PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Yenilenebilir Enerji
Elektrikli traktör “Ekin” Haziran’da çiftçi ile buluşuyor
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="HalilibrahimKoyuncu" data-source="post: 1392747" data-attributes="member: 75863"><p><strong>İrfan Donat:</strong> <strong>2021 sonunda banttan çıkması planlanan traktör sayısı nedir?</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Önder Yol:</strong> Tam olarak bir rakam vermek istemiyorum ama biz 200’lü rakamlara ulaşmak istiyoruz.</p><p></p><p><strong>İrfan Donat:</strong> <strong>Elektrikli traktörde yerlilik oranı nedir? Yüzde kaç?</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Önder Yol:</strong> Güzel bir soru… Ben size başka bir soru ile cevap vereyim. Civatasına kadar bütün parçaları, her şeyini Türkiye’de üretiyorsunuz ve bütün yazılımlarını dışarıdan alıyorsunuz. Yerlilik oranı ne olur sizce?</p><p></p><p><strong>İrfan Donat:</strong> <strong>Bana göre sıfır…</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Önder Yol:</strong> Peki… Bütün parçaları yurtdışından alıyorsunuz, her şeyi dışarıda yapıyorsunuz. Dizaynları size ait ama her şeyi dışarıdan alıyorsunuz. Ve bütün alt üst yazılımlarıyla birlikte traktörde kullanılan 38 yazılımın hepsi, bütün donanımları bütün kablolamaların her şeyi size ait. Yerlilik oranı ne olur?</p><p></p><p><strong>İrfan Donat:</strong> <strong>Elektrikli traktörde en önemli şeylerin başında yazılım geldiğine göre o zaman yüzde 80-90 derim…</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Önder Yol:</strong> Biz şuanda yerlilik oranı bakımından yüzde 80-90’ların üzerindeyiz. Bütün alt üst yazılımlarıyla beraber her şeyi yüzde 100 olarak bizim kendi şirketimizde yapılıyor. Bir tane yabancı mühendisimiz, bir tane yabancı ülke ya da kuruma bağımlılığımız yok.</p><p></p><p><strong>İrfan Donat:</strong> <strong>Proje için kaç mühendis emek veriyor?</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Önder Yol:</strong> Tabii şuan 16-17 yıllık bir tecrübeden bahsediyoruz ve herhalde emeği geçmiş bine yakın mühendis vardır. Ama şuanda yaklaşık 80-85 mühendis ile birlikte çalışıyoruz, geliştiriyoruz. Seri üretime geçeceğimiz için mavi yakalıları almaya başlıyoruz şimdi. Böylece, yaklaşık 150-200 kişilik bir grup olacağız. Ama unutmayın bu bir otomotiv üretimi değil. Bu bir elektronik üretimi… Yani biz şuanda zaten partnerlerimizi, ortaklarımızı seçmiş vaziyetteyiz. Bunlardan en büyüğü Hattat Hema Grubu… Zaten onların yapıp bütün dünyaya sattığı parçaları Hattat Hema’dan tedarik edip biz elektroniklerini yani bir elektrikli aracın gereken diğer parçalarını, donanımlarını hepsini kendimiz yapmak şartıyla onlarla birlikte entegre çalışıyoruz.</p><p></p><p><strong>İrfan Donat:</strong> <strong>Şimdi en çok konuşulan tartışılan konu batarya tarafı... Bataryanın ömrü, çalışması süresi, şarj süresi ne kadar?</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Önder Yol:</strong> Biz, üç tip traktör yapacağız. Bu üç tipin de her birinin çalışma alanları, çalışma süreleri çok farklı… Bizim çiftçilerle de çok ciddi bir işbirliğimiz var. Traktörlerimizi önder çiftçilerin tarlalarında çiftliklerinde gizli bir şekilde test ediyoruz. Bunlardan bir tanesi de Feyz Çiftliği sahibi Sencer Solakoğlu’dur. Bataryaların ne kadar çalışacağı konusunda hala testlerimiz sürüyor. Ama bahçe traktöründe - 12 ay çalışan bir tarımsal faaliyetten bahsediyoruz - 20 dakika şarj ile 4-5 saat çalışacak bahçe traktörleri yapıyoruz. Bu, büyük ihtimalle 2022 yılı içerisinde yapacağımız bir traktör olacak. Şuanda henüz başlamış olduğumuz bir traktör değil. Orta boy tarla traktörü 2022 başında seri üretime girecek. Ama büyük traktörümüzü en zor işlerde yaklaşık 7-8 saat çalışacak şekilde dizayn ediyoruz. Bu traktörün de Haziran ayında seri üretimine geçmeyi planlıyoruz. Bu traktörün özelikleri çok enteresan. Türkiye’de normalde büyük bir traktör yaklaşık 90-130 beygir civarındadır. Ve bir tane motordan bir şaftla tekerlekleri tahrik edersiniz; bir şaftla kuyruk milini çalıştırırsınız ve kayış kasnakla da avadanlıkları ve hidrolikleri çalıştırırsınız. Biz, avadanlık ve hidrolikleri direkt olarak 800 volt dc ile çalışacak pompalarla çalıştırıyoruz ve kayıplar neredeyse sıfıra iniyor. Tekerliklere 130 beygir veriyoruz ve kuyruk miline de 160 beygir güç veriyoruz. Dolasıyla toplamda 320 beygirlik bir traktör olacak. Aynı zamanda bu traktör sizin enerji deponuz olacak. Her traktöre ikişer tane 380 trifaze (22 kilovatlık) ve 220 volt monofaze (3.5 kilovatlık) çıkış veriyoruz. Yani dışarıda yapacağınız her türlü işleri siz bununla yapabilirsiniz.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HalilibrahimKoyuncu, post: 1392747, member: 75863"] [B]İrfan Donat:[/B] [B]2021 sonunda banttan çıkması planlanan traktör sayısı nedir? Önder Yol:[/B] Tam olarak bir rakam vermek istemiyorum ama biz 200’lü rakamlara ulaşmak istiyoruz. [B]İrfan Donat:[/B] [B]Elektrikli traktörde yerlilik oranı nedir? Yüzde kaç? Önder Yol:[/B] Güzel bir soru… Ben size başka bir soru ile cevap vereyim. Civatasına kadar bütün parçaları, her şeyini Türkiye’de üretiyorsunuz ve bütün yazılımlarını dışarıdan alıyorsunuz. Yerlilik oranı ne olur sizce? [B]İrfan Donat:[/B] [B]Bana göre sıfır… Önder Yol:[/B] Peki… Bütün parçaları yurtdışından alıyorsunuz, her şeyi dışarıda yapıyorsunuz. Dizaynları size ait ama her şeyi dışarıdan alıyorsunuz. Ve bütün alt üst yazılımlarıyla birlikte traktörde kullanılan 38 yazılımın hepsi, bütün donanımları bütün kablolamaların her şeyi size ait. Yerlilik oranı ne olur? [B]İrfan Donat:[/B] [B]Elektrikli traktörde en önemli şeylerin başında yazılım geldiğine göre o zaman yüzde 80-90 derim… Önder Yol:[/B] Biz şuanda yerlilik oranı bakımından yüzde 80-90’ların üzerindeyiz. Bütün alt üst yazılımlarıyla beraber her şeyi yüzde 100 olarak bizim kendi şirketimizde yapılıyor. Bir tane yabancı mühendisimiz, bir tane yabancı ülke ya da kuruma bağımlılığımız yok. [B]İrfan Donat:[/B] [B]Proje için kaç mühendis emek veriyor? Önder Yol:[/B] Tabii şuan 16-17 yıllık bir tecrübeden bahsediyoruz ve herhalde emeği geçmiş bine yakın mühendis vardır. Ama şuanda yaklaşık 80-85 mühendis ile birlikte çalışıyoruz, geliştiriyoruz. Seri üretime geçeceğimiz için mavi yakalıları almaya başlıyoruz şimdi. Böylece, yaklaşık 150-200 kişilik bir grup olacağız. Ama unutmayın bu bir otomotiv üretimi değil. Bu bir elektronik üretimi… Yani biz şuanda zaten partnerlerimizi, ortaklarımızı seçmiş vaziyetteyiz. Bunlardan en büyüğü Hattat Hema Grubu… Zaten onların yapıp bütün dünyaya sattığı parçaları Hattat Hema’dan tedarik edip biz elektroniklerini yani bir elektrikli aracın gereken diğer parçalarını, donanımlarını hepsini kendimiz yapmak şartıyla onlarla birlikte entegre çalışıyoruz. [B]İrfan Donat:[/B] [B]Şimdi en çok konuşulan tartışılan konu batarya tarafı... Bataryanın ömrü, çalışması süresi, şarj süresi ne kadar? Önder Yol:[/B] Biz, üç tip traktör yapacağız. Bu üç tipin de her birinin çalışma alanları, çalışma süreleri çok farklı… Bizim çiftçilerle de çok ciddi bir işbirliğimiz var. Traktörlerimizi önder çiftçilerin tarlalarında çiftliklerinde gizli bir şekilde test ediyoruz. Bunlardan bir tanesi de Feyz Çiftliği sahibi Sencer Solakoğlu’dur. Bataryaların ne kadar çalışacağı konusunda hala testlerimiz sürüyor. Ama bahçe traktöründe - 12 ay çalışan bir tarımsal faaliyetten bahsediyoruz - 20 dakika şarj ile 4-5 saat çalışacak bahçe traktörleri yapıyoruz. Bu, büyük ihtimalle 2022 yılı içerisinde yapacağımız bir traktör olacak. Şuanda henüz başlamış olduğumuz bir traktör değil. Orta boy tarla traktörü 2022 başında seri üretime girecek. Ama büyük traktörümüzü en zor işlerde yaklaşık 7-8 saat çalışacak şekilde dizayn ediyoruz. Bu traktörün de Haziran ayında seri üretimine geçmeyi planlıyoruz. Bu traktörün özelikleri çok enteresan. Türkiye’de normalde büyük bir traktör yaklaşık 90-130 beygir civarındadır. Ve bir tane motordan bir şaftla tekerlekleri tahrik edersiniz; bir şaftla kuyruk milini çalıştırırsınız ve kayış kasnakla da avadanlıkları ve hidrolikleri çalıştırırsınız. Biz, avadanlık ve hidrolikleri direkt olarak 800 volt dc ile çalışacak pompalarla çalıştırıyoruz ve kayıplar neredeyse sıfıra iniyor. Tekerliklere 130 beygir veriyoruz ve kuyruk miline de 160 beygir güç veriyoruz. Dolasıyla toplamda 320 beygirlik bir traktör olacak. Aynı zamanda bu traktör sizin enerji deponuz olacak. Her traktöre ikişer tane 380 trifaze (22 kilovatlık) ve 220 volt monofaze (3.5 kilovatlık) çıkış veriyoruz. Yani dışarıda yapacağınız her türlü işleri siz bununla yapabilirsiniz. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Yenilenebilir Enerji
Elektrikli traktör “Ekin” Haziran’da çiftçi ile buluşuyor
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt