 rpm devirle %10 patinaj ortalamasıyla, traktör genel ağırlığı da hesaba katılacak şekilde dizayn yapılıyor.</p><p>Patinajcı MF, yük/güç oranını kendine has dizayn ediyor.</p><p>Patinajcı Ford, yük /güç oranını kendine has dizayn ediyor.</p><p>Maxxum ise Enter gibi yük/güç oranı daha yüksek modeldir.</p><p>JD 6000 serisi de benzer niteliktedir.</p><p>Ağır hizmet tipi şanzıman kullanılmış bir JD veya Case daha cazip duruyor.</p><p>Motor dizaynlarının düşük devirlere gömülüyor olmasını bu yüzden doğru bulmuyorum.</p><p>Yeni model motorlarda artık hareket etmek istediğimizde motor devrini 1000 rpm üzeri devirlere çekiyor, bana göre en sağlıklı motor çalışması en az yakıt bölgesini 2000 rpm gibi devirlere konumlandırmaktır. Turboyu pasif destekleyici olarak kullanmaktır.</p><p>Motor aktif çalışma devirlerini daha geniş bir devir aralığında dizayn etmektir.</p><p>500 hp Case Steiger, 15 soklu pulluğa aslılabilirken, klasik bir motor grafiğine sahip 1900 rpm anma gücü var.</p><p>Fendth 1050 ise , düşük devirlere güç konumlaması yapmış, 9 sınıfı motor niteliği taşıyor.</p><p>JD 8400R, rektefelik motor gibi çalışıp 8 pulluğu, 1500 rpm devirle çekiyor , 7310 R , 1750 rpm devirle , 6250R , 1900 rpm le , 6140M , 2100 rpm le (anma gücü konumlaması , 2000-2300 rpm) , 5075 E de 2100 rpm le çekiyor.</p><p>Ford traktör , stroku kısa kullanıp 2100 rpm de kullanılması gerekiyorsa JD de 1900 rpm ağırlıklı anma gücü tercih ediyor.</p><p>Kubota, motorlarında sabit güç aralığı kullanmadığı için 40 fırın daha ekmek yemesi gerekiyor, tarımsal motor yapamıyor.</p><p>Rampa tırmanabilecek, anma gücünde hem en az yakıt bölgesi olan ve eco yol vitesi olan bir model tercih ederiz, ves selam.</p><p>Binaenaleyh, sürüş tercihlerimizin çoğu Fiat 66S modelde bulunmaktadır.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="The_Hoca, post: 1399339, member: 76199"] Nominal güç, motorun anma gücü devrinde verebileceği net güç olarak biliyoruz. Tork rezervi, motorun başlangıç devir torku ile bitiş devir torku arasındaki oransal fark olarak tanımlanır. Aktif sürüş devirleri her motor ailesi için farklı devir aralıklarında bulunmaktadır. Fiat 80 66S , 80 hp , 280 n.m. tork, %35 tork artış yüzdesi, ciğerli motor dediğimiz şekildedir. 1500 rpm max tork noktası , 1900-2300 rpm max güç , 400 rpm sabit güç aralığı bulunmaktadır. Sabit tork aralığı bulunmamaktadır, arkaya 3 ton yük bağladığımızda tarla yolunda 1500 rpm devirle yürür. Pulluk ve çizel kullanımında tavda 1500-1600 rpm , zor alan geçilirse 2200 rpm de kullanılır. Tırmık çekilirken genelde 1600 rpm yeterli olur. Havalı mibzerde , 2000 rpm devir fazla yakıt yaktırır, mibzere kasnak değişimi yapılır, 1600 rpm devire uyarlanır. Yonca biçerken 1600 rpm e tamburlu makine uyarlanır, gür yulaf biçiminde 2200 rpm devir gerektirebilir. Yük taşımada yolda 2200 rpm üstü devirlerde yakıt arttırır , eco yol vitesi koyulmuş olsa 2000 rpm devire yol vitesi koyulabilirdi. NH T5 seride, en az yakıt bölgesi , 1400-1900 rpm aralığına alınmış , yazılım yapıldığında sabit tork aralığı 1200-1800 rpm aralığına geliyor. Aktif sürüş devirleri 1600-1900 rpm aralığı ve en az yakıt bölgesi içindedir. Motor atmosferik motor olarak dizayn edilmiş olsaydı, en az yakıt bölgesinin yeri değiştirilmezdi, turbo eklediğimizde sabit güç aralığının boyu biraz uzatılabilirdi, 17,5:1 motor sıkıştırma oranı gayet ideal değerde , motorda duman , is, partikül görülmemesi için bu gerekiyor, motor tasarımı dersi alan kişi 16:1 ve 19:1 sıkıştırma oranı aralığının ideal değer olduğunu zaten bilir. T5 in motorundan turbo çıkartıldığı zaman motorun sağlıklı çalışması tamamen bozulmuş olur ve motor çalışmaz duruma gelir, çöp olur. Motor gücünü turbo desteğiyle elde etmiş oluruz, malzeme mukavemetleri açısından ne kadar sağlıklı oluyor tartışılır, devir alamamış bir motora ani yüklenme geldiğinde hem turbo hem de krank yüksek yük altında kalabilme durumu oluşuyor. Turboyu ve krankı yıpratıyoruz, yağlama ve soğutma sisteminin daha yüksek çalışması gerekiyor. Toplamda bütün motor ayarları değişmiş oluyor. Bizde sulu tarım olduğundan yaş tavda Kasım sürümü yapabilecek traktöre ihtiyaç var. Ön kepçede kullanılabilecek traktörler genelde 1600 rpm de en az yakıt yakacak gibi dizayn ediliyor ve tork eğrileri ucu düşük, rampa araziye çok uyumlu görünmüyorlar.4 ve 5 sınıfı modellerde de ek güç arttırımı bulunmuyor. %40 gibi tork rezervi olan motorda, motor devir ibresi oynatmadan daha stabil çalışabiliyor ve bu durumda kademesiz şanzımanla uyumluluk gösterir. Tutunma karakteristiğini de motor ve şanzımanın esnek çalışması etkileyebiliyor. NH T7.165S , MF 7720S modeli çekişmede götürebiliyor. Traktöre de sadece çeki gücü yüksek olarak bakamayız, motor dizaynları, rektefelik tarzda çalışan esnek yapıda yapılıyor. Pullukla yaş tav sürüme girdiğimizde, MF 7720 , 1500 rpm devirde sürüm yaparken , T7.165S 1600 rpm devirle %10 patinaj ortalamasıyla, traktör genel ağırlığı da hesaba katılacak şekilde dizayn yapılıyor. Patinajcı MF, yük/güç oranını kendine has dizayn ediyor. Patinajcı Ford, yük /güç oranını kendine has dizayn ediyor. Maxxum ise Enter gibi yük/güç oranı daha yüksek modeldir. JD 6000 serisi de benzer niteliktedir. Ağır hizmet tipi şanzıman kullanılmış bir JD veya Case daha cazip duruyor. Motor dizaynlarının düşük devirlere gömülüyor olmasını bu yüzden doğru bulmuyorum. Yeni model motorlarda artık hareket etmek istediğimizde motor devrini 1000 rpm üzeri devirlere çekiyor, bana göre en sağlıklı motor çalışması en az yakıt bölgesini 2000 rpm gibi devirlere konumlandırmaktır. Turboyu pasif destekleyici olarak kullanmaktır. Motor aktif çalışma devirlerini daha geniş bir devir aralığında dizayn etmektir. 500 hp Case Steiger, 15 soklu pulluğa aslılabilirken, klasik bir motor grafiğine sahip 1900 rpm anma gücü var. Fendth 1050 ise , düşük devirlere güç konumlaması yapmış, 9 sınıfı motor niteliği taşıyor. JD 8400R, rektefelik motor gibi çalışıp 8 pulluğu, 1500 rpm devirle çekiyor , 7310 R , 1750 rpm devirle , 6250R , 1900 rpm le , 6140M , 2100 rpm le (anma gücü konumlaması , 2000-2300 rpm) , 5075 E de 2100 rpm le çekiyor. Ford traktör , stroku kısa kullanıp 2100 rpm de kullanılması gerekiyorsa JD de 1900 rpm ağırlıklı anma gücü tercih ediyor. Kubota, motorlarında sabit güç aralığı kullanmadığı için 40 fırın daha ekmek yemesi gerekiyor, tarımsal motor yapamıyor. Rampa tırmanabilecek, anma gücünde hem en az yakıt bölgesi olan ve eco yol vitesi olan bir model tercih ederiz, ves selam. Binaenaleyh, sürüş tercihlerimizin çoğu Fiat 66S modelde bulunmaktadır. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Tarım Ekipmanları ve Sulama
Tarım Teknolojileri
Eco Yol Vitesi , Devir Konumlamaları.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt