PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Yenilenebilir Enerji
Elektrikli traktör “Ekin” Haziran’da çiftçi ile buluşuyor
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="HalilibrahimKoyuncu" data-source="post: 1392748" data-attributes="member: 75863"><p><strong>İrfan Donat: Şarj?</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Önder Yol:</strong> Bu arada bizim şarj aletine ihtiyacımız yok. Her yerden şarj edebileceksiniz. 220 volttan şarj ederseniz 8-10 saatte, 380 volttan ise 90 dakikada şarj edebileceksiniz. Ama dışarıya koyacağımız sistemlerde 60 dakikanın altına şarj süresini indirebiliyor olacağız. Tarım Bakanlığının istatistiklerine göre Türkiye’de genel olarak çiftçilerin tarlalarına ortalama uzaklığı yaklaşık 5 kilometre.</p><p></p><p><strong>İrfan Donat: Maliyet avantajı?</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Önder Yol:</strong> Bu traktörlerde en kötü ihtimalle maliyetleri mazota karşı 20’de bire, 10’da bire düşürecek bir sistemden bahsediyoruz. Bakımları da hemen hemen yok denecek kadar az. Biz aynı zamanda enerjiyi depolayabilen bir şirketiz. Şu anki projemiz, Tarım Bakanlığı ile birlikte devletin destek olması halinde ki olacaklarını söylüyorlar, pilot bölgelerden başlayarak Türkiye’nin hemen hemen her yerine 1-2 megavat saatlik konteynerler koyacağız. Bunlar, güneş ve rüzgârdan dolacak ve çiftçi sabah kahvesini içerken yaklaşık 15 dakikada traktörünü doldurup bütün gün kullanabilecek. Akşam da evine giderken yine 15 dakikada traktörünü doldurup o enerjiyi evindeki elektrikli eşyalarının (beyaz eşya vs…) çalışmasında kullanabilecek. Bu traktörler enerji depolama olarak da jeneratör olarak da kullanılabilecek bir sisteme sahip.</p><p></p><p><strong>İrfan Donat: Elektrikli traktör sahada hata verir ya da arızalanırsa ne olacak? Nasıl bir müdahale ve servis hizmeti söz konusu olacak?</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Önder Yol:</strong> Biz satış sonrası ağını kurarken teknolojiden mümkün olduğu kadar çok yararlanacağız. Şuan bir GSM operatörü ile anlaşmış durumdayız. Her traktöre bir çip koyuyoruz. Bu çiplerle de aslında traktörün içindeki bütün tahrikle ilgili parçaları modüllere bölmüş vaziyetteyiz. Hem beyni, hem batarya hem de güç yönetim sistemlerini biz kendimiz yaptığımız için o beyinlerde bulunan bütün bilgileri GSM üzerinden kendi serverlarımıza atıp, oradaki alarmlarla problemi henüz oluşmadan halletme yoluna gideceğiz. Hiçbir alet, batarya ya da kablo bugünden yarına bozulmaz. Mutlaka size bir ön sinyal vermeye başlar. Ya ısısı artar, ya direnci artar… Bunu biz önceden keşfedip, görüp, mesaj atacağız ya da telefon açacağız ve uygun bir zamana randevu alıp, gerekli müdahaleyi yapacağız. Tabi çarpma, kaza ya da devrilmeler hariç… O durumda hemen hemen her bölgede yetiştirdiğimiz insanlar olacak ve biz zaten online olarak bağlanıp problemleri uzaktan hallediyor olacağız.</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p><strong>İrfan Donat</strong>: Mevcut traktörler elektrikliye çevrilecek mi?</p><p></p><p><strong>Önder Yol:</strong> Projenin başlarında böyle bir senaryo vardı ancak TAGEM ile yaptığımız çalışmalar neticesinde bundan vazgeçtik. Çiftçinin elindeki eski traktörler hurda teşviki ile alınıp yerine yeni elektrikli traktörleri vermek daha uygun gözüküyor.</p><p></p><p><strong>İrfan Donat: Gelelim işin fiyat kısmına… Haziran’da seri üretimine başlanması planlanan elektrikli traktörlerin satış fiyatının ne olması planlanıyor?</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Önder Yol:</strong> Dünyanın hiçbir yerinde devlet destekleri olmadan hiçbir elektrikli araç yaşayamaz. Her ne kadar şuan dünyada bizden başka elektrikli traktör üretimi olmasa dahi hemen hemen bütün ülkeler elektrikli tarım aletlerine yönelik teşviklerini açıkladılar. Hem Avrupa Birliği’nde hem ABD hem de Uzak Doğu’da bu alanda çok büyük teşvikler var. Türkiye’nin de bu konuda bir teşvik çalışması var ama bunu burada söylemem doğru olmaz. Ama bana aktarılan bazı teşvik bilgileri doğrultusunda şunu söyleyebilirim, “almayanı döverler” diye tabir edeceğimiz kadar cazip teşviklerin hazırlandığını söyleyebilirim.</p><p></p><p>Bizim muadil bir beygir gücüyle yaptığımız traktörlerdeki fiyatlandırma hiç kimsenin tahmin edebileceği gibi değil. Yüksek güçlerdeki bir elektrikli traktörün fiyatı, mevcut dizel bir muadilinin fiyatının altına geliyor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HalilibrahimKoyuncu, post: 1392748, member: 75863"] [B]İrfan Donat: Şarj? Önder Yol:[/B] Bu arada bizim şarj aletine ihtiyacımız yok. Her yerden şarj edebileceksiniz. 220 volttan şarj ederseniz 8-10 saatte, 380 volttan ise 90 dakikada şarj edebileceksiniz. Ama dışarıya koyacağımız sistemlerde 60 dakikanın altına şarj süresini indirebiliyor olacağız. Tarım Bakanlığının istatistiklerine göre Türkiye’de genel olarak çiftçilerin tarlalarına ortalama uzaklığı yaklaşık 5 kilometre. [B]İrfan Donat: Maliyet avantajı? Önder Yol:[/B] Bu traktörlerde en kötü ihtimalle maliyetleri mazota karşı 20’de bire, 10’da bire düşürecek bir sistemden bahsediyoruz. Bakımları da hemen hemen yok denecek kadar az. Biz aynı zamanda enerjiyi depolayabilen bir şirketiz. Şu anki projemiz, Tarım Bakanlığı ile birlikte devletin destek olması halinde ki olacaklarını söylüyorlar, pilot bölgelerden başlayarak Türkiye’nin hemen hemen her yerine 1-2 megavat saatlik konteynerler koyacağız. Bunlar, güneş ve rüzgârdan dolacak ve çiftçi sabah kahvesini içerken yaklaşık 15 dakikada traktörünü doldurup bütün gün kullanabilecek. Akşam da evine giderken yine 15 dakikada traktörünü doldurup o enerjiyi evindeki elektrikli eşyalarının (beyaz eşya vs…) çalışmasında kullanabilecek. Bu traktörler enerji depolama olarak da jeneratör olarak da kullanılabilecek bir sisteme sahip. [B]İrfan Donat: Elektrikli traktör sahada hata verir ya da arızalanırsa ne olacak? Nasıl bir müdahale ve servis hizmeti söz konusu olacak? Önder Yol:[/B] Biz satış sonrası ağını kurarken teknolojiden mümkün olduğu kadar çok yararlanacağız. Şuan bir GSM operatörü ile anlaşmış durumdayız. Her traktöre bir çip koyuyoruz. Bu çiplerle de aslında traktörün içindeki bütün tahrikle ilgili parçaları modüllere bölmüş vaziyetteyiz. Hem beyni, hem batarya hem de güç yönetim sistemlerini biz kendimiz yaptığımız için o beyinlerde bulunan bütün bilgileri GSM üzerinden kendi serverlarımıza atıp, oradaki alarmlarla problemi henüz oluşmadan halletme yoluna gideceğiz. Hiçbir alet, batarya ya da kablo bugünden yarına bozulmaz. Mutlaka size bir ön sinyal vermeye başlar. Ya ısısı artar, ya direnci artar… Bunu biz önceden keşfedip, görüp, mesaj atacağız ya da telefon açacağız ve uygun bir zamana randevu alıp, gerekli müdahaleyi yapacağız. Tabi çarpma, kaza ya da devrilmeler hariç… O durumda hemen hemen her bölgede yetiştirdiğimiz insanlar olacak ve biz zaten online olarak bağlanıp problemleri uzaktan hallediyor olacağız. [B]İrfan Donat[/B]: Mevcut traktörler elektrikliye çevrilecek mi? [B]Önder Yol:[/B] Projenin başlarında böyle bir senaryo vardı ancak TAGEM ile yaptığımız çalışmalar neticesinde bundan vazgeçtik. Çiftçinin elindeki eski traktörler hurda teşviki ile alınıp yerine yeni elektrikli traktörleri vermek daha uygun gözüküyor. [B]İrfan Donat: Gelelim işin fiyat kısmına… Haziran’da seri üretimine başlanması planlanan elektrikli traktörlerin satış fiyatının ne olması planlanıyor? Önder Yol:[/B] Dünyanın hiçbir yerinde devlet destekleri olmadan hiçbir elektrikli araç yaşayamaz. Her ne kadar şuan dünyada bizden başka elektrikli traktör üretimi olmasa dahi hemen hemen bütün ülkeler elektrikli tarım aletlerine yönelik teşviklerini açıkladılar. Hem Avrupa Birliği’nde hem ABD hem de Uzak Doğu’da bu alanda çok büyük teşvikler var. Türkiye’nin de bu konuda bir teşvik çalışması var ama bunu burada söylemem doğru olmaz. Ama bana aktarılan bazı teşvik bilgileri doğrultusunda şunu söyleyebilirim, “almayanı döverler” diye tabir edeceğimiz kadar cazip teşviklerin hazırlandığını söyleyebilirim. Bizim muadil bir beygir gücüyle yaptığımız traktörlerdeki fiyatlandırma hiç kimsenin tahmin edebileceği gibi değil. Yüksek güçlerdeki bir elektrikli traktörün fiyatı, mevcut dizel bir muadilinin fiyatının altına geliyor. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Yenilenebilir Enerji
Elektrikli traktör “Ekin” Haziran’da çiftçi ile buluşuyor
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt