PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Tarım Ekipmanları ve Sulama
Tarım Teknolojileri
Hava filtresi yerine fan sistemi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Metehan39" data-source="post: 1396483" data-attributes="member: 77886"><p>Fosil yakıtlı araçlar içten yanmalı ve içten patlamalı diye 2 ye ayrılır. </p><p>İçten patlamalı olanlarda ateşleme için buji kullanılmaz, yakıt enjektörlerden püskürtülür ve basınçlı hava sayesinde tutuşarak patlar, basınç tüm silindirin içinde eşit olarak dağıldığı için yakıt da düzenli bir biçimde yanar. </p><p>Otto çevriminde yani benzinli motorlarda bu ateşleme işlemi kendiliğinden gerçekleşmez çünkü dizel çevrimindeki gibi yüksek sıkıştırma oranına sahip değildir bu yüzden yakıtın bir buji yardımı ile ateşlemesi gerekir, eğer hava yakıt oranı çok iyi değilse püskürtülmüş benzinin tamamı tutuşamaz çünkü hava yakıt karışımı homojen olmadığı için yanma piston yüzeyinin tamamında yaşanmaz ve verimsiz bir çalışma olur. Dizelde benzinin aksine patlama yüksek basınç sayesinde yaşandığı için çok aşırı homojen hassas bir karışım gerçekleşmesine gerek yoktur benzin gibi el ele tutuşup sırayla yanmazlar, hepsi aynı anda yanar. Dizel araçlarda da pompa ayarı vardır ancak benzinli araçlardaki kadar kritik önemli değildir, dizel bu konuda daha toleranslıdır</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Metehan39, post: 1396483, member: 77886"] Fosil yakıtlı araçlar içten yanmalı ve içten patlamalı diye 2 ye ayrılır. İçten patlamalı olanlarda ateşleme için buji kullanılmaz, yakıt enjektörlerden püskürtülür ve basınçlı hava sayesinde tutuşarak patlar, basınç tüm silindirin içinde eşit olarak dağıldığı için yakıt da düzenli bir biçimde yanar. Otto çevriminde yani benzinli motorlarda bu ateşleme işlemi kendiliğinden gerçekleşmez çünkü dizel çevrimindeki gibi yüksek sıkıştırma oranına sahip değildir bu yüzden yakıtın bir buji yardımı ile ateşlemesi gerekir, eğer hava yakıt oranı çok iyi değilse püskürtülmüş benzinin tamamı tutuşamaz çünkü hava yakıt karışımı homojen olmadığı için yanma piston yüzeyinin tamamında yaşanmaz ve verimsiz bir çalışma olur. Dizelde benzinin aksine patlama yüksek basınç sayesinde yaşandığı için çok aşırı homojen hassas bir karışım gerçekleşmesine gerek yoktur benzin gibi el ele tutuşup sırayla yanmazlar, hepsi aynı anda yanar. Dizel araçlarda da pompa ayarı vardır ancak benzinli araçlardaki kadar kritik önemli değildir, dizel bu konuda daha toleranslıdır [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Tarım Ekipmanları ve Sulama
Tarım Teknolojileri
Hava filtresi yerine fan sistemi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt