PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Erkunt
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Erkunt yerli motor
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Göktürk." data-source="post: 1420926" data-attributes="member: 25349"><p>[USER=76199]@The_Hoca[/USER] m, püf noktası marka.</p><p>Bu motoru (1104 D 44 TA) birçok marka kullanıyor.Erkunt belki de dünyanın en kaliteli dökümcülerinden, zaten aslî işleri dökümcülük.Kendi buluşu motorunu kullansa daha iyi mi,evet.Ama kendi motorunu kullanırsa adı John Deere,Kubota,Mahindra ,Deutz olur zaten.Şart mı ,değil.Birçok lokal firma güç kaynağı olan motoru hazır alıyor. Yani, Erkunt iyi bir dökümcü olduğu için Perkins firmasının verdiği kalıplara , onun istediği kaliteli dökümü yaptığı için motoru yerli olmaz. Parçalar İngiltere'ye gider, orada birleştirilir,adam üstüne U.K. yazar. Ama Erkunt' un yaptığı dökümle üretilen motorlar MF ye bile takılır.MF onu dökümünü Erkunt yaptı diye değil markası Perkins diye takar. Dökümcülük çevreyi kirleten bir işkolu olduğundan gelişmiş ülkeler başka yerlerde yaptırıyor.</p><p>Benim anlatmak istediğim, ne yazık ki daha milli bir motorumuz yok.Tek patentli motorumuz iki zamanlı Gümüş motor.Yakışıyor mu bize?</p><p>Parayı kazanan Perkins, çünkü motor onun patenti altında.</p><p>Madem blok dökebiliyoruz, krank, gömlek ( Konya'da 40 yıl önce yapılıyordu) ,piston yapıyoruz, haydi bizimde bir motorumuz olsun, niye olamıyor?Elimizi, kolumuzu tutan mı var? Daha bunun pompası var.Dünyada kaç firma pompa üretebiliyor?</p><p>Niye şanzımanı Carraro,ZF markasıyla tanıyoruz.Bütün dişlileri burada yapılıyor.Patentin sahibi kim? Carraro ve ZF. Niye Türk şanzımanını kendi patentimizle üretemiyoruz, elimizi kolumuzu tutan mı var? Akcan dişli, dünyanın en önemli markalarına dişli yapıyor ama verilen siparişlerdeki ölçülere göre yapıyor.</p><p>Koskoca NH, 5EC traktöründe hâlâ 80-66 nın motorunu kullanıyor , adına da S8000 diyorlar.</p><p>Ben Dilovası OSB nde F16 parçasının yapıldığını (Şu anda proje iptal) gözümle gördüm. Adam bütün ölçüleri vermiş, şu malzemeyle bunu üret diyor.Yüzbin parçadan bin tanesinin üretimini Türkiyeye vermişler.Herkes birşeyler yapıyor ama neresini yaptığını bilmiyor.Benim gördüğüm, işlenmekte olan peynir kalıbı kadar alüminyum bir parçaydı.Mesele bu, sipariş üzerine çalışıyoruz.</p><p>Benim isyanım, dizel motor devri geldi geçiyor, daha bir patentli motorumuz yok.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Göktürk., post: 1420926, member: 25349"] [USER=76199]@The_Hoca[/USER] m, püf noktası marka. Bu motoru (1104 D 44 TA) birçok marka kullanıyor.Erkunt belki de dünyanın en kaliteli dökümcülerinden, zaten aslî işleri dökümcülük.Kendi buluşu motorunu kullansa daha iyi mi,evet.Ama kendi motorunu kullanırsa adı John Deere,Kubota,Mahindra ,Deutz olur zaten.Şart mı ,değil.Birçok lokal firma güç kaynağı olan motoru hazır alıyor. Yani, Erkunt iyi bir dökümcü olduğu için Perkins firmasının verdiği kalıplara , onun istediği kaliteli dökümü yaptığı için motoru yerli olmaz. Parçalar İngiltere'ye gider, orada birleştirilir,adam üstüne U.K. yazar. Ama Erkunt' un yaptığı dökümle üretilen motorlar MF ye bile takılır.MF onu dökümünü Erkunt yaptı diye değil markası Perkins diye takar. Dökümcülük çevreyi kirleten bir işkolu olduğundan gelişmiş ülkeler başka yerlerde yaptırıyor. Benim anlatmak istediğim, ne yazık ki daha milli bir motorumuz yok.Tek patentli motorumuz iki zamanlı Gümüş motor.Yakışıyor mu bize? Parayı kazanan Perkins, çünkü motor onun patenti altında. Madem blok dökebiliyoruz, krank, gömlek ( Konya'da 40 yıl önce yapılıyordu) ,piston yapıyoruz, haydi bizimde bir motorumuz olsun, niye olamıyor?Elimizi, kolumuzu tutan mı var? Daha bunun pompası var.Dünyada kaç firma pompa üretebiliyor? Niye şanzımanı Carraro,ZF markasıyla tanıyoruz.Bütün dişlileri burada yapılıyor.Patentin sahibi kim? Carraro ve ZF. Niye Türk şanzımanını kendi patentimizle üretemiyoruz, elimizi kolumuzu tutan mı var? Akcan dişli, dünyanın en önemli markalarına dişli yapıyor ama verilen siparişlerdeki ölçülere göre yapıyor. Koskoca NH, 5EC traktöründe hâlâ 80-66 nın motorunu kullanıyor , adına da S8000 diyorlar. Ben Dilovası OSB nde F16 parçasının yapıldığını (Şu anda proje iptal) gözümle gördüm. Adam bütün ölçüleri vermiş, şu malzemeyle bunu üret diyor.Yüzbin parçadan bin tanesinin üretimini Türkiyeye vermişler.Herkes birşeyler yapıyor ama neresini yaptığını bilmiyor.Benim gördüğüm, işlenmekte olan peynir kalıbı kadar alüminyum bir parçaydı.Mesele bu, sipariş üzerine çalışıyoruz. Benim isyanım, dizel motor devri geldi geçiyor, daha bir patentli motorumuz yok. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Erkunt
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Erkunt yerli motor
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt