PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Tarım ve Hayvancılık Haberleri
HAMMADDE VE ŞEKER FİYATLARI YÖNETMELİĞİ
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="hacimmet" data-source="post: 229351" data-attributes="member: 17222"><p><strong>Ynt: HAMMADDE VE ŞEKER FİYATLARI YÖNETMELİĞİ</strong></p><p></p><p><strong>HAMMADDE VE ŞEKER FIYATLARı YÖNETMELIĞINDE DEĞIŞIKLIK YAPıLMASıNA DAIR YÖNETMELIK TASLAĞı ŞEKER KURUMU</strong></p><p></p><p>REKABET KURUMU</p><p>Hukuk Müşavirliği</p><p></p><p>SAYI : B.50.0.REK.0.03.00-010.03- 03/04/2009</p><p>KONU:</p><p></p><p></p><p></p><p>SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞINA</p><p>Bağlı ve İlgili Kuruluşlar Dairesi Başkanlığı</p><p></p><p>İLGİ: 27.03.2009 tarih ve B.14.0.BİK.0.00.00.01/010.03/608 sayılı yazınız</p><p></p><p></p><p>İlgide kayıtlı yazınızla, Şeker Kurumu tarafından hazırlanan “Hammadde ve Şeker</p><p>Fiyatları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” ile “Şeker Depolama</p><p>Kesintisi ve Prim Ödemeleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik”</p><p>taslaklarına ilişkin görüşümüz istenmektedir.</p><p>Anılan yönetmelikler incelenmiş olup, konuya ilişkin olarak hazırlanan form ilişikte</p><p>sunulmaktadır.</p><p>Bilgilerinize arz ederim.</p><p></p><p></p><p></p><p>Süreyya ÇAKIN</p><p>Başkan V.</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>1</p><p>TASLAKLAR HAKKINDA GÖRÜŞ BİLDİRİLMESİNDE KULLANILACAK FORM</p><p>Şeker Depolama Kesintisi ve Prim Ödemeleri Yönetmeliğinde Değişiklik</p><p>Yapılmasına Dair Yönetmelik Taslağına Yönelik Rekabet Kurumu Görüşü</p><p></p><p>Taslağın Geneli Üzerindeki Görüş ve Değerlendirme Teklif</p><p></p><p></p><p>Taslağın 8. maddesinde yer alan ve yönetmeliğin 11. maddesinde 4634 sayılı Şeker</p><p>değişiklik öngören düzenleme ile Şeker Kuruluna, depoların Kanunu’nda değişiklik</p><p>uygunluğu konusunda karar alabilme, şirketleri prim ödemesi yapılması gerekmektedir.</p><p>kapsamından çıkarabilme ve yeniden prim ödemesi kapsamına</p><p>alabilme yetkilerinin tanındığı görülmektedir. Daha önce Sanayi ve</p><p>Ticaret Bakanlığına hitaben 12.10.2006 tarihli, 3647 sayılı</p><p>yazımızda da işaret edildiği üzere, ilgili piyasada önemli düzenleme</p><p>ve denetleme yetkilerini haiz Şeker Kurulu’nun üyeleri arasında</p><p>pazarda faaliyet gösteren teşebbüslerin gösterdiği kişilerin de yer</p><p>alması, kurumun kamu yararı gözeten amaçlarıyla, Şeker</p><p>Kurulunda temsilcisi (ya da temsilcileri) olan teşebbüslerin kar</p><p>etme güdüleri arasında çıkar çatışmasına yol açması yanında ilgili</p><p>piyasadaki rekabet ortamındaki dengeleri Şeker Kurulunda</p><p>temsilcisi olan teşebbüsler lehine bozmaktadır. Zira ilgili piyasada</p><p>faaliyet gösteren teşebbüslerin temsilcilerinin, temsilcisi oldukları</p><p>teşebbüslerin ve diğer rakip teşebbüslerin prim ödemesi kapsamına</p><p>alınıp alınmaması konusunda karar alabilmesi, rekabeti bozucu</p><p>uygulamalara ve Rekabet Kanunu ile çelişen sonuçlara yol</p><p>açabilecektir.</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>2</p><p>Hammadde ve Şeker Fiyatları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik</p><p>Taslağına Yönelik Rekabet Kurumu Görüşü</p><p></p><p></p><p>Taslağın Geneli Üzerindeki Görüş ve Değerlendirme Teklif</p><p></p><p>Söz konusu görüşe konu Taslak ile “Hammadde ve Şeker Fiyatları</p><p>Yönetmeliği”nde uygulamada görülen aksaklıkların giderilmesi,</p><p>sektörde meydana gelen gelişme ve değişikliklere uyum sağlanması</p><p>gibi gerekçelerle değişikliğe gidilmesi genel olarak olumlu bir</p><p>gelişme olarak değerlendirilmektedir. Bununla birlikte Taslak ile</p><p>getirilmek istenilen bazı değişiklikler ilgili piyasalarda rekabetin</p><p>gereğinden fazla kısıtlanmasına neden olabilecektir.</p><p></p><p>Öncelikle şirketlerin hammadde temininin garanti altına alınması ve</p><p>üreticilerin/şirketlerin mağduriyetinin önlenmesi amaçlarıyla</p><p>gerekçelendirilen ekim alanlarına ilişkin yapılan yeni düzenlemeler</p><p>çerçevesinde, Kurul tarafından şirket/fabrika bazında pancar ekim</p><p>alanları belirlenmesi ve şirketlerin kendileri için belirlenen ekim</p><p>alanları dışından pancar temin etmelerinin yasaklanması yönündeki</p><p>düzenlemeler şeker pancarı alım pazarında alternatif temin</p><p>kaynağını bütünüyle ortadan kaldırabilecek niteliktedir.</p><p></p><p>İkinci olarak şeker tanımına girmeyen ve şeker içermeyen nihai</p><p>ürünlerin üretimi için hammadde olarak kullanılacak pancarın</p><p>üretim ve pazarlama koşullarının söz konusu yönetmelik</p><p>kapsamında düzenlenmeye çalışılmasının yerinde olmadığı</p><p>değerlendirilmektedir.</p><p></p><p>Bu çerçevede, anılan taslağa ilişkin Kurumumuzun görüşü Taslağın</p><p>ilgili maddeleri bakımından aşağıda sunulmaktadır.</p><p></p><p>Taslak Görüş ve Değerlendirme Teklif</p><p>Maddesi</p><p></p><p>Madde 2 Yönetmeliğin 3. maddesine söz konusu madde ile “Pancar Ekim Alanı”</p><p>eklenmek istenilen “t)” bendinde yer alan “Pancar tanımının, pancar ekim</p><p>Ekim Alanı” tanımının pancar ekim alanının alanının şirket/fabrika</p><p>şirket/fabrika bazında belirlendiği izlenimini bazında belirlendiği</p><p>vermeyecek şekilde tanımlanması gerekmektedir. izlenimini vermeyecek</p><p>şekilde yeniden düzenlenmesi</p><p>Şeker pancarı alım pazarında alternatif temin kaynağı uygun olacaktır.</p><p>varlığının sağlanması bakımından, pancar ekim</p><p>alanlarının şirket/fabrika bazında belirlenmesi yerine</p><p>bu alanların genel olarak belirlenmesi ve belirlenen bu</p><p>alanlar dahilinde sözleşmeli alım yapılabilmesi temin</p><p>edilmelidir.</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>3</p><p>Madde 3 Söz konusu madde ile getirilen, Kurul tarafından İlgili maddede yer alan Kurul</p><p>şirket/fabrika bazında ekim alanı belirlenmesi hükmü tarafından şirket/fabrika</p><p>şeker pancarı alım pazarında rekabeti gereğinden fazla bazında ekim alanı</p><p>sınırlayabilecek bir niteliktedir. Söz konusu belirlenmesi yönündeki</p><p>düzenleme ile üreticiler tek bir şirket/fabrikaya ifadelerin ve şirketlerin</p><p>mahkum edilmekte, ilgili şirket/fabrikaya kendisi için kendileri için belirlenen ekim</p><p>belirlenen alanda hammadde alım pazarında tekel alanları dışından pancar</p><p>(monopson) gücü verilmektedir. temin etmelerini yasaklayan</p><p>hükümler ile şeker tanımına</p><p>Bunun yanında getirilmek istenen bu düzenlemenin girmeyen ve şeker içermeyen</p><p>neden olduğu kısıtlama elde edilmesi beklenilen nihai ürünlerin üretimi için</p><p>amacın ötesinde bir kısıtlamadır. Söz konusu hammadde olarak</p><p>düzenlemeye gerekçe olarak gösterilen şirketlerin kullanılacak pancarın üretim</p><p>hammadde temininin garanti altına alınması ve ve pazarlama koşullarını</p><p>üreticilerin/sanayicilerin mağduriyetinin önlenmesi belirlemeye yönelik</p><p>amacı, üreticilerin sadece bir şirket/fabrikaya hükümlerin madde</p><p>mahkum edilmeden istedikleri firma ile sözleşme metninden çıkarılması uygun</p><p>yapmaları yolu (böylece aynı zamanda olacaktır.</p><p>şirket/fabrikaya da istediği çiftçi(ler) ile sözleşme</p><p>yapma özgürlüğü tanınacaktır) gibi serbest piyasa</p><p>işleyişine daha uygun alternatif düzenlemeler ile de</p><p>gerçekleştirilebilecektir. Bu doğrultuda, Kurulun genel</p><p>olarak şeker pancarı ekim alanlarını tespit etmesi ve</p><p>şirketlerin bu alanlar dahilinde sözleşme yapmak</p><p>suretiyle üreticiler ile anlaşarak hammadde teminlerini</p><p>garanti altına alabilmeleri yönünde bir düzenleme</p><p>daha makul olacaktır.</p><p></p><p>Ayrıca ilgili madde ile şeker tanımına girmeyen ve</p><p>şeker içermeyen nihai ürünlerin üretimi için</p><p>hammadde olarak kullanılacak pancarın üretim ve</p><p>pazarlama koşullarının söz konusu yönetmelik ile</p><p>belirlenmesinin, uygun olmadığı düşünülmektedir.</p><p>Şeker piyasası ile doğrudan ilişki kurulması güç olan</p><p>bu tür ürünler söz konusu olduğunda serbest</p><p>piyasanın işleyişine müdahale ederek üretim ve</p><p>pazarlama koşullarının Şeker Kurulunca belirlenmesi</p><p>Şeker Kanunun amacı ve genel gerekçesi ile de</p><p>çelişecektir.</p><p></p><p></p><p>Madde 4 Yukarıdaki değerlendirmeler bu madde için de</p><p>geçerlidir. İlgili maddede yer alan Kurul</p><p>tarafından şirket/fabrika</p><p>bazında ekim alanı</p><p>belirlendiğini gösteren</p><p>ifadelerin çıkarılması uygun</p><p>olacaktır.</p><p></p><p>Madde 8</p><p></p><p></p><p>4</p><p>İlgili madde ile getirilen</p><p>geçici maddelerdeki Kurul</p><p>tarafından şirket/fabrika</p><p>bazında ekim alanı</p><p>belirlendiğini belirten</p><p>ifadelerin çıkarılarak</p><p>maddenin yeniden</p><p>düzenlenmesi uygun</p><p>olacaktır.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hacimmet, post: 229351, member: 17222"] [b]Ynt: HAMMADDE VE ŞEKER FİYATLARI YÖNETMELİĞİ[/b] [b]HAMMADDE VE ŞEKER FIYATLARı YÖNETMELIĞINDE DEĞIŞIKLIK YAPıLMASıNA DAIR YÖNETMELIK TASLAĞı ŞEKER KURUMU[/b] REKABET KURUMU Hukuk Müşavirliği SAYI : B.50.0.REK.0.03.00-010.03- 03/04/2009 KONU: SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞINA Bağlı ve İlgili Kuruluşlar Dairesi Başkanlığı İLGİ: 27.03.2009 tarih ve B.14.0.BİK.0.00.00.01/010.03/608 sayılı yazınız İlgide kayıtlı yazınızla, Şeker Kurumu tarafından hazırlanan “Hammadde ve Şeker Fiyatları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” ile “Şeker Depolama Kesintisi ve Prim Ödemeleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” taslaklarına ilişkin görüşümüz istenmektedir. Anılan yönetmelikler incelenmiş olup, konuya ilişkin olarak hazırlanan form ilişikte sunulmaktadır. Bilgilerinize arz ederim. Süreyya ÇAKIN Başkan V. 1 TASLAKLAR HAKKINDA GÖRÜŞ BİLDİRİLMESİNDE KULLANILACAK FORM Şeker Depolama Kesintisi ve Prim Ödemeleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Taslağına Yönelik Rekabet Kurumu Görüşü Taslağın Geneli Üzerindeki Görüş ve Değerlendirme Teklif Taslağın 8. maddesinde yer alan ve yönetmeliğin 11. maddesinde 4634 sayılı Şeker değişiklik öngören düzenleme ile Şeker Kuruluna, depoların Kanunu’nda değişiklik uygunluğu konusunda karar alabilme, şirketleri prim ödemesi yapılması gerekmektedir. kapsamından çıkarabilme ve yeniden prim ödemesi kapsamına alabilme yetkilerinin tanındığı görülmektedir. Daha önce Sanayi ve Ticaret Bakanlığına hitaben 12.10.2006 tarihli, 3647 sayılı yazımızda da işaret edildiği üzere, ilgili piyasada önemli düzenleme ve denetleme yetkilerini haiz Şeker Kurulu’nun üyeleri arasında pazarda faaliyet gösteren teşebbüslerin gösterdiği kişilerin de yer alması, kurumun kamu yararı gözeten amaçlarıyla, Şeker Kurulunda temsilcisi (ya da temsilcileri) olan teşebbüslerin kar etme güdüleri arasında çıkar çatışmasına yol açması yanında ilgili piyasadaki rekabet ortamındaki dengeleri Şeker Kurulunda temsilcisi olan teşebbüsler lehine bozmaktadır. Zira ilgili piyasada faaliyet gösteren teşebbüslerin temsilcilerinin, temsilcisi oldukları teşebbüslerin ve diğer rakip teşebbüslerin prim ödemesi kapsamına alınıp alınmaması konusunda karar alabilmesi, rekabeti bozucu uygulamalara ve Rekabet Kanunu ile çelişen sonuçlara yol açabilecektir. 2 Hammadde ve Şeker Fiyatları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Taslağına Yönelik Rekabet Kurumu Görüşü Taslağın Geneli Üzerindeki Görüş ve Değerlendirme Teklif Söz konusu görüşe konu Taslak ile “Hammadde ve Şeker Fiyatları Yönetmeliği”nde uygulamada görülen aksaklıkların giderilmesi, sektörde meydana gelen gelişme ve değişikliklere uyum sağlanması gibi gerekçelerle değişikliğe gidilmesi genel olarak olumlu bir gelişme olarak değerlendirilmektedir. Bununla birlikte Taslak ile getirilmek istenilen bazı değişiklikler ilgili piyasalarda rekabetin gereğinden fazla kısıtlanmasına neden olabilecektir. Öncelikle şirketlerin hammadde temininin garanti altına alınması ve üreticilerin/şirketlerin mağduriyetinin önlenmesi amaçlarıyla gerekçelendirilen ekim alanlarına ilişkin yapılan yeni düzenlemeler çerçevesinde, Kurul tarafından şirket/fabrika bazında pancar ekim alanları belirlenmesi ve şirketlerin kendileri için belirlenen ekim alanları dışından pancar temin etmelerinin yasaklanması yönündeki düzenlemeler şeker pancarı alım pazarında alternatif temin kaynağını bütünüyle ortadan kaldırabilecek niteliktedir. İkinci olarak şeker tanımına girmeyen ve şeker içermeyen nihai ürünlerin üretimi için hammadde olarak kullanılacak pancarın üretim ve pazarlama koşullarının söz konusu yönetmelik kapsamında düzenlenmeye çalışılmasının yerinde olmadığı değerlendirilmektedir. Bu çerçevede, anılan taslağa ilişkin Kurumumuzun görüşü Taslağın ilgili maddeleri bakımından aşağıda sunulmaktadır. Taslak Görüş ve Değerlendirme Teklif Maddesi Madde 2 Yönetmeliğin 3. maddesine söz konusu madde ile “Pancar Ekim Alanı” eklenmek istenilen “t)” bendinde yer alan “Pancar tanımının, pancar ekim Ekim Alanı” tanımının pancar ekim alanının alanının şirket/fabrika şirket/fabrika bazında belirlendiği izlenimini bazında belirlendiği vermeyecek şekilde tanımlanması gerekmektedir. izlenimini vermeyecek şekilde yeniden düzenlenmesi Şeker pancarı alım pazarında alternatif temin kaynağı uygun olacaktır. varlığının sağlanması bakımından, pancar ekim alanlarının şirket/fabrika bazında belirlenmesi yerine bu alanların genel olarak belirlenmesi ve belirlenen bu alanlar dahilinde sözleşmeli alım yapılabilmesi temin edilmelidir. 3 Madde 3 Söz konusu madde ile getirilen, Kurul tarafından İlgili maddede yer alan Kurul şirket/fabrika bazında ekim alanı belirlenmesi hükmü tarafından şirket/fabrika şeker pancarı alım pazarında rekabeti gereğinden fazla bazında ekim alanı sınırlayabilecek bir niteliktedir. Söz konusu belirlenmesi yönündeki düzenleme ile üreticiler tek bir şirket/fabrikaya ifadelerin ve şirketlerin mahkum edilmekte, ilgili şirket/fabrikaya kendisi için kendileri için belirlenen ekim belirlenen alanda hammadde alım pazarında tekel alanları dışından pancar (monopson) gücü verilmektedir. temin etmelerini yasaklayan hükümler ile şeker tanımına Bunun yanında getirilmek istenen bu düzenlemenin girmeyen ve şeker içermeyen neden olduğu kısıtlama elde edilmesi beklenilen nihai ürünlerin üretimi için amacın ötesinde bir kısıtlamadır. Söz konusu hammadde olarak düzenlemeye gerekçe olarak gösterilen şirketlerin kullanılacak pancarın üretim hammadde temininin garanti altına alınması ve ve pazarlama koşullarını üreticilerin/sanayicilerin mağduriyetinin önlenmesi belirlemeye yönelik amacı, üreticilerin sadece bir şirket/fabrikaya hükümlerin madde mahkum edilmeden istedikleri firma ile sözleşme metninden çıkarılması uygun yapmaları yolu (böylece aynı zamanda olacaktır. şirket/fabrikaya da istediği çiftçi(ler) ile sözleşme yapma özgürlüğü tanınacaktır) gibi serbest piyasa işleyişine daha uygun alternatif düzenlemeler ile de gerçekleştirilebilecektir. Bu doğrultuda, Kurulun genel olarak şeker pancarı ekim alanlarını tespit etmesi ve şirketlerin bu alanlar dahilinde sözleşme yapmak suretiyle üreticiler ile anlaşarak hammadde teminlerini garanti altına alabilmeleri yönünde bir düzenleme daha makul olacaktır. Ayrıca ilgili madde ile şeker tanımına girmeyen ve şeker içermeyen nihai ürünlerin üretimi için hammadde olarak kullanılacak pancarın üretim ve pazarlama koşullarının söz konusu yönetmelik ile belirlenmesinin, uygun olmadığı düşünülmektedir. Şeker piyasası ile doğrudan ilişki kurulması güç olan bu tür ürünler söz konusu olduğunda serbest piyasanın işleyişine müdahale ederek üretim ve pazarlama koşullarının Şeker Kurulunca belirlenmesi Şeker Kanunun amacı ve genel gerekçesi ile de çelişecektir. Madde 4 Yukarıdaki değerlendirmeler bu madde için de geçerlidir. İlgili maddede yer alan Kurul tarafından şirket/fabrika bazında ekim alanı belirlendiğini gösteren ifadelerin çıkarılması uygun olacaktır. Madde 8 4 İlgili madde ile getirilen geçici maddelerdeki Kurul tarafından şirket/fabrika bazında ekim alanı belirlendiğini belirten ifadelerin çıkarılarak maddenin yeniden düzenlenmesi uygun olacaktır. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Tarım ve Hayvancılık Haberleri
HAMMADDE VE ŞEKER FİYATLARI YÖNETMELİĞİ
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt