PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Tarım Ürünleri
Bahçe Bitkileri
Fındık
Fındıkçı Japonyayı zorlayacak
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Hermiyas" data-source="post: 715685" data-attributes="member: 41641"><p><span style="color: blue"><strong>Fındıkçı Japonyayı zorlayacak</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>26 Haziran 2013 Çarşamba 07:46</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Son Güncelleme: 09:40</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>ORDU - Fındık Tanıtım Grubu (FTG) bundan 16 yıl önce kuruldu. Kurulmasının hemen ardından diğer pek çok sektör tarafından da örnek alındı. Şimdi Türkiye ' de 13 tane tanıtım grubu var. Ancak bazı fındık çevreleri grubun işlevini yitirdiğini iddia ediyor. Trabzon Ticaret Borsası (TTB) Başkanı Mehmet Cirav, FTG ' nin Japonya ve Amerika ' da tanıtım yapacak bütçesinin olmadığını asıl önemli pazarlarının buralar olduğunu söylüyor ve grubun yurtdışında başarılı olmadığını iddia ediyor.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Yapılan eleştirilere cevap veren FTG Başkanı Dursun Oğuz Gürsoy ise, 'Fındıkta tüketim artışı sağlanması sadece reklam ve tanıtım faaliyetleri ile değil istikrarlı piyasaların sağlanması ile mümkün olur. Bu çerçevede Hükümetin yeni fındık stratejisine sahip çıkmak suretiyle fındıkta piyasaların arz-talep dengesi çerçevesinde şekillenmeye başlamasını sağlamış olması, dünya ölçeğinde fındık tüketiminin artırılabilmesi bakımından çok önemli fırsatlar sundu' şeklinde konuştu.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Grubu oluşturan, Karadeniz Fındık ve Mamulleri İhracatçı Birlikleri ile İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçı Birlikleri yönetim kurullarının bir ortak açıklama yaptığını kaydeden Gürsoy, 'Bu açıklamada FTG ' nin çok doğru işler yaptığı hususunda gayet müsterih olunduğu ve gönüllü olarak hizmet veren FTG üyelerinin kendi işletmeleri için harcayacakları zamandan feragat ederek FTG faaliyetlerinin başarıya ulaşması için tecrübelerini bila bedel ortaya koydukları vurgulandı. Biz herkesin yapıcı eleştirisine hazırız denildi. Yapılan faaliyetlerin uzun vadeli planlanması gerektiğinin altı çizildi' şeklinde konuştu.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Japonyada bademcilerle rekabet ediyoruz</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Japonya ' da uzun yıllardır faaliyette olmalarına rağmen istenilen başarının yakalanamadığını kaydeden Gürsoy, 'TTB Meclis Başkanı Sayın Cirav açıklamasında Japonya ' da FTG ' nin başarısız olduğunu söyledi. İhracatımız istediğimiz seviyede değil. Ancak bunun sebebi, fındığın farklı tadı ve güçlü kokusu nedeniyle Japon damak zevkine pek uygun olmaması. En zor pazarlardan biri olmasına rağmen 25-30.000 ton civarında badem ithal ediyorlar. Biz bu ülkedeki faaliyetlerimizden vazgeçmemek ve şartları zorlamak istiyoruz. Bademciler 30 yıldır burada reklam yapıyor. Yıllık 50 milyon dolar bütçeye sahip Almond Board of California ' nın gösterdiği sabrı Türk fındık sektörü de göstermelidir' ifadelerini kullandı.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Japon reklam devi ile çalışıyorlar</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Gürsoy, şu anda Japonya ' da çalıştıkları reklam firması Dentsu ' nun Japonya ' nın en büyük, dünyanın 5. büyük reklam firması olduğunun altını çizen Gürsoy, yaptıkları icraatları showa çevirmeden mütevazı bir şekilde yürütüyor olmalarının kendi aleyhlerine kullanılmasına izin vermeyeceklerini söyledi. 'Dentsu gibi bir dünya devi ile çalışmamızın Türkiye ' de büyük ses getireceğini biliyoruz. Ama ilke olarak FTG ' yi değil fındığı tanıtma çabası içerisindeyiz' şeklinde konuştu. Çin faaliyetlere başlamadan önce 150 ton civarında olan fındık ihracatını bugün 2.000 ton civarına çıkarttıklarının bilgisini veren Gürsoy, sözlerini şöyle tamamladı: 'Yapılan faaliyetlerin başarıya ulaşıp ulaşmadığının tek göstergesi olarak o ülkeye gerçekleştirilen ihracat rakamlarına bakılması yanıltıcı. Örneğin ABD ' nin fındıklı çikolata ve diğer fındıklı ürünler ithalatında meydana gelen artışta, FTG ' nin bu ülkede yürüttüğü tanıtım faaliyetlerinin, imalatçı ve distribütör firmalarla yaptığı görüşmelerin, Ferrero, Lindt, Godiva, Milka, Tofifay, Kraft, Ritter Sport gibi tüketicilerin beğenisini kazanan uluslararası markalarla, ABD ' deki önemli sektör dergilerinde ortak reklam yapılmasının da olumlu etkileri var.'</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Amerika ve Japonya ' da fındığı tanıtacak bütçeye sahip değil</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>TTB Meclis Başkanı Mehmet Cirav da DÜNYA ' ya açıklama yaparak, 'FTG artık işlevini yitirdi. Türkiye artık 20 yıl önceki Türkiye değil. Türk fındık ihracatcısı dünyanın her yerinde artık fuarlara katılıp stant açıyor. FTG ' nin olduğu fuarlarda Türk fındık sanayicisinin de artık stantları var. Grup bugün fındığı Amerika ve Japonya ' da tanıtsa faydalı. Ancak rakamlara baktığımızda o ülkelerde yeterince tanıtım yapılamadığını görüyoruz. FTG Amerika ve Japonya ' da fındığı yeterince tanıtacak güce sahip değil. Bütçesi yetmiyor. Ama gel gör ki Türkiye iç pazarında faydalı çalışmalar yapmıştır, ancak bugün itibariyle artık her şey çok farklı. Dolayısıyla FTG ' nin işlevliğini yitirdiğine inanıyorum. FTG yönetimindeki arkadaşlarımda orada oldukları için savunma yapıyorlar.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>FTG şimdiye kadar ne yaptı?</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>- Japonya, ABD, Çin, Hindistan ve Rusyada pazarlama ve reklam faaliyetleri</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>- Yerli ve yabancı üniversitelerde Ar-Ge</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>- Fuarlara katılım çalışmaları</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>- Türkçe-İngilizce Türk Fındık Çeşitleri kitabı</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>- Yapılan çalışmaların yabancı bilim dergilerinde yayınlanması</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>- TÜBİTAK ile birlikte yapılan araştırmalar</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>- Aflatoksin projesi</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>- Raf ömrü projesi</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>- Fındık örneklemesi</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>- THY dış uçuşlarda fındık dağıtımı</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>- İç piyasayı canlandıracak esprili reklamlar</strong></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hermiyas, post: 715685, member: 41641"] [color=blue][b]Fındıkçı Japonyayı zorlayacak 26 Haziran 2013 Çarşamba 07:46 Son Güncelleme: 09:40 ORDU - Fındık Tanıtım Grubu (FTG) bundan 16 yıl önce kuruldu. Kurulmasının hemen ardından diğer pek çok sektör tarafından da örnek alındı. Şimdi Türkiye ' de 13 tane tanıtım grubu var. Ancak bazı fındık çevreleri grubun işlevini yitirdiğini iddia ediyor. Trabzon Ticaret Borsası (TTB) Başkanı Mehmet Cirav, FTG ' nin Japonya ve Amerika ' da tanıtım yapacak bütçesinin olmadığını asıl önemli pazarlarının buralar olduğunu söylüyor ve grubun yurtdışında başarılı olmadığını iddia ediyor. Yapılan eleştirilere cevap veren FTG Başkanı Dursun Oğuz Gürsoy ise, 'Fındıkta tüketim artışı sağlanması sadece reklam ve tanıtım faaliyetleri ile değil istikrarlı piyasaların sağlanması ile mümkün olur. Bu çerçevede Hükümetin yeni fındık stratejisine sahip çıkmak suretiyle fındıkta piyasaların arz-talep dengesi çerçevesinde şekillenmeye başlamasını sağlamış olması, dünya ölçeğinde fındık tüketiminin artırılabilmesi bakımından çok önemli fırsatlar sundu' şeklinde konuştu. Grubu oluşturan, Karadeniz Fındık ve Mamulleri İhracatçı Birlikleri ile İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçı Birlikleri yönetim kurullarının bir ortak açıklama yaptığını kaydeden Gürsoy, 'Bu açıklamada FTG ' nin çok doğru işler yaptığı hususunda gayet müsterih olunduğu ve gönüllü olarak hizmet veren FTG üyelerinin kendi işletmeleri için harcayacakları zamandan feragat ederek FTG faaliyetlerinin başarıya ulaşması için tecrübelerini bila bedel ortaya koydukları vurgulandı. Biz herkesin yapıcı eleştirisine hazırız denildi. Yapılan faaliyetlerin uzun vadeli planlanması gerektiğinin altı çizildi' şeklinde konuştu. Japonyada bademcilerle rekabet ediyoruz Japonya ' da uzun yıllardır faaliyette olmalarına rağmen istenilen başarının yakalanamadığını kaydeden Gürsoy, 'TTB Meclis Başkanı Sayın Cirav açıklamasında Japonya ' da FTG ' nin başarısız olduğunu söyledi. İhracatımız istediğimiz seviyede değil. Ancak bunun sebebi, fındığın farklı tadı ve güçlü kokusu nedeniyle Japon damak zevkine pek uygun olmaması. En zor pazarlardan biri olmasına rağmen 25-30.000 ton civarında badem ithal ediyorlar. Biz bu ülkedeki faaliyetlerimizden vazgeçmemek ve şartları zorlamak istiyoruz. Bademciler 30 yıldır burada reklam yapıyor. Yıllık 50 milyon dolar bütçeye sahip Almond Board of California ' nın gösterdiği sabrı Türk fındık sektörü de göstermelidir' ifadelerini kullandı. Japon reklam devi ile çalışıyorlar Gürsoy, şu anda Japonya ' da çalıştıkları reklam firması Dentsu ' nun Japonya ' nın en büyük, dünyanın 5. büyük reklam firması olduğunun altını çizen Gürsoy, yaptıkları icraatları showa çevirmeden mütevazı bir şekilde yürütüyor olmalarının kendi aleyhlerine kullanılmasına izin vermeyeceklerini söyledi. 'Dentsu gibi bir dünya devi ile çalışmamızın Türkiye ' de büyük ses getireceğini biliyoruz. Ama ilke olarak FTG ' yi değil fındığı tanıtma çabası içerisindeyiz' şeklinde konuştu. Çin faaliyetlere başlamadan önce 150 ton civarında olan fındık ihracatını bugün 2.000 ton civarına çıkarttıklarının bilgisini veren Gürsoy, sözlerini şöyle tamamladı: 'Yapılan faaliyetlerin başarıya ulaşıp ulaşmadığının tek göstergesi olarak o ülkeye gerçekleştirilen ihracat rakamlarına bakılması yanıltıcı. Örneğin ABD ' nin fındıklı çikolata ve diğer fındıklı ürünler ithalatında meydana gelen artışta, FTG ' nin bu ülkede yürüttüğü tanıtım faaliyetlerinin, imalatçı ve distribütör firmalarla yaptığı görüşmelerin, Ferrero, Lindt, Godiva, Milka, Tofifay, Kraft, Ritter Sport gibi tüketicilerin beğenisini kazanan uluslararası markalarla, ABD ' deki önemli sektör dergilerinde ortak reklam yapılmasının da olumlu etkileri var.' Amerika ve Japonya ' da fındığı tanıtacak bütçeye sahip değil TTB Meclis Başkanı Mehmet Cirav da DÜNYA ' ya açıklama yaparak, 'FTG artık işlevini yitirdi. Türkiye artık 20 yıl önceki Türkiye değil. Türk fındık ihracatcısı dünyanın her yerinde artık fuarlara katılıp stant açıyor. FTG ' nin olduğu fuarlarda Türk fındık sanayicisinin de artık stantları var. Grup bugün fındığı Amerika ve Japonya ' da tanıtsa faydalı. Ancak rakamlara baktığımızda o ülkelerde yeterince tanıtım yapılamadığını görüyoruz. FTG Amerika ve Japonya ' da fındığı yeterince tanıtacak güce sahip değil. Bütçesi yetmiyor. Ama gel gör ki Türkiye iç pazarında faydalı çalışmalar yapmıştır, ancak bugün itibariyle artık her şey çok farklı. Dolayısıyla FTG ' nin işlevliğini yitirdiğine inanıyorum. FTG yönetimindeki arkadaşlarımda orada oldukları için savunma yapıyorlar. FTG şimdiye kadar ne yaptı? - Japonya, ABD, Çin, Hindistan ve Rusyada pazarlama ve reklam faaliyetleri - Yerli ve yabancı üniversitelerde Ar-Ge - Fuarlara katılım çalışmaları - Türkçe-İngilizce Türk Fındık Çeşitleri kitabı - Yapılan çalışmaların yabancı bilim dergilerinde yayınlanması - TÜBİTAK ile birlikte yapılan araştırmalar - Aflatoksin projesi - Raf ömrü projesi - Fındık örneklemesi - THY dış uçuşlarda fındık dağıtımı - İç piyasayı canlandıracak esprili reklamlar[/b][/color] [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Tarım Ürünleri
Bahçe Bitkileri
Fındık
Fındıkçı Japonyayı zorlayacak
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt