PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Fendt
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Fendt Kullanıcısına Sorularınız.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Agri_King" data-source="post: 84249" data-attributes="member: 3074"><p><strong>Ynt: Fendt Kullanıcısına Sorularınız.</strong></p><p></p><p>Sorular için teşekkürler, ve lütfen arkası kesilmesin.</p><p>Cevaplar ise zaman zaman parça parça olabilir. Çünkü bu mükemmel makinayı iki kelime ile geçiştirmek mümkün değil.</p><p></p><p>Fendt alma kararı nasıl oluştu?</p><p>Öncelikle iki yıl kadar ne marka kaç beygir hangi varyant sorusuna cevap aradım. Bu arada on yıl geçmişe giden büyük markalarla tedarikçi olarak çalışmanın verdiği ilişkiler ve mesleki dikkat ile cebimize koyduğumuz insider bilgilerle araştırmama başladım. Ana amaj silajlık yem bitkisi tarımı idi. Bu da 150-250 bhp arası bir tercihi gerektiriyordu. Silajda güç kadar sürat de önemliydi, bu da tam otomatik şanjman, kolay dönüş v.b. gibi opsiyonel özelliklerin de satın alınması gerekliliği demekti. Velhasıl komplike bir makina gerekli olacaktı. </p><p>Burada diğer makinaların markalarını saymayacağım ve zikretmeyeceğim ve ilerde bu isimleri talep etmeyin.</p><p></p><p>Bu araştırmanın sonunda neden Fendt? sorusunun bulabildiğim kendimce cevaplarını sıralamaya çalışayım;</p><p></p><p>1- Bir çok markada olmayan ya da opsiyonel olan dümenleme açısı Fendt ' te standart olarak sunuluyordu.</p><p>2- Kutlucan firması 365x24 malının arkasında aslanlar gibi duruyordu.</p><p>3- Vario dedikleri uzaydan gelmiş bir aktarma sistemi sunulmaktaydı. Mesela benim kullandığım 415 modelinde aynı motor devrinde tam 950 evet yanlış okumadınız 950 (550 ileri, 400 geri) manuel vites vardı ve bunu otomatik seçenekte hiç hissetmeden size sunuyordu. Bunu Kutlucanın teknisyenlerine bile sorsanız sanırım cevap vermeden 15-20 saniye düşünürler ve sonra onaylarlar. Ama bu makinada bu da var.</p><p>4- Teach-in diye gene piyasada görmediğim ya da ciddi rakamlara opsiyonel olan dönek başı atraksiyonlarının otomatikleştirilip alete öğretilmesini sağlayan özellik standarttı.</p><p>5- Makina 55 km/h süratle uçarken en büyük asfalt lakalarından tereyağ gibi geçiyordu.</p><p>6- 2 tip koltuk seçeneği vardı, ucuz olanını seçtim, aldım baktım koltuğun 20 çeşit ayarı var. (Le havle)</p><p>7- Makina hata yapmaktan korkan millet Almanların ürünü idi.</p><p>8- Ön çeki düzeni ve 1000 rpm ön kuyruk mili standarttı.</p><p>9- Bu makinayı anahtar teslim fiyat üzerinden üretildiği şehirdeki adamdan tam 40.000 € ucuza alabiliyordum. Bu kadar ucuza ne lem bu deyip Almanı aradım. Fendt Holdingten Zimmerman diye bi hatun çıktı, olayı doğruladı. Bu fiyata bu makinayı bize sunduğu için gerçekten Kutlucan firması için duygularımı anlatacak söz bulamıyorum. Helal olsun. Bu arada telefondan 15 dk. sonra da Kutlucan firma sahibinin beni araması ile 'ulen evi damı sat 5 tane daha al bi kenara at, nasılolsa 20 yıl daha bu fiyatın çok üstünde satarsın' duygularını bende uyandırdı.</p><p>10- Gece kopan kaskı kolu ertesi gün, patlayan arka cam ikinci gün çiftliğimizde idi. </p><p>11- Satış, servis, yedekparça 24 saat cevap veriyordu. Hepsi son derece nazikti. Telefonu kapatırken de defalarca tekrar aramaktan çekinmememi defalarca hatırlatıyorlardı.</p><p>12- Makina tüm katalog değerlerini eksiksiz karşılıyordu.</p><p>13- Traktörden inmeden alet takma lüksü sadece sıradan bir özellikti.</p><p>14- Kabin izolasyonu ve süspansiyonu 'S KLAS' idi.</p><p>15- Aynı alandaki benzer işi önerilen ekipmanla 1/4 mazot ile yapabilecek gibi görünüyordu. Daha motor yeni iken sadece ilk 200 saatte bu rakamı yakalaması bir 'SÜPER BONUS' oldu. Bu hesapla mazot tasarrufunu bankaya atarsan traktörün her beş yılda sıfırlanıyor. </p><p>16- Lastiklerden koltuk kumaşına, kabin içi plastiklerden hidrolik sistemine radyatörden ilave ağırlıklara kadar kalite ben buradayım diyordu.</p><p>17-Toplamdaki filtre sayısı ürkünç derecede idi ve çalışırken görüldü ki kabin içi zerre toz almıyor.</p><p>18- Motor freninin iyi olduğu söylenmişti, söylendiğinden daha iyi, 9,5 tonluk aleti nerede ise zınk diye durduruyor.</p><p>19- Daha önce Fendt kullanmadıysanız 30-35 ile ayak frenine sertçe basarsanız ön camdan aşağı doğru süzülürsünüz dikkat. Frenler mükemmel.</p><p>20- 4 Çeker ve diferansiyel kilitleri elektronik ve otomatik. Hiç hissettirmeden görev yapıyor.</p><p>21- Direksiyon süper ötesi, hem kuş tüyü hem turlu. İnip de kendi arabama binince 'yuh odun' diyorum her seferinde. Sanırım bundan sonra binekte amerikan ya da merso paklayacak bizi.</p><p>22- Tek eleştirilecek yanı kornası idi. Bu makinaya inceden dit ülkemiz şartlarında pek uymamıştı, neyse onu da 36 liraya bir 'Truck Horn' ile çözdük.</p><p>23- Arka camdaki fıskiyeli silecek hoş bir ayrıntı olarak dumakta idi.</p><p>24- Adını bilemediğim kadar römork bağlama aparatları da göz kırpıyordu.</p><p>25- Traktörü Ferruh diye bir sabır taşı anlayana kadar anlatıyordu. Alacaklara önemli not: Ferruh Bey eğitimde 4 ya da 5 kere debreyajı kullanma bunda turbo debreyaj var korkma stop etmez dedikten sonra altıncıda falan sol bacağınıza 'basma dedik' narasıyla tekme atıp sonradan özür diler, uyarmadı demeyin. Bu arada turbo debreyaj neki? Çok faydalı bir eser. Ona da ilerde değiniriz.</p><p>26- Makinadan anlıyorsanız egzost sesi ben iyiyim abi ver gaz çekinme makamından nameler söylüyordu. Mekanik zırıltı namına hiç bir şey duyulmuyordu.</p><p>Devam edecek... ok-*-s</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Agri_King, post: 84249, member: 3074"] [b]Ynt: Fendt Kullanıcısına Sorularınız.[/b] Sorular için teşekkürler, ve lütfen arkası kesilmesin. Cevaplar ise zaman zaman parça parça olabilir. Çünkü bu mükemmel makinayı iki kelime ile geçiştirmek mümkün değil. Fendt alma kararı nasıl oluştu? Öncelikle iki yıl kadar ne marka kaç beygir hangi varyant sorusuna cevap aradım. Bu arada on yıl geçmişe giden büyük markalarla tedarikçi olarak çalışmanın verdiği ilişkiler ve mesleki dikkat ile cebimize koyduğumuz insider bilgilerle araştırmama başladım. Ana amaj silajlık yem bitkisi tarımı idi. Bu da 150-250 bhp arası bir tercihi gerektiriyordu. Silajda güç kadar sürat de önemliydi, bu da tam otomatik şanjman, kolay dönüş v.b. gibi opsiyonel özelliklerin de satın alınması gerekliliği demekti. Velhasıl komplike bir makina gerekli olacaktı. Burada diğer makinaların markalarını saymayacağım ve zikretmeyeceğim ve ilerde bu isimleri talep etmeyin. Bu araştırmanın sonunda neden Fendt? sorusunun bulabildiğim kendimce cevaplarını sıralamaya çalışayım; 1- Bir çok markada olmayan ya da opsiyonel olan dümenleme açısı Fendt ' te standart olarak sunuluyordu. 2- Kutlucan firması 365x24 malının arkasında aslanlar gibi duruyordu. 3- Vario dedikleri uzaydan gelmiş bir aktarma sistemi sunulmaktaydı. Mesela benim kullandığım 415 modelinde aynı motor devrinde tam 950 evet yanlış okumadınız 950 (550 ileri, 400 geri) manuel vites vardı ve bunu otomatik seçenekte hiç hissetmeden size sunuyordu. Bunu Kutlucanın teknisyenlerine bile sorsanız sanırım cevap vermeden 15-20 saniye düşünürler ve sonra onaylarlar. Ama bu makinada bu da var. 4- Teach-in diye gene piyasada görmediğim ya da ciddi rakamlara opsiyonel olan dönek başı atraksiyonlarının otomatikleştirilip alete öğretilmesini sağlayan özellik standarttı. 5- Makina 55 km/h süratle uçarken en büyük asfalt lakalarından tereyağ gibi geçiyordu. 6- 2 tip koltuk seçeneği vardı, ucuz olanını seçtim, aldım baktım koltuğun 20 çeşit ayarı var. (Le havle) 7- Makina hata yapmaktan korkan millet Almanların ürünü idi. 8- Ön çeki düzeni ve 1000 rpm ön kuyruk mili standarttı. 9- Bu makinayı anahtar teslim fiyat üzerinden üretildiği şehirdeki adamdan tam 40.000 € ucuza alabiliyordum. Bu kadar ucuza ne lem bu deyip Almanı aradım. Fendt Holdingten Zimmerman diye bi hatun çıktı, olayı doğruladı. Bu fiyata bu makinayı bize sunduğu için gerçekten Kutlucan firması için duygularımı anlatacak söz bulamıyorum. Helal olsun. Bu arada telefondan 15 dk. sonra da Kutlucan firma sahibinin beni araması ile 'ulen evi damı sat 5 tane daha al bi kenara at, nasılolsa 20 yıl daha bu fiyatın çok üstünde satarsın' duygularını bende uyandırdı. 10- Gece kopan kaskı kolu ertesi gün, patlayan arka cam ikinci gün çiftliğimizde idi. 11- Satış, servis, yedekparça 24 saat cevap veriyordu. Hepsi son derece nazikti. Telefonu kapatırken de defalarca tekrar aramaktan çekinmememi defalarca hatırlatıyorlardı. 12- Makina tüm katalog değerlerini eksiksiz karşılıyordu. 13- Traktörden inmeden alet takma lüksü sadece sıradan bir özellikti. 14- Kabin izolasyonu ve süspansiyonu 'S KLAS' idi. 15- Aynı alandaki benzer işi önerilen ekipmanla 1/4 mazot ile yapabilecek gibi görünüyordu. Daha motor yeni iken sadece ilk 200 saatte bu rakamı yakalaması bir 'SÜPER BONUS' oldu. Bu hesapla mazot tasarrufunu bankaya atarsan traktörün her beş yılda sıfırlanıyor. 16- Lastiklerden koltuk kumaşına, kabin içi plastiklerden hidrolik sistemine radyatörden ilave ağırlıklara kadar kalite ben buradayım diyordu. 17-Toplamdaki filtre sayısı ürkünç derecede idi ve çalışırken görüldü ki kabin içi zerre toz almıyor. 18- Motor freninin iyi olduğu söylenmişti, söylendiğinden daha iyi, 9,5 tonluk aleti nerede ise zınk diye durduruyor. 19- Daha önce Fendt kullanmadıysanız 30-35 ile ayak frenine sertçe basarsanız ön camdan aşağı doğru süzülürsünüz dikkat. Frenler mükemmel. 20- 4 Çeker ve diferansiyel kilitleri elektronik ve otomatik. Hiç hissettirmeden görev yapıyor. 21- Direksiyon süper ötesi, hem kuş tüyü hem turlu. İnip de kendi arabama binince 'yuh odun' diyorum her seferinde. Sanırım bundan sonra binekte amerikan ya da merso paklayacak bizi. 22- Tek eleştirilecek yanı kornası idi. Bu makinaya inceden dit ülkemiz şartlarında pek uymamıştı, neyse onu da 36 liraya bir 'Truck Horn' ile çözdük. 23- Arka camdaki fıskiyeli silecek hoş bir ayrıntı olarak dumakta idi. 24- Adını bilemediğim kadar römork bağlama aparatları da göz kırpıyordu. 25- Traktörü Ferruh diye bir sabır taşı anlayana kadar anlatıyordu. Alacaklara önemli not: Ferruh Bey eğitimde 4 ya da 5 kere debreyajı kullanma bunda turbo debreyaj var korkma stop etmez dedikten sonra altıncıda falan sol bacağınıza 'basma dedik' narasıyla tekme atıp sonradan özür diler, uyarmadı demeyin. Bu arada turbo debreyaj neki? Çok faydalı bir eser. Ona da ilerde değiniriz. 26- Makinadan anlıyorsanız egzost sesi ben iyiyim abi ver gaz çekinme makamından nameler söylüyordu. Mekanik zırıltı namına hiç bir şey duyulmuyordu. Devam edecek... ok-*-s [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Fendt
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Fendt Kullanıcısına Sorularınız.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt