PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Massey Ferguson
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Fendt 313 vario mu MF 6714s mi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="The_Hoca" data-source="post: 1394948" data-attributes="member: 76199"><p>Sürüş tercihlerimizi motor grafiği değiştiriyor.</p><p>MF 285 ile çalışırken 1000-1700 rpm sabit tork aralığı 2000 rpm sabit güç noktası, 1400 rpm ve 1800 rpm de en az yakıt noktaları varken tav durumunda 1400 rpm seri 1. vitesle sürüm yaparız, ağır tav durumunda takviye 3. vites patinaj pedalı kilitli 1800 rpm devirle sürüm yaparız.</p><p>MF 3105 , 1600 rpm max tork , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , tork eğrisi Fendt gibi yay şeklinde , tork artış yüzdesi %35 gibi en az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm devir aralığı , tork eğrisi yay şeklinde olduğundan tutunma bir tık iyi olur, 1600 rpm devirle çalışırız.</p><p>Euro 2 motor güç arttırımı yapıldığında 81 kw dan 100 kw ya geçmiş gibi tepki veriyor.</p><p>MF 6714 , 1000-1500 rpm sabit tork aralığı , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı , Sisu motor , 1300-1800 rpm en az yakıt bölgesi , 1600 rpm de çalışıyor.</p><p>Tork güç eğrisinin kesişme noktası motorlar için en verimli çalışma devri olur.</p><p>MF 6000 serisinde 1900 rpm devire konumlanmış , NH TSA seride 1950 rpm de bulunuyor, dik rotovatör çalışmalarında bu devirleri düşmeyecek şekilde kullanılıyor.</p><p>Motorların en az yakıt bölgeleri , Same 1200-1600 rpm, NH T5 , 1400-1900 rpm , Fiat 80 66 , 1900-2300 rpm , Ford 2100 rpm , Steyr 2500 rpm , konumlanabildiği için sabit tork aralığında ağır işte kullanmak iyi değildir diyemeyiz.</p><p>Traktörün genel ağırlığına göre motor gücünü yüksek tutup düşük devirlerde kullanmak uygun olabilir, MF 3105 gibi.</p><p>Fendt 313 seride , motor torklarını bir üst tercih edip 1600-1800 rpm devirle sürüm yapabilecek nitelik taşıyor.</p><p>NH T5 115 , yazılımlı , 105 kw, 550 n.m. torkla 1600-1900 rpm devirle sürüm yapıyor.</p><p>1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2300 rpm sabit güç aralığı kullanıyoruz.</p><p>Asfalt zemin hızlanmalarında sabit tork aralığı iyi ivmelenme yakalar , toprakta patinajı arttırıyor.</p><p>Fendt 313 motor grafiği klasik Same motor grafiğidir, toprak zeminde tercihimdir.</p><p>Yeni nesil motorlarda max tork devri tepe şeklinde olmaktan çıkarılmış, sabit bir devir aralığı boyunca devam eden şekle bürünmüştür.</p><p>Max güç devri de tepe şeklinde olanları hala varken 600 rpm devire varan güç aralıkları bulunmaktadır.</p><p> Kuyruk mili işlerinde sabit güç aralığında çalışmak bence daha iyidir yalnız motor grafiklerinde tork eğrisinin uç kısmı aşırı düşük dizaynlar bulunuyor.</p><p>Traktörün en az yakıt bölgesi de ortanca devirlerde tercih edilmişse mecbur 1600-1800 rpm devir aralığı kullanılmak durumunda kalınıyor.</p><p>JD 5R seride ek güç arttırımında tork eğrisinin ucu yükseltilmiş , 2200 rpm motor devriyle kuyruk milinde çalışabilir.</p><p>NH TD serisinde ise motor grafiği Fendth 313 ile benzer nitelik taşıyor, tork eğrisinin ucu fazla düşük olmadığından yaş sürümde 2000-2300 rpm devir aralığını rahat kullanabiliyoruz.</p><p>Motor güç yönetimi dizayn tercihleridir.</p><p>Düşük devirler malzeme mukavemetleri açısından dizaynı zorlar , standart ve kaliteli olmayan bir motor krankını kestirmeye sebep olabilir, turbonun kalitesini test eder, motor ve şanzıman yağlamalarının durumunu etkiler, soğutma sistemini de etkileyecektir.</p><p>Motorda genel geçer kural max tork noktası devirler ile max güç noktası devirlerde motorun rahat kullanılabilmesidir, </p><p>Tork eğrisinin başı kırpılırsa kalkışlarda silkelenme, sonu kırpılırsa rampada sinme hareketleri görürüz.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="The_Hoca, post: 1394948, member: 76199"] Sürüş tercihlerimizi motor grafiği değiştiriyor. MF 285 ile çalışırken 1000-1700 rpm sabit tork aralığı 2000 rpm sabit güç noktası, 1400 rpm ve 1800 rpm de en az yakıt noktaları varken tav durumunda 1400 rpm seri 1. vitesle sürüm yaparız, ağır tav durumunda takviye 3. vites patinaj pedalı kilitli 1800 rpm devirle sürüm yaparız. MF 3105 , 1600 rpm max tork , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , tork eğrisi Fendt gibi yay şeklinde , tork artış yüzdesi %35 gibi en az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm devir aralığı , tork eğrisi yay şeklinde olduğundan tutunma bir tık iyi olur, 1600 rpm devirle çalışırız. Euro 2 motor güç arttırımı yapıldığında 81 kw dan 100 kw ya geçmiş gibi tepki veriyor. MF 6714 , 1000-1500 rpm sabit tork aralığı , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı , Sisu motor , 1300-1800 rpm en az yakıt bölgesi , 1600 rpm de çalışıyor. Tork güç eğrisinin kesişme noktası motorlar için en verimli çalışma devri olur. MF 6000 serisinde 1900 rpm devire konumlanmış , NH TSA seride 1950 rpm de bulunuyor, dik rotovatör çalışmalarında bu devirleri düşmeyecek şekilde kullanılıyor. Motorların en az yakıt bölgeleri , Same 1200-1600 rpm, NH T5 , 1400-1900 rpm , Fiat 80 66 , 1900-2300 rpm , Ford 2100 rpm , Steyr 2500 rpm , konumlanabildiği için sabit tork aralığında ağır işte kullanmak iyi değildir diyemeyiz. Traktörün genel ağırlığına göre motor gücünü yüksek tutup düşük devirlerde kullanmak uygun olabilir, MF 3105 gibi. Fendt 313 seride , motor torklarını bir üst tercih edip 1600-1800 rpm devirle sürüm yapabilecek nitelik taşıyor. NH T5 115 , yazılımlı , 105 kw, 550 n.m. torkla 1600-1900 rpm devirle sürüm yapıyor. 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2300 rpm sabit güç aralığı kullanıyoruz. Asfalt zemin hızlanmalarında sabit tork aralığı iyi ivmelenme yakalar , toprakta patinajı arttırıyor. Fendt 313 motor grafiği klasik Same motor grafiğidir, toprak zeminde tercihimdir. Yeni nesil motorlarda max tork devri tepe şeklinde olmaktan çıkarılmış, sabit bir devir aralığı boyunca devam eden şekle bürünmüştür. Max güç devri de tepe şeklinde olanları hala varken 600 rpm devire varan güç aralıkları bulunmaktadır. Kuyruk mili işlerinde sabit güç aralığında çalışmak bence daha iyidir yalnız motor grafiklerinde tork eğrisinin uç kısmı aşırı düşük dizaynlar bulunuyor. Traktörün en az yakıt bölgesi de ortanca devirlerde tercih edilmişse mecbur 1600-1800 rpm devir aralığı kullanılmak durumunda kalınıyor. JD 5R seride ek güç arttırımında tork eğrisinin ucu yükseltilmiş , 2200 rpm motor devriyle kuyruk milinde çalışabilir. NH TD serisinde ise motor grafiği Fendth 313 ile benzer nitelik taşıyor, tork eğrisinin ucu fazla düşük olmadığından yaş sürümde 2000-2300 rpm devir aralığını rahat kullanabiliyoruz. Motor güç yönetimi dizayn tercihleridir. Düşük devirler malzeme mukavemetleri açısından dizaynı zorlar , standart ve kaliteli olmayan bir motor krankını kestirmeye sebep olabilir, turbonun kalitesini test eder, motor ve şanzıman yağlamalarının durumunu etkiler, soğutma sistemini de etkileyecektir. Motorda genel geçer kural max tork noktası devirler ile max güç noktası devirlerde motorun rahat kullanılabilmesidir, Tork eğrisinin başı kırpılırsa kalkışlarda silkelenme, sonu kırpılırsa rampada sinme hareketleri görürüz. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Massey Ferguson
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Fendt 313 vario mu MF 6714s mi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt